RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Salut. Nu le am eu prea bine cu mecanica si termenii ei, eu am sa ii zic sonda si am sa explic cum stiu mai bine problema mea si ce solutii caut.
Sonda (albastra si aflat deasupra celei care are si un fir galben) de nevazut in poza, se infileteaza in radiator si cred ca se ocupa de temperatura apei din radiator. Pe langa sonda respectiva curge antigel. A curs putin la inceput, s-a uitat un mecanic la ea, filetul este bun, garnitura metalica buna, filetul interior (o piulita practic) s-a slabit, iar in momentul ifiletarii nu mai tine, se misca sonda cu tot cu piulita (filetul din radiator). Ce solutie as avea sa lipesc cumva piulita respectiva, sa pot strange sonda si sa nu mai curga. Pierd cam 2l de antigel in 24h. Cand a scos mecanicul sonda si a pus-o la loc, a tras putin de filet spre exterior sa o stabilizeze, a pus si ceva silicon care nu a tinut mult, siliconul a fost pus pe garnitura metalica si nu prea ajuta.
Am vorbit si de schimbarea radiatorului, dar masina mea are cutie automata, iar prin radiator trece si uleiul cutiei ca sa se raceasca. Mecanicul zice ca daca imi schimba radiatorul, pierd din uleiul cutiei si nu stie cum sa il mai bage la loc (daca nu mai schimba dupa?), Cat despre oameni care se ocupa de schimbul de ulei la cutia automata in Turnu Severin, nu stiu sa fie..cel putin nu cineva care sa schimbe si sa mai mearga cutia dupa. Deci, ce am de facut? Multumesc!
MODEL: Vectra 1999
MOTOR: X18XE1
Sonda (albastra si aflat deasupra celei care are si un fir galben) de nevazut in poza, se infileteaza in radiator si cred ca se ocupa de temperatura apei din radiator. Pe langa sonda respectiva curge antigel. A curs putin la inceput, s-a uitat un mecanic la ea, filetul este bun, garnitura metalica buna, filetul interior (o piulita practic) s-a slabit, iar in momentul ifiletarii nu mai tine, se misca sonda cu tot cu piulita (filetul din radiator). Ce solutie as avea sa lipesc cumva piulita respectiva, sa pot strange sonda si sa nu mai curga. Pierd cam 2l de antigel in 24h. Cand a scos mecanicul sonda si a pus-o la loc, a tras putin de filet spre exterior sa o stabilizeze, a pus si ceva silicon care nu a tinut mult, siliconul a fost pus pe garnitura metalica si nu prea ajuta.
Am vorbit si de schimbarea radiatorului, dar masina mea are cutie automata, iar prin radiator trece si uleiul cutiei ca sa se raceasca. Mecanicul zice ca daca imi schimba radiatorul, pierd din uleiul cutiei si nu stie cum sa il mai bage la loc (daca nu mai schimba dupa?), Cat despre oameni care se ocupa de schimbul de ulei la cutia automata in Turnu Severin, nu stiu sa fie..cel putin nu cineva care sa schimbe si sa mai mearga cutia dupa. Deci, ce am de facut? Multumesc!
MODEL: Vectra 1999
MOTOR: X18XE1
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Dacã poți sã capeți acces la cele 2 suprafețe de lipit (chiar prin demontarea radiatorului de pe mașinã), astfel încât sã le poți curãța și degresa perfect, ai motive sã te gândești la o recondiționare prin lipire(adezivi de calitate gãsești)...altfel nici sã nu-ți treacã prin cap, lipitura nu va rezista prea mult (sau chiar deloc), din cauza condițiilor solicitante din zonã ...înlocuirea este cea care rezolvã cu-adevãrat problema. Completarea ulterioarã a uleiului c.v. automatice n-ar trebui sã fie fizicã nuclearã...dacã chiar nu poți rezolva problema, cred cã putem gãsi un mecanic adecvat...
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
N-am gasit la dezmembrari, a ramas sa comand unul nou. Undeva pe la 260 lei pretul de magazin. Am vazut pe youtube cum se completeaza o pierdere de ulei la cutia automata, cu o palnie prin orificiul in care este joja de verificare nivel. Trebuie tinuta evidenta uleiului pierdut, se completeaza cu aceeasi cantitate, se porneste apoi masina, se schimba selectorul de pozitie al cutiei de viteze cap-coada, ramane pe P si motorul lasat in idle 3 minute, apoi cu tot cu el pornit se verifica daca este nivelul de ulei corect la cutia de viteze. Poate ajuta pe cineva..va tin la curent cu ce am/n-am reusit sa fac.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Exact de asta am zis cã nu cred cã este fizicã nuclearã, prezența jojei de nivel sugereazã asta...deobicei existã instrucțiuni precise și relativ simple ptr completarea de ulei la c.v.automatã, mai ales la generații mai vechi...
PS
Ptr cei 260ron (dacã ei nu reprezintã o chestiune de viațã și de moarte) nu cred cã meritã sã riști o reparație (foarte) incertã și o manoperã repetatã în mod pãgubos...zic cã ai luat decizia corectã.
PS
Ptr cei 260ron (dacã ei nu reprezintã o chestiune de viațã și de moarte) nu cred cã meritã sã riști o reparație (foarte) incertã și o manoperã repetatã în mod pãgubos...zic cã ai luat decizia corectã.
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
De obicei mecanicii cand dau de ceva nou nu vor sa se bage. Eu incerc sa vin cu compeltari de informatii si incurajare sa incerce si ceva nou, poate imposibilul pentru ei, pentru amandoi. Colaboram, discutam, ne uitam, ne documentam si o scoatem la capat pana la urma. Maine dimineata incepe procedura de inlocuire.
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat
Salut. Am schimbat astazi radiatorul. Procedura a fost destul de complexa, a inceput la ora 11 si s-a terminat la 16, asta din cauza ca in fata radiatorului de apa se afla cel de aer conditionat, prins intr-o conducta ce nu pare sa se dea jos fara sa demontez toata instalatia. Am pierdut cam o ceasca de ulei al cutiei de viteze, am verificat joja ulterior si este pe minim, cineva care face schimburi de ulei spune ca este ok asa pana maine. Voi merge maine sa vorbesc de un schimb de ulei la cutie si de filtru. Multumesc, se poate inchide.
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
RTomita
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 1999 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jan 2019
- Mesaj Privat