mig_29
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2008
- Mesaj Privat
Va salut,
Daca ma poate ajuta cineva cu un scurt rezumat in operatiunea de demontare caseta directie Opel Vectra B 2001.
-am eliberat coloana de directie
-am demontat cei doi suporti care tin casta de directie
-am demontat cele doua conducte de ulei
si nu iasa pt ca deasupta casetei este un tampon motor iar dedesupt acel "jug"
Multumesc!
Daca ma poate ajuta cineva cu un scurt rezumat in operatiunea de demontare caseta directie Opel Vectra B 2001.
-am eliberat coloana de directie
-am demontat cei doi suporti care tin casta de directie
-am demontat cele doua conducte de ulei
si nu iasa pt ca deasupta casetei este un tampon motor iar dedesupt acel "jug"
Multumesc!
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
Demonteaza capetele de bara ( ambele ) . Vezi ca pe tamponul ala care tine caseta este prinsa si timoneria de la cutia de viteze ( din 4 suruburi doar doua prind si timoneria )desfa suruburile alea si scoate tamponul , o sa trebuiasca sa slabesti un surub si sa eliberezi levierul schimbatorului de viteze din timonerie ca sa ai loc sa misti caseta si fiarele alea pe acolo ( si o sa te chinui putin cand montezi totul la loc pt ca trebuie aliniata oarecum timoneria cu schimbatorul ) . dupa ce desfaci si astea scoti caseta de acolo si gata .
I0nu7z
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Iasi
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2011
- Mesaj Privat
- sandu_race
- **
- 459 mesaje
- din 02 Mar 2008
- Vectra 1996 x16xel
- Alta tara
sandu_race
- Mesaje scrise: 459
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Dupa 130.000km facuti cu masina a venit si randul meu sa schimb caseta de directie la Vectra B 1.7TD 1997.
........ ........
O sa detaliez un pic pasii care trebuie urmati, ca nu am gasit nicaieri ceva concret :
1. am demontat capul de bara din fuzeta de pe partea pasagerului
2. am demontat capul de bara din fuzeta de pe partea soferului + semibieleta (concret, prinderea ei pe amortizor)
3. am eliberat coloana de directie din prinderea ei de sub pedale (aici neaparat sa aveti o cheie E10 buna, cu cap 1/4 si doua prelungitoare lungi)
4. am desfacut suruburile celor doua conducte de ulei (cu o cheie fixa de 22, lunga)
5. am demontat cele doua bride care tin fixata caseta de directie pe jugul motor (tubulara de 18, lunga+scurta)
6. am slabit suruburile(5buc) pe partea pasagerului care tin jugul motor fixat pe caroserie, atat cat sa coboare jugul 1cm pe toata lungimea lui
7. am slabit suruburile de strangere(3buc) ale suportului de fixare motor in tamponul motor pe partea pasagerului
8. am ridicat masina cu cricul original al masinii si am scos roata de pe partea soferului sa fac loc pentru a scoate caseta de directie
9. am bagat un cric hidraulic la jumatatea jugului pe partea soferului si un lemn pe care sa se sprijine jugul pe cric
10. am ridicat cricul cat sa preia greutatea jugului de pe partea soferului, apoi am demontat cele 5buc suruburi de fixare ale jugului motor
11. am demontat cele 4 suruburi care tin fix suportul negru al cautatorului de viteze al schimbatorului de viteze
12. am demontat cu o cheie tubulara de 18 cele trei suruburi de fixare ale tamponului antibalans pentru motor, ca sa pot ridica in sus tamponul respectiv (doar l-am lasat acolo, nu l-am rotit, nu l-am scos)
13. am coborat jugul din cric atat cat a fost nevoie (15-18cm) pâna ce am putut roti caseta de directie 90grade inspre fata masinii
14. am eliberat colierul din plastic care tinea impreuna cele doua conducte de ulei ale casetei de directie, am eliberat conductele din colier, am rotit colierul 90grade si apoi l-am scos
15. apoi am incercat sa scot caseta de directie, insa... nu am putut nicicum din cauza conductelor ei care, cumva, inca se agatau de tamponul antibalans
16. am bagat caseta de directie inapoi la locul ei si apoi cu o cheie de 19 fixa am demontat fiecare surub de strangere(4buc) a celor doua conducte de ulei proprii ale casetei de directie
17. am scos afara inspre roata de pe partea soferului cele doua conducte proprii ale casetei de directie
18. am rotit caseta de directie atat cat a fost nevoie sa pot sa o trag cat mai mult spre exterior si apoi cumva am reusit de am scos-o cu totul afara.
Dupa ce mi-am adunat cheile si toate sculele cu care am lucrat am facut o scurta analiza retrospectiva in urma careia mi-am dat seama ca am fost foarte aproape de limitele mele (psihic, fizic, tehnologic). Am tras linie si am ajuns la concluzia ca NU se merita munca depusa... Deci mi-am propus ca pe data viitoare sa dau banul pe lucrare si sa o faca altii, oricare ar fi ei. E din categoria ,,prea greu pentru cat timp dureaza/cati nervi iti faci/cat de epuizat vei fi/la cate zile vei lucra,,.. etc, etc, etc.
Eu sunt deja la a 4-a zi cu masina la garaj, dar am lucrat doar cand am avut posibilitatea si doar atat cat am avut posibilitatea (deh, program incarcat...).
L.E
E obligatoriu sa aveti garaj cu saht daca va trece prin cap sa va apucati de lucrare.
ATENTIE! Mare atentie la asigurarea masinii, pe toata perioada cat sta ea + jugul motor pe cric !
Mult succes tuturor celor care vor sa o faca, nu e o treaba de nefacut... doar ca e cu risc de accidentare, cu un volum mare de munca ce se va intinde pe un interval de cateva zile.
Stima.
........ ........
O sa detaliez un pic pasii care trebuie urmati, ca nu am gasit nicaieri ceva concret :
1. am demontat capul de bara din fuzeta de pe partea pasagerului
2. am demontat capul de bara din fuzeta de pe partea soferului + semibieleta (concret, prinderea ei pe amortizor)
3. am eliberat coloana de directie din prinderea ei de sub pedale (aici neaparat sa aveti o cheie E10 buna, cu cap 1/4 si doua prelungitoare lungi)
4. am desfacut suruburile celor doua conducte de ulei (cu o cheie fixa de 22, lunga)
5. am demontat cele doua bride care tin fixata caseta de directie pe jugul motor (tubulara de 18, lunga+scurta)
6. am slabit suruburile(5buc) pe partea pasagerului care tin jugul motor fixat pe caroserie, atat cat sa coboare jugul 1cm pe toata lungimea lui
7. am slabit suruburile de strangere(3buc) ale suportului de fixare motor in tamponul motor pe partea pasagerului
8. am ridicat masina cu cricul original al masinii si am scos roata de pe partea soferului sa fac loc pentru a scoate caseta de directie
9. am bagat un cric hidraulic la jumatatea jugului pe partea soferului si un lemn pe care sa se sprijine jugul pe cric
10. am ridicat cricul cat sa preia greutatea jugului de pe partea soferului, apoi am demontat cele 5buc suruburi de fixare ale jugului motor
11. am demontat cele 4 suruburi care tin fix suportul negru al cautatorului de viteze al schimbatorului de viteze
12. am demontat cu o cheie tubulara de 18 cele trei suruburi de fixare ale tamponului antibalans pentru motor, ca sa pot ridica in sus tamponul respectiv (doar l-am lasat acolo, nu l-am rotit, nu l-am scos)
13. am coborat jugul din cric atat cat a fost nevoie (15-18cm) pâna ce am putut roti caseta de directie 90grade inspre fata masinii
14. am eliberat colierul din plastic care tinea impreuna cele doua conducte de ulei ale casetei de directie, am eliberat conductele din colier, am rotit colierul 90grade si apoi l-am scos
15. apoi am incercat sa scot caseta de directie, insa... nu am putut nicicum din cauza conductelor ei care, cumva, inca se agatau de tamponul antibalans
16. am bagat caseta de directie inapoi la locul ei si apoi cu o cheie de 19 fixa am demontat fiecare surub de strangere(4buc) a celor doua conducte de ulei proprii ale casetei de directie
17. am scos afara inspre roata de pe partea soferului cele doua conducte proprii ale casetei de directie
18. am rotit caseta de directie atat cat a fost nevoie sa pot sa o trag cat mai mult spre exterior si apoi cumva am reusit de am scos-o cu totul afara.
Dupa ce mi-am adunat cheile si toate sculele cu care am lucrat am facut o scurta analiza retrospectiva in urma careia mi-am dat seama ca am fost foarte aproape de limitele mele (psihic, fizic, tehnologic). Am tras linie si am ajuns la concluzia ca NU se merita munca depusa... Deci mi-am propus ca pe data viitoare sa dau banul pe lucrare si sa o faca altii, oricare ar fi ei. E din categoria ,,prea greu pentru cat timp dureaza/cati nervi iti faci/cat de epuizat vei fi/la cate zile vei lucra,,.. etc, etc, etc.
Eu sunt deja la a 4-a zi cu masina la garaj, dar am lucrat doar cand am avut posibilitatea si doar atat cat am avut posibilitatea (deh, program incarcat...).
L.E
E obligatoriu sa aveti garaj cu saht daca va trece prin cap sa va apucati de lucrare.
ATENTIE! Mare atentie la asigurarea masinii, pe toata perioada cat sta ea + jugul motor pe cric !
Mult succes tuturor celor care vor sa o faca, nu e o treaba de nefacut... doar ca e cu risc de accidentare, cu un volum mare de munca ce se va intinde pe un interval de cateva zile.
Stima.