CCojocea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
Salutare al toata lumea!
Am o problema cu al meu Opel Astra G 1,6 16V 2003. Mi se incalzeste foarte tare motorul si nu porneste ventilatorul cand atinge temperatura mai mare.
Precizez ca am schimbat la sfatul mecanicului: radiatorul, capacul de borcan pentru ca a zis ca nu sigileaza cum trebuie si bulbul de temperatura.
Electroventilatorul a fost legat pe direct la baterie si functioneaza.
Mecanicul a spus sa merg la cineva care sa intre in Computer-ul masinii si sa vada de acolo de ce nu trimite comanda sa porneasca.
Are cineva idee ce ar putea fi sau daca asta ar fi solutia?
Am o problema cu al meu Opel Astra G 1,6 16V 2003. Mi se incalzeste foarte tare motorul si nu porneste ventilatorul cand atinge temperatura mai mare.
Precizez ca am schimbat la sfatul mecanicului: radiatorul, capacul de borcan pentru ca a zis ca nu sigileaza cum trebuie si bulbul de temperatura.
Electroventilatorul a fost legat pe direct la baterie si functioneaza.
Mecanicul a spus sa merg la cineva care sa intre in Computer-ul masinii si sa vada de acolo de ce nu trimite comanda sa porneasca.
Are cineva idee ce ar putea fi sau daca asta ar fi solutia?
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
CCojocea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
verifica prima data siguranta f50 - de 40 A din cutia de sigurante de la motor, aceea trimite plus in pinul 1 din mufa x64 de la ecm si alimenteaza prin x64 de la ecm ventilatorul mare. cuplarea dintre mufe se petrece in ecm.
la siguranta sa fii sigur ca vine curent si pleaca curent, verifica pe ambele capete cu aparatul de masura sau lampa de control.
tot ecm-ul e cel care trimite si minus la ventilator.
bineinteles ca asta e "babeste", normal ar trebui o diagnoza.
ventilatorul mic - ala de pe radiatorul de la aer conditionat merge?
mai da detalii cum s-a intimplat sau asa ai cumparat-o?
daca nu merge de la siguranta atunci cel mai probabil e cim defect dar asta o vezi doar la diagnoza, cum ti-a zis @iulian 1971.
daca nu te pricepi la masuratori poti inlocui direct siguranta cu una sigur buna.
verifica prima data siguranta f50 - de 40 A din cutia de sigurante de la motor, aceea trimite plus in pinul 1 din mufa x64 de la ecm si alimenteaza prin x64 de la ecm ventilatorul mare. cuplarea dintre mufe se petrece in ecm.
la siguranta sa fii sigur ca vine curent si pleaca curent, verifica pe ambele capete cu aparatul de masura sau lampa de control.
tot ecm-ul e cel care trimite si minus la ventilator.
bineinteles ca asta e "babeste", normal ar trebui o diagnoza.
ventilatorul mic - ala de pe radiatorul de la aer conditionat merge?
mai da detalii cum s-a intimplat sau asa ai cumparat-o?
daca nu merge de la siguranta atunci cel mai probabil e cim defect dar asta o vezi doar la diagnoza, cum ti-a zis @iulian 1971.
daca nu te pricepi la masuratori poti inlocui direct siguranta cu una sigur buna.
corsaklu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2013
- Mesaj Privat
vezi rezistenta de pe ventilator care are rol sa vada si temperatura agentului de racire arata cam asa ( https://www.google.ro/search...c=Hq47NQHca-dOoM: )si este amplasata pe radiator
CCojocea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
Nu am cumparat-o asa.
Acum doua saptamani mergeam la o cabana pe drum de tara, si mi s-a aprins martorul " Masina cu Cheita" in bord.
Imediat dupa ventilatorul nu mai pornea deloc, temperatura trecand chiar de 100 de grade.
Radiatorul e nou, ventilatorul merge perfect pe direct, bulbul de temperatura a fost schimbat plus furtunele de apa au fost verificate daca curg, toaate sunt ok..
Ceasul de bord vede temperatura foarte ridicata, si totusi nu porneste ventilatorul..
Sincer sa fiu nu prea ma pricep nici la sigurante, nici la mecanica, daca mi-ai putea explica mai clar unde se afla siguranta respectiva, sau rezistenta de pe ventilator as aprecia, poate le pot schimba singur....sau cel putin sa incerc. )
Va multumesc frumos, O zi faina!
AC-ul merge perfect pe toate treptele de viteza, la si clima.
Ultima modificare făcută de CCojocea la Lun 04 Jun, 2018 3:58 pm
Acum doua saptamani mergeam la o cabana pe drum de tara, si mi s-a aprins martorul " Masina cu Cheita" in bord.
Imediat dupa ventilatorul nu mai pornea deloc, temperatura trecand chiar de 100 de grade.
Radiatorul e nou, ventilatorul merge perfect pe direct, bulbul de temperatura a fost schimbat plus furtunele de apa au fost verificate daca curg, toaate sunt ok..
Ceasul de bord vede temperatura foarte ridicata, si totusi nu porneste ventilatorul..
Sincer sa fiu nu prea ma pricep nici la sigurante, nici la mecanica, daca mi-ai putea explica mai clar unde se afla siguranta respectiva, sau rezistenta de pe ventilator as aprecia, poate le pot schimba singur....sau cel putin sa incerc. )
Va multumesc frumos, O zi faina!
AC-ul merge perfect pe toate treptele de viteza, la si clima.
Ultima modificare făcută de CCojocea la Lun 04 Jun, 2018 3:58 pm
corsaklu
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Braila
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2013
- Mesaj Privat
Este fixata pe ventilator sunt doua mufe care intra in ventilator una din ele intra in siguranta respectiva ridica capota si inspecteaza bine ventilatorul
Vezi in poza... Si scoatel de acolo vezi daca e inregula sau sigur o sa fie crapata ceramica de pe rezistenta
Ultima modificare făcută de corsaklu la Lun 04 Jun, 2018 4:03 pm
Vezi in poza... Si scoatel de acolo vezi daca e inregula sau sigur o sa fie crapata ceramica de pe rezistenta
Ultima modificare făcută de corsaklu la Lun 04 Jun, 2018 4:03 pm
CCojocea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
CCojocea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
CCojocea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
CCojocea
- Mesaje scrise: 7
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
u mai cauta termocupla pentru ca nu o sa o gasesti. Termocupla se folosea la masinile din anii '90 , la tine comanda ventilatoarelor vine din ECU pe baza semnalui ECT.
Deci cam astia ar fi pasii de urmat:
-verficat sigurante.
-verificat releu (e o cutiuta mica in dreapta sus cu vreo 4 relee). desi daca iti pleaca ECT e bun inseamnca ca si astea sunt bune.
-verificat bloc rezistente.( ori de dezlipesc ori se rup)
-ECM in ultima instanta
Parerea mea sa te axezi pe modulul de racire ECM posibil sa aibe lipituri reci vesnica problema la Astra G.Daca era vreun releu ,siguranta sau contact imperfect nu pleca deloc cand scoteai senzorul de temperatura.
Cat despre blocul de rezistente de radiator ... verifica-l . Prima treapta vezi ca e rezistenta aia spiralata si de obicei aia se duce.Celelalte 2 de obicei de dezlipesc singure si cad 
Asta vine de la Electronist.
Deci cam astia ar fi pasii de urmat:
-verficat sigurante.
-verificat releu (e o cutiuta mica in dreapta sus cu vreo 4 relee). desi daca iti pleaca ECT e bun inseamnca ca si astea sunt bune.
-verificat bloc rezistente.( ori de dezlipesc ori se rup)
-ECM in ultima instanta
Parerea mea sa te axezi pe modulul de racire ECM posibil sa aibe lipituri reci vesnica problema la Astra G.Daca era vreun releu ,siguranta sau contact imperfect nu pleca deloc cand scoteai senzorul de temperatura.
Cat despre blocul de rezistente de radiator ... verifica-l . Prima treapta vezi ca e rezistenta aia spiralata si de obicei aia se duce.Celelalte 2 de obicei de dezlipesc singure si cad 
Asta vine de la Electronist.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut
cum ti-am zis si mai sus, la motor ai o cutie cu sigurante si relee, siguranta de care ti-am zis este una mare ca dimensiuni, alea mici au amperaj mai mic, vezi sa nu fie una arsa, daca te uiti la ele se vad alea arse.
dupa schema, ventilatorul se alimenteaza direct din ecm, fara sa mai treaca prin vreun releu.
daca nu e siguranta arsa trebuie vazute firele sa fie bune si sa faca contact, daca sint bune mai ramine doar ecm defect si probabil trebuie sachimbat.(daca zici ca ventilatorul a fost probat pe direct si merge, insa trebuiau probate ambele turatii, pentru asta se da minus in pinul A (asa este notat in schema) si se da pe rind plus in B pentru turatia mica si in C pentru cea mare.
m-am uitat acum si dupa sigurante, e un tablou cu doar 8 sigurante, la motor, si a 4 a e aia de ventilator.
cum ti-am zis si mai sus, la motor ai o cutie cu sigurante si relee, siguranta de care ti-am zis este una mare ca dimensiuni, alea mici au amperaj mai mic, vezi sa nu fie una arsa, daca te uiti la ele se vad alea arse.
dupa schema, ventilatorul se alimenteaza direct din ecm, fara sa mai treaca prin vreun releu.
daca nu e siguranta arsa trebuie vazute firele sa fie bune si sa faca contact, daca sint bune mai ramine doar ecm defect si probabil trebuie sachimbat.(daca zici ca ventilatorul a fost probat pe direct si merge, insa trebuiau probate ambele turatii, pentru asta se da minus in pinul A (asa este notat in schema) si se da pe rind plus in B pentru turatia mica si in C pentru cea mare.
m-am uitat acum si dupa sigurante, e un tablou cu doar 8 sigurante, la motor, si a 4 a e aia de ventilator.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
in poza nr 6 de mai jos ai tabloul de care zic, siguranta 4 e verde (si in tablou)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=132250#
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=132250#
Mbean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2019
- Mesaj Privat
Salut, eu întâmpin o alta problema, nu îmi pornesc ventilatoarele deși apa in bord arata a fi la 100 înainte îmi statea la 90 acum se duce la 100, unde e buba, daca opresc motorul pornesc ventilatoarele daca pun contactul sau chiar pornesc motorul se opresc ventilatoarele, iau contactul pornesc ventilatoarele. Precizez cã face așa pânã scade la 90 apa dupã se opresc singure. Sã fie calculatorul sau modulul de ventilatoare cel de sub aripa dreapta? Nici când pornesc ac.ul nu merge ventilatorul mic, Opel Astra g motor 1.2 16v z12xe
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
Mbean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2019
- Mesaj Privat
Mbean
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2019
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat