Mad_horax
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2018
- Mesaj Privat
Salut!
In primul rand va rog sa nu radeti de relatarea mea, ca nu ma pricep la motoare. Dar vreau sa invat!
Deci:
A venit vremea rece si normal, a aparut si o problema, cu toate ca nu stiu daca e de la temperaturi joase (cea mai joasa ar fi fost -1C)
Ideea este ca am dat drumul la incalzire in habitaclu. Si am inceput sa simt un miros intepator. Prizele de aer le-am curatat, deci nu ar fi fost de la frunze.
Am deschis capota si am observat un fum albicios care avea mirosul respectiv si se ridica din dreapta blocului motor principal (mirosul parca ar fi fost de incins, parca semana cu izolatia arsa dar era ceva diferit). Am urmarit sursa fumului (trebuie sa intelegeti ca nu era o sursa continua, ci ca o evaporare de lichid) si am observat ca cilindrul incercuit in imagine are lichid pe el in jurul mansonului si in jumatatea inferioara a lui, iar o parte din motor din dreapta acestuia, mai jos, avea si ea ca un lichid care se evapora si genera acel fum inecacios. Cand spun ca aveau lichid, va rog sa intelegeti ca lichidul era ca niste pete de praf+lichid. Nu stiu daca este normal sa fie asa sau daca are ce cauta acolo.
Am inceput sa imi fac idei de unde ar proveni lichidul respectiv (banuiesc doar ca respectivul cilindru ar adaposti filtrul de ulei dar nu bag mana in foc) si am inceput sa verific: lichidul de racire e ok ca nivel si nivelul e constant, putin peste limita maxima (cu toate ca uneori apare pe consola "Coolant level" - cred ca e de la senzor, il voi schimba candva), mai mult, am intrat in meniul secret si am vazut la un anumit pas indicatiile V:0 T:104, cand stateam si de aici am dedus ca temperatura motorului e 104C, deci in parametrii normali, zic eu.
Lichidul din recipientul mic patratos alb din parte de sus a motorului are lichidul la nivelul indicat, deci nu se pierde nici acolo nimic.
Trag concluzia, sper corecta ca ar fi de la cilindrul incercuit din imagine. Dar de ce acum, (i-am schimbat uleiul prin august), de ce dupa ce a stat putin mai mult fara sa o misc si de ce cand a dat putin frigul? O fi doar o simpla coincidenta?
Pe consola nu apare nicio eroare, nivelul uleiului este la nivel ok pe joja si poate doar paranoia mea ma face sa aud motorul putin mai zgomotos.
Ce este lichidul ala si de unde poate proveni? (Ar fi evident ca este ulei care iese pe la imbinarea capacului filtrului de ulei dar vreau si parerea voastra sa ma asigur ca nu gresesc). Ce este de facut?
Astept un sfat. Multumesc mult!
MODEL: Astra 2013
MOTOR: A16XER
In primul rand va rog sa nu radeti de relatarea mea, ca nu ma pricep la motoare. Dar vreau sa invat!
Deci:
A venit vremea rece si normal, a aparut si o problema, cu toate ca nu stiu daca e de la temperaturi joase (cea mai joasa ar fi fost -1C)
Ideea este ca am dat drumul la incalzire in habitaclu. Si am inceput sa simt un miros intepator. Prizele de aer le-am curatat, deci nu ar fi fost de la frunze.
Am deschis capota si am observat un fum albicios care avea mirosul respectiv si se ridica din dreapta blocului motor principal (mirosul parca ar fi fost de incins, parca semana cu izolatia arsa dar era ceva diferit). Am urmarit sursa fumului (trebuie sa intelegeti ca nu era o sursa continua, ci ca o evaporare de lichid) si am observat ca cilindrul incercuit in imagine are lichid pe el in jurul mansonului si in jumatatea inferioara a lui, iar o parte din motor din dreapta acestuia, mai jos, avea si ea ca un lichid care se evapora si genera acel fum inecacios. Cand spun ca aveau lichid, va rog sa intelegeti ca lichidul era ca niste pete de praf+lichid. Nu stiu daca este normal sa fie asa sau daca are ce cauta acolo.
Am inceput sa imi fac idei de unde ar proveni lichidul respectiv (banuiesc doar ca respectivul cilindru ar adaposti filtrul de ulei dar nu bag mana in foc) si am inceput sa verific: lichidul de racire e ok ca nivel si nivelul e constant, putin peste limita maxima (cu toate ca uneori apare pe consola "Coolant level" - cred ca e de la senzor, il voi schimba candva), mai mult, am intrat in meniul secret si am vazut la un anumit pas indicatiile V:0 T:104, cand stateam si de aici am dedus ca temperatura motorului e 104C, deci in parametrii normali, zic eu.
Lichidul din recipientul mic patratos alb din parte de sus a motorului are lichidul la nivelul indicat, deci nu se pierde nici acolo nimic.
Trag concluzia, sper corecta ca ar fi de la cilindrul incercuit din imagine. Dar de ce acum, (i-am schimbat uleiul prin august), de ce dupa ce a stat putin mai mult fara sa o misc si de ce cand a dat putin frigul? O fi doar o simpla coincidenta?
Pe consola nu apare nicio eroare, nivelul uleiului este la nivel ok pe joja si poate doar paranoia mea ma face sa aud motorul putin mai zgomotos.
Ce este lichidul ala si de unde poate proveni? (Ar fi evident ca este ulei care iese pe la imbinarea capacului filtrului de ulei dar vreau si parerea voastra sa ma asigur ca nu gresesc). Ce este de facut?
Astept un sfat. Multumesc mult!
MODEL: Astra 2013
MOTOR: A16XER
- MihaiGSM
- **
- 161 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
Mad_horax
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2018
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 161 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat