- catastefan
- OP
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Primele simptome :
- la punere contact pe II in loc de N apare F si masina nu porneste
- dupa cativa nervi , si inca vreo 10 incercari ( normal ca ne grabeam ) , eventual deschis si inchis capota apare N ... masina porneste si nu mai face figuri toata ziua. Cu noroc merge si 3 zile apoi problema se repeta pana cand intr-o zi cand te grabeai cel mai tare nu mai porneste deloc !
Ca sa nu te certi iar cu soacra ca ai lasat-o sa vina de la gara pe jos sau cu tansportul in comun, de la primele simptome ia-ti inima in dinti ( daca crezi ca nu te descurci ia pe cineva priceput ) si executa urmatoarele:
-- asigurati-va ca aveti la indemana chei torx T , surubelnite , patent etc.( si torx securizat TS daca vreti sa desfaceti si ECU...ceea ce nu recomand ! )
--- ridica masina pe 2 capre in fata sau pe o rampa daca ai acces.
--- desfa borna minus cu o cheie fixa sau tubulara de 10.
--- cu atentie se decupleaza cele 2 mufe ale ECU Easytronic tragand de siguranta de plastic neagra....la mufa de sus se trage in sus la mufa de jos se trage in jos.
-- goliti borcanasul Easytronic de lichid de frana cu o seringa sau burete...carpa.
-- sub masina acum vom deconecta ambele futunase de la pompa de ambreaiaj....cel din dreapta pompei iese pur si simplu ( e cel ce vine din borcanas ...atentie va mai curge putin lichid de frana ) cel din stanga are o siguranta care se scoate cu o surubelnita subtire .
Daca siguranta e intepenita dati cu degripant din belsug si lasati sa-si faca efectul. Pana la urma iese siguranta si deconectati furtunul. Va atasez si o poza cu siguranta si cum vine ea ca sa va faceti o idee...
-- se desfac cele 4 suruburi ce tin modulul pe cutia de viteza . Nu am poza de pe masina dar le gasiti si pe intuneric atat sunt de evidente.
--- se demonteaza cele 2 suruburi T25 si se scoate piesa de la spatele statorului.
-- se demonteaza cele 2 suruburi T20 si se trage spre inapoi statorul care iese usor....
NU invartiti prea mult de rotor...cursa lui este limitata./
Curatati bine statorul daca e murdar de praf de carbune sau alte impuritati...
Curatati la fel de bine colectorul cu un smirghel foarte fin iar cu o lama de cuter indepartati mizeria depusa intre lamelele colectorului.
NU rotiti prea mult rotorul ! La un moment dat va merge mai greu ...NU IL FORTA-TI altfel riscati sa distruge-ti senzorul de pozitie al ambreiajului.
-- trageti aer in piept si cu atentie indreptati cele 2 tablite ...atentie va iesi arcul. Puneti arcul deoparte si scoateti peria. Repetati operatiunea in cealalta parte.
-- se taie tresa de cupru aproape de carbune ( e bine sa ramana lunga ca sa fie taiata in functie de ce carbuni gasiti ).
Se pleaca cu periile in mana la cumparaturi. Eu unul nu am gasit nimic compatibil perfect asa ca am adaptat din altii mai mari.
Atentie...nu folositi perii din carbune curat. Adica din cele negre ca zilele noastre. Cautati perii de calitate cu insertie de cupru din cele rosiatice cum sunt la electromotor de exemplu. Calculati lungimea periei astfel incat arcul sa nu stea teapan cu toate spirele stranse.
Dupa adaptarea la dimensiuni a periilor se pregateste tresa ramasa si tresa periei noi pentru lipire. Atentie la dimensiunea tresei sa fie tot cam cat a fost. lipitura trebuie facuta la celalat capat al tresei ...NU spre perie altfel peria nu va putea culisa in locasul ei ! Daca pistolul de lipit va da fiori apelati la cineva competent. Nu umpleti cu flux de lipit toata tresa !
-- bagati periile in locas asigurandu-va ca se misca lejer acolo si nu raman intepenite. Cu mare grija bagati arcul si indoiti la loc tablitele din spatele lui. Arcurile au prostul obicel sa mai sara....
Mai verificati totul inca o data si inca o data !
-- montati statorul si piesa din spatele lui.
--montati actuatorul, cuplati furtunele la pompa de ambreiaj si umpleti borcanasul Easytronic cu lichid de frana DOT 4.
-- aerisirea ambreiajului se poate face manual ( mai trebuie un om pentru asta ) sau cu Op-Com cine detine.
Manual se desface aerisitorul si se conecteaza la el un furtunel care se scufunda intr-un vas cu lichid de frana DOT4 si al doilea om in cabina sta cu piciorul pe frana si schimba de pe N pe A, A pe N....etc pana ce pe aerisitor nu mai iese aer. Atentie e posibil sa scada nivelul in borcanas. Completati cu lichid de frana !
Cu Op-Com se intra pe cutie si se da aerisire ambreiaj. Actuatorul va incepe sa faca curse. Se desface aerisitorul...etc e scris mai sus cum....
-- in mod normal se pune Op-Com pe masina si se da reinvatare viteze si puncte de sincron. Cand am facut eu operatiunea asta nu am stiut si nu am avut ... asa ca primii vreo 200km imi smucea din 1-a in a 2-a ....apoi cutia cred ca si-a invatat singura punctele de sincron....pentru ca nu am mai avut probleme cu smuceala.
Cam asta ar fi ! Spor la treaba ! Daca faceti treaba buna nu se mai supara soacra minim vreo 5 ani cred. Eu am 2 ani de la operatie si nu da semne de oboseala !
- la punere contact pe II in loc de N apare F si masina nu porneste
- dupa cativa nervi , si inca vreo 10 incercari ( normal ca ne grabeam ) , eventual deschis si inchis capota apare N ... masina porneste si nu mai face figuri toata ziua. Cu noroc merge si 3 zile apoi problema se repeta pana cand intr-o zi cand te grabeai cel mai tare nu mai porneste deloc !
Ca sa nu te certi iar cu soacra ca ai lasat-o sa vina de la gara pe jos sau cu tansportul in comun, de la primele simptome ia-ti inima in dinti ( daca crezi ca nu te descurci ia pe cineva priceput ) si executa urmatoarele:
-- asigurati-va ca aveti la indemana chei torx T , surubelnite , patent etc.( si torx securizat TS daca vreti sa desfaceti si ECU...ceea ce nu recomand ! )
--- ridica masina pe 2 capre in fata sau pe o rampa daca ai acces.
--- desfa borna minus cu o cheie fixa sau tubulara de 10.
--- cu atentie se decupleaza cele 2 mufe ale ECU Easytronic tragand de siguranta de plastic neagra....la mufa de sus se trage in sus la mufa de jos se trage in jos.
-- goliti borcanasul Easytronic de lichid de frana cu o seringa sau burete...carpa.
-- sub masina acum vom deconecta ambele futunase de la pompa de ambreaiaj....cel din dreapta pompei iese pur si simplu ( e cel ce vine din borcanas ...atentie va mai curge putin lichid de frana ) cel din stanga are o siguranta care se scoate cu o surubelnita subtire .
Daca siguranta e intepenita dati cu degripant din belsug si lasati sa-si faca efectul. Pana la urma iese siguranta si deconectati furtunul. Va atasez si o poza cu siguranta si cum vine ea ca sa va faceti o idee...
-- se desfac cele 4 suruburi ce tin modulul pe cutia de viteza . Nu am poza de pe masina dar le gasiti si pe intuneric atat sunt de evidente.
--- se demonteaza cele 2 suruburi T25 si se scoate piesa de la spatele statorului.
-- se demonteaza cele 2 suruburi T20 si se trage spre inapoi statorul care iese usor....
NU invartiti prea mult de rotor...cursa lui este limitata./
Curatati bine statorul daca e murdar de praf de carbune sau alte impuritati...
Curatati la fel de bine colectorul cu un smirghel foarte fin iar cu o lama de cuter indepartati mizeria depusa intre lamelele colectorului.
NU rotiti prea mult rotorul ! La un moment dat va merge mai greu ...NU IL FORTA-TI altfel riscati sa distruge-ti senzorul de pozitie al ambreiajului.
-- trageti aer in piept si cu atentie indreptati cele 2 tablite ...atentie va iesi arcul. Puneti arcul deoparte si scoateti peria. Repetati operatiunea in cealalta parte.
-- se taie tresa de cupru aproape de carbune ( e bine sa ramana lunga ca sa fie taiata in functie de ce carbuni gasiti ).
Se pleaca cu periile in mana la cumparaturi. Eu unul nu am gasit nimic compatibil perfect asa ca am adaptat din altii mai mari.
Atentie...nu folositi perii din carbune curat. Adica din cele negre ca zilele noastre. Cautati perii de calitate cu insertie de cupru din cele rosiatice cum sunt la electromotor de exemplu. Calculati lungimea periei astfel incat arcul sa nu stea teapan cu toate spirele stranse.
Dupa adaptarea la dimensiuni a periilor se pregateste tresa ramasa si tresa periei noi pentru lipire. Atentie la dimensiunea tresei sa fie tot cam cat a fost. lipitura trebuie facuta la celalat capat al tresei ...NU spre perie altfel peria nu va putea culisa in locasul ei ! Daca pistolul de lipit va da fiori apelati la cineva competent. Nu umpleti cu flux de lipit toata tresa !
-- bagati periile in locas asigurandu-va ca se misca lejer acolo si nu raman intepenite. Cu mare grija bagati arcul si indoiti la loc tablitele din spatele lui. Arcurile au prostul obicel sa mai sara....
Mai verificati totul inca o data si inca o data !
-- montati statorul si piesa din spatele lui.
--montati actuatorul, cuplati furtunele la pompa de ambreiaj si umpleti borcanasul Easytronic cu lichid de frana DOT 4.
-- aerisirea ambreiajului se poate face manual ( mai trebuie un om pentru asta ) sau cu Op-Com cine detine.
Manual se desface aerisitorul si se conecteaza la el un furtunel care se scufunda intr-un vas cu lichid de frana DOT4 si al doilea om in cabina sta cu piciorul pe frana si schimba de pe N pe A, A pe N....etc pana ce pe aerisitor nu mai iese aer. Atentie e posibil sa scada nivelul in borcanas. Completati cu lichid de frana !
Cu Op-Com se intra pe cutie si se da aerisire ambreiaj. Actuatorul va incepe sa faca curse. Se desface aerisitorul...etc e scris mai sus cum....
-- in mod normal se pune Op-Com pe masina si se da reinvatare viteze si puncte de sincron. Cand am facut eu operatiunea asta nu am stiut si nu am avut ... asa ca primii vreo 200km imi smucea din 1-a in a 2-a ....apoi cutia cred ca si-a invatat singura punctele de sincron....pentru ca nu am mai avut probleme cu smuceala.
Cam asta ar fi ! Spor la treaba ! Daca faceti treaba buna nu se mai supara soacra minim vreo 5 ani cred. Eu am 2 ani de la operatie si nu da semne de oboseala !
mglisca
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Oct 2011
- Mesaj Privat
- catastefan
- OP
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- mariuscris
- *
- 1 mesaje
- din 19 Sep 2015
- Meriva 2005
- Bucuresti
mariuscris
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- OP
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Geontox
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salut Catastefan,
Multumesc pentru mesaj si pt. link in postul meu, am reusit azi sa ajung cu masina la service, am demontat modului, am ajuns la motoras si de acolo vine partea "dificila". Perii/carbunii sunt protejati de o piesa de plastic neagra si singura solutie este da scot motorasul de tot din modul.
Ai idee cum se scoate motorasul? Am incercat sa trag/imping si nu se poate scoate, este presat in rulmentul de sus. Am atasat cateva poze sa vezi despre ce este vorba si te rog sa imi dai un sfat cum sa il desfac in asa fel incat sa nu rup piesa de plastic negru(la tine in poze lipseste, se vad direct carbunii si plasticul maro) .
Multumesc frumos!
Multumesc pentru mesaj si pt. link in postul meu, am reusit azi sa ajung cu masina la service, am demontat modului, am ajuns la motoras si de acolo vine partea "dificila". Perii/carbunii sunt protejati de o piesa de plastic neagra si singura solutie este da scot motorasul de tot din modul.
Ai idee cum se scoate motorasul? Am incercat sa trag/imping si nu se poate scoate, este presat in rulmentul de sus. Am atasat cateva poze sa vezi despre ce este vorba si te rog sa imi dai un sfat cum sa il desfac in asa fel incat sa nu rup piesa de plastic negru(la tine in poze lipseste, se vad direct carbunii si plasticul maro) .
Multumesc frumos!
- catastefan
- OP
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- ionitamarval
- *
- 14 mesaje
- din 09 Feb 2008
- Astra 2005 Z19DTH
- Calarasi
ionitamarval
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Feb 2008
- Mesaj Privat
Va salut, am si eu o intrebare. Daca am codul de eroare P-1607 Actuator position control error si P-1735 Gearbox parametres not learned, este posibil sa fie duse periile colectoare (carbunii) de la motorasele actuatorului? In momentul de fata in bord clipeste intermitent F iar demarorul nu invarte (ceva nu il lasa sa invarta). Ma poate ajuta cineva cu un sfat?
Geontox
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2017
- Mesaj Privat
Salut Catastefan,
Iti multumesc pentru sfaturile anterioare, au functionat si m-am bucurat de masina aproape 2 ani.
Spun aproape pentru ca de 3 saptamani ma lovesc aproximativ de aceeasi problema cu modulul de selectare.
Simptome:
1. franez la semafor si masina incepe sa "topaie" apoi se opreste motorul.
2. Pornesc motorul dar masina continua sa se smuceasca si nu reusesc sa plec de pe loc.
3. Observ pe display ca palpaie fie A4 fie N asa ca incep sa ma gandesc la selector din nou.
4. Pentru ca deja se facuse verde de 2-3 ori si nu reuseam sa plec de la semafor, am introdus in marsarier si in acelasi timp masina s-a smucit violent in spate iar motorul s-a oprit.
5. Cu chiu, cu vai, am reusit totusi sa plec de pe loc foarte greu , masina "topaind" in continuare iar la schimbarea de viteze, se smucea destul de tare.
6. Am reusit sa ajung intr-o parcare, am oprit motorul si am reincercat sa pornesc. Inutil. Am dus masina pe platforma pana la service.
Din pacate, mecanicul roman, nu se mai afla in Dubai, si asa cum am mai zis, in general aici nimeni nu isi bate capul cu reparatii migaloase. Mi s-a spus simplu sa il inlocuiesc.
Spune-mi te rog daca ai mai intalnit aceste simtome, daca problema este doar la modul sau este posibil sa fie sj de la altceva?
Daca este de la modul, crezi ca ar mai putea fi reparat sau va trebuii inlocuit cu totul?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
O zi buna!
Iti multumesc pentru sfaturile anterioare, au functionat si m-am bucurat de masina aproape 2 ani.
Spun aproape pentru ca de 3 saptamani ma lovesc aproximativ de aceeasi problema cu modulul de selectare.
Simptome:
1. franez la semafor si masina incepe sa "topaie" apoi se opreste motorul.
2. Pornesc motorul dar masina continua sa se smuceasca si nu reusesc sa plec de pe loc.
3. Observ pe display ca palpaie fie A4 fie N asa ca incep sa ma gandesc la selector din nou.
4. Pentru ca deja se facuse verde de 2-3 ori si nu reuseam sa plec de la semafor, am introdus in marsarier si in acelasi timp masina s-a smucit violent in spate iar motorul s-a oprit.
5. Cu chiu, cu vai, am reusit totusi sa plec de pe loc foarte greu , masina "topaind" in continuare iar la schimbarea de viteze, se smucea destul de tare.
6. Am reusit sa ajung intr-o parcare, am oprit motorul si am reincercat sa pornesc. Inutil. Am dus masina pe platforma pana la service.
Din pacate, mecanicul roman, nu se mai afla in Dubai, si asa cum am mai zis, in general aici nimeni nu isi bate capul cu reparatii migaloase. Mi s-a spus simplu sa il inlocuiesc.
Spune-mi te rog daca ai mai intalnit aceste simtome, daca problema este doar la modul sau este posibil sa fie sj de la altceva?
Daca este de la modul, crezi ca ar mai putea fi reparat sau va trebuii inlocuit cu totul?
Multumesc anticipat pentru raspuns.
O zi buna!
- catastefan
- OP
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ideal ar fi sa pui tester pe cutie. Poate fi de motorasele de schimbare viteze de sus de pe cutie.
Erorile iti spun sigur ce poate fi.
Deasemenea poate fi o simptoma de ambreiaj uzat.....sau rulment de presiune cu probleme...
La fel de bine poate a intrat apa in mufele de la ECU cutie
Fara erori e greu de ghicit ce se intampla
Erorile iti spun sigur ce poate fi.
Deasemenea poate fi o simptoma de ambreiaj uzat.....sau rulment de presiune cu probleme...
La fel de bine poate a intrat apa in mufele de la ECU cutie
Fara erori e greu de ghicit ce se intampla
Geontox
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jan 2017
- Mesaj Privat
BEu4709
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mar 2019
- Mesaj Privat
Salut , am o problema reelevanta discutiei de mai sus , masina ieri mergea perfect , dar astazi ,neam nu mai porneste dau la automat cateva secunde si dupa imi apare F Intermitent , precizez ca anu trecut iam schimbat ambriajul si placa de presiune in decembrie 2018 , e posibil sa fie sa fie de la motoras de la ambreiaj , va multumesc