olian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2010
- Mesaj Privat
Am o Astra H 2010, z1.6 xer și de o lunã am observat cã apa stã la 99-103 grade, la drumuri mai lungi de 30 min. și în oraș și afarã.
Electoventilatorul nu l-am mai auzit de câteva luni bune, iar consumul afarã pare mai mare cu 1%, în oraș mi-e greu sã apreciez cã oricum e mare.
Temperatura apei urcã f greu când e frig afarã, dureaza si 20 min. la relanti sã ajungã apa la 40-45 grade.
Deși mașina e în garanție mi-e scârbã sã merg iar la reprezentanțã, unde am fost crunt dezamãgit de prestația lor, și a celor de la Rãdãcini Timișoarei și Rãdãcini Vitan.
Nu m-ar mira ca problema asta sã fi apãrut de la ultima vizitã avutã la Rãdãcini Vitan.
Sfaturi?
Electoventilatorul nu l-am mai auzit de câteva luni bune, iar consumul afarã pare mai mare cu 1%, în oraș mi-e greu sã apreciez cã oricum e mare.
Temperatura apei urcã f greu când e frig afarã, dureaza si 20 min. la relanti sã ajungã apa la 40-45 grade.
Deși mașina e în garanție mi-e scârbã sã merg iar la reprezentanțã, unde am fost crunt dezamãgit de prestația lor, și a celor de la Rãdãcini Timișoarei și Rãdãcini Vitan.
Nu m-ar mira ca problema asta sã fi apãrut de la ultima vizitã avutã la Rãdãcini Vitan.
Sfaturi?
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
olian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2010
- Mesaj Privat
Pãcat cã proiectanții au considerat cã nu e nevoie de un indicator al temperaturii apei pe bord.
Trebuie sã intrãm noi în meniul cutare sã verificãm și parametrul ãsta.
Poate așa stãtea temperatura de când am luat mașina dar n-am verificat eu pânã acum.
Mi se pare cam mare temperatura de 107-108 la care pornește electroventilatorul, dar dacã zici cã asa e normal....
O sã dau totuși un telefon la reprezentanțã sa-mi confirme și ei lucrul ãsta.
Ms de rãspuns!
Trebuie sã intrãm noi în meniul cutare sã verificãm și parametrul ãsta.
Poate așa stãtea temperatura de când am luat mașina dar n-am verificat eu pânã acum.
Mi se pare cam mare temperatura de 107-108 la care pornește electroventilatorul, dar dacã zici cã asa e normal....
O sã dau totuși un telefon la reprezentanțã sa-mi confirme și ei lucrul ãsta.
Ms de rãspuns!
olian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2010
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
olian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2010
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Daca iti spun ca din 2007 pana acum, in fiecare vara, cand merg prin oras, temperatura motorului sta intre 100 si 108 grade e suficient?
Asta e temperatura normala pentru Z16XER, Z16XEP, Z18XER. Au termostat controlat de ecu, si la sarcini mici motorul e tinut la temperatura mare pentru eficienta. Cand o calci e incalzita o pastila in termostat si in cateva secunde scade sub 100 de grade temperatura.
Si nu doar motoarele astea de Opel merg la temperaturi mari. La CBR tot pe la 105 grade pleaca ventilatorul.
Verifica de ce se incalzeste greu. In mod normal in cateva minute trebuie sa se incalzeasca.
Asta e temperatura normala pentru Z16XER, Z16XEP, Z18XER. Au termostat controlat de ecu, si la sarcini mici motorul e tinut la temperatura mare pentru eficienta. Cand o calci e incalzita o pastila in termostat si in cateva secunde scade sub 100 de grade temperatura.
Si nu doar motoarele astea de Opel merg la temperaturi mari. La CBR tot pe la 105 grade pleaca ventilatorul.
Verifica de ce se incalzeste greu. In mod normal in cateva minute trebuie sa se incalzeasca.
olian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2010
- Mesaj Privat
Nu e suficient !
Eu nu vorbesc de o constatare fãcutã astã-varã.
Mie acum la -10 grade pe autostradã, la 120-130 km/h îmi stã apa la 100-102
Nu știu ce înseamnã la tine sarcinã micã sau mare.
Am un coleg de serviciu cu Astra G 1.6 xep, care are indicator de temperatura apa și el spune ca nu depãșește 90 grade.
Încã sunt în ceațã.
Eu nu vorbesc de o constatare fãcutã astã-varã.
Mie acum la -10 grade pe autostradã, la 120-130 km/h îmi stã apa la 100-102
Nu știu ce înseamnã la tine sarcinã micã sau mare.
Am un coleg de serviciu cu Astra G 1.6 xep, care are indicator de temperatura apa și el spune ca nu depãșește 90 grade.
Încã sunt în ceațã.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
olian a scris:
Temperatura apei urcã f greu când e frig afarã, dureaza si 20 min. la relanti sã ajungã apa la 40-45 grade.
Sfaturi?
Temperatura apei urcã f greu când e frig afarã, dureaza si 20 min. la relanti sã ajungã apa la 40-45 grade.
Sfaturi?
Am verificat astazi cat de repede se incalzeste.
Pornita la 10:08 la -11 grade
la 10:10 avea 9 grade apa
la 10:15 avea 40 de grade
Am plecat din parcare, ajuns la munca la 10:20, apa avea 73 de grade.
De obicei nu stau asa mult in parcare. Doar 2 minute cand e foarte frig, mai putin de 1 minut la temperaturi normale. In mers se incalzeste mai repede decat pe loc.
olian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2010
- Mesaj Privat
am facut si eu azi cateva verificari.
am ajuns de la serviciu cu apa la 90 grade, am vericicat radiatorul si era gheata.
am urcat in masina si am ambalat-o pana a ajuns la 99 grade. de aici a inceput sa scada temperatura pana la 94, accelerata fiind.
am verificat radiatorul iar si era caldut intr-un colt. m-am urcat iar in masina si am ambalat-o pana a ajuns din nou la 99 si iarasi a inceput sa scada temperatura.
concluzia e ca termostatul deschide circuitul mare la 99 grade si-l inchide la...94-95.
cat de bine sau rau e va las si pe voi sa va dati cu parerea.
am ajuns de la serviciu cu apa la 90 grade, am vericicat radiatorul si era gheata.
am urcat in masina si am ambalat-o pana a ajuns la 99 grade. de aici a inceput sa scada temperatura pana la 94, accelerata fiind.
am verificat radiatorul iar si era caldut intr-un colt. m-am urcat iar in masina si am ambalat-o pana a ajuns din nou la 99 si iarasi a inceput sa scada temperatura.
concluzia e ca termostatul deschide circuitul mare la 99 grade si-l inchide la...94-95.
cat de bine sau rau e va las si pe voi sa va dati cu parerea.
olian
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 1.6xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2010
- Mesaj Privat
- misublu89
- **
- 302 mesaje
- din 01 Mar 2011
- Astra 2004 Z16XEP
- Constanta
misublu89
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2004 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2011
- Mesaj Privat
am si eu o problema asemanatoare pe un H z16xep doar k la mine porneste ventilatorul abia la 114° pe treapta 1 , treapta 2 nu am auzito niciodata , ceva nu e bine, am si eroare in bord P111-06 (tensiune mica pe circuit ventil termostat lichid de racire) tin sa mentionez ca am verificat termostatul ,deschide bine , termocupla la fel , auzisem pe forum pe cineva ca ar fi avut niste fire scoase la termostat, la mine e totul in regula si totusi nu inteleg de ce imi apare eroarea si temperatura asa ridicata....puteti sa'mi dati niste sfaturi ceva?ce sa mai verific?
pmarian- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 zxer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
salut,
probleme cu tremostatul am avut si eu la un h 1.6, xer, din cauza costului un pic cam mare pe care il are termostatul original am luat unul de astra f, 92/107grade, tot 1,6, am facut o bucsa din alama la strung (38mm ext., 34mmint, 20mm lungime), am cositorit cele doua piese, iar diferenta de exterior a termostatului a fost luata la polizor si adusa la dimensiunea bucsei, toata operatia m-a costat 24lei termostatul si strungarul a fost o cunostinta apropiata(gratis).
am demontat termostatul original din locasul acestuia, am lasat carcasa goala cum s-ar zice iar acea bucsa combitata cu termostatul de astra f am bagat o pe furtunul care vine de la radiator catre carcasa termostatului.
tin sa precizez ca functuioneaza foarte bine din toate punctele de vedere.
probleme cu tremostatul am avut si eu la un h 1.6, xer, din cauza costului un pic cam mare pe care il are termostatul original am luat unul de astra f, 92/107grade, tot 1,6, am facut o bucsa din alama la strung (38mm ext., 34mmint, 20mm lungime), am cositorit cele doua piese, iar diferenta de exterior a termostatului a fost luata la polizor si adusa la dimensiunea bucsei, toata operatia m-a costat 24lei termostatul si strungarul a fost o cunostinta apropiata(gratis).
am demontat termostatul original din locasul acestuia, am lasat carcasa goala cum s-ar zice iar acea bucsa combitata cu termostatul de astra f am bagat o pe furtunul care vine de la radiator catre carcasa termostatului.
tin sa precizez ca functuioneaza foarte bine din toate punctele de vedere.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
pmarian- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 zxer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2011
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Uneori e usor a face modificari,dar important e de vazut daca rezultatul,se ridica la cerintele si performantele sistemului modificat.Nu se compara doar termostatele...,se compara sistemele,care pot fi nepresurizate,presurizate(cu termostat clasic) si presurizate(cu termostat cu electroventil comandat de calculator).Recomandat e,folosirea termostatului,ce se potriveste sistemului de pe masina.
- SorinRomaItalia
- *
- 29 mesaje
- din 07 Jun 2017
- Zafira 2005 Z18XER
- Italia
SorinRomaItalia
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Italia
- Masina: Zafira 2005 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2017
- Mesaj Privat
Ma bag si eu in discutia asta veche... Poate mai citeste cineva dintre participanti...
Zafira B, Z18XER din 2006, cu gpl adaugat.
Zilele trecute am avut o serie de probleme cu ea.
Am dus-o la un atelier sa-i schimbe rezervorul de gpl.
Mesterul a pus un senzor de temperatura al gpl ului defect sau ne functionant. De atunci au inceput problemele cu racirea. Am schimbat acum un an termostatul, cu unul nou original Gm. Mecanicul care l-a schimbat nu a curatat bine garnitura veche si pierdea cate o picatura. Nu mi-am dat seama, era nesemnificativ. Adaugam lichid si gata. Nivel scazut, capac vas de expansiune defect(nu functiona valva , l-am schimbat). In fine. Creste presiunea in sistemul de racire, da apa pe afara, incepe sa fiarba. I-mi dau seama ca temperatura e prea mare. Atinge 100-105°C , mai mereu in jur de 99°, la drum intins.
Discutia voastra ma face sa cred ca e normal...
Oricum, banuiesc ventilatorul ca nu porneste. Cel putin pana la 105° nu l-am auzit.
I-am facut o spalare preventiva a sistemului de racire, cu detergenti speciali si 2 clatiri cu apa demineralizata. Am pus lichid rosu specific, la nivel. Inizial cred ca avea aer, a facut niste zgomote inspaimantatoare vreo cateva minute. Am lasat-o noaptea, a doua zi am completat nivelul. Acum nivelul e ok. Am curatat bine termostatul cu petrol ptr curatat, cu atentie, si am suflat cu spray de contacte electrice mufa termostatului. Functioneaza bine, in jur de 92° deschide.
Stau cu frica ptr temperatura ridicata... Poate pana acum nu am observat eu si asa a facut ea de mult... O am de aproape 2 ani
Help
Controlat sigurantele(2 si 3), sunt ok. Deci modelul asta nu are termocupla, e controlat ventilatorul de ecu ?
Zafira B, Z18XER din 2006, cu gpl adaugat.
Zilele trecute am avut o serie de probleme cu ea.
Am dus-o la un atelier sa-i schimbe rezervorul de gpl.
Mesterul a pus un senzor de temperatura al gpl ului defect sau ne functionant. De atunci au inceput problemele cu racirea. Am schimbat acum un an termostatul, cu unul nou original Gm. Mecanicul care l-a schimbat nu a curatat bine garnitura veche si pierdea cate o picatura. Nu mi-am dat seama, era nesemnificativ. Adaugam lichid si gata. Nivel scazut, capac vas de expansiune defect(nu functiona valva , l-am schimbat). In fine. Creste presiunea in sistemul de racire, da apa pe afara, incepe sa fiarba. I-mi dau seama ca temperatura e prea mare. Atinge 100-105°C , mai mereu in jur de 99°, la drum intins.
Discutia voastra ma face sa cred ca e normal...
Oricum, banuiesc ventilatorul ca nu porneste. Cel putin pana la 105° nu l-am auzit.
I-am facut o spalare preventiva a sistemului de racire, cu detergenti speciali si 2 clatiri cu apa demineralizata. Am pus lichid rosu specific, la nivel. Inizial cred ca avea aer, a facut niste zgomote inspaimantatoare vreo cateva minute. Am lasat-o noaptea, a doua zi am completat nivelul. Acum nivelul e ok. Am curatat bine termostatul cu petrol ptr curatat, cu atentie, si am suflat cu spray de contacte electrice mufa termostatului. Functioneaza bine, in jur de 92° deschide.
Stau cu frica ptr temperatura ridicata... Poate pana acum nu am observat eu si asa a facut ea de mult... O am de aproape 2 ani
Help
Controlat sigurantele(2 si 3), sunt ok. Deci modelul asta nu are termocupla, e controlat ventilatorul de ecu ?
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- SorinRomaItalia
- *
- 29 mesaje
- din 07 Jun 2017
- Zafira 2005 Z18XER
- Italia
SorinRomaItalia
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Italia
- Masina: Zafira 2005 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2017
- Mesaj Privat
Update, rezolvare la problema expusa de mine.Reply si la alt post al meu pe forum.
Am realizat ca in principiu, e normal ptr motoarele benzina Opel sa functioneze la temperaturi ridicate, ventilatorul cred ca ar trebui sa intre in functie undeva pe la 107°C sau pe acolo. Deci nu am nici o problema la ventilator. Era o problema de densitate/concentratie a lichidului de racire. Nu-mi functiona bine supapa de pe capacul vasului de expansiune si am pierdut mult lichid in mers. Am completat pe drum cu apa de robinet. Am avut mult aer in sistem. Deci crestea presiunea si temperatura, cam pe la 105°C in extraurban.
Am rezolvat cu o spalare a circuitului, cu detergenti de circuit de racire, plus 2 clatiri cu apa demineralizzata. Am pus lichid rosu, nou, specific, la nivel. Am aerisit, tinand turat pe loc pe la 2000-2500 turatii vreo cateva minute. Acum merge fain. In extraurban stau in range-ul 96-99-100°C, cum cred ca e normal.
Asadar, era o problema de presiune a sistemului de racire. Am pierdut lichid, cate o picatura , mult timp, pe la garnitura termostatului, montat de un pseudomecanic acum un an(probabil nu a strans cu acelasi cuplu de seraj cele 4suruburi). Intre timp, zilele trecute, nu mi-a mai functionat valva de pe capacul vasului, asa ca am pierdut apa pe acolo, in mers. Asta a cam fost sursa problemei...
Oricum, acum rezolvat.
Mersi big_electro61
Am realizat ca in principiu, e normal ptr motoarele benzina Opel sa functioneze la temperaturi ridicate, ventilatorul cred ca ar trebui sa intre in functie undeva pe la 107°C sau pe acolo. Deci nu am nici o problema la ventilator. Era o problema de densitate/concentratie a lichidului de racire. Nu-mi functiona bine supapa de pe capacul vasului de expansiune si am pierdut mult lichid in mers. Am completat pe drum cu apa de robinet. Am avut mult aer in sistem. Deci crestea presiunea si temperatura, cam pe la 105°C in extraurban.
Am rezolvat cu o spalare a circuitului, cu detergenti de circuit de racire, plus 2 clatiri cu apa demineralizzata. Am pus lichid rosu, nou, specific, la nivel. Am aerisit, tinand turat pe loc pe la 2000-2500 turatii vreo cateva minute. Acum merge fain. In extraurban stau in range-ul 96-99-100°C, cum cred ca e normal.
Asadar, era o problema de presiune a sistemului de racire. Am pierdut lichid, cate o picatura , mult timp, pe la garnitura termostatului, montat de un pseudomecanic acum un an(probabil nu a strans cu acelasi cuplu de seraj cele 4suruburi). Intre timp, zilele trecute, nu mi-a mai functionat valva de pe capacul vasului, asa ca am pierdut apa pe acolo, in mers. Asta a cam fost sursa problemei...
Oricum, acum rezolvat.
Mersi big_electro61