- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
Bunã seara! Am o Vectra C 2004 cu motor Z18XE. De ceva timp a început sã consume ulei, în special la mers peste 3500- 4000 rpm, de aceea am considerat cã masina necesitã o vizitã la service. Acolo au schimbat:
- segmenti
- semeringuri supape
- semeringuri axe cu came
- garniturã chiulasã
- garniturã capac axe cu came
- senzor pozitie ax cu came - avea firele „coapte” - înlocuit cu Huco
- ulei, filtru ulei, antigel.
De asemenea, au curãtat motorul („marmeladã” în baia de ulei) si corpul clapetei de acceleratie. Dupã aceste operatii, motorul nu a mai vrut sã porneascã decât cu mufa de la senzorul de pozitie scoasã. Fãrã senzor, dã erori C1555, P0340, P130 si P0036, consumã cu circa 30% mai mult decât înainte si nu are putere sub 2000 rpm, dar porneste la rece în 2 - 3 secunde si la sfert de cheie la cald. Dacã dupã pornire introduc mufa la senzor, functioneazã normal, fãrã pierderi de putere si cu consum normal, dar dacã se opreste motorul, nu mai porneste decât cu mufa senzorului scoasã. A verificat si cablajul între senzor si ECU, e în regulã. Poate fi ECU de vinã?
MODEL: Vectra 2004
MOTOR: Z18XE
- segmenti
- semeringuri supape
- semeringuri axe cu came
- garniturã chiulasã
- garniturã capac axe cu came
- senzor pozitie ax cu came - avea firele „coapte” - înlocuit cu Huco
- ulei, filtru ulei, antigel.
De asemenea, au curãtat motorul („marmeladã” în baia de ulei) si corpul clapetei de acceleratie. Dupã aceste operatii, motorul nu a mai vrut sã porneascã decât cu mufa de la senzorul de pozitie scoasã. Fãrã senzor, dã erori C1555, P0340, P130 si P0036, consumã cu circa 30% mai mult decât înainte si nu are putere sub 2000 rpm, dar porneste la rece în 2 - 3 secunde si la sfert de cheie la cald. Dacã dupã pornire introduc mufa la senzor, functioneazã normal, fãrã pierderi de putere si cu consum normal, dar dacã se opreste motorul, nu mai porneste decât cu mufa senzorului scoasã. A verificat si cablajul între senzor si ECU, e în regulã. Poate fi ECU de vinã?
MODEL: Vectra 2004
MOTOR: Z18XE
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
- MihaiGSM
- **
- 161 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
Din pãcate, nu mai pot folosi senzorul vechi, deoarece izolatia s-a distrus pe câtiva centimetri chiar de lângã capsula senzorului si nu pot fi izolate. Am uitat un amãnunt: imediat cum porneste motorul (cu senzorul scos) se aprinde becul în bord de la ESP si rãmâne aprins permanent pânã la oprirea motorului, indiferent dacã cuplez senzorul sau nu. Cu motorul cald, îmi apare un consum instantaneu la ralanti (scos din vitezã, stationar, fãrã AC - mod eco) de 1,2 - 1,4 l/orã cu mufa senzorului scoasã si scade la 0.9 l/orã când cuplez senzorul. Pot fi si alte cauze, de pildã ECU defect sau pur si simplu inversarea axelor cu came între ele, având în vedere cã au aceleasi cote si se aseamãnã, diferã doar profilul camelor (ceea ce nu se poate distinge ochiometric)? Pânã la segmentare si celelalte operatii, motorul pornea la sfert de cheie, iar acum dupã 2 - 3 secunde si numai cu senzorul ax cu came decuplat. Aceasta e imaginea cu axul cu came pentru admisie:
iar acesta pentru cel de evacuare:
iar acesta pentru cel de evacuare:
- MihaiGSM
- **
- 161 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2011 A16XER
- Bucuresti
MihaiGSM
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
Distribuția a verificat-o mecanicul de douã ori când a vãzut cã nu pornește motorul. Din pãcate, la demontare și montare a mai lucrat și alt mecanic și e posibil sã fi încurcat axele între ele (Dorel...). Având în vedere cã supapele de admisie și de evacuare au avans/întârziere la deschidere/închidere diferite, e posibil sã se comporte ca o distribuție decalatã?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
Chestiunea cu inversarea arborilor tine de Stan si Bran!
Rotile dintate de la ele sunt foarte diferite si nu avea de ce sa le demonteze de pe arbori.
Daca nu au fost demontate, nu avea cum sa inverseze arborii.
Odata demontate nu ar trebui sa poata fi montate la celalalt arbore.
Ar trebui sa aiba cote diferite (anti prost).
Probabil senzorul schimbat este de vina...
Rotile dintate de la ele sunt foarte diferite si nu avea de ce sa le demonteze de pe arbori.
Daca nu au fost demontate, nu avea cum sa inverseze arborii.
Odata demontate nu ar trebui sa poata fi montate la celalalt arbore.
Ar trebui sa aiba cote diferite (anti prost).
Probabil senzorul schimbat este de vina...
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
A fost nevoie sã demonteze rotile dintate, deoarece a schimbat si semeringurile de pe axele cu came, iar ca aspect sunt la fel (le-am vãzut demontate), deci între cote nu sunt diferente vizibile, nu stiu valorile exacte dacã sunt aceleasi. E posibil sã fie aceleasi, pentru a simplifica procesul de productie. Cât despre Stan si Bran, Dorel, se zice cã numai cine nu munceste nu greseste. Înainte sã duc masina la reparat, motorul pornea la sfert de cheie, dar consuma ulei peste 3500 - 4000 de ture, iar de multe ori dãdea în nas la acceleratie bruscã. Am considerat cã aceste fenomene se datoreazã îmbâcsirii sondei lambda datoritã consumului de ulei, am schimbat sonda acum douã luni, dar fenomenele au continuat. Dupã segmentare voiam sã schimb din nou sonda lambda dacã e cazul, dar dupã putin rodaj, sã se aseze segmentii. Din pãcate, motorul merge mai rãu decât înainte. Senzorul de la axul cu came pus în locul celui original (GM - VDO) este Huco (deci nu un no-name), ceea ce m-a fãcut sã mã gândesc cã undeva s-a strecurat o greșealã.
- Tai-Pan
- ****
- 2,956 mesaje
- din 15 Jun 2017
- Astra 2017 B14NET
- Bucuresti
Tai-Pan
- Mesaje scrise: 2,956
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2017
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Pe tester se poate vedea valoarea turatiei la vilbrochen si la axul(axele) cu came,in momentele actionarii electromotorului si cu motorul pornit,conditii in care valoarea turatiei la axul cu came,trebuie sa fie 1/2(jumatate din valoarea turatiei la vilbrochen.Daca ar fi o problema de neconformitate intre pozitia vilbrochenului si a axelor cu came,calculatorul ar genera cod de eroare specific,doar acesta este rolul celor 2 senzori de pozitie(CKP si CMP).Sa presupunem ca nu este vazuta valoarea turatiei ax cu came...,se va verifica semnalul senzorului CMP,la intrare in calculator,cu scopul de a sti daca problema e in ECM sau pe circuitul electric al senzorului...,sau chiar senzorul defect! De regula,pe electric,defectiunile nu se vad,de aceea e nevoie sa se lucreze cu "ochii mintii"...!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- deleted-93431
- OP
- 15 mesaje
- din 11 Mai 2014
deleted-93431
- Mesaje scrise: 15
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2014
- Mesaj Privat