- valyd11
- OP
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea. Vreau sa adresez o intrebare cunoscatorilor. Nu stiu ce sa aleg intre Motul specific dexos2 5w30 si Ravenol LSG 5W30(la fel cu specificatie dexos2).
Aici avem datele tehnice pentru Motul:
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 69.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g
si aici le avem pentru Ravenol:
Characteristics Unit Data Audit
Density at 20°C kg/m³ 847,0 EN ISO 12185
Colour brown visual
Viscosity at 100°C mm²/s 12,6 DIN 51 562
Viscosity at 40°C mm²/s 73,1 DIN 51 562
Viscosity index VI 166 DIN ISO 2909
HTHS at 150°C mPа*s 3,51 ASTM D5481
CCS Viscosity at -30°C mPa*s 5440 ASTM D5293
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -35°C mPa*s 20.300 ASTM D 4684
Pourpoint °C -39 DIN ISO 3016
Noack Volatility % 8,5 ASTM D5800/b
Flash point °C 234 DIN ISO 2592
TBN mg KOH/g 8,0 ASTM D2896
Sulphated ash %wt. 0,8 DIN 51 575
Ce sa aleg?
Si o poza cu masina
MODEL: Corsa 2017
MOTOR: B14XER
Aici avem datele tehnice pentru Motul:
PROPERTIES
Viscosity grade SAE J 300 5W-30
Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850
Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 69.6 mm²/s
Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 12.0 mm²/s
Viscosity HTHS at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.5 mPa.s
Viscosity Index ASTM D2270 170
Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F
Flash point ASTM D92 232°C / 449.6°F
Sulfated ash ASTM D874 0.78% weight
TBN ASTM D2896 7.4 mg KOH/g
si aici le avem pentru Ravenol:
Characteristics Unit Data Audit
Density at 20°C kg/m³ 847,0 EN ISO 12185
Colour brown visual
Viscosity at 100°C mm²/s 12,6 DIN 51 562
Viscosity at 40°C mm²/s 73,1 DIN 51 562
Viscosity index VI 166 DIN ISO 2909
HTHS at 150°C mPа*s 3,51 ASTM D5481
CCS Viscosity at -30°C mPa*s 5440 ASTM D5293
Low Temp. Pumping viscosity (MRV) at -35°C mPa*s 20.300 ASTM D 4684
Pourpoint °C -39 DIN ISO 3016
Noack Volatility % 8,5 ASTM D5800/b
Flash point °C 234 DIN ISO 2592
TBN mg KOH/g 8,0 ASTM D2896
Sulphated ash %wt. 0,8 DIN 51 575
Ce sa aleg?
Si o poza cu masina
MODEL: Corsa 2017
MOTOR: B14XER
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Salut !
Observam ca metodele de testare sunt diferite pt majoritatea parametrilor . Deci nu poti face comparatie directa , doar sa cauti pt fiecare metoda de testare ce presupune ( poate sunt echivalente ), dar inseamna un efort prea mare si nu merita . Vezi daca gasesti safety datasheet pt ambele( MSDS) si poate te prinzi care e "mai sintetic " ca celalalt .
Bafta !
Observam ca metodele de testare sunt diferite pt majoritatea parametrilor . Deci nu poti face comparatie directa , doar sa cauti pt fiecare metoda de testare ce presupune ( poate sunt echivalente ), dar inseamna un efort prea mare si nu merita . Vezi daca gasesti safety datasheet pt ambele( MSDS) si poate te prinzi care e "mai sintetic " ca celalalt .
Bafta !
- ovicsb
- **
- 141 mesaje
- din 05 Apr 2013
- Astra 2013 A16xer
- Sibiu
ovicsb
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2013 A16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2013
- Mesaj Privat
Alege pe cel cu TBN mai mare (Numãrul total de bazã indicã gradul de oxidare a uleiului de motor , cu cât este mai mic TBN, cu atât este mai scãzutã capacitatea acestuia de a neutraliza compuºii acizi ºi este mai probabil sã fie coroziv), ideal ar fi peste 10 , insa se pare ca trebuie sa te multumesti cu 8,5 al Ravenol-ului.Aici ambele sunt testate dupa acelasi standard. Strict dintre cele 2 as lua Ravenol.
Din punctul meu de vedere personal nu as alege pe niciunul, ma tem ca sunt hidrocracate ambele.
Din punctul meu de vedere personal nu as alege pe niciunul, ma tem ca sunt hidrocracate ambele.