- MCatalinStrezoiu
- OP
- 14 mesaje
- din 01 Jul 2018
- Meriva 2012
- Olanda
MCatalinStrezoiu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Olanda
- Masina: Meriva 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2018
- Mesaj Privat
Buna ziua, aduc in discutie un subiect destul de delicat.
Auto: Meriva B
Motor 1.7 CDTI
FAB. 2012
81KW 110 CP
SIMPTOME :
Cresterea consumului de motorina, turatie neregulata, accelerare grea, la incalzirea motorului, dupa ce se ajunge la o viteza de aprox 90-100km/h si decelerare cu motorul cuplat la cutia de viteze, apare in bord SvS ( service verification system).
Presupuse defecte : Supapa EGR ( Valva EGR)
Senzor presiune aer ( MAP)
Senzor presiune aer ( MAF)
Valva Aer ( valva admisie aer )
Furtun intercooler spart
Intercooler spart
Rezolvari
Se scoate Valva Egr si se curata astfel :
Chei tubulare potrivite si locatie :
In partea dreapta a motorului chiar langa baterie ( pe partea stanga).
Tubulara de 12 si tubulara de 13. Se deconecteaza mufa din spate si se demonteaza pe rand suruburile cu cap de 13 ( slabite partial), se desfac usor suruburile cu cap de 12 de la conducta de gaze nearse care vine din motor.
Materiale pentru curatare : spray pentru carburator ( eu am folosit un spray de la Motip), se decontamineaza valva egr cu acest spray, puteti folosi si o pensula mica pentru a ajuta depunerile de calamina sa se desprinda de pe partile in miscare. Pentru curatarea conductei, recomand un spray pentru curatarea DPF pe baza de apa, se obtureaza conducta de admisie gaze nearse si se porneste motorul, turati constant motorul la 2000 turatii si pulverizati spray-ul in conducta, folositi o carpa absorbanta din bumbac, folositi manusi de cauciuc ( eu am stat doua zile pe maini cu negreala aceea care a iesit din conducta).
Desfaceti clapeta de aer de sub valva Egr astfel: imbus de 5 si o surubelnita pentru a desface suruburile de prindere de pe galeria de admisie si a indeparta siguranta de la furtunul de racire turbo.
Curatati cu un spray Decarbusol sau Spray pentru DPF pe baza de apa.
Montati valva de aer, de sub valva EGR. SCOATETI CARPA DIN GALERIA PENTRU GAZE NEARSE si pulverizati spray pentru pentru valva egr in tubul de plastic, aveti grija sa curatati bine solutia si mizeria de pe pereti.
Montati valva de aer si porniti motorul, turati la 2000 turatii p/m. Pulverizati usor prin apasari scurte spray in locul de conectare al valvei EGR de pe confucta de plastic ( SCURTE ADICA, NU MAI MULT DE O SECUNDA SI DE LA O DEPARTARE DE MINIM 10CM), Veti simti ca motorul se tureaza si apoi isi revine ( nu va faceti griji, masina nu scoate fum aiurea), mizeria ramasa va fi dizolvata si va fi aspirata in motor, apoi evacuata, gazul rezultat va ajuta si la curatarea camerelor de la supapele de admisi din camera de ardere. NU PULVERIZATI IN DISPERARE. LASATI MOTORUL SA FUBCTIONEZE CIRCA 10-15 MINUTE. Scoateti senzorul de presiune aer de pe tubul dr plastic , se afla in spatele motorului, pe partea stanga, un pic sub parbriz, aveti nevoie de un torx 20 sau 30, depinde , ATENTIE, NU IL DECONECTATI. CURATATI CU SPRAY DECARBUSOL/ EGR SPRAY PULVERIZAND PANA CE DEPUNERILE SE ELIMINA SI ASTEPTATI CATEVA ZECI DE SECUNDE CA SA SE USUCE. MONTATI SENZORUL LA LOC.
Opriti motorul si montati valva EGR.
ESTE RECOMANDAT SA VA PLIMBATI CU MASINA CIRCA 30 MINUTE IN AFARA ORASULUI PENTRU CA FILTRUL DPF SA FACA O REGENERARE !
39.9 CONSUM .
DACA MARTORUL DE SERVICE SE APRIBDE DIN NOU :
URMATORUL PAS ESTE SENZORUL LAMBDA 1 , ATENTIE SUNT 2 SENZORI !
I SE MAI SPUNE SENZOR DE OXIGEN
SE DRMONTEAZA SENZORUL LAMBDA 1 SI SE CURATA CU SPRAY DECARBUSOL/ EGR, SE MONTEAZA LA LOC, DACA ACESTA ESTE DEFECT, SE SCHIMBA. PROBLEMA REZOLVATA.
DE CE AM SCRIS ASA O POVESTE LUNGA, PENTRU CA DEFECTAREA LUI GENEREAZA DEPUNERI MASIVE DE CALAMINA SI CENUSA IN TOATE PIESELE DESCRISE MAI SUS SI DUCE IMPLICIT LA DEFECTAREA LOR !
SUCCES.
MODEL: Meriva 2012
MOTOR: 1.7 CDTI
Auto: Meriva B
Motor 1.7 CDTI
FAB. 2012
81KW 110 CP
SIMPTOME :
Cresterea consumului de motorina, turatie neregulata, accelerare grea, la incalzirea motorului, dupa ce se ajunge la o viteza de aprox 90-100km/h si decelerare cu motorul cuplat la cutia de viteze, apare in bord SvS ( service verification system).
Presupuse defecte : Supapa EGR ( Valva EGR)
Senzor presiune aer ( MAP)
Senzor presiune aer ( MAF)
Valva Aer ( valva admisie aer )
Furtun intercooler spart
Intercooler spart
Rezolvari
Se scoate Valva Egr si se curata astfel :
Chei tubulare potrivite si locatie :
In partea dreapta a motorului chiar langa baterie ( pe partea stanga).
Tubulara de 12 si tubulara de 13. Se deconecteaza mufa din spate si se demonteaza pe rand suruburile cu cap de 13 ( slabite partial), se desfac usor suruburile cu cap de 12 de la conducta de gaze nearse care vine din motor.
Materiale pentru curatare : spray pentru carburator ( eu am folosit un spray de la Motip), se decontamineaza valva egr cu acest spray, puteti folosi si o pensula mica pentru a ajuta depunerile de calamina sa se desprinda de pe partile in miscare. Pentru curatarea conductei, recomand un spray pentru curatarea DPF pe baza de apa, se obtureaza conducta de admisie gaze nearse si se porneste motorul, turati constant motorul la 2000 turatii si pulverizati spray-ul in conducta, folositi o carpa absorbanta din bumbac, folositi manusi de cauciuc ( eu am stat doua zile pe maini cu negreala aceea care a iesit din conducta).
Desfaceti clapeta de aer de sub valva Egr astfel: imbus de 5 si o surubelnita pentru a desface suruburile de prindere de pe galeria de admisie si a indeparta siguranta de la furtunul de racire turbo.
Curatati cu un spray Decarbusol sau Spray pentru DPF pe baza de apa.
Montati valva de aer, de sub valva EGR. SCOATETI CARPA DIN GALERIA PENTRU GAZE NEARSE si pulverizati spray pentru pentru valva egr in tubul de plastic, aveti grija sa curatati bine solutia si mizeria de pe pereti.
Montati valva de aer si porniti motorul, turati la 2000 turatii p/m. Pulverizati usor prin apasari scurte spray in locul de conectare al valvei EGR de pe confucta de plastic ( SCURTE ADICA, NU MAI MULT DE O SECUNDA SI DE LA O DEPARTARE DE MINIM 10CM), Veti simti ca motorul se tureaza si apoi isi revine ( nu va faceti griji, masina nu scoate fum aiurea), mizeria ramasa va fi dizolvata si va fi aspirata in motor, apoi evacuata, gazul rezultat va ajuta si la curatarea camerelor de la supapele de admisi din camera de ardere. NU PULVERIZATI IN DISPERARE. LASATI MOTORUL SA FUBCTIONEZE CIRCA 10-15 MINUTE. Scoateti senzorul de presiune aer de pe tubul dr plastic , se afla in spatele motorului, pe partea stanga, un pic sub parbriz, aveti nevoie de un torx 20 sau 30, depinde , ATENTIE, NU IL DECONECTATI. CURATATI CU SPRAY DECARBUSOL/ EGR SPRAY PULVERIZAND PANA CE DEPUNERILE SE ELIMINA SI ASTEPTATI CATEVA ZECI DE SECUNDE CA SA SE USUCE. MONTATI SENZORUL LA LOC.
Opriti motorul si montati valva EGR.
ESTE RECOMANDAT SA VA PLIMBATI CU MASINA CIRCA 30 MINUTE IN AFARA ORASULUI PENTRU CA FILTRUL DPF SA FACA O REGENERARE !
39.9 CONSUM .
DACA MARTORUL DE SERVICE SE APRIBDE DIN NOU :
URMATORUL PAS ESTE SENZORUL LAMBDA 1 , ATENTIE SUNT 2 SENZORI !
I SE MAI SPUNE SENZOR DE OXIGEN
SE DRMONTEAZA SENZORUL LAMBDA 1 SI SE CURATA CU SPRAY DECARBUSOL/ EGR, SE MONTEAZA LA LOC, DACA ACESTA ESTE DEFECT, SE SCHIMBA. PROBLEMA REZOLVATA.
DE CE AM SCRIS ASA O POVESTE LUNGA, PENTRU CA DEFECTAREA LUI GENEREAZA DEPUNERI MASIVE DE CALAMINA SI CENUSA IN TOATE PIESELE DESCRISE MAI SUS SI DUCE IMPLICIT LA DEFECTAREA LOR !
SUCCES.
MODEL: Meriva 2012
MOTOR: 1.7 CDTI
- MCatalinStrezoiu
- OP
- 14 mesaje
- din 01 Jul 2018
- Meriva 2012
- Olanda
MCatalinStrezoiu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Olanda
- Masina: Meriva 2012
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2018
- Mesaj Privat
UPDATE : Situatia a fost rezolvata astfel, se deconecteaza mufa de la sonda Lambda 1, aceasta mufa se afla sub compresorul de AC si se acceseeaza doar pe sub masina, se scoate tubulatura de la admisie ( furtunele din plastic si se deconecteaza mufa senzorului de aer de la filtru) , se scoate cutia filtrului de aer si foarte incet se deconecteaza partea dinspre MOTOR ( este singura mufa carr iese orizontal)ATENTIE, ACEASTA MUFA ESTE ASCUNSA IN SPATELE UNUI FURTUN, BAGAI MANA USOR SI RIDICATI PIEDICA MUFEI, APOI TRAGETI DE EA. Cu o surubelnita, impingeti in sus mufa de la sonda , veti auzi un mic click, apoi o puteti scoate doar in sus exista in acel loc un locas in forma de U , se conecteaza intai mufa in pozitia de deasupra filtrului de particule DPF ( atentie, filtrul DPF este relativ mic si asezat chiar sub motor, pentru a avea o ardere cat mai buna), se insurubeaza la loc AVETI NEVOIE DE O CHEIE DE 22
abia apoi se conecteaza mufa in locasul U si apoi se fomecteaza mufa catre ECU.
NU PORNITI NIMIC PENTRU VERIFICARE !
ARANJATI TUBULATURA INAPOI SI PUNETI SENZORUL MAF ( de la.filtrul de aer), la loc.
Se pune contactul in pozitia 2 si puteti folosi urmatoarele aparate de diagnosticare :
OPCOM merge pe Opel.Astra J model 1.7 DTR /DTC ( NU STERGE TOATE ERORILE DAR LE VEDE)
SNOOPER CU WOW TOT PE OPEL ASTRA J 1
7 DTC/ DTR Identifica toate problemele si veti putea sterge toate erorile. Identificati DOAR MOTORUL PENTRU OPCOM
IDENTIFICATI CU DIAGNOSE TOATA MASINA CU SNOOPER.
RABDARE .... DUPA PROCEDURA FINALA, SCOATETI CONTACTUL SI ASTEPTATI 10 SECUNDE. PUNETI CONTACTUL SI INCEPETI PROCEDURA DE STERGERE A ERORILOR DEPISTATE.
DUPA COMPLETARE, SCOATETI CHEIA DIN CONTACT SI ASTEPTATI 5-10 SECUNDE, DESCHIDETI USA SOFERULUI, INCHIDETI USA SI INTRODUCETI CHEIA IN CONTACT ( SCRIU ASTFEL PENTRU CA LA UNELE MERIVE 1,3CDTI SI 1.4 TURBO BENZINA ERRORILE NU AU FOST STERSE DECAT ASTFEL, PERSISTAU IN ECU)
PUNETI CHEIA IN POZITIA 2 SI ASTEPTATI SA SE STINGA BORDUL... PORNITI DRUM BUN.
Model sonda lambda 1 ( inainte de DPF )
COD 3922L0192
DE LA RIDEX GARANTATA 140 MII KM.
PRET 55€ fara TVA ( LUAT LA REDUCERE DE LA 76€).
abia apoi se conecteaza mufa in locasul U si apoi se fomecteaza mufa catre ECU.
NU PORNITI NIMIC PENTRU VERIFICARE !
ARANJATI TUBULATURA INAPOI SI PUNETI SENZORUL MAF ( de la.filtrul de aer), la loc.
Se pune contactul in pozitia 2 si puteti folosi urmatoarele aparate de diagnosticare :
OPCOM merge pe Opel.Astra J model 1.7 DTR /DTC ( NU STERGE TOATE ERORILE DAR LE VEDE)
SNOOPER CU WOW TOT PE OPEL ASTRA J 1
7 DTC/ DTR Identifica toate problemele si veti putea sterge toate erorile. Identificati DOAR MOTORUL PENTRU OPCOM
IDENTIFICATI CU DIAGNOSE TOATA MASINA CU SNOOPER.
RABDARE .... DUPA PROCEDURA FINALA, SCOATETI CONTACTUL SI ASTEPTATI 10 SECUNDE. PUNETI CONTACTUL SI INCEPETI PROCEDURA DE STERGERE A ERORILOR DEPISTATE.
DUPA COMPLETARE, SCOATETI CHEIA DIN CONTACT SI ASTEPTATI 5-10 SECUNDE, DESCHIDETI USA SOFERULUI, INCHIDETI USA SI INTRODUCETI CHEIA IN CONTACT ( SCRIU ASTFEL PENTRU CA LA UNELE MERIVE 1,3CDTI SI 1.4 TURBO BENZINA ERRORILE NU AU FOST STERSE DECAT ASTFEL, PERSISTAU IN ECU)
PUNETI CHEIA IN POZITIA 2 SI ASTEPTATI SA SE STINGA BORDUL... PORNITI DRUM BUN.
Model sonda lambda 1 ( inainte de DPF )
COD 3922L0192
DE LA RIDEX GARANTATA 140 MII KM.
PRET 55€ fara TVA ( LUAT LA REDUCERE DE LA 76€).