- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Simptome: pierdere antigel pe la busonul vasului
Model: Astra g, 1.7 cdti 80cp
An fabricatie: 2004
Bunã ziua,
La masina de mai sus pierd antigel si singurul loc vizibil pe unde pierde este busonul vasului. Intai de toate trebuie sa spun ca anterior a crapat rulmentul de la pompa de apa, apoi sa spart un furtun subtire si scurt
pe la racirea Egr. Am inlocuit si caloriferul de caldura care sa spart.
In total am schimbat antigelul de 4_5 ori in aceasta iarna.
Pentru a inlatura orice dubiu am schimbat si termostatul. La ultima deplasare Iasi _Roman am ramas fara 2 litri de antigel la dus. La intors am completat antigel si am mers pana in 2000 de ture. Rezultatul :nu am pirdut deloc pana la Iasi. Afara au fost minus 5 grade, motorul nu trece peste 90 grade. Constat ca pierd antigel la turatii 2500-3500.
Am verificat toate furtunele si imbinarile, radiatorul are mai putin de un an, nu pierde pe nicaieri decat pe la capac. Am inlocuit si capacul sa fiu sigur ca nu e supapa. Nu am spuma pe capac, nici antigel in ulei. Antigelul fara urme de ulei, vine doar putina spuma pe furtunul subtire de retur.
Motorul funcționeazã perfect fara oscilatii si nu inteleg de unde presiunea din vas. Daca pornesc motorul si las la relanti cu busonul scos nu da afara din vas si nici nu face bule.
Pana sa ma reped la chiuloasa si sa desfac motorul as vrea sa mai aud si alte pareri.
Scuze pentru postarea lunga.
Mulțumesc,
Model: Astra g, 1.7 cdti 80cp
An fabricatie: 2004
Bunã ziua,
La masina de mai sus pierd antigel si singurul loc vizibil pe unde pierde este busonul vasului. Intai de toate trebuie sa spun ca anterior a crapat rulmentul de la pompa de apa, apoi sa spart un furtun subtire si scurt
pe la racirea Egr. Am inlocuit si caloriferul de caldura care sa spart.
In total am schimbat antigelul de 4_5 ori in aceasta iarna.
Pentru a inlatura orice dubiu am schimbat si termostatul. La ultima deplasare Iasi _Roman am ramas fara 2 litri de antigel la dus. La intors am completat antigel si am mers pana in 2000 de ture. Rezultatul :nu am pirdut deloc pana la Iasi. Afara au fost minus 5 grade, motorul nu trece peste 90 grade. Constat ca pierd antigel la turatii 2500-3500.
Am verificat toate furtunele si imbinarile, radiatorul are mai putin de un an, nu pierde pe nicaieri decat pe la capac. Am inlocuit si capacul sa fiu sigur ca nu e supapa. Nu am spuma pe capac, nici antigel in ulei. Antigelul fara urme de ulei, vine doar putina spuma pe furtunul subtire de retur.
Motorul funcționeazã perfect fara oscilatii si nu inteleg de unde presiunea din vas. Daca pornesc motorul si las la relanti cu busonul scos nu da afara din vas si nici nu face bule.
Pana sa ma reped la chiuloasa si sa desfac motorul as vrea sa mai aud si alte pareri.
Scuze pentru postarea lunga.
Mulțumesc,
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
Am mai intalnit un asemenea caz la un motor 1.9TDI,pierdea antigelul doar daca mergea cu masina mai turata,peste 2500-3000.S-a dovedit a fi garnitura de chiulasa ciupita,dupa inlocuire n-au mai fost probleme.Eu asta cred ca e si la tine,mai ales ca iti face presiune in sistemul de racire.De-aia cred ca se observa pierderi pe la buson,de-aia crapa si radiatoare,furtune,etc.
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
Am mai intalnit un asemenea caz la un motor 1.9TDI,pierdea antigelul doar daca mergea cu masina mai turata,peste 2500-3000.S-a dovedit a fi garnitura de chiulasa ciupita,dupa inlocuire n-au mai fost probleme.Eu asta cred ca e si la tine,mai ales ca iti face presiune in sistemul de racire.De-aia cred ca se observa pierderi pe la buson,de-aia crapa si radiatoare,furtune,etc
Scuze de post dublu!
Scuze de post dublu!
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Mulțumesc pentru rãspuns. Acelasi rãspuns l am primit si de la un mecanic doar din ce i am povestit dar încerc sa elimin toate variantele pana acolo deoarece reparația se duce undeva in 2000 ron.
Pana la urma schimb si garnitura dar stau cu teama ca acesta operatie sa nu afecteze motorul care merge f bine.
Pana la urma schimb si garnitura dar stau cu teama ca acesta operatie sa nu afecteze motorul care merge f bine.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca lasi masina de seara pâna dimineata... inainte de pornire verifica daca ai presiune pe instalatie (desfaci busonul de la borcan). Daca fasaie, atunci ai presiune în sistem.
L.E:
Daca stai 10min pe loc cu motorul cald la relanti, baga caldura sau doar calâie/deloc ?
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 13 Jan, 2019 5:58 pm
L.E:
Daca stai 10min pe loc cu motorul cald la relanti, baga caldura sau doar calâie/deloc ?
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 13 Jan, 2019 5:58 pm
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Daca desface motorul atunci trebuie verificata planeitatea chiulasei daca s-a incins motorul peste temperatura de regim atunci cand a avut probleme cu pompa de apa si furtunul spart. Daca nu e plana (e destul de probabil sa nu fie) atunci trebuie rectificata plan chiulasa. Si ca sa o rectifici plan la motorul asta nu se poate decat daca demontezi supapele. Deci distractie... si o galagie de bani la final.
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Fasaie dar nu întotdeauna, si la deschiderea busonului se regleaza cumva nivelul de antigel. Oricum la rece presiunea e f mica. Azi dimineata inainte sa plec catre Roman am deschis busonul cu motor oprit si nu a avut nicio reacție.La destinatie am ajuns cu vasul gol. Am deschis la plecare, cam peste 4 ore, si sa intors ceva antigel inapoi, dar f putin.
Cadura baga f bine, termostatul deschide la timp,si nu se incinge motorul(cu greu ajunge la 90, dar dimineata erau minus 7 grade).
Cadura baga f bine, termostatul deschide la timp,si nu se incinge motorul(cu greu ajunge la 90, dar dimineata erau minus 7 grade).
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Motorul sa incins doar o data in urma cu doi ani cand sa spart radiatorul. Atunci a ajuns la 100 dar am oprit, am lasat sa se raceasca si apoi am pus apa. Nu am avut nicio problema. Cu pompa si furtunul eram aproape de casa si oricum era frig, nu a avut timp sa se incinga.
Daca totusi e chiuloasa as vrea sa stiu parerea voastra daca am vreo sansa cu o solutie de etansare, destul de laudata, care costa vreo 200 ron si unii se declara multumiti(nu cred ca e ok sa dau nume).
Daca totusi e chiuloasa as vrea sa stiu parerea voastra daca am vreo sansa cu o solutie de etansare, destul de laudata, care costa vreo 200 ron si unii se declara multumiti(nu cred ca e ok sa dau nume).
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Eu am mers asa 4 ani cu aceiasi situatie doar ca pe Vectra B cu motorul de ISUZU 1.7TD. Daca treceam constant de 2400rpm la mers inafara gaseam apa jos pe fundul borcanului. In oras nu aveam probleme, mergeam cu 1800rpm media turatiei in general. Stiam cauza (s-a spart un furtun si sotia neatenta a fiert motorul, apa a ajuns la 110grade C, am oprit, am completat si o vreme motorul nu a avut nimic). Doar ca am refuzat sa demontez acolo atata timp cat motorul mergea si asa.
Cand am demontat am gasit garnitura de chiulasa avand una din garniturile ei ciupita, la cilindrul 4 inspre marginea motorului. Am schimbat garnitura de chiulasa, am planat chiulasa si s-a remediat. Pana sa demontez am inlocuit 10furtune de apa care fiind vechi s-au umflat de la presiune, unele chiar au cedat dar nimic catastrofal sa-mi forteze mâna sa demontez chiulasa. Radiatoarele au rezistat cu brio la presiunea marita, inclusiv termoflotul.
Nu are ce sa se intample decat ca putin cate putin sa se agraveze comportamentul care-l are motorul acum, nu o sa mai ai caldura la relanti in stationare si intr-un final o sa desfaci ca sa remediezi. Pana atunci e posibil sa mai cedeze dintre furtunele vechi care sunt vizibil mai obosite (de obicei cele de pe circuitul mic de apa motor).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 13 Jan, 2019 6:58 pm
Cand am demontat am gasit garnitura de chiulasa avand una din garniturile ei ciupita, la cilindrul 4 inspre marginea motorului. Am schimbat garnitura de chiulasa, am planat chiulasa si s-a remediat. Pana sa demontez am inlocuit 10furtune de apa care fiind vechi s-au umflat de la presiune, unele chiar au cedat dar nimic catastrofal sa-mi forteze mâna sa demontez chiulasa. Radiatoarele au rezistat cu brio la presiunea marita, inclusiv termoflotul.
Nu are ce sa se intample decat ca putin cate putin sa se agraveze comportamentul care-l are motorul acum, nu o sa mai ai caldura la relanti in stationare si intr-un final o sa desfaci ca sa remediezi. Pana atunci e posibil sa mai cedeze dintre furtunele vechi care sunt vizibil mai obosite (de obicei cele de pe circuitul mic de apa motor).
Ultima modificare făcută de ahappyuser la Dum 13 Jan, 2019 6:58 pm
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Mulțumesc pentru raspunsuri. O sa o las usor o perioada pana ma resemnez si apoi o sa trec la treaba. Vin si dupa o perioada "dureroasa " dupa ce am fost nevoit sa schimb cutia de viteze ca urmare a pierderii de ulei pe la un semering de planetarã. Nici nu vreau sa o abandonez deoarece am investit in masina si cam totul e schimbat pe ea.
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,745 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,745
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- mcmmar
- OP
- 119 mesaje
- din 16 Aug 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Iasi
mcmmar
- Mesaje scrise: 119
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Salutare tuturor,
Revin cu noutati legate de subiect. Dupa ultimul furtun spart(la intrarea in curte) am hotatrat sa nu mai misc masina de acolo si sa desfac motorul. Nebunie curata;am mai facut ceva mecanica dar niciodata motoare. Am reusit pana la urma sa ajung la garnitura de chiuloasa.Acum urmeaza sa fac curatenie pe acolo , sa fac o verificare home made a chiuloasei si sa montez totul la loc dupa ce cumpar garnitura, suruburi noi si acele garnituri/saibe de cupru de la injectoare. Pe garnitura se cunoaste un fel de arsura situata intre unul dintre cilindri si un orificiu pe unde circula antigel. In rest nu prea pot sa-mi dau seama. Nu am de gand sa umblu pe la motor pt ca mergea f bine si nu consuma deloc ulei de la un schimb la altul.
Am gasit un tutorial de la un producator spaniol de garnituri unde arata modalitate si cupluri de strangere chiulosa. Daca aveti informatii pe aceasta tema le astept recunoscator. Deasemenea nu cunosc cuplu de strangere pt acele furci ce fixeaza injectoarele. Mentionez ca am achizitionat o cheie dinamometrica si un raportor pentru cheie.
Scuzati lungimea postarii, astept sugestii de la voi cei care a-ti mai facut acest tip de interventii.
Multumesc
Revin cu noutati legate de subiect. Dupa ultimul furtun spart(la intrarea in curte) am hotatrat sa nu mai misc masina de acolo si sa desfac motorul. Nebunie curata;am mai facut ceva mecanica dar niciodata motoare. Am reusit pana la urma sa ajung la garnitura de chiuloasa.Acum urmeaza sa fac curatenie pe acolo , sa fac o verificare home made a chiuloasei si sa montez totul la loc dupa ce cumpar garnitura, suruburi noi si acele garnituri/saibe de cupru de la injectoare. Pe garnitura se cunoaste un fel de arsura situata intre unul dintre cilindri si un orificiu pe unde circula antigel. In rest nu prea pot sa-mi dau seama. Nu am de gand sa umblu pe la motor pt ca mergea f bine si nu consuma deloc ulei de la un schimb la altul.
Am gasit un tutorial de la un producator spaniol de garnituri unde arata modalitate si cupluri de strangere chiulosa. Daca aveti informatii pe aceasta tema le astept recunoscator. Deasemenea nu cunosc cuplu de strangere pt acele furci ce fixeaza injectoarele. Mentionez ca am achizitionat o cheie dinamometrica si un raportor pentru cheie.
Scuzati lungimea postarii, astept sugestii de la voi cei care a-ti mai facut acest tip de interventii.
Multumesc