- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Tocmai am constatat ca imi merge servodirectia mai greu, dar am zis ca poate e din cauza jantelor de 17" care le-am pus pe masina. Ei bine, un prieten de-al meu care are pe calibra, de-a dreptul SENILE de tanc si anume pe fata 235/40/17 si pe spate 245/40/17 , ii merge servo super misto. Vazand eu treaba asta, am desfacut capacul de la servo, si uita-te stupoare, uleiu ala nici pe departe nu mai e rosu, si zici ca e apa, nu mai are aspect de ulei. Mi-e sa nu stric pompa, ca e 100$ una
Anyway o sa il schimb azi, ma intrebam daca aveti idee de la ce s-a facut asa, ca nu a fost schimbat mai mult timp sau o fi vreo buba undeva? Si cum naiba fac sa curat tot sistemul de servo ?
Anyway o sa il schimb azi, ma intrebam daca aveti idee de la ce s-a facut asa, ca nu a fost schimbat mai mult timp sau o fi vreo buba undeva? Si cum naiba fac sa curat tot sistemul de servo ?
- King of the road
- **
- 489 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Mures
King of the road
- Mesaje scrise: 489
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,291 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,291
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
da l-am schimbat azi, a curs o gramada era ca apa asa si gri de tot, am pornit un pic motorul fara ulei am virat stanga dreapta (asta vreo 15 sec) ca sa se scurga tot, si am pus aproape 1 l de ulei, desi cred ca au mai fost ceva reziduuri de la ala vechi ca l-a murdarit si pe asta , dar este uleios cum ar trebui si servo merge acum foarte usor.
spike
- Mesaje scrise: 21
- Locatie:
- Masina: Calibra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2004
- Mesaj Privat
bogdann
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2005
- Mesaj Privat
- CatalinE
- **
- 449 mesaje
- din 14 Jun 2004
CatalinE
- Mesaje scrise: 449
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2004
- Mesaj Privat
in principiu uleiul e bine de schimbat la un service....
sui masina pe un elevator...ca rotile sa nu stea pe pamant...
scoti cu o pompa tot uleiul din vas...pui d'ala nou...cam juma...si dai stanga si dreapta de volan pana obosesti...
apoi iar golesti uleiul...iar pui altul nou...si iar dai stanga dreapta...
pana constati ca uleiul scos e aproape ca cel nou...
la final, completezi pana la semnul de pe borcan(vas)
sui masina pe un elevator...ca rotile sa nu stea pe pamant...
scoti cu o pompa tot uleiul din vas...pui d'ala nou...cam juma...si dai stanga si dreapta de volan pana obosesti...
apoi iar golesti uleiul...iar pui altul nou...si iar dai stanga dreapta...
pana constati ca uleiul scos e aproape ca cel nou...
la final, completezi pana la semnul de pe borcan(vas)
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Florin c
- **
- 235 mesaje
- din 14 Dec 2004
- Astra 2007 Z17DTH
- Constanta
Florin c
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2004
- Mesaj Privat
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- Kappy
- **
- 327 mesaje
- din 23 Feb 2005
- Vectra 1993 C20NE
- Bucuresti
Kappy
- Mesaje scrise: 327
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2005
- Mesaj Privat
Desfaci una din conductele ce duc la pompa de servo, lasi sa se scurga uleiul, strangi conducta la loc pui ulei in vas (pana la nivelul max) pornesti motorul, rotesti volanul stg-dr de cateva ori , te uiti in vas sa nu ramai fara ulei iar mai dai de volan pana ce inceteaza sunetul scos de pompa de servo cand nu are ulei sau are aer(o sa recunosti sunetul dupa ce dai uleiul afara si pornesti motorul)
In alta ordine de idei capacitatea sist de directie este de 1 litru
Bafta
In alta ordine de idei capacitatea sist de directie este de 1 litru
Bafta
andei
- Mesaje scrise: 85
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2005
- Mesaj Privat
- ice01astra
- ***
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Buna ziua la toata lumea, stimati coforumisti !
Prin logica, ai o masina ai si probleme, care pot sa apara in timp sau subit.
La mine nu cred sa fie una grava, insa se pune problema cam asa ...
Mi-am dat seama de vreo cateva zile ca vireaza parca din ce in ce mai greu, lucru neobisnuit in cazul servodirectiei, si de asemenea scotea niste sunete ciudate aleator, un fel de tiuit. Bun, mi-am sunat mecanicul, care bineinteles s-a nimerit a fi la mare , si mi-a spus sa ma uit daca am ulei in borcanul de servo. M-am uitat ... era gol M-am dus si am cumparat niste ulei Castrol ptr servo, am venit, l-am bagat, am pornit masina, a inceput sa scoata un suierat ciudat, si nici o inbunatatire evidenta. Cand m-am uitat la atent, sub masina, am zarit o mica balta de ulei de culoare rosie, care nu putea sa fie decat cel de la servo Bun, acum de unde curge ... M-am uitat atent, curge de undeva din zona pompei de servo. Si curge destul de tare, practic s-a golit din nou borcanul in cateva minute, cu mototul oprit, lucru care ma duce cu gandul la vreun furtun fisurat. Nu am rampa sa ma pot uita sub ea, si nici sa ma bag pe acolo nu prea imi arde. Mecanicul meu ajunge abia marti sau miercuri, insa eu sunt cu inima cam stransa, si acum vine intrebarea de n00bie, care bineinteles trebuie sa fie si stupida ... ce banuiti voi astia mai priceputi ca ar putea fi ? Poate fi chiar pompa de servo, sau este vorba doar de o garnitura/furtun ? Mai repede ma duce gandul la asta, ptr ca uleiul s-a scurs tot cand pompa nu functiona, deci cu motorul oprit ...
Alta intrebare probabil ca la fel de stupida, are ceva ca am mers asa cativa kilometri, adica fara ulei in borcan si implicit fara servo ?
Cat ar putea costa o asemenea pompa la second hand, ca noua imi este teama sa ma gandesc.
Multumesc anticipat, si sper sa ma poata ajuta/linisti cineva, ca pana imi vine mecanicul din vacanta fac cuie si matreata
Cu respect,
Mircea !
Ultima modificare făcută de ice01astra la Mie 27 Sep, 2006 9:16 pm
Prin logica, ai o masina ai si probleme, care pot sa apara in timp sau subit.
La mine nu cred sa fie una grava, insa se pune problema cam asa ...
Mi-am dat seama de vreo cateva zile ca vireaza parca din ce in ce mai greu, lucru neobisnuit in cazul servodirectiei, si de asemenea scotea niste sunete ciudate aleator, un fel de tiuit. Bun, mi-am sunat mecanicul, care bineinteles s-a nimerit a fi la mare , si mi-a spus sa ma uit daca am ulei in borcanul de servo. M-am uitat ... era gol M-am dus si am cumparat niste ulei Castrol ptr servo, am venit, l-am bagat, am pornit masina, a inceput sa scoata un suierat ciudat, si nici o inbunatatire evidenta. Cand m-am uitat la atent, sub masina, am zarit o mica balta de ulei de culoare rosie, care nu putea sa fie decat cel de la servo Bun, acum de unde curge ... M-am uitat atent, curge de undeva din zona pompei de servo. Si curge destul de tare, practic s-a golit din nou borcanul in cateva minute, cu mototul oprit, lucru care ma duce cu gandul la vreun furtun fisurat. Nu am rampa sa ma pot uita sub ea, si nici sa ma bag pe acolo nu prea imi arde. Mecanicul meu ajunge abia marti sau miercuri, insa eu sunt cu inima cam stransa, si acum vine intrebarea de n00bie, care bineinteles trebuie sa fie si stupida ... ce banuiti voi astia mai priceputi ca ar putea fi ? Poate fi chiar pompa de servo, sau este vorba doar de o garnitura/furtun ? Mai repede ma duce gandul la asta, ptr ca uleiul s-a scurs tot cand pompa nu functiona, deci cu motorul oprit ...
Alta intrebare probabil ca la fel de stupida, are ceva ca am mers asa cativa kilometri, adica fara ulei in borcan si implicit fara servo ?
Cat ar putea costa o asemenea pompa la second hand, ca noua imi este teama sa ma gandesc.
Multumesc anticipat, si sper sa ma poata ajuta/linisti cineva, ca pana imi vine mecanicul din vacanta fac cuie si matreata
Cu respect,
Mircea !
Ultima modificare făcută de ice01astra la Mie 27 Sep, 2006 9:16 pm
- ANDREI_BAI
- **
- 161 mesaje
- din 03 Apr 2006
- Astra 1999 X16SZR
- Bucuresti
ANDREI_BAI
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2006
- Mesaj Privat
Sar putea sa pierzi ulei chiar pe la pomapa de servo-directiem.
Pompa de serva-directie ( pompa mecanica ) cind se defecteaza scoate un zgomot, un fel de biziit puternic.
Iar daca mergi fara ulei in instalatia de servo-directie se poate defecta caseta de directie.
Cea mai buna solutie ar fi sa localizezi exact zona pe unde ai pierderi de ulei si sa iei o pompa de la desmembrari.
BAFTA
Pompa de serva-directie ( pompa mecanica ) cind se defecteaza scoate un zgomot, un fel de biziit puternic.
Iar daca mergi fara ulei in instalatia de servo-directie se poate defecta caseta de directie.
Cea mai buna solutie ar fi sa localizezi exact zona pe unde ai pierderi de ulei si sa iei o pompa de la desmembrari.
BAFTA
- ice01astra
- ***
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
ANDREI_BAI a scris:
Iar daca mergi fara ulei in instalatia de servo-directie se poate defecta caseta de directie.
Iar daca mergi fara ulei in instalatia de servo-directie se poate defecta caseta de directie.
De ce imi era mai frica ...
Tocmai de accea nici nu am mai scos masina, pana nu vine acasa mecanicul asta al meu care se ocupa de masina in mod constant, si care stie ce face.
La o pompa de la dezmembrari ma gandeam si eu ...
- dady_vale
- ***
- 893 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2007 Z16xp1
- Brasov
dady_vale
- Mesaje scrise: 893
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2007 Z16xp1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- botosu
- ****
- 1,287 mesaje
- din 17 Mai 2006
- Astra z14xep
- Bucuresti
botosu
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2006
- Mesaj Privat
Si eu am cam aceasi problema, doar ca eu il pierd pe sus pe la capacul bidonului.
Treaba sta cam asa:
- am descoperit ca nu prea mai era ulei in bidon;
- am completat bidonul si am curata uleiul de pe binon (nu imi placea cum arata);
- am descoperit dupa ceva timp ca bidonul s-a murdarit iar si iar a scazut nivelul. s-a murdarit brusc dar dupa un timp, nu in primele sapt cel putin.
Acum capacul ala de sus are o gaurica in el (pe laterala) care comunica direct cu tija din interiorul bidonului. Bunul simt imi spune ca prin gaurica aia ar trebuii sa curga uleiul (in ext. bidonului) atunci cand CRESTE nivelul uleiului din bidon sau de fapt PRESIUNEA din instalatia de servo.
Intrebare:
Cum mama draq functioneaza sistemul asta?... ca vreau sa pricep si eu de ce creste presiunea aia asa cand o apuca pe ea...
PS:
... intrucat titlul era mai larg, m-am gandit sa nu mai deschid un topic nou...
Treaba sta cam asa:
- am descoperit ca nu prea mai era ulei in bidon;
- am completat bidonul si am curata uleiul de pe binon (nu imi placea cum arata);
- am descoperit dupa ceva timp ca bidonul s-a murdarit iar si iar a scazut nivelul. s-a murdarit brusc dar dupa un timp, nu in primele sapt cel putin.
Acum capacul ala de sus are o gaurica in el (pe laterala) care comunica direct cu tija din interiorul bidonului. Bunul simt imi spune ca prin gaurica aia ar trebuii sa curga uleiul (in ext. bidonului) atunci cand CRESTE nivelul uleiului din bidon sau de fapt PRESIUNEA din instalatia de servo.
Intrebare:
Cum mama draq functioneaza sistemul asta?... ca vreau sa pricep si eu de ce creste presiunea aia asa cand o apuca pe ea...
PS:
... intrucat titlul era mai larg, m-am gandit sa nu mai deschid un topic nou...
- ice01astra
- ***
- 602 mesaje
- din 28 Jun 2006
- Astra 1995 C16NZ
- Hunedoara
ice01astra
- Mesaje scrise: 602
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 1995 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2006
- Mesaj Privat
Da intradevar este interesant sistemul. Din cate am inteles, pompa aia lucreaza la peste 10bari sau asa ceva. Si la mine cred ca acea scurgere abundenta, s-a petrecuta datorita faptului ca atunci cand am umplut borcanul, probabil ca a facut multa presiune si ceva a cedat. Daca inainte probabil ca doar picura pe acolo, acum a crapat de tot.
Abia astept sa vina mecanicul ala odata sa vad ce mama naibi e acolo.
Abia astept sa vina mecanicul ala odata sa vad ce mama naibi e acolo.
- kosovaru11
- *
- 13 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Vectra 1992 c20ne
kosovaru11
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina: Vectra 1992 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat