nenea mircea a scris:Am bãgat antigel.. Pur.. Fãrã apa.. De aceea sunt mirat.. Cum a fost posibil?
De regula,ce-i prea mult,strica...! La fel si in speta noastra,se stie ca un lichid cu cat e mai vascos,cu atat pompa va crea presiune mai mare in sistemul respectiv. Antigelul concentrat e mai vascos decat 1/1 antigel/apa distilata,iar daca supapa de siguranta,din busonul vasului de expansiune, e blocata de gheata(temperatura exterioara mult sub 0 grade),sunt conditii ca presiunea in sistemul de racire sa capete valori periculoase.La verificari am gasit motoare ce aveau antigel concentrat si nu au avut nici o problema de acest gen.Discutabila situatie...,nu s-a precizat daca antigelul "concentrat" din motorul cu problema a fost verificat cu densimetrul de antigel,in ideea ca se poate vinde antigel concentrat doar pe eticheta,iar in bidon(pet) sa fie o concentratie slaba care sa reziste la un -5 grade.Se poate verifica densitatea antigelului ramas in instalatie,deoarece niciodata nu se pierde in totalitate...! Un antigel concentrat nu este recomandat in instalatia de racire,prin prisma transferului termic mai redus decat un antigel 1/1 amestec cu apa distilata. ATENTIE,Un antigel concentrat trebuie sa asigure protectie la -70 sau chiar -80gradeC,antigel care se poate masura doar in amestec de 1/1 cu apa distilata.Eu am vazut in comert bidoane pe a caror eticheta scria "antigel concentrat -20 gradeC",iar daca acestuia i se mai face si amestec 1/1 cu apa distilata,poate fi periculos...! Solutia salvatoare e verificarea densitatii...,scuteste de surprize neplacute!