- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Va salut. Avand in vedere ca centurile mele de siguranta nu mai revin asa cum trebuie, precum si topicurile cu reparatiile si curatarea acestor centuri pe forum , m-am apucat si eu de curatarea lor.
Toate bune si frumoase, pentru acest lucru am purces la demontarea lor. Sus nu este o problema deoarece se afla un surub care s-a desfacut usor.
Dar jos la rola de pretensionare, de la baza stalpului este problema la care va cer ajutorul: si anume cum se desface aceasta rola pentru ca este prinsa intr-un surub care spre exterior are un cap de nit- adica are forma circulara neputand fi apucat cu nici un fel de cheie.
Asa ceva sincer nu am mai vazut.
Multumesc.
Toate bune si frumoase, pentru acest lucru am purces la demontarea lor. Sus nu este o problema deoarece se afla un surub care s-a desfacut usor.
Dar jos la rola de pretensionare, de la baza stalpului este problema la care va cer ajutorul: si anume cum se desface aceasta rola pentru ca este prinsa intr-un surub care spre exterior are un cap de nit- adica are forma circulara neputand fi apucat cu nici un fel de cheie.
Asa ceva sincer nu am mai vazut.
Multumesc.
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Multe am vazut dar asta chiar ca mi-a pus capac.
Pentru demontarea rolei de tensionare a centurii se procedeaza in felul urmator:
-se deschid portierele, fata- spate, astfel incat sa se vada bine stalpul de sustinere;
-la baza stalpului este un dop de plastic- se scoate dopul pentru a se ajunge la orificiul ce permite introducerea unei chei tubulare;
-cu o tubulara de 13,normala, introdusa prin orificiul de la baza stalpului se desface piulita;
Atentie- se afla infipt in acel surub o tija de plastic. Rolul acestei tije este de a nu lasa sa cada piulita in prag si sa alunece pe ea pana se poate apuca cu ceva si scoate afara.
Eu personal am scos aceasta tija de plastic, am introdus tubulara de 13 si desfacut piulita astfel incat sa merga usor, dupa care am introdus tija de plastic si am desfacut piulita cu o surubelnita pana a cazut pe tija urmand a fi apucata cu ceva- penseta.
Aceasta este bantuiala mea din ziua de sambata 18 ian 2014 )))
O zi buna
Pentru demontarea rolei de tensionare a centurii se procedeaza in felul urmator:
-se deschid portierele, fata- spate, astfel incat sa se vada bine stalpul de sustinere;
-la baza stalpului este un dop de plastic- se scoate dopul pentru a se ajunge la orificiul ce permite introducerea unei chei tubulare;
-cu o tubulara de 13,normala, introdusa prin orificiul de la baza stalpului se desface piulita;
Atentie- se afla infipt in acel surub o tija de plastic. Rolul acestei tije este de a nu lasa sa cada piulita in prag si sa alunece pe ea pana se poate apuca cu ceva si scoate afara.
Eu personal am scos aceasta tija de plastic, am introdus tubulara de 13 si desfacut piulita astfel incat sa merga usor, dupa care am introdus tija de plastic si am desfacut piulita cu o surubelnita pana a cazut pe tija urmand a fi apucata cu ceva- penseta.
Aceasta este bantuiala mea din ziua de sambata 18 ian 2014 )))
O zi buna
- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,417 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,417
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut. Dupa spalare si strangerea arcului, pana la maxim, cureua se retrage complet. Cum am lucrat numai la centura din partea pasagerului fata zilele acestea ma voi ocupa si de centura de la sofer.
Pentru o cat mai buna curatare se procedeaza astfel:
- se desface intreaga curea- mecanism- din masina;
- se trage de curea pana se desface toata ;
-cand cureaua este desfacuta toata veti vedea ca este stransa pe un tambur ;
-nu se desfac partile de plastic din mecanismul de strangere deoarece nu este nevoie, dar pe mecanism se afla o tija care prinde cele doua parti de plastic iar pentru o curatare mai lejera am scos aceasta tija de metal fara nici un fel de alte incidente.
-din partea opusa curelei ( cureaua este desfasurata toata) veti apasa usor cu o surubelnita pentru a scoate celalat capat al curelei din fanta - Pentru a nu iesi tamburul pe care este strans, cureaua, este indoita la capat si cusuta, Prin pliul astfel facut este introdus o tija de plastic care are rolul de a bloca cureaua sa iese de pe tamburul unde se infasoara.
- scoateti tija de plastic si trageti prin fanta celealat capat al curelei, cu consecinta socaterii intregii curele, dupa care introduceti o surubelnita prin fanta pentru a bloca tamburul sa se desrasuceasca;
-se strange tamburul invers miscarii in care acesta se desface pentru a strange mai mult arcul, nu este nici o problema daca tamburul scapa din mana si se desface total pentru ca va fi strans in ordinea inversa desfacerii cu consecinta strangerii acelui arc.
-spalati cureaua- eu am pus-o intr-un lighean cu detergent si apoi am spalat-o cu o perie cu sapun.
-montati la loc;
Voi repeta si procedura pentru cureaua de la sofer, iar daca arcul este slabit il voi inlocui cu un arcul de la mecanismul centurei de la pasagerii din spate.
Bafta
Pentru o cat mai buna curatare se procedeaza astfel:
- se desface intreaga curea- mecanism- din masina;
- se trage de curea pana se desface toata ;
-cand cureaua este desfacuta toata veti vedea ca este stransa pe un tambur ;
-nu se desfac partile de plastic din mecanismul de strangere deoarece nu este nevoie, dar pe mecanism se afla o tija care prinde cele doua parti de plastic iar pentru o curatare mai lejera am scos aceasta tija de metal fara nici un fel de alte incidente.
-din partea opusa curelei ( cureaua este desfasurata toata) veti apasa usor cu o surubelnita pentru a scoate celalat capat al curelei din fanta - Pentru a nu iesi tamburul pe care este strans, cureaua, este indoita la capat si cusuta, Prin pliul astfel facut este introdus o tija de plastic care are rolul de a bloca cureaua sa iese de pe tamburul unde se infasoara.
- scoateti tija de plastic si trageti prin fanta celealat capat al curelei, cu consecinta socaterii intregii curele, dupa care introduceti o surubelnita prin fanta pentru a bloca tamburul sa se desrasuceasca;
-se strange tamburul invers miscarii in care acesta se desface pentru a strange mai mult arcul, nu este nici o problema daca tamburul scapa din mana si se desface total pentru ca va fi strans in ordinea inversa desfacerii cu consecinta strangerii acelui arc.
-spalati cureaua- eu am pus-o intr-un lighean cu detergent si apoi am spalat-o cu o perie cu sapun.
-montati la loc;
Voi repeta si procedura pentru cureaua de la sofer, iar daca arcul este slabit il voi inlocui cu un arcul de la mecanismul centurei de la pasagerii din spate.
Bafta
- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
- popmari
- OP
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut. Schimbat arcurile intre ele, de la mecanismul de strangere al centurii din spate la cea din fata. Nu e greu deloc si se simte deoarece practic arcul din spate nu a fost supus la o folosire indelungata si prin urmare nu are o uzura mare.
Pentru o operatie mai usoara demontati scaunul din fata si luati borna plus de la baterie
Se pot schimba intre ele si mecanismele de strangere ale centurilor dar cu cateva adaptari - dar mie mi-a fost mai usor sa schimb arcurile.
Pentru o operatie mai usoara demontati scaunul din fata si luati borna plus de la baterie
Se pot schimba intre ele si mecanismele de strangere ale centurilor dar cu cateva adaptari - dar mie mi-a fost mai usor sa schimb arcurile.
- BClaudiu167
- *
- 9 mesaje
- din 15 Feb 2019
BClaudiu167
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2019
- Mesaj Privat
danytm
- Mesaje scrise: 90
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2016
- Mesaj Privat
popmari a scris:Salut. Dupa spalare si strangerea arcului, pana la maxim, cureua se retrage complet. Cum am lucrat numai la centura din partea pasagerului fata zilele acestea ma voi ocupa si de centura de la sofer.
Pentru o cat mai buna curatare se procedeaza astfel:
- se desface intreaga curea- mecanism- din masina;
- se trage de curea pana se desface toata ;
-cand cureaua este desfacuta toata veti vedea ca este stransa pe un tambur ;
-nu se desfac partile de plastic din mecanismul de strangere deoarece nu este nevoie, dar pe mecanism se afla o tija care prinde cele doua parti de plastic iar pentru o curatare mai lejera am scos aceasta tija de metal fara nici un fel de alte incidente.
-din partea opusa curelei ( cureaua este desfasurata toata) veti apasa usor cu o surubelnita pentru a scoate celalat capat al curelei din fanta - Pentru a nu iesi tamburul pe care este strans, cureaua, este indoita la capat si cusuta, Prin pliul astfel facut este introdus o tija de plastic care are rolul de a bloca cureaua sa iese de pe tamburul unde se infasoara.
- scoateti tija de plastic si trageti prin fanta celealat capat al curelei, cu consecinta socaterii intregii curele, dupa care introduceti o surubelnita prin fanta pentru a bloca tamburul sa se desrasuceasca;
-se strange tamburul invers miscarii in care acesta se desface pentru a strange mai mult arcul, nu este nici o problema daca tamburul scapa din mana si se desface total pentru ca va fi strans in ordinea inversa desfacerii cu consecinta strangerii acelui arc.
-spalati cureaua- eu am pus-o intr-un lighean cu detergent si apoi am spalat-o cu o perie cu sapun.
-montati la loc;
Voi repeta si procedura pentru cureaua de la sofer, iar daca arcul este slabit il voi inlocui cu un arcul de la mecanismul centurei de la pasagerii din spate.
Bafta
Pentru o cat mai buna curatare se procedeaza astfel:
- se desface intreaga curea- mecanism- din masina;
- se trage de curea pana se desface toata ;
-cand cureaua este desfacuta toata veti vedea ca este stransa pe un tambur ;
-nu se desfac partile de plastic din mecanismul de strangere deoarece nu este nevoie, dar pe mecanism se afla o tija care prinde cele doua parti de plastic iar pentru o curatare mai lejera am scos aceasta tija de metal fara nici un fel de alte incidente.
-din partea opusa curelei ( cureaua este desfasurata toata) veti apasa usor cu o surubelnita pentru a scoate celalat capat al curelei din fanta - Pentru a nu iesi tamburul pe care este strans, cureaua, este indoita la capat si cusuta, Prin pliul astfel facut este introdus o tija de plastic care are rolul de a bloca cureaua sa iese de pe tamburul unde se infasoara.
- scoateti tija de plastic si trageti prin fanta celealat capat al curelei, cu consecinta socaterii intregii curele, dupa care introduceti o surubelnita prin fanta pentru a bloca tamburul sa se desrasuceasca;
-se strange tamburul invers miscarii in care acesta se desface pentru a strange mai mult arcul, nu este nici o problema daca tamburul scapa din mana si se desface total pentru ca va fi strans in ordinea inversa desfacerii cu consecinta strangerii acelui arc.
-spalati cureaua- eu am pus-o intr-un lighean cu detergent si apoi am spalat-o cu o perie cu sapun.
-montati la loc;
Voi repeta si procedura pentru cureaua de la sofer, iar daca arcul este slabit il voi inlocui cu un arcul de la mecanismul centurei de la pasagerii din spate.
Bafta
La fel am procedat si eu, doar ca la mine masina fiind doar cu 2 usi, am avut mai multe plastice de scos, dar a functionat. Totusi am avut si un mic incident: tamburul centurei de la sofer s-a destrans fortat la maxim si atunci s-a rupt 10 cm din arcul otelit, dar am inlocuit arcul cu cel de la centura de pe spate, cel rupt functioneaza pe spate foarte bine (cred ca centura pe spate este mai scurta, cea de pe fata este mai lunga pentru ca am masina in 2 usi).
Acum functioneaza si se retrag foarte bine.
- BClaudiu167
- *
- 9 mesaje
- din 15 Feb 2019
BClaudiu167
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Feb 2019
- Mesaj Privat