nrlarry
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salutare dragi colegi,
Am martorul "airbag" aprins in bord de mai bine de un an.
Istoric:
Am masina de 5 ani si pana sa se aprinda martorul de airbag nu am avut nici un accident serios - am pocnit bara fata de doua ori in acelasi colt din dreapta... De fiecare data farul a fost solidar cu bara!
Martorul functiona perfect inainte sa se aprinda permanent in timpul mersului, adica la punerea contactului, martorul se aprindea si apoi se stingea pana la urmatoarea pornire.
Inainte de a sta aprins tot timpul, acesta s-a aprins foarte rar in timpul mersului (o data sau de doua ori in 3 ani). S-a stins asa cum s-a aprins: adica fara sa fie corelat cu vreun eveniment in traseu - groapa, cutremur, extraterestri...
Dupa ce a aparut "definitiv", la vreo 6-8 luni, acesta s-a comportat normal si s-a stins dupa pornirea masinii si a stat stins si aproximativ 2 minute dupa pornire. S-a aprins doar la ciclul de pornire si, dupa cum ziceam, la aproximativ doua minute de la pornire si pana am oprit masina doua ore mai tarziu. Banuiesc ca trecusera 80 de porniri cu succes, iar eroarea stocata s-a sters si a revenit odata cu manifestarea defectului.
Martorul s-a aprins definitiv inainte de a avea primul accident usor, deci nici o legatura... Poate doar de domeniul SF-ului!
Masuri intreprinse:
Desfacut airbag volan, consola centrala pentru a gasi calculatorul de airbag. Dupa ce l-am gasit, am purces la verificarea continuitatii firelor. Continuitate prezenta - dar nu am putut in acelasi timp sa rotesc volanul si sa masor continuitatea pentru a vedea daca este de vina spirala. Deci masuratori statice.
Cumparat un OP-Com s-h de la un tip din Iasi parca. Dupa ce am incercat n modele de soft, aparatul refuza sa se conecteze la calculatorul de airbag, instrumente sau la modulul body. Doar la motor vrea! Am testat jucaria si pe un Opel Astra G Z16-nu-mai-stiu-cat. Aceeasi manifestare, se conecteaza la motor, dar nu si la airbag, body sau instrumente.
Ipoteze:
Tinand cont ca am dat ~65 de lei pe aparat, e posibil sa aiba el o problema? De hardware si/sau de software?
Cine ma poate ajuta sa-l verific si poate sa-l repar?
Sa fie un defect in ECU? La doua masini?!
Apropo: ECU de pe masina mea are o eroare de MAF. Am verificat, nu ajung cei 12 V pentru alimentarea MAF-ului. Exista continuitate intre ECU si mufa de la MAF. Nu stiu ce sa fac mai departe...
Ajutor:
Daca ma poate ajuta cineva, i-as ramane indatorat si-i multumesc frumos anticipat pentru ajutor + decontarea aferenta!
Am martorul "airbag" aprins in bord de mai bine de un an.
Istoric:
Am masina de 5 ani si pana sa se aprinda martorul de airbag nu am avut nici un accident serios - am pocnit bara fata de doua ori in acelasi colt din dreapta... De fiecare data farul a fost solidar cu bara!
Martorul functiona perfect inainte sa se aprinda permanent in timpul mersului, adica la punerea contactului, martorul se aprindea si apoi se stingea pana la urmatoarea pornire.
Inainte de a sta aprins tot timpul, acesta s-a aprins foarte rar in timpul mersului (o data sau de doua ori in 3 ani). S-a stins asa cum s-a aprins: adica fara sa fie corelat cu vreun eveniment in traseu - groapa, cutremur, extraterestri...
Dupa ce a aparut "definitiv", la vreo 6-8 luni, acesta s-a comportat normal si s-a stins dupa pornirea masinii si a stat stins si aproximativ 2 minute dupa pornire. S-a aprins doar la ciclul de pornire si, dupa cum ziceam, la aproximativ doua minute de la pornire si pana am oprit masina doua ore mai tarziu. Banuiesc ca trecusera 80 de porniri cu succes, iar eroarea stocata s-a sters si a revenit odata cu manifestarea defectului.
Martorul s-a aprins definitiv inainte de a avea primul accident usor, deci nici o legatura... Poate doar de domeniul SF-ului!
Masuri intreprinse:
Desfacut airbag volan, consola centrala pentru a gasi calculatorul de airbag. Dupa ce l-am gasit, am purces la verificarea continuitatii firelor. Continuitate prezenta - dar nu am putut in acelasi timp sa rotesc volanul si sa masor continuitatea pentru a vedea daca este de vina spirala. Deci masuratori statice.
Cumparat un OP-Com s-h de la un tip din Iasi parca. Dupa ce am incercat n modele de soft, aparatul refuza sa se conecteze la calculatorul de airbag, instrumente sau la modulul body. Doar la motor vrea! Am testat jucaria si pe un Opel Astra G Z16-nu-mai-stiu-cat. Aceeasi manifestare, se conecteaza la motor, dar nu si la airbag, body sau instrumente.
Ipoteze:
Tinand cont ca am dat ~65 de lei pe aparat, e posibil sa aiba el o problema? De hardware si/sau de software?
Cine ma poate ajuta sa-l verific si poate sa-l repar?
Sa fie un defect in ECU? La doua masini?!
Apropo: ECU de pe masina mea are o eroare de MAF. Am verificat, nu ajung cei 12 V pentru alimentarea MAF-ului. Exista continuitate intre ECU si mufa de la MAF. Nu stiu ce sa fac mai departe...
Ajutor:
Daca ma poate ajuta cineva, i-as ramane indatorat si-i multumesc frumos anticipat pentru ajutor + decontarea aferenta!
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Online
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cel mai probabil opcomul ala al tau e bulit.
Mergi joi la intalniri la polivalenta, sigur o sa vina vreun alt coleg cu vreo jucarie de diagnoza dupa el.
Cate airbaguri ai? doar unu'? Chiar si asa, eroarea poate sa iti vina si de sub scaun (firele pentru capsa pirotehnica de la pretensionarea de centura....) da' cel mai bine se vede la un citit de cod de eroare.
Mergi joi la intalniri la polivalenta, sigur o sa vina vreun alt coleg cu vreo jucarie de diagnoza dupa el.
Cate airbaguri ai? doar unu'? Chiar si asa, eroarea poate sa iti vina si de sub scaun (firele pentru capsa pirotehnica de la pretensionarea de centura....) da' cel mai bine se vede la un citit de cod de eroare.
nrlarry
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am airbag doar pentru mine, pasagerul... ba! Oricum lipseste de foarte multe ori!
Chiar astazi m-am gandit si la capsa pirotehnica, am vazut o poza cu una si cu firele aferente la anuntul unui coleg ce-si vinde ultimele piese din dezmembrarea unei Corse C. Are chiar si o poza interesanta cu sectiune prin caroserie!
Intre scaune chiar nu am umblat deloc. Am scos doar mufele de sub scaune de cateva ori in speranta ca e un contact oxidat. Masina n-a avut parte de bai fortate...
In fine, merci pentru informatie, n-am fost niciodata la o astfel de intalnire, am citit despre ele, dar nu am ajuns. Am sa caut pe forum detalii.
Sunt foarte multumit de motorul masinii, chiar si cu eroarea de MAF, consuma foarte putin la drum intins, n-am avut probleme cu el chiar deloc si ma ajuta cand mai calc pe bec in depasiri! Insa ma deranjeaza ca in caz de Doamne fereste, nu beneficiez de protectia oferita de airbag. Mi-ar placea s-o aduc in parametrii optimi de functionare, dar, ca mai toata lumea, finantele sunt limitate...
Am airbag doar pentru mine, pasagerul... ba! Oricum lipseste de foarte multe ori!
Chiar astazi m-am gandit si la capsa pirotehnica, am vazut o poza cu una si cu firele aferente la anuntul unui coleg ce-si vinde ultimele piese din dezmembrarea unei Corse C. Are chiar si o poza interesanta cu sectiune prin caroserie!
Intre scaune chiar nu am umblat deloc. Am scos doar mufele de sub scaune de cateva ori in speranta ca e un contact oxidat. Masina n-a avut parte de bai fortate...
In fine, merci pentru informatie, n-am fost niciodata la o astfel de intalnire, am citit despre ele, dar nu am ajuns. Am sa caut pe forum detalii.
Sunt foarte multumit de motorul masinii, chiar si cu eroarea de MAF, consuma foarte putin la drum intins, n-am avut probleme cu el chiar deloc si ma ajuta cand mai calc pe bec in depasiri! Insa ma deranjeaza ca in caz de Doamne fereste, nu beneficiez de protectia oferita de airbag. Mi-ar placea s-o aduc in parametrii optimi de functionare, dar, ca mai toata lumea, finantele sunt limitate...
nrlarry
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Actualizare (pentru cine se mai loveste de aceasta problema):
Desi n-am reusit cu OP-COM-ul meu sa ma cuplez la calculatorul airbag-ului (nu am reusit cuplarea la BCM sau la instrumente - din ce m-am documentat este o incompatibilitate la unele motorizari intre Corsa C si OP-COM), am descoperit cauza: spirala de la volan are o intrerupere pe circuitul airbag-ului. Am observat intamplator - cand am lasat rotile bracate complet spre stanga - ca dupa pornire martorul airbag s-a stins. A revenit dupa cativa kilometri. Manifestarea aceasta s-a repetat, asa ca ramane sa schimb spirala.
Inca nu am schimbat spirala, noua e scumpa, iar SH este loterie...
Actualizare (pentru cine se mai loveste de aceasta problema):
Desi n-am reusit cu OP-COM-ul meu sa ma cuplez la calculatorul airbag-ului (nu am reusit cuplarea la BCM sau la instrumente - din ce m-am documentat este o incompatibilitate la unele motorizari intre Corsa C si OP-COM), am descoperit cauza: spirala de la volan are o intrerupere pe circuitul airbag-ului. Am observat intamplator - cand am lasat rotile bracate complet spre stanga - ca dupa pornire martorul airbag s-a stins. A revenit dupa cativa kilometri. Manifestarea aceasta s-a repetat, asa ca ramane sa schimb spirala.
Inca nu am schimbat spirala, noua e scumpa, iar SH este loterie...