RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
buna ziua. Am un opel astra f , motor c14nz, din 1993 , fara servo fara Ac.....dupa ce am ramas fara curet in drum am masurat cu un multimetru daca incarca alternatorul si nu incarca.
Am luat alt alternator de la dezmebrari si nici ala nu incarca
Am facut test la ambele alternatoare cu ele date jos (baterie de 12 volti pe fir de excitatie +multimetru +sfoara) si dau curent ambele alternatoare
Alternatoarele is bosch....cu 2 fire unul la baterie mai gros, unul mai subtire pt excitatie (zic eu) si masa pe caracasa alternatorului:
INTREBARI:
1. cum are loc excitatie la c14nz?
2. mie nu mi se aprinde martorul in bord pentru baterie nici cand pun contactul, nici cand pornesc, nici cand opresc (sa aiba asta legatura)?
3. este posibil; ca alternatoarele sa fie bune si sa nu aiba loc excitatia?
4. bec din bord (posibil ars) poate fi factor excitator pt alternator?
Am luat alt alternator de la dezmebrari si nici ala nu incarca
Am facut test la ambele alternatoare cu ele date jos (baterie de 12 volti pe fir de excitatie +multimetru +sfoara) si dau curent ambele alternatoare
Alternatoarele is bosch....cu 2 fire unul la baterie mai gros, unul mai subtire pt excitatie (zic eu) si masa pe caracasa alternatorului:
INTREBARI:
1. cum are loc excitatie la c14nz?
2. mie nu mi se aprinde martorul in bord pentru baterie nici cand pun contactul, nici cand pornesc, nici cand opresc (sa aiba asta legatura)?
3. este posibil; ca alternatoarele sa fie bune si sa nu aiba loc excitatia?
4. bec din bord (posibil ars) poate fi factor excitator pt alternator?
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut,
sper sa nu vorbesc prostii dar la unele masini mai vechi stiu de la mesterul meu ca excitatia alternatorului se face prin bec.
eu as incerca sa fac in primul rind sa se aprinda becul de la martorul baterie in bord cind pun contactul.
probabil ca apoi se va rezolva problema.
la modelele mai noi mi se pare ca s-a pus o rezistenta in parelel cu becul, probabil pentru a elimina aceasta problema.
nu sint 100% sigur, dar as incerca.
m-am uitat acum si pe schema electrica de la astra din aceasta sectiune (astra f) si in diagrama 2 excitatia de la alternator vine prin becul de la martor baterie (acolo insa schema e pentru masini 1995-1998, dar nu cred ca difera lucrurile.) dupa mine rezolvi sigur daca faci sa mearga becul din bord![b]
sper sa nu vorbesc prostii dar la unele masini mai vechi stiu de la mesterul meu ca excitatia alternatorului se face prin bec.
eu as incerca sa fac in primul rind sa se aprinda becul de la martorul baterie in bord cind pun contactul.
probabil ca apoi se va rezolva problema.
la modelele mai noi mi se pare ca s-a pus o rezistenta in parelel cu becul, probabil pentru a elimina aceasta problema.
nu sint 100% sigur, dar as incerca.
m-am uitat acum si pe schema electrica de la astra din aceasta sectiune (astra f) si in diagrama 2 excitatia de la alternator vine prin becul de la martor baterie (acolo insa schema e pentru masini 1995-1998, dar nu cred ca difera lucrurile.) dupa mine rezolvi sigur daca faci sa mearga becul din bord![b]
- bibu16v
- *******
- 6,883 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,883
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
REVENIRE:
1. am desfacut bordul, am scos becul (E1 0031 OS 12V W3W 37R), l am probat pe o baterie de 12V si functioneaza. In bord nu se aprinde in continuare.
2. am probat cu un multimetru intre fir excitatie alternator si masa/minus alternator si am 12 volti imediat dupa prima treapta cand invarti cheia, dupa pornirea motorului ramane 12 volti.
are cineva vreo idee de ce totusi nu incarca alternatorul (exclus alternator defect). Becul in bord , martor baterie cu toate ca nu e ars nu se aprinde.......mai exsista vreo siguranta/releu care are legatura cu incarcarea si imi scapa mie?
deci...ca simptome...becul din bord marto baterie nu se aprinde si nu incarca alternatoarul cu toate ca si alternatorul si becul sun OK
1. am desfacut bordul, am scos becul (E1 0031 OS 12V W3W 37R), l am probat pe o baterie de 12V si functioneaza. In bord nu se aprinde in continuare.
2. am probat cu un multimetru intre fir excitatie alternator si masa/minus alternator si am 12 volti imediat dupa prima treapta cand invarti cheia, dupa pornirea motorului ramane 12 volti.
are cineva vreo idee de ce totusi nu incarca alternatorul (exclus alternator defect). Becul in bord , martor baterie cu toate ca nu e ars nu se aprinde.......mai exsista vreo siguranta/releu care are legatura cu incarcarea si imi scapa mie?
deci...ca simptome...becul din bord marto baterie nu se aprinde si nu incarca alternatoarul cu toate ca si alternatorul si becul sun OK
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
ti-am rspuns si pe pm despre bec, vad ca ai rezolvat.
din ce stiu eu, pe borna D+ de la alternator trebuie sa ai minus inainte sa pornesti motorul si dupa ce il pornesti acolo trebuie sa vina plus.
dacai ai minus, becul din bord e alimentat cu plus (conf diag 2) si asa se aprinde cind dai contactul.
dupa ce pornesti motorul acolo trebuie sa inceapa sa vina plus si asa se stinge becul din bord.
mai citesc si iti zic da ca nu rezolvi intre timp.
masuratorile sa le faci cu firele mufate, masori in spatele protectiilor de plastic.
deci la pct 2 al tau trebuie sa ai minus inainte si plus dupa ce pornesti.
din ce stiu eu, pe borna D+ de la alternator trebuie sa ai minus inainte sa pornesti motorul si dupa ce il pornesti acolo trebuie sa vina plus.
dacai ai minus, becul din bord e alimentat cu plus (conf diag 2) si asa se aprinde cind dai contactul.
dupa ce pornesti motorul acolo trebuie sa inceapa sa vina plus si asa se stinge becul din bord.
mai citesc si iti zic da ca nu rezolvi intre timp.
masuratorile sa le faci cu firele mufate, masori in spatele protectiilor de plastic.
deci la pct 2 al tau trebuie sa ai minus inainte si plus dupa ce pornesti.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
dupa mine e puntea de diode din alternator defecta.
in ultima instanta poti banui ecu, verifica si mufa lui, de la alternator la ecu ar trebui sa fie un fir verde (nu sint sigur de informatia asta, pe diagrama 19 de pe forum asa arata, ca firul ala verde merge in bord la turometru si la ecu.
la tine in mufa de la alternator vin doua fire sau trei? (pe schema aceea sint trei - rosu, verde si alb-albastru, rosu din baterie, alb albastru de la bec si verde de la turometru pare si ecu vezi schemele :
https://i31.servimg.com/u/f3...61/60/77/1910.jpg
https://i31.servimg.com/u/f3.../61/60/77/211.jpg
schemele sint pentru astra 1995, nu am altele.
nu uita te rog sa ne tii la curent cu ce ai facut.
in ultima instanta poti banui ecu, verifica si mufa lui, de la alternator la ecu ar trebui sa fie un fir verde (nu sint sigur de informatia asta, pe diagrama 19 de pe forum asa arata, ca firul ala verde merge in bord la turometru si la ecu.
la tine in mufa de la alternator vin doua fire sau trei? (pe schema aceea sint trei - rosu, verde si alb-albastru, rosu din baterie, alb albastru de la bec si verde de la turometru pare si ecu vezi schemele :
https://i31.servimg.com/u/f3...61/60/77/1910.jpg
https://i31.servimg.com/u/f3.../61/60/77/211.jpg
schemele sint pentru astra 1995, nu am altele.
nu uita te rog sa ne tii la curent cu ce ai facut.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
mai poti face un test ca sa stii ca partea cu becul e in regula si asta e cu ceva lamuriri la ce am scris aseara - scoate mufa de la alternator si pe firul alb albastru care duce la bec ii dai un minus, becul din bord de la baterie ar trebui sa se aprinda, daca e asa inseamna ca acolo e in regula - motorul oprit si pui contactul ca sa se aprinda martorii din bord.
pe firul ala - care din cite stiu eu vine din puntea de diode - ar trebui sa vina spre bec la inceput cind e motorul oprit un minus prin punte si dupa pornire puntea da catre bec un plus cind incepe sa incarce - presupunem ca toate celelalte sint bune - carbunii nu sint blocati, nu ai probleme la infasurarile alternatorului etc.
chestia cu ecu inca nu stiu sa o explic, stiu ca la unele modele de opel depinde de el dar nu stiu daca si la modelul tau.
poate mai intervin si alti colegi care stiu mai multe.
pe firul ala - care din cite stiu eu vine din puntea de diode - ar trebui sa vina spre bec la inceput cind e motorul oprit un minus prin punte si dupa pornire puntea da catre bec un plus cind incepe sa incarce - presupunem ca toate celelalte sint bune - carbunii nu sint blocati, nu ai probleme la infasurarile alternatorului etc.
chestia cu ecu inca nu stiu sa o explic, stiu ca la unele modele de opel depinde de el dar nu stiu daca si la modelul tau.
poate mai intervin si alti colegi care stiu mai multe.
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
pentru ca acum la tine pe ala subtire care vine de la alternator la bec vine mereu plus din alternator.
eu stiu ca pe ala trebuie sa vina minus cu motorul pornit si plus dupa ce pornesti si incepe sa incarce.
cred ca ai puntea de diode defecta, fa testul de mai sus cu minus pe firul de excitatie, motor oprit si firul il dai jos de pe alternator.
becul e alimentat in bord cu plus si daca ii da puntea minus inainte sa pornesti el e aprins, apoi pornesti si alternatorul incepe sa incarce si pe firul ala puntea da plus, dar numai atunci, daca da plus mereu si oprit si pornit atunci ai diode bulite in punte.
eu stiu ca pe ala trebuie sa vina minus cu motorul pornit si plus dupa ce pornesti si incepe sa incarce.
cred ca ai puntea de diode defecta, fa testul de mai sus cu minus pe firul de excitatie, motor oprit si firul il dai jos de pe alternator.
becul e alimentat in bord cu plus si daca ii da puntea minus inainte sa pornesti el e aprins, apoi pornesti si alternatorul incepe sa incarce si pe firul ala puntea da plus, dar numai atunci, daca da plus mereu si oprit si pornit atunci ai diode bulite in punte.
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
asa ai facut proba de care iti ziceam mai sus! ai dat minus pe firul de excitatie si s-a aprins becul din bord!, ei, minusul ala trebuie sa ti-l dea alternatorul in D+ INAINTE sa pornesti motorul si apoi acolo (in D+ ) ALTERNATORUL TREBUIE SA-TI DEA +, ori la tine acolo vine plus mereu deoarece ai puntea de diode din alternator bulita, schimba puntea de diode si se rezolva problema sau schimba alternatorul cu totul dar sa pui unul identic.
RIonutz
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2015
- Mesaj Privat
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat