- safari_hunter
- OP
- 30 mesaje
- din 21 Mar 2017
- Corsa 2017 B 1.4 XEL, 90CP
- Constanta
safari_hunter
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2017 B 1.4 XEL, 90CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2017
- Mesaj Privat
Am procedat la înlocuirea lor și dupã 500 km parcurși pentru rodajul discurilor și plãcuțelor, comportamentul frânãrii s-a îmbunãtãți semnificativ îndeosebi pentru condițiile de trafic urban.
Costul total al înlocuirii cu tot cu manoperã 410 lei.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Etrier blocat ,pistonul in etrier datorita ruginii ori in garnitura ,sau in glisierele etrierului pentru ca unii destepti pun acolo vaselina ,cu sau fara cupru tot rau face .
Pistonase blocate in cilindru cand intra umezeala pe langa burdufe si aluminiu cu fonta se lipesc beton...se verifica atunci cand se umbla prin tamburi.
Reglaje saboti blocate de obicei de rugina si nu mai preiau uzura sabotilor asa ca scade eficienta franarii aproape la zero pe puntea spate si pedala ajunge aproape la podea.
Lichid neschimbat de cand e masina 5-10 ani ,din cauza asta rugineste tot,se mananca garniturile,furtunele si lichidul contaminat cu apa este usor de dat in fiert cand se incing franele .
Cam asta e cu franele astea ,mai nou pierd vremea cu refacut franele dupa baietii destepti pentru masinile care merg la verificarea tehnica ,am imagini cu halul in care se lucreaza intr-o tara cu pretentii iar un profesioniste le-ar ridica dreptul de-a mai pune mana pe-o cheie.

Aia e placuta blocata pe rac de-am scos-o cu totu altfel nici o sansa ,ca sa protejez discu ca era nou n-am batut in ea.Problema e ca placutele alea blocate nu mai franeaza si daca se strang nu mai elibereaza discu ....urmarea banuiti voi
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Asa arata o placuta unsa bine de vaselina spalata de pe rac si transferata de apa pe materialul de frictiune
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
La asamblarea pistonaselor se pune vaselina rosie pentru frane care protejeaza de rugina pistonasul. Unele kituri de reparatie vin cu pliculet de vaselina rosie inclus.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Este o moda sa se dea cu unsori de diferite culori , da cea mai nenorocita o folosesc astia in Anglia si au luat moda si in Romania este pe baza de cupru cand se usuca ramane cupru amestecat cu rugina si material de frictiune cel mai smecher adeziv ,sar scantei din frane.
De evitat in cazul in care se doreste un sistem de franare eficinent ,exista riscul sa ajunga in situatiile de mai sus si unele cazuri cand nu se intampla nu trebuie luate ca regula.
Cred ca se vede in imagini ce face unsoarea de orice culoare in timp , ca se considera interventiile pe la franare la peste un an ,daca umbli zi de zi e bine.
Mai dau unii cu unsoare prezoanele de la roata .....de asta ce mai ziceti?
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Pe glisiere se poate da cu putina vaselina de care spuneam mai sus, in niciun caz nu se pune in nestire sa curga. Mai important e sa intre placutele usor. Am intalnit cazuri cand capatul placutei avea niste asperitati de metal si placuta nu intra usor. Trebuie pilite putin, nu fortate.
Ce placute am schimbat eu de cativa ani buni, aveau banda dublu adeziva pe spate, deci nu trebuie unse cu nimic pe spate sa nu scartaie.
La culise e preferabil sa se foloseasca tot vaselina speciala, pentru ca nu ataca cauciucul si rezista la temperatura.
Pe pistonas se da doar cu vaselina rosie compatibila cu lichidul de frana. Ajuta la asamblare si probabil protejeaza pistonasul.
Daca pistonasele sunt ruginite, cel mai bine e sa fie schimbate. Daca s-a dus stratul cromat vor rugini din nou, iar daca nu sunt perfect lucioase uzeaza garnitura.
Daca discul are uzura, ar trebui schimbat. In cazul in care nu e schibat trebuie pilita putin placuta pe margine.