- dady_vale
- OP
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
PRETUL MASINILOR SECOND-HAND VA EXPLODA
Dupa 1 ianuarie 2007, data la care va intra in vigoare noul Cod Fiscal, in baza caruia vor fi calculate si importurile de masini noi si second-hand, preturile acestora vor creste simtitor. In concluzie, in Romania nu exista nici o sansa ca, dupa integrare, sa se-ntample ca in Polonia unde piata masinilor second-hand a explodat din cauza preturilor mici.
Dacia sa traiasca!
Din cauza introducerii taxei speciale la prima inmatriculare, soferii masinilor la mana a doua vor suporta majorari de cel putin 500 de euro fata de preturile actuale. Taxa si-a facut loc in legislatie pe motiv de protejare a mediului si a sigurantei pe sosele.
Diferenta de peste 2.200 de euro
Sa luam exemplul celui mai vandut model la mana a doua din Romania, Opel Astra, pe benzina, de 1.600 cmc, produs in 1994. Dupa legislatia actuala, pretul final ar fi de 3.077 euro. Pretul platit in Germania este de aproximativ 1.950 euro, 128,5 euro - acciza de 2,5% la valoarea de catalog, 999 TVA-ul de 19% platit la valoarea de catalog a masinii si la acciza. Aceeasi masina ar costa, dupa 1 ianuarie 2007, 5.368 euro: 1.950 pretul din Germania, 974 euro - TVA, 2.444 euro - taxa speciala la prima inmatriculare. Diferenta pentru aututorismul de 12 ani va fi astfel de 2.291 euro, cu mentiunea ca acum nu se inmatriculeaza masini mai vechi de opt ani.
Ceva mai bine cu Euro 3
Acelasi tip de autoturism, Opel Astra, dar cu motor de 2.000 cmc, cu Euro 3, produs in 2000, va avea o diferenta de pret de aproximativ 500 de euro dupa introducerea taxei speciale. Masina costa acum circa 6.059 euro - 3.890 euro pretul din Germania, 702 euro acciza si 1.467 euro TVA. Dupa 1 ianuarie, valoarea aceluiasi Opel Astra va fi de 6.573 euro - 3.890 euro valoarea de cumparare, 1.350 euro taxa speciala la prima inmatriculare si 1.333 euro TVA. Un alt exemplu este VW Golf, masina second-hand de asemenea bine vanduta pe piata auto din Romania. Un astfel de autoturism, produs in 2001, cu motor turbo-diesel, are un pret final, dupa actuala legislatie, de 7.366 euro - 5.700 valoarea din Germania, 359 acciza, 1.307 TVA. La inmatricularea dupa 1 ianuarie, insa, pretul va fi de 8.215 euro, cu 849 de euro mai mult fata de cum ar fi acum.
Importatorii nu sunt ingrijorati
Importatorii sustin ca afacerile lor nu vor avea de suferit dupa introducerea taxei speciale si sustin ca piata se va extinde in viitor. Castigul lor este si acum destul de important, tinand cont de faptul ca pe piata un Opel Astra de 2 litri, din 2000, ajunge la 7.500 de euro, in conditiile in care, cu tot cu taxe, dar adus direct de proprietar, ajunge putin peste 6.000 de euro. Importatorii mai spun ca una este o masina produsa in Germania, pentru piata lor, si alta daca este produsa pentru Europa de Est. Asta pentru ca exista diferenta la calitatea pieselor, asa ca o masina second-hand va fi tentanta intotdeauna.
Nou si ieftin
Taxa pentru prima inmatriculare o platesc si cei care isi cumpara un aututorism nou. Totusi, aceasta este suportabila, avand in vedere ca, pentru o masina de 1,6 litri, pe benzina, taxa este de aproximativ 100 de euro la punerea in circulatie. Taxa nu va mai fi platita de urmatorul proprietar, in cazul in care cumparatorul initial vinde masina.
Tari cu probleme
Cehia. Legislatia impiedica importul masinilor mai vechi de cinci sau opt ani, in functie de tip. In plus, sunt prevazute verificari tehnice suplimentare pentru masinile vechi aduse din afara.
Ungaria. Risca sanctiuni dure din partea Comisiei Europene pentru ca a refuzat pana acum sa explice de ce impiedica importul de masini fabricate inainte de 1996.
Sursa: Transilvania Expres BV
Dupa 1 ianuarie 2007, data la care va intra in vigoare noul Cod Fiscal, in baza caruia vor fi calculate si importurile de masini noi si second-hand, preturile acestora vor creste simtitor. In concluzie, in Romania nu exista nici o sansa ca, dupa integrare, sa se-ntample ca in Polonia unde piata masinilor second-hand a explodat din cauza preturilor mici.
Dacia sa traiasca!
Din cauza introducerii taxei speciale la prima inmatriculare, soferii masinilor la mana a doua vor suporta majorari de cel putin 500 de euro fata de preturile actuale. Taxa si-a facut loc in legislatie pe motiv de protejare a mediului si a sigurantei pe sosele.
Diferenta de peste 2.200 de euro
Sa luam exemplul celui mai vandut model la mana a doua din Romania, Opel Astra, pe benzina, de 1.600 cmc, produs in 1994. Dupa legislatia actuala, pretul final ar fi de 3.077 euro. Pretul platit in Germania este de aproximativ 1.950 euro, 128,5 euro - acciza de 2,5% la valoarea de catalog, 999 TVA-ul de 19% platit la valoarea de catalog a masinii si la acciza. Aceeasi masina ar costa, dupa 1 ianuarie 2007, 5.368 euro: 1.950 pretul din Germania, 974 euro - TVA, 2.444 euro - taxa speciala la prima inmatriculare. Diferenta pentru aututorismul de 12 ani va fi astfel de 2.291 euro, cu mentiunea ca acum nu se inmatriculeaza masini mai vechi de opt ani.
Ceva mai bine cu Euro 3
Acelasi tip de autoturism, Opel Astra, dar cu motor de 2.000 cmc, cu Euro 3, produs in 2000, va avea o diferenta de pret de aproximativ 500 de euro dupa introducerea taxei speciale. Masina costa acum circa 6.059 euro - 3.890 euro pretul din Germania, 702 euro acciza si 1.467 euro TVA. Dupa 1 ianuarie, valoarea aceluiasi Opel Astra va fi de 6.573 euro - 3.890 euro valoarea de cumparare, 1.350 euro taxa speciala la prima inmatriculare si 1.333 euro TVA. Un alt exemplu este VW Golf, masina second-hand de asemenea bine vanduta pe piata auto din Romania. Un astfel de autoturism, produs in 2001, cu motor turbo-diesel, are un pret final, dupa actuala legislatie, de 7.366 euro - 5.700 valoarea din Germania, 359 acciza, 1.307 TVA. La inmatricularea dupa 1 ianuarie, insa, pretul va fi de 8.215 euro, cu 849 de euro mai mult fata de cum ar fi acum.
Importatorii nu sunt ingrijorati
Importatorii sustin ca afacerile lor nu vor avea de suferit dupa introducerea taxei speciale si sustin ca piata se va extinde in viitor. Castigul lor este si acum destul de important, tinand cont de faptul ca pe piata un Opel Astra de 2 litri, din 2000, ajunge la 7.500 de euro, in conditiile in care, cu tot cu taxe, dar adus direct de proprietar, ajunge putin peste 6.000 de euro. Importatorii mai spun ca una este o masina produsa in Germania, pentru piata lor, si alta daca este produsa pentru Europa de Est. Asta pentru ca exista diferenta la calitatea pieselor, asa ca o masina second-hand va fi tentanta intotdeauna.
Nou si ieftin
Taxa pentru prima inmatriculare o platesc si cei care isi cumpara un aututorism nou. Totusi, aceasta este suportabila, avand in vedere ca, pentru o masina de 1,6 litri, pe benzina, taxa este de aproximativ 100 de euro la punerea in circulatie. Taxa nu va mai fi platita de urmatorul proprietar, in cazul in care cumparatorul initial vinde masina.
Tari cu probleme
Cehia. Legislatia impiedica importul masinilor mai vechi de cinci sau opt ani, in functie de tip. In plus, sunt prevazute verificari tehnice suplimentare pentru masinile vechi aduse din afara.
Ungaria. Risca sanctiuni dure din partea Comisiei Europene pentru ca a refuzat pana acum sa explice de ce impiedica importul de masini fabricate inainte de 1996.
Sursa: Transilvania Expres BV
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- kapix
- ***
- 681 mesaje
- din 15 Jan 2005
- Astra 2002 Z16XE
- Arad
kapix
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jan 2005
- Mesaj Privat
ovidium a scris:ce nu inteleg este la ce TVA se refera cad fac calculele pt inmatricularea de dupa 1 ianuarie? Pai, daca suntem in comunitate, una ca nu se mai recupereaza nici un TVA din DE, si, ce-i drept, nici nu mai platesti TVA in Romania, pt. ca nici vama nu-i mai faci.
Desi nu se discuta prea mult pe marginea acestei probleme, se pare ca TVA-ul va functiona in acelasi mod ca si acum. Adica se va recupera din tara de expeditie si se va plati in tara importatoare.
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Kapix nu are dreptate: ca dovada nici un cetatean al uniunii nu poate recupera TVA-ul platit intr-o alta tara a uniunii: exemplu: colega mea, cetatean german s-a mutat in Franta si, locuind acolo si-a luat o masina din Germania pe care a inscris-o in Franta. Nu a recuperat nici urma de TVA, dar nici nu a platit alt TVA.
Cat despre donatii: BETON! Ca doar suntem si noi in stare sa ne gasim extrem de buni prieteni in Europa de vest care sa ne doneze masinile lor proaspat cumparate, nu?
Ca nu om fi noi mai fraieri decat politicienii care au primit tone de donatii de afara de la "vechi prieteni".
Cat despre donatii: BETON! Ca doar suntem si noi in stare sa ne gasim extrem de buni prieteni in Europa de vest care sa ne doneze masinile lor proaspat cumparate, nu?
Ca nu om fi noi mai fraieri decat politicienii care au primit tone de donatii de afara de la "vechi prieteni".
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Statul roman nu prea are ce face, odata ce a semnat conventiile pt. aderare.
1. Nu se mai face vama in tara la produsele importate din UE, ci, pentru firme, exista o altfel de declaratie numita INTRASTAAT care se emite, parca lunar, in care firma declara tot traficul pe relatia UE
2. Nu se mai recupereaza TVA-ul din UE (DE, NL, FR...)
1. Nu se mai face vama in tara la produsele importate din UE, ci, pentru firme, exista o altfel de declaratie numita INTRASTAAT care se emite, parca lunar, in care firma declara tot traficul pe relatia UE
2. Nu se mai recupereaza TVA-ul din UE (DE, NL, FR...)
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- sorin68_ro
- **
- 71 mesaje
- din 03 Mai 2006
- Vectra 1998 X20DTL
- ploiesti
sorin68_ro
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: ploiesti
- Masina: Vectra 1998 X20DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2006
- Mesaj Privat
Competitia deschisa intre producatorii interni de autovehicule si dealerii fabricantilor din lumea intreaga, pe de o parte, si importatorii de masini second-hand, pe de alta parte, nu e transata definitiv
Si aceasta in conditiile in care multi considerau deja incheiata problema. Instituirea celebrei taxe de mediu care scoate din buzunarul amatorului de autovehicule rulate in Occident cateva mii de euro, in cazul in care doreste sa o inmatriculeze in Romania, dupa momentul 1 ianuarie 2007, ii scutea de griji atat pe producatori, cat si pe dealerii de masini noi. Visul urat al Poloniei postaderare se indeparta vizibil de Romania.
Se parea ca vointa premierului amator de motociclete, pe nume Tariceanu, cunoscut de-a lungul anilor postdecembristi si ca "domnul ministru Citroen", a triumfat. Numai ca, surpriza, in Codul fiscal sunt lasate cateva portite pe care suntem convinsi ca inventivitatea romanilor nu le va lasa prea mult sa se intepeneasca in balamale. Concret, una dintre categoriile de masini scutite la inmatriculare de taxa Sulfinei Barbu sunt cele care trec granita sub forma de donatie.
Practic, in acest fel se va crea un adevarat pol magnetic, care va atrage un val de donatii fara precedent. Si se vor da noi motive pentru a se spune despre Romania ca a devenit "tara multiplelor pomeni". Cum numarul romanilor care lucreaza in strainatate este foarte mare, la fel si cel al celor stabiliti definitiv pe meleagurile Uniunii Europene, este foarte probabil sa asistam la realizarea unui adevarat covor de flori intre Occident si Romania, pe care vor trece rotile prafuite ale masinilor rulate pe autostrazile care nu cunosc de acum celebrele gropi caracteristice soselelor romanesti.
Acelasi Cod al lui Vladescu mai scapa o portita, de data aceasta ceva mai complicat de exploatat. Nici masinile pentru handicapati nu platesc dijma doamnei Sulfina Barbu. Nu ar fi deci deloc surprinzator ca din sumedenia de "handicapati" care cersesc de ani de zile pe trotuarele Parisului, Berlinului, Vienei sau Londrei sa se ridice o patura care sa se ocupe de aducerea in tara a acestui tip de autovehicul. Odata inmatriculat, el poate fi vandut ori cu dotarile specifice, ori dupa ce acestea au fost dezafectate. Ramane o intrebare: oare nu s-a gandit nimeni la aceste efecte ale legii?
O prevedere din noul Cod fiscal, publicat in "Monitorul Oficial", care va intra in vigoare odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, din 2007, poate transforma tara noastra intr-un adevarat magnet pentru donatii.
Autoturismele provenite din donatii vor fi scutite de plata taxei speciale, cea prin care se spera sa se puna frau importurilor de "rable" second-hand provenite din vestul Europei. Taxa speciala nu va fi aplicata nici autoturismelor si autovehiculelor special echipate pentru persoanele cu handicap, autoturismelor incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare. De scutiri de la aceasta taxa beneficiaza si masinile finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicatelor reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate.
O singura plata
Taxele speciale se platesc o singura data, la inmatricularea masinii in Romania. In prezent, in Romania este permis importul de masini second-hand care nu sunt mai vechi de opt ani. Aceasta restrictie va disparea dupa aderare si orice automobil inmatriculat intr-un stat UE va putea fi inmatriculat si in Romania. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor cu grad ridicat de poluare.
Taxa speciala pentru autoturismele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3 va fi aplicata de la 1 ianuarie 2007. Cuantumul taxei pentru automobilele Euro2, cu motor de peste 3.000 de cmc si mai vechi de sase ani, este de 6.240 euro.
Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 euro, iar cele cu motoare mai mici vor fi dijmuite cu sume cuprinse intre 4.000 si 5.000 de euro, in functie de cilindre. Prin aceste prevederi se urmareste evitarea unei situatii asemanatoare cu cea din Polonia, cand in primul an dupa aderare au fost aduse din import 1,4 milioane de masini second-hand, cele mai multe foarte vechi si poluante.
Sursa: Curentul, 10 August 2006
Si aceasta in conditiile in care multi considerau deja incheiata problema. Instituirea celebrei taxe de mediu care scoate din buzunarul amatorului de autovehicule rulate in Occident cateva mii de euro, in cazul in care doreste sa o inmatriculeze in Romania, dupa momentul 1 ianuarie 2007, ii scutea de griji atat pe producatori, cat si pe dealerii de masini noi. Visul urat al Poloniei postaderare se indeparta vizibil de Romania.
Se parea ca vointa premierului amator de motociclete, pe nume Tariceanu, cunoscut de-a lungul anilor postdecembristi si ca "domnul ministru Citroen", a triumfat. Numai ca, surpriza, in Codul fiscal sunt lasate cateva portite pe care suntem convinsi ca inventivitatea romanilor nu le va lasa prea mult sa se intepeneasca in balamale. Concret, una dintre categoriile de masini scutite la inmatriculare de taxa Sulfinei Barbu sunt cele care trec granita sub forma de donatie.
Practic, in acest fel se va crea un adevarat pol magnetic, care va atrage un val de donatii fara precedent. Si se vor da noi motive pentru a se spune despre Romania ca a devenit "tara multiplelor pomeni". Cum numarul romanilor care lucreaza in strainatate este foarte mare, la fel si cel al celor stabiliti definitiv pe meleagurile Uniunii Europene, este foarte probabil sa asistam la realizarea unui adevarat covor de flori intre Occident si Romania, pe care vor trece rotile prafuite ale masinilor rulate pe autostrazile care nu cunosc de acum celebrele gropi caracteristice soselelor romanesti.
Acelasi Cod al lui Vladescu mai scapa o portita, de data aceasta ceva mai complicat de exploatat. Nici masinile pentru handicapati nu platesc dijma doamnei Sulfina Barbu. Nu ar fi deci deloc surprinzator ca din sumedenia de "handicapati" care cersesc de ani de zile pe trotuarele Parisului, Berlinului, Vienei sau Londrei sa se ridice o patura care sa se ocupe de aducerea in tara a acestui tip de autovehicul. Odata inmatriculat, el poate fi vandut ori cu dotarile specifice, ori dupa ce acestea au fost dezafectate. Ramane o intrebare: oare nu s-a gandit nimeni la aceste efecte ale legii?
O prevedere din noul Cod fiscal, publicat in "Monitorul Oficial", care va intra in vigoare odata cu aderarea Romaniei la Uniunea Europeana, din 2007, poate transforma tara noastra intr-un adevarat magnet pentru donatii.
Autoturismele provenite din donatii vor fi scutite de plata taxei speciale, cea prin care se spera sa se puna frau importurilor de "rable" second-hand provenite din vestul Europei. Taxa speciala nu va fi aplicata nici autoturismelor si autovehiculelor special echipate pentru persoanele cu handicap, autoturismelor incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare. De scutiri de la aceasta taxa beneficiaza si masinile finantate direct din imprumuturi nerambursabile, precum si din programe de cooperare stiintifica si tehnica, acordate institutiilor de invatamant, sanatate si cultura, ministerelor, altor organe ale administratiei publice, structurilor patronale si sindicatelor reprezentative la nivel national, asociatiilor si fundatiilor de utilitate publica, de catre guverne straine, organisme internationale si organizatii nonprofit si de caritate.
O singura plata
Taxele speciale se platesc o singura data, la inmatricularea masinii in Romania. In prezent, in Romania este permis importul de masini second-hand care nu sunt mai vechi de opt ani. Aceasta restrictie va disparea dupa aderare si orice automobil inmatriculat intr-un stat UE va putea fi inmatriculat si in Romania. Cele mai mari taxe se vor aplica masinilor cu grad ridicat de poluare.
Taxa speciala pentru autoturismele non-Euro sau care indeplinesc normele de poluare Euro 1, Euro 2 sau Euro 3 va fi aplicata de la 1 ianuarie 2007. Cuantumul taxei pentru automobilele Euro2, cu motor de peste 3.000 de cmc si mai vechi de sase ani, este de 6.240 euro.
Automobilele non-Euro, mai vechi de sase ani, cu motoare de peste 3.000 cmc, vor fi taxate cu 7.500 euro, iar cele cu motoare mai mici vor fi dijmuite cu sume cuprinse intre 4.000 si 5.000 de euro, in functie de cilindre. Prin aceste prevederi se urmareste evitarea unei situatii asemanatoare cu cea din Polonia, cand in primul an dupa aderare au fost aduse din import 1,4 milioane de masini second-hand, cele mai multe foarte vechi si poluante.
Sursa: Curentul, 10 August 2006
- bertone
- ****
- 2,294 mesaje
- din 13 Jun 2005
- buzau
bertone
- Mesaje scrise: 2,294
- Locatie: buzau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jun 2005
- Mesaj Privat
Vreau sa va supun atentiei o chestiune aprins dezbatuta in ultimul timp si anumte taxele de inmatriculare .
In primul rand adaug mai jos tabelele din normele de aplicare ale codului fiscal ce isi incepe valabilitatea cu 01.01.2007 :
CAPITOLUL II1
Taxe speciale pentru autoturisme si autoturisme de teren
Nivelul taxei speciale pentru autoturisme si autoturisme de teren
Art.2141 - (1) Nivelul taxei speciale pentru autoturisme si autoturisme de teren este :
Norma
de poluare sau tipul autoturismului Capacitatea cilindrica
(cmc) euro / 1 cmc
1 2 3
Hibride 0
Euro4 <1600 0,15
1601-2000 0,35
2001-2500 0,5
2501-3000 0,7
>3000 1
Euro 3 <1600 0,35
1601-2000 0,5
2001-2500 0,7
2501-3000 1
>3000 1,1
Euro2 <1600 0,5
1601-2000 0,7
2001-2500 1
2501-3000 1,1
>3000 1,2
Euro1 <1600 0,5
1601-2000 0,7
2001-2500 1
2501-3000 1,1
>3000 1,2
Non-euro <1600 1,2
1601-2000 1,2
>2001 1,2
(1) Sumele datorate bugetului de stat drept taxe speciale pentru autoturisme se calculeaza in lei dupa cum urmeaza:
Taxa speciala = A x B x C x (100 - D)
100
unde:
A = capacitatea cilindrica
B= taxa prevazuta in coloana 3 de la alin.(1)
C= coeficientul de corelare al taxei prevazut in coloana 2 de la alin.(3)
D= coeficientul de reducere a taxei in functie de deprecierea autoturismului, prevazut in coloana 3 de la alin.(3)
(3) Nivelul coeficientilor de corelare si de reducere a taxei speciale sunt :
Varsta autoturismului Coeficient de corelare Reducere (%)
1 2 3
< 3 luni 0,5 10
> 3 luni - 6 luni 1,5 20
> 6 luni - 1 an 2,0 30
> 1an - 2 ani 2,1 35
> 2ani -3 ani 2,2 40
> 3ani -4 ani 2,3 42
> 4ani -5 ani 2,4 44
> 5ani -6 ani 2,5 46
> 6ani -7 ani 2,5 48
> 7ani -8 ani 2,5 50
> 8ani -9 ani 2,5 51
> 9ani -10 ani 2,5 52
peste 10 ani 2,5 53
(4) Vechimea autoturismului rulat se calculeaza in functie de data fabricarii acestuia.
Art. 2142 - Taxele speciale pentru autoturisme se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania.
Art. 2143 - Sunt scutite de plata taxelor speciale, autoturismele si autoturismele de teren, atunci cand sunt:
a) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare;
b) provenite din donaþii sau finanþate direct din împrumuturi nerambursabile, precum ºi din programe de cooperare ºtiinþificã ºi tehnicã, acordate instituþiilor de învãþãmânt, sãnãtate ºi culturã, ministerelor, altor organe ale administraþiei publice, structurilor patronale ºi sindicale reprezentative la nivel naþional, asociaþiilor ºi fundaþiilor de utilitate publicã, de cãtre guverne strãine, organisme internaþionale ºi organizaþii nonprofit ºi de caritate.
OK , veti obseva formula de calcul conform careia se determina noua taxa de inmatriculare .
Exemplul I :
- Bertone ca al meu , 2001 , Euro4 ( asa stiu ca e ) , 1798 cm , la prima inmatriculare in Romania .
Calcul : 850 Eur + TVA ( 19% in Romania si 19% in Germania tot de la 1 ian - era 16% ) + Pretul de achizitie .
Exemplul 2 :
- Opel Astra GTC cu motor de 1998cm , cumparat NOU , Eur4 , luat de la dealer .
Si aici aveam doua cazuri :
Cazul 1 :
daca masina vine in max 90 de zile de la data fabricatiei , rezulta o taxa de inmatriculare de 315 EUR .
Putem considera un avantaj , deoarece asta inlocuieste acciza de 4% care la o valoare de achizitie de 15.000 DDP era de aproape 500 de eur.
Concluzie cazul 1 : 315 fata de 500 de eur e un avantaj .
Masina noua se va calcula asa : Pret DDP + 19% + 315 eur ( fata de 4% din DDP cum era ) .
cazul 2 :
- daca masina vine intre 90 de zile si 180 de la data fabricatiei , din diferite motive cum ar fi e de ceva timp in zona libera pe stock sau e de ceva timp pe stock in curtea dealerului sau pur si simplu dealerul intarzie termenul asumat de 90 de zile - si asta se intampla frecvent , rezulta conform tabelului o taxa de inmatriculare de 839 de Eur !
Concluzie cazul 2 : 839 de eur la aceasta masina fata de vechea acciza de 4% ( 315 eur ) . Ti-ai luat teapa !
CONCLUZIA MEA : Ceea ce face statul roman este sa incurajeze hotiile! Vad normal sa incurajezi mai degraba cumpararea de masini noi , decat de sh dupa 2000 din Germania .
Eu vad ca in urmatoarea perioada de timp , datorita taxelor acestea , masinile des vehiculate de samsari ( Passat tdi , astra g ,golf4 , vectra) fabricate dupa 2001 , vor sari in sus cu 1000 de eur .
Insa o masina noua care este 15.000 , acum va fi 15.500 , pt ca nici mama dealerului n-o sa ti-aduca masina la inmatriculare ( la politie adica ) intr-un termen de 3 luni max , de la data fabricatiei .
Pt ca pe om l-ar fi avantajat sa plateasca 14.700 pe o masina noua ( scaderea accizei ) de la 15.000 si ar fi stat pe ganduri fata de 11.000 cat ar fi un golf 4 cu cine stie ce istoric avut prin germania .
Nu in ultimul rand mi se pare anormal ca la un bertone din 2001 ( chiar si euro 4 ) , de 6 ani vechime sa platesc cu 11 eur in plus la inmatriculare fata de o masina noua de 15.000 cu acelasi motor .
LATER EDIT :
1. Tabelul care l-am coipiat din word si este cam indescifrabil il gasiti pe pagina Min de Finante la Normele de aplicare ale Codului Fiscal nou .
2.Am luat o valoare fictiva de 15.000 de eur la un GTC cu motor de 2.0 , pt a putea sa exemplific . Insa la val de achizitie a GTC-ul va fi mai mare taxa de inmatriculare decat cea data de mine ca ex. ( cu putin ) .
drept care inlocuiesc GTC cu Fiesta ST de 2.0 si la 15.000 DDP
In primul rand adaug mai jos tabelele din normele de aplicare ale codului fiscal ce isi incepe valabilitatea cu 01.01.2007 :
CAPITOLUL II1
Taxe speciale pentru autoturisme si autoturisme de teren
Nivelul taxei speciale pentru autoturisme si autoturisme de teren
Art.2141 - (1) Nivelul taxei speciale pentru autoturisme si autoturisme de teren este :
Norma
de poluare sau tipul autoturismului Capacitatea cilindrica
(cmc) euro / 1 cmc
1 2 3
Hibride 0
Euro4 <1600 0,15
1601-2000 0,35
2001-2500 0,5
2501-3000 0,7
>3000 1
Euro 3 <1600 0,35
1601-2000 0,5
2001-2500 0,7
2501-3000 1
>3000 1,1
Euro2 <1600 0,5
1601-2000 0,7
2001-2500 1
2501-3000 1,1
>3000 1,2
Euro1 <1600 0,5
1601-2000 0,7
2001-2500 1
2501-3000 1,1
>3000 1,2
Non-euro <1600 1,2
1601-2000 1,2
>2001 1,2
(1) Sumele datorate bugetului de stat drept taxe speciale pentru autoturisme se calculeaza in lei dupa cum urmeaza:
Taxa speciala = A x B x C x (100 - D)
100
unde:
A = capacitatea cilindrica
B= taxa prevazuta in coloana 3 de la alin.(1)
C= coeficientul de corelare al taxei prevazut in coloana 2 de la alin.(3)
D= coeficientul de reducere a taxei in functie de deprecierea autoturismului, prevazut in coloana 3 de la alin.(3)
(3) Nivelul coeficientilor de corelare si de reducere a taxei speciale sunt :
Varsta autoturismului Coeficient de corelare Reducere (%)
1 2 3
< 3 luni 0,5 10
> 3 luni - 6 luni 1,5 20
> 6 luni - 1 an 2,0 30
> 1an - 2 ani 2,1 35
> 2ani -3 ani 2,2 40
> 3ani -4 ani 2,3 42
> 4ani -5 ani 2,4 44
> 5ani -6 ani 2,5 46
> 6ani -7 ani 2,5 48
> 7ani -8 ani 2,5 50
> 8ani -9 ani 2,5 51
> 9ani -10 ani 2,5 52
peste 10 ani 2,5 53
(4) Vechimea autoturismului rulat se calculeaza in functie de data fabricarii acestuia.
Art. 2142 - Taxele speciale pentru autoturisme se platesc cu ocazia primei inmatriculari in Romania.
Art. 2143 - Sunt scutite de plata taxelor speciale, autoturismele si autoturismele de teren, atunci cand sunt:
a) incadrate in categoria vehiculelor istorice, definite conform prevederilor legale in vigoare;
b) provenite din donaþii sau finanþate direct din împrumuturi nerambursabile, precum ºi din programe de cooperare ºtiinþificã ºi tehnicã, acordate instituþiilor de învãþãmânt, sãnãtate ºi culturã, ministerelor, altor organe ale administraþiei publice, structurilor patronale ºi sindicale reprezentative la nivel naþional, asociaþiilor ºi fundaþiilor de utilitate publicã, de cãtre guverne strãine, organisme internaþionale ºi organizaþii nonprofit ºi de caritate.
OK , veti obseva formula de calcul conform careia se determina noua taxa de inmatriculare .
Exemplul I :
- Bertone ca al meu , 2001 , Euro4 ( asa stiu ca e ) , 1798 cm , la prima inmatriculare in Romania .
Calcul : 850 Eur + TVA ( 19% in Romania si 19% in Germania tot de la 1 ian - era 16% ) + Pretul de achizitie .
Exemplul 2 :
- Opel Astra GTC cu motor de 1998cm , cumparat NOU , Eur4 , luat de la dealer .
Si aici aveam doua cazuri :
Cazul 1 :
daca masina vine in max 90 de zile de la data fabricatiei , rezulta o taxa de inmatriculare de 315 EUR .
Putem considera un avantaj , deoarece asta inlocuieste acciza de 4% care la o valoare de achizitie de 15.000 DDP era de aproape 500 de eur.
Concluzie cazul 1 : 315 fata de 500 de eur e un avantaj .
Masina noua se va calcula asa : Pret DDP + 19% + 315 eur ( fata de 4% din DDP cum era ) .
cazul 2 :
- daca masina vine intre 90 de zile si 180 de la data fabricatiei , din diferite motive cum ar fi e de ceva timp in zona libera pe stock sau e de ceva timp pe stock in curtea dealerului sau pur si simplu dealerul intarzie termenul asumat de 90 de zile - si asta se intampla frecvent , rezulta conform tabelului o taxa de inmatriculare de 839 de Eur !
Concluzie cazul 2 : 839 de eur la aceasta masina fata de vechea acciza de 4% ( 315 eur ) . Ti-ai luat teapa !
CONCLUZIA MEA : Ceea ce face statul roman este sa incurajeze hotiile! Vad normal sa incurajezi mai degraba cumpararea de masini noi , decat de sh dupa 2000 din Germania .
Eu vad ca in urmatoarea perioada de timp , datorita taxelor acestea , masinile des vehiculate de samsari ( Passat tdi , astra g ,golf4 , vectra) fabricate dupa 2001 , vor sari in sus cu 1000 de eur .
Insa o masina noua care este 15.000 , acum va fi 15.500 , pt ca nici mama dealerului n-o sa ti-aduca masina la inmatriculare ( la politie adica ) intr-un termen de 3 luni max , de la data fabricatiei .
Pt ca pe om l-ar fi avantajat sa plateasca 14.700 pe o masina noua ( scaderea accizei ) de la 15.000 si ar fi stat pe ganduri fata de 11.000 cat ar fi un golf 4 cu cine stie ce istoric avut prin germania .
Nu in ultimul rand mi se pare anormal ca la un bertone din 2001 ( chiar si euro 4 ) , de 6 ani vechime sa platesc cu 11 eur in plus la inmatriculare fata de o masina noua de 15.000 cu acelasi motor .
LATER EDIT :
1. Tabelul care l-am coipiat din word si este cam indescifrabil il gasiti pe pagina Min de Finante la Normele de aplicare ale Codului Fiscal nou .
2.Am luat o valoare fictiva de 15.000 de eur la un GTC cu motor de 2.0 , pt a putea sa exemplific . Insa la val de achizitie a GTC-ul va fi mai mare taxa de inmatriculare decat cea data de mine ca ex. ( cu putin ) .
drept care inlocuiesc GTC cu Fiesta ST de 2.0 si la 15.000 DDP
- octav13
- ****
- 2,057 mesaje
- din 17 Nov 2006
- Vectra 2003 y 22 dtr
- Teleorman
octav13
- Mesaje scrise: 2,057
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2006
- Mesaj Privat
- ovidium
- ****
- 1,016 mesaje
- din 05 Jan 2006
- Astra 2001 Z16SE
- Ploiesti
ovidium
- Mesaje scrise: 1,016
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jan 2006
- Mesaj Privat
Taxele vamale???
Da, daca vrei sa-ti aduci masina fabricata in afara UE...
Pentru ca tot ce vine din UE are de pe 01.01.07 taxa vamala 0, acciza 0, TVA 0
Ma rog, nu stiu exact cum este cu TVA-ul pt. masinile noi: daca TVA-ul nu a fost platit in tara de origine, atunci se plateste in Romania, dar daca a fost deja achitat acolo, aici nu o mai platesti.
Si sa vezi de acum incolo certuri/spagi la RAR sa iti ia in considerare EURO 4 la o masina din 2000 (Z16SE, de exemplu)
Da, daca vrei sa-ti aduci masina fabricata in afara UE...
Pentru ca tot ce vine din UE are de pe 01.01.07 taxa vamala 0, acciza 0, TVA 0
Ma rog, nu stiu exact cum este cu TVA-ul pt. masinile noi: daca TVA-ul nu a fost platit in tara de origine, atunci se plateste in Romania, dar daca a fost deja achitat acolo, aici nu o mai platesti.
Si sa vezi de acum incolo certuri/spagi la RAR sa iti ia in considerare EURO 4 la o masina din 2000 (Z16SE, de exemplu)
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
ia sa vedem daca am inteles bine
Se da Dizi, 1996, 1598 cm3, X3 (EURO2)
Se cere japca de stat.
Taxa speciala = A x B x C x (100 - D)/100
A = 1598
B = 0,5
C = 2,5
D = 53
Japca de stat = 1598*0.5*2.5*(100-53)/100 = 938,825
Daca nu am gresit, asta inseamna ca ma duc in germania, iau o dizi din 96 cu 3000 si aici ma ajunge la 4000 (preturi estimative)
Se da Dizi, 1996, 1598 cm3, X3 (EURO2)
Se cere japca de stat.
Taxa speciala = A x B x C x (100 - D)/100
A = 1598
B = 0,5
C = 2,5
D = 53
Japca de stat = 1598*0.5*2.5*(100-53)/100 = 938,825
Daca nu am gresit, asta inseamna ca ma duc in germania, iau o dizi din 96 cu 3000 si aici ma ajunge la 4000 (preturi estimative)
- Drogas
- ****
- 1,260 mesaje
- din 11 Sep 2006
- Bucuresti
Drogas
- Mesaje scrise: 1,260
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,443 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,443
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat