Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Bunã seara! Am o Vectra C 2004 cu motor Z18XE. De ceva timp a început sã consume ulei, în special la mers peste 3500- 4000 rpm, de aceea am considerat cã masina necesitã o vizitã la service. Acolo au schimbat:
- segmenti
- semeringuri supape
- semeringuri axe cu came
- garniturã chiulasã
- garniturã capac axe cu came
- senzor pozitie ax cu came - avea firele „coapte” - înlocuit cu Huco
- ulei, filtru ulei, antigel.
De asemenea, au curãtat motorul („marmeladã” în baia de ulei) si corpul clapetei de acceleratie. Dupã aceste operatii, motorul nu a mai vrut sã porneascã decât cu mufa de la senzorul de pozitie scoasã. Fãrã senzor, dã erori C1555, P0340, P130 si P0036, consumã cu circa 30% mai mult decât înainte si nu are putere sub 2000 rpm, dar porneste la rece în 2 - 3 secunde si la sfert de cheie la cald. Dacã dupã pornire introduc mufa la senzor, functioneazã normal, fãrã pierderi de putere si cu consum normal, dar dacã se opreste motorul, nu mai porneste decât cu mufa senzorului scoasã. A verificat si cablajul între senzor si ECU, e în regulã. Poate fi ECU de vinã?


MODEL: Vectra 2004
MOTOR: Z18XE
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca important e sa scrii eroarea data de calculator(ECM) atunci cand nu porneste motorul si cupla senzorului de pozitie ax cu came este introdusa...!
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Nu apare nici o eroare, iar cu adaptor OBD2 și Torque îmi apare avansul la aprindere de -3,5. Dupã pornire, indiferent cã este introdusã mufa sau nu, avansul este pozitiv.
  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Distributie decalata
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pune senzorul ax came vechi cu firele izolate daca poti si vei vedea ca merge, data viitoare cumpara senzor original.
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Din pãcate, nu mai pot folosi senzorul vechi, deoarece izolatia s-a distrus pe câtiva centimetri chiar de lângã capsula senzorului si nu pot fi izolate. Am uitat un amãnunt: imediat cum porneste motorul (cu senzorul scos) se aprinde becul în bord de la ESP si rãmâne aprins permanent pânã la oprirea motorului, indiferent dacã cuplez senzorul sau nu. Cu motorul cald, îmi apare un consum instantaneu la ralanti (scos din vitezã, stationar, fãrã AC - mod eco) de 1,2 - 1,4 l/orã cu mufa senzorului scoasã si scade la 0.9 l/orã când cuplez senzorul. Pot fi si alte cauze, de pildã ECU defect sau pur si simplu inversarea axelor cu came între ele, având în vedere cã au aceleasi cote si se aseamãnã, diferã doar profilul camelor (ceea ce nu se poate distinge ochiometric)? Pânã la segmentare si celelalte operatii, motorul pornea la sfert de cheie, iar acum dupã 2 - 3 secunde si numai cu senzorul ax cu came decuplat. Aceasta e imaginea cu axul cu came pentru admisie:

iar acesta pentru cel de evacuare:

  • MihaiGSM

  • Mesaje scrise: 161
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Eu imi mentin parerea ca distributia e decalata. Am patit la segmentarea unui motor de ford focus. Mecanicul montase cureaua cu decalaj de 1 dinte per axa. Pornirea era greoaie si nu tragea cum trebuie. Daca inainte nu iti facea asa, clar e ceva in neregula.
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Distribuția a verificat-o mecanicul de douã ori când a vãzut cã nu pornește motorul. Din pãcate, la demontare și montare a mai lucrat și alt mecanic și e posibil sã fi încurcat axele între ele (Dorel...). Având în vedere cã supapele de admisie și de evacuare au avans/întârziere la deschidere/închidere diferite, e posibil sã se comporte ca o distribuție decalatã?
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
E absolut normal,verifica dupa codul de pe ele.
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Mulțumesc, voi vedea dupã Paște, acum e cam problemã cu timpul.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Daca scoti mufa de la debitmetrul de aer, merge/porneste mai bine?
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Nu voia sã porneascã nici cu mufa scoasã, nici cu toatã coloana pânã la corpul clapetei de acceleratie demontatã.
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Zilele acestea nu prea am timp sã mã ocup, dar voi scrie ce am mai rezolvat. Mulțumesc tuturor pentru sfaturi.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
Chestiunea cu inversarea arborilor tine de Stan si Bran!
Rotile dintate de la ele sunt foarte diferite si nu avea de ce sa le demonteze de pe arbori.
Daca nu au fost demontate, nu avea cum sa inverseze arborii.
Odata demontate nu ar trebui sa poata fi montate la celalalt arbore.
Ar trebui sa aiba cote diferite (anti prost).
Probabil senzorul schimbat este de vina...
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
A fost nevoie sã demonteze rotile dintate, deoarece a schimbat si semeringurile de pe axele cu came, iar ca aspect sunt la fel (le-am vãzut demontate), deci între cote nu sunt diferente vizibile, nu stiu valorile exacte dacã sunt aceleasi. E posibil sã fie aceleasi, pentru a simplifica procesul de productie. Cât despre Stan si Bran, Dorel, se zice cã numai cine nu munceste nu greseste. Înainte sã duc masina la reparat, motorul pornea la sfert de cheie, dar consuma ulei peste 3500 - 4000 de ture, iar de multe ori dãdea în nas la acceleratie bruscã. Am considerat cã aceste fenomene se datoreazã îmbâcsirii sondei lambda datoritã consumului de ulei, am schimbat sonda acum douã luni, dar fenomenele au continuat. Dupã segmentare voiam sã schimb din nou sonda lambda dacã e cazul, dar dupã putin rodaj, sã se aseze segmentii. Din pãcate, motorul merge mai rãu decât înainte. Senzorul de la axul cu came pus în locul celui original (GM - VDO) este Huco (deci nu un no-name), ceea ce m-a fãcut sã mã gândesc cã undeva s-a strecurat o greșealã.
  • Tai-Pan

  • Mesaje scrise: 2,956
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2017 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2017

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watch?v=9v42s-SfEQg

Ti se par la fel rotile dintate?
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Roțile dințate nu sunt la fel, dar axele sunt, iar modul de fixare al roților dințate pe axe e identic. Am anexat imaginile axelor cu came într-o postare anterioarã.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Pe tester se poate vedea valoarea turatiei la vilbrochen si la axul(axele) cu came,in momentele actionarii electromotorului si cu motorul pornit,conditii in care valoarea turatiei la axul cu came,trebuie sa fie 1/2(jumatate din valoarea turatiei la vilbrochen.Daca ar fi o problema de neconformitate intre pozitia vilbrochenului si a axelor cu came,calculatorul ar genera cod de eroare specific,doar acesta este rolul celor 2 senzori de pozitie(CKP si CMP).Sa presupunem ca nu este vazuta valoarea turatiei ax cu came...,se va verifica semnalul senzorului CMP,la intrare in calculator,cu scopul de a sti daca problema e in ECM sau pe circuitul electric al senzorului...,sau chiar senzorul defect! De regula,pe electric,defectiunile nu se vad,de aceea e nevoie sa se lucreze cu "ochii mintii"...!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Schimba odata senzorul si gata cu prostioare de axe si alte cele.
  • deleted-93431

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Voi încerca și cu senzor original dupã Paște. Deocamdatã, am reușit sã fac o pozã axului cu came de evacuare pe la bușonul de ulei, scrie pe el 13 90400 230.

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR