Eduard99
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
Salutãri! Am o problemã cu mașina. Am un Opel Astra H 1,7 CDTI și dupa un drum mai lung, de cam 100km+, dupã ce opresc motorul și dacã încerc sa îl repornesc, pornește puțin și dupã moare motorul și dupã pornește mai greu decât ar trebui. Asta face numai dupã ce fac un drum mai lung. Înainte sa plec la drum lung, mașina pornește foarte rapid, dar dupã ce o opresc dupã un drum lung și dupã vreau sa o repornesc, mașina sta la relantiu câteva secunde și dupã se oprește motorul.
Oare sa fie probleme la pompa de injecție, probleme la regulatorul de presiune sau injectoare? Sper sa ma ajutați.
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTL
Oare sa fie probleme la pompa de injecție, probleme la regulatorul de presiune sau injectoare? Sper sa ma ajutați.
MODEL: Astra 2005
MOTOR: Z17DTL
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Eduard99
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Eduard99
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eduard99 a scris: Înainte sa plec la drum lung, mașina pornește foarte rapid, dar dupã ce o opresc dupã un drum lung și dupã vreau sa o repornesc, mașina sta la relantiu câteva secunde și dupã se oprește motorul.
Faptul ca motorul porneste la rece corect si functioneaza in continuare corect,nu se pune problema dezamorsarii(filtru). Faptul ca efectul deranjant apare doar cu motorul in regim termic(aproximativ 2 ore functionare) si temperatura combustibilului ridicata(vascozitate combustibil scazuta),e posibil sa fie un concurs de cauze(debitmetru de combustibil,supape retur,inceput uzura cap hidraulic sau pompa transfer/lift).Cu verificari si teste adecvate,se poate determina cat mai precis cauza reala...!
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Crezi ca furtunul respectiv rezista la o presiune de aproximativ 200bari,cat e pragul minim de declansare a injectiei...?Cred ca ai vrut sa sugerezi obturarea returului prin pensarea(strivirea,comprimarea) furtunului,numai ca acel furtun trebuie sa reziste la presiuni,la care rezista conductele...,ceea ce nu cred ca e posibil,in conditii in care pe retur,presiunea e aproximativ zero(0)...!
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
Este zero în cazul în care supapa de presiune funcționeazã normal (nu este deschisã ori alte probleme). Când existã o problemã scapã atâta presiune încât nu reușesc injectoarele sã pulverizeze suficient, și se întâmplã când combustibilul este firbinte și dilatã și mai mult supapa. Acest test l-au fãcut cei din reprezentanța opel BV la mașina mea în 2012 când am avut probleme și am înlocuit supapa, așa reușeam sã o pornesc fãrã spray. Și da, mã refer la ștrangularea acelui furtun. Prin aceastã manevrã îți poți da seama cã nu este defect/s-au este, senzorul de presiune, care poate da aceleași simptome.
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eu personal n-am facut acea strangulare(pensare) de furtun,dar cred ca o sa risc experimental. Plecand de la rolul furtunului,acela de a transporta motorina fara presiune,spre rezervor...,apeland la pensare,acel furtun trebuie sa suporte presiunea rampei(peste 200bari),ceea ce vom vedea daca e in stare sau nu! Ma gandesc ce insertii ar trebui sa aiba un furtun rezistent la 200 bari...!
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- nicusan75
- **
- 150 mesaje
- din 09 Jan 2009
- Astra 2004 G Z17DTL
- Buzau
nicusan75
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004 G Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2009
- Mesaj Privat
Furtunul acela nu rezistã cred nici la 20bari, dar dacã pornește cu el pensat (dupã pornire îi dai drumul imediat) înseamnã cã supapa pierde atâta presiune încât injectoarele nu au suficientã presiune pentru a realiza pornirea. Sigur cã poți verifica presiunea cu op com-ul. Un alt simptom al defectãrii supapei de suprapresiune, este acela cã dupã pornire, pleci cu mașina și merge fãrã probleme în treapta I, maxim a II-a, apoi se oprește. Asta pentru cã în prima treaptã și eventual a doua, motorul consumã (cere) mai puținã motorinã, și când pompa de presiune îi oferã, supapa pierde pe retur în loc sã o distribuie spre injectoare.
- alladin_allibaba
- ****
- 1,465 mesaje
- din 24 Apr 2007
- Insignia 2009 A20DTH
- Bucuresti
alladin_allibaba
- Mesaje scrise: 1,465
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Apr 2007
- Mesaj Privat
Eu am pus opcom si in afara de p0380(care nu are treaba cu asta) nu este ninic memorat.
Daca tot am pus testerul, am citit valoarea presiunii. Imi cere 24kpa, iar in momemtul cand nu porneste abia ajunge la 10kpa.
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
In momentele in care porneste, masina functioneaza ireprosabil.
Catre ce sa ma indrept?
Multumesc!
Daca tot am pus testerul, am citit valoarea presiunii. Imi cere 24kpa, iar in momemtul cand nu porneste abia ajunge la 10kpa.
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
In momentele in care porneste, masina functioneaza ireprosabil.
Catre ce sa ma indrept?
Multumesc!
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
alladin_allibaba a scris: Imi cere 24kpa, iar in momemtul cand nu porneste abia ajunge la 10kpa.
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
Turatia e ok...! Faptul ca presiunea nu poate atinge pragul minim,la care se declanseaza injectia,ne obliga sa ne gandim la punctele vulnerabile prin care se poate pierde presiunea! Un punct vulnerabil poate exista la supapele de retur al injectoarelor ,altul la regulatorul de presiune(pe rampa comuna). E bine de verificat presiunea realizata de electropompa din rezervor in momentele cand nu porneste motorul.Cu testerul se verifica deschiderea regulatorului de debit,in momentele actionarii electromotorului,dar motorul nu porneste...! Verificarile presupun o dotare minima necesara,folosita in cunostinta de cauza! Succes!
Turatia, cand dau la automat, este undeva la 300rpm
Eduard99
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Suceava
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat
Tot nu i-am dat de capãt la masina. Tot asa face pornirea, greu dupã drum lung. Injectoarele funcționeazã în parametrii normali, s-au fãcut verificãri, la fel și pompa de injecție, funcționeazã cum trebuie. Un alt mecanic mi-a zis ca e vina filtrului de particule, nici vorba de asa ceva, eu știu ca versiunea mea din 2005 nu are filtru de particule, sau are?
- iulian1971
- *******
- 7,067 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,067
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
Eduard99 a scris:Tot nu i-am dat de capãt la masina. Tot asa face pornirea, greu dupã drum lung. Injectoarele funcționeazã în parametrii normali, s-au fãcut verificãri, la fel și pompa de injecție, funcționeazã cum trebuie.
N-ai precizat valoarea presiunii in rampa in momentele in care nu porneste motorul,dupa verificari.Daca ai presiune peste 200bari si motorul porneste,iar daca ai mult sub 200bari si nu porneste,macar stii unde cauti cauza...! Cum la motorul tau nu ai pompa lift in rezervor,de proba,dupa un drum mai lung,poti parca masina pe un plan inclinat de asa natura incat rezervorul sa fie peste nivelul motorului,iar daca a doua zi motorul porneste si se comporta OK,posibil sa ai probleme de dezamorsare,care se manifesta doar in conditii de combustibil fierbinte(vascozitate redusa) la oprire...!