Pentru aceasta operatiune avem nevoie de urmatoarele scule: bormasina, burghiu de 8, cheie torx 45 si 25, surubelnita .
Operatiune se face astfel:
- se demonteaza borna ( - ) de la baterie
- se demonteaza sinele de protectie longitudinale de pe cupola cu ajutorul unei surubelnite
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- se incepe demontarea capitonajului de pe plafoniera astfel: cu un torx de 45 de demonteaza suportii din interior de la sistemul de prindere plasa despartitoare ( cine o are)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
apoi se demonteaza manerele de prindere cu mana prin deschiderea clapitei de protectie cu o surubelnite apoi cu un torx de 25 se desfac suruburile
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- Se demonteaza parasolarele prin desurubarea celor doua suruburi cu torx de 25 si scoaterea sigurantei spre exterior cu ajutorul unei surubelnite de la clema de prindere a parasolarului si se trage in jos de clema iar cine are dotata masina cu parasolar luminat se demonteaza mufa de la lumini.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
se demonteaza suportul luminilor prin scoaterea capacelor de protectie si a sticlei de la lumini din partea din fata iar cu ajutorul torxului de 25 se desfac cele 2 suruburi de langa becuri ce tin partea din fata a tapiteriei de cupola apoi se scot mufele de la becurile de iluminare.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- se demonteaza plasticile din partea din spate (porbagaj)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- Urmeaza demontarea tapiteriei prin ridicarea acesteia usor din dreptul stalpilor si se trage in jos apoi se trage usor din partea din spate a acesteia ( averi grija la mufele de de la plafoniera din porbagaj si de pe mijlocul masinii) . In dreptul plafonierelor sunt sisteme de prindere tip scai deci puteti trage fara grija.
Se scoate tapiteria prin partea din spate .
- se desurubeaza suruburile ce sustin airbagurile laterale cu torx de 25
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa desfacerea suruburilor de prindere airbag lateral se impinge usor inainte cu totul pana cand bolturile de sustinere ajung in dreptul tesiturii si se trag airbagurile usor in jos insa nu fortati prea tare sa nu se deranjeze vreun airbag ( acestea sunt asezate in niste carcase de plastic)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- Cu ajutorul bormasinii se demonteaza clemele de pe cupola ( acestea sunt prinse cu nituri) si cele 4 bolturi de prindere ale barelor transversale ce se desfac cu tubulara de 10.
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa demontarea acestor cleme se identifica gaurile pentru prinderea barelor (acestea sunt date din fabrica doar ca sunt acoperite cu o pelicula de vopsea)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- se va sterge praful de pe canalul exterior unde va veni montata sina
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
- se pune fiecare bara pe pozitie si se fixeaza in gauri ( e posibil sa nu se potriveasca din prima asa ca va trebui largita putin gaura in directia unde nu intra surubul de la bara). Pe dedesupt in dreptul unde este airbagul lateral se prind piulitele cu o tubulara de 10 cu prelungitor.
Barele longitudinale dunt prevazute cu garnituri in dreptul suruburilor asa ca riscul de a intra apa prin gauri este nula. Gaurile ramase dupa demontarea clemelor de prindere a benzii demontate primadata se vor astupa cu pocnituri de 4mm.
Urmeaza montarea in sens invers ale airbag-urilor, tapiterie plafon, sistemelor de iluminat, manerelor. Si nu in ultimul punerea bornei la baterie
😉
Si acesta este rezultatul final
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Costuri : 200 ron barele , 18 ron spray gri metal ( barele erau negre) si 2 ore jumate de munca lejer, ( asta in timpul serviciului 😎 )