A2346
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2019
- Mesaj Privat
Salutare colegi,
Am o nelamurire legata de pornirea corecta a masinii echipata cu sistemul Start/Stop.
La o masina cu cheie clasica stiti ca prima data se roteste cheia 2/3 din cursa ei dupa care se asteapta cateva secunde pentru a pregati taote cele. In acest timp masina afiseaza in bord tot ce face ( bujii, pompe etc.)
La start/stop cum ma urc in masina si apas Start cu ambreiajul calcat, motorul porneste instant. Toate celelalte verificari fiind facute ulterior lucru care nu mi se pare ok.
Are momente cand nu porneste imediat si asteapta singura cateva secunde dar stau si ma gandesc ca poate nu este corecta aceasta pornire.
Voi cum procedati?
Ar trebui apasat Start prima data fara ambreiaj si abia dupa cu ambreiajul calcat?
Ma gandesc ca iarna clar nu este ok aceasta pornire. Electromotorul pleaca instat, motorul initial nu are timp sa isi pregateasca nimic.
Am mari semne de intrebare legate de acest lucru - mai ales ca motorul este diesel.
Va rog sa ma ajutati cu orice informatie cunoasteti.
Multumesc anticipat si sa ne auzim cu bine.
MODEL: Astra 2016
MOTOR: B16DTH
Am o nelamurire legata de pornirea corecta a masinii echipata cu sistemul Start/Stop.
La o masina cu cheie clasica stiti ca prima data se roteste cheia 2/3 din cursa ei dupa care se asteapta cateva secunde pentru a pregati taote cele. In acest timp masina afiseaza in bord tot ce face ( bujii, pompe etc.)
La start/stop cum ma urc in masina si apas Start cu ambreiajul calcat, motorul porneste instant. Toate celelalte verificari fiind facute ulterior lucru care nu mi se pare ok.
Are momente cand nu porneste imediat si asteapta singura cateva secunde dar stau si ma gandesc ca poate nu este corecta aceasta pornire.
Voi cum procedati?
Ar trebui apasat Start prima data fara ambreiaj si abia dupa cu ambreiajul calcat?
Ma gandesc ca iarna clar nu este ok aceasta pornire. Electromotorul pleaca instat, motorul initial nu are timp sa isi pregateasca nimic.
Am mari semne de intrebare legate de acest lucru - mai ales ca motorul este diesel.
Va rog sa ma ajutati cu orice informatie cunoasteti.
Multumesc anticipat si sa ne auzim cu bine.
MODEL: Astra 2016
MOTOR: B16DTH
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
Sistemul start/stop este altceva....tu vorbesti despre sistemul keyless entry&go....pornirea cu acest sistem este simplu : apesi pedala de ambreiaj si butonul start concomitent, masina porneste si in acelasi timp isi face check engine&CB...la pasarea butonului start fara a actiona pedala de ambreiaj se initiaza modul "accesorii" si atat...am avut dilema asta si eu la inceput ...nu exista probleme, asa a fost conceput sistemul ( la mine a pornit intotdeauna imediat, nu a avut intarzieri de secunde cum zici tu ..dar nu inteleg, totusi, cum adica asteapta cateva secunde ? demarorul functioneaza in tot acest timp?)
A2346
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2019
- Mesaj Privat
Ai dreptate, este vorba despre keyless entry&go.
Cand am spus ca "Asteapta cateva secunde" m-am referit la faptul ca mi se pare ca are momente cand motorul porneste imediat dupa ce apas start, dar sunt si momente cand dupa ce apas start mai dureaza sa zic o secunda maxim ( timp in care isi face verificarile) dupa care porneste motorul. Cand nu porneste imediat e ca si cum as porni o masina cu cheie normala si as astepta eu sa se stinga becurile din bord dupa care as invarti cheia complet pentru a porni motorul.
Nu am apucat inca sa vad cum se comporta iarna, motiv pentru care sunt curios de acest sistem fiind si prima masina de genul. Ma gandesc poate are si un senzor de temp si in functie de aceasta, sa astepte singura incalzirea bujiilor cand este cazul? Nu cunosc sincer
Cand am spus ca "Asteapta cateva secunde" m-am referit la faptul ca mi se pare ca are momente cand motorul porneste imediat dupa ce apas start, dar sunt si momente cand dupa ce apas start mai dureaza sa zic o secunda maxim ( timp in care isi face verificarile) dupa care porneste motorul. Cand nu porneste imediat e ca si cum as porni o masina cu cheie normala si as astepta eu sa se stinga becurile din bord dupa care as invarti cheia complet pentru a porni motorul.
Nu am apucat inca sa vad cum se comporta iarna, motiv pentru care sunt curios de acest sistem fiind si prima masina de genul. Ma gandesc poate are si un senzor de temp si in functie de aceasta, sa astepte singura incalzirea bujiilor cand este cazul? Nu cunosc sincer
- mariocb
- ****
- 1,055 mesaje
- din 14 Jun 2016
- Astra 2016 1,4 XFT
- Braila
mariocb
- Mesaje scrise: 1,055
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2016 1,4 XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2016
- Mesaj Privat
- sicka
- **
- 250 mesaje
- din 16 Apr 2018
- Astra 2018 B16DTH
- Bucuresti
sicka
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
- botnaru.sergiu
- **
- 52 mesaje
- din 31 Mai 2017
- Astra 2016 B14XFT
- Bucuresti
botnaru.sergiu
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2016 B14XFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2017
- Mesaj Privat
Nu merge sã apeºi butonul fãrã sã þii pedala cãlcatã ºi sã se aprindã martorii, sã aºtepþi sã se stingã, dupã care sã apeºi ambreiajul ºi sã mai apeºi odatã butonul ca sã porneascã motorul?
Nu am keyless dar aºa am vãzut cã se poate face la alte mãrci pe care le-am condus ºi aveau pornirea pe buton. Nu ºtiu dacã e neapãrat mai corect decât sã-l porneºti din prima dar aºa mi se pãrea mai intuitiv sã procedez.
Nu am keyless dar aºa am vãzut cã se poate face la alte mãrci pe care le-am condus ºi aveau pornirea pe buton. Nu ºtiu dacã e neapãrat mai corect decât sã-l porneºti din prima dar aºa mi se pãrea mai intuitiv sã procedez.
- canan17ro
- **
- 132 mesaje
- din 05 Feb 2005
- Astra 2018 16SHT
- Bucuresti
canan17ro
- Mesaje scrise: 132
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2005
- Mesaj Privat
- litian28
- **
- 213 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Astra 2019 B14XFL
- Mehedinti
litian28
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2019 B14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
- sicka
- **
- 250 mesaje
- din 16 Apr 2018
- Astra 2018 B16DTH
- Bucuresti
sicka
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
litian28 a scris:La ultimele modele de Astra K Enjoy, 1.4, 125 cp, benzina, fabricate in 2019 (cred ca modelul 2018) cum se procedeaza cu sistemul start stop?Mentionez ca nu mai este acel buton in dreapta volanului.Exista un singur buton care dezactiveaza functia!
Butonul S/S este in consola centrala, in fata schimbatorului de viteze. Cand a fost vreodata in dreapta volanului?
- litian28
- **
- 213 mesaje
- din 21 Nov 2008
- Astra 2019 B14XFL
- Mehedinti
litian28
- Mesaje scrise: 213
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 2019 B14XFL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2008
- Mesaj Privat
- sicka
- **
- 250 mesaje
- din 16 Apr 2018
- Astra 2018 B16DTH
- Bucuresti
sicka
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2018 B16DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Apr 2018
- Mesaj Privat
Cum fac eu. Nu stiu daca e ca la carte, ca nu am gasit ceva corect. Cu frana apasata, apas ambreiaj, eliberez frana putin, porneste motorul. Il las sa ajunga la relanti, apoi bag in viteza si pornesc la drum.
Mi s-a intamplat sa nu astept sa ajunga motorul la relanti, ca de, te claxoneaza lumea din spate ca nu pleci repede de la semafor si a dat sa moara motorul. E tulburator zgomotul, zici ca se rupe ceva in fractiunea aia e secunda si de atunci fac cum am descris mai sus.
Mi s-a intamplat sa nu astept sa ajunga motorul la relanti, ca de, te claxoneaza lumea din spate ca nu pleci repede de la semafor si a dat sa moara motorul. E tulburator zgomotul, zici ca se rupe ceva in fractiunea aia e secunda si de atunci fac cum am descris mai sus.