- leon_leonis
- OP
- 168 mesaje
- din 07 Apr 2010
- Vectra 2000 y16xe
- Timis
leon_leonis
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2000 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- ionel dobre
- **
- 291 mesaje
- din 03 Apr 2010
- Astra 2001 z16se
- Timis
ionel dobre
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2010
- Mesaj Privat
- deleted-50226
- **
- 161 mesaje
- din 21 Jun 2010
deleted-50226
- Mesaje scrise: 161
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,846 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- leon_leonis
- OP
- 168 mesaje
- din 07 Apr 2010
- Vectra 2000 y16xe
- Timis
leon_leonis
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2000 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Apr 2010
- Mesaj Privat
- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
o suma cu cat se mareste tariful, nu prea poti afla decat dupa un calcul exact...
ce poti sti exact, e ca vei pierde 4 clase de bonus... adica daca ai avut B0 o sa ai la urmatoarea polita M4 ... B4 -> B0 ..
dupa 3 daune, te poti lovi de refuzul de a-ti da oferta din partea unora dintre asiguratori (la a 3a dauna sansele sunt mai mici, deja la a 4a sansele-s pe la 50%) ... stiu ca pare sinistru, dar am vazut pe cineva care avea deja pe polita M4 si era la centrul de daune pt a completa o noua "amiabila" - a 3 a...
ce poti sti exact, e ca vei pierde 4 clase de bonus... adica daca ai avut B0 o sa ai la urmatoarea polita M4 ... B4 -> B0 ..
dupa 3 daune, te poti lovi de refuzul de a-ti da oferta din partea unora dintre asiguratori (la a 3a dauna sansele sunt mai mici, deja la a 4a sansele-s pe la 50%) ... stiu ca pare sinistru, dar am vazut pe cineva care avea deja pe polita M4 si era la centrul de daune pt a completa o noua "amiabila" - a 3 a...
- CosmineLis
- **
- 359 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
CosmineLis
- Mesaje scrise: 359
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
Atentie, se ia in considerare anul anterior. Adica, daca ai polita ce expira in 2012, la reinnoire se ia in considerare anul 2011 pentru eventualele daune. Pentru a "creste" repede clasa Bonus-Malus, recomandat este sa se faca RCA pe 6 luni. Daca pleci de la B0 ajungi la B4 in 2 ani, si nu in 4 daca s-ar face RCA anual. Dezavantajul, un pret usor marit.
- CosmineLis
- **
- 359 mesaje
- din 13 Aug 2008
- Astra 2003 y17dt
- Iasi
CosmineLis
- Mesaje scrise: 359
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Aug 2008
- Mesaj Privat
CristiNistor a scris:Atentie, se ia in considerare anul anterior. Adica, daca ai polita ce expira in 2012, la reinnoire se ia in considerare anul 2011 pentru eventualele daune. Pentru a "creste" repede clasa Bonus-Malus, recomandat este sa se faca RCA pe 6 luni. Daca pleci de la B0 ajungi la B4 in 2 ani, si nu in 4 daca s-ar face RCA anual. Dezavantajul, un pret usor marit.
Daca faci RCA-ul anual bonus-ul creste cu 2 clase, daca faci pe 6 luni creste cu 1 clasa. Este fix acelasi lucru. De la B0 la B4 tot in 2 ani ajungi
- CristiNistor
- **
- 263 mesaje
- din 29 Mai 2009
- Astra 2007 Z14XEP
- Bucuresti
CristiNistor
- Mesaje scrise: 263
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2009
- Mesaj Privat
- constantin gabor
- *
- 33 mesaje
- din 03 Oct 2008
- Astra 2000 y17dt
- Galati
constantin gabor
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2008
- Mesaj Privat
extras din lege:
Sistemul bonus/malus
Pentru toate asigurãrile obligatorii RCA încheiate cu începere de la 1 ianuarie 2010, societãțile de asigurare au obligația legalã de a aplica sistemul bonus-malus, care conduce la reducerea sau majorarea primei de asigurare RCA în funcție de istoricul de daunalitate realizat de asiguratul/utilizatorul persoanã fizicã într-o perioadã de referințã.
Aceasta înseamnã cã un asigurat care nu a produs daune în 2009 și a încheiat în 2010 o polițã pentru o perioadã de un an a obținut, datoritã sistemului bonus-malus, o reducere cu 10% a tarifului afișat de asigurãtor. Întrucât normele CSA reglementeazã existența a 14 clase de bonus, rezultã cã, dacã timp de sapte ani un asigurat nu a produs daune care sa fie despãgubite în baza poliței RCA, bonusul acordat poate ajunge la 50%.
Pentru aplicarea unui malus pentru un asigurat/utilizator persoanã fizicã sunt luate în calcul evenimentele pentru care a fost plãtitã cel puțin o daunã în perioada de referințã, în temeiul poliței de RCA deținutã de acesta. Într-o astfel de situație, malus-ul se aplicã indiferent de cine a condus vehiculul la data producerii accidentului, precum și indiferent de modul de protocolare a accidentului (prin proces verbal întocmit de poliție sau prin constatare amiabilã de accident).
Clauza de malus (majorarea primei) se aplicã în funcție de numãrul de daune produse și plãtite, putând ajunge pânã la 200%.
În situația în care un asigurat deține mai multe vehicule, sistemul bonus-malus se aplicã distinct pentru fiecare vehicul. De asemenea, în cazul înstrãinãrii/radierii vehiculului asigurat, stabilirea noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobândit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior.
Sistemul bonus-malus este reglementat de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor prin normele referitoare la asigurarea obligatorie RCA. Normele privind asigurarea obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabile în prezent, sunt cele puse în aplicare prin Ordinul CSA nr.5/2010 și publicate în Monitorul Oficial, Partea I, nr.344 din 25/05/2010.
stima,
constantin gabor
Sistemul bonus/malus
Pentru toate asigurãrile obligatorii RCA încheiate cu începere de la 1 ianuarie 2010, societãțile de asigurare au obligația legalã de a aplica sistemul bonus-malus, care conduce la reducerea sau majorarea primei de asigurare RCA în funcție de istoricul de daunalitate realizat de asiguratul/utilizatorul persoanã fizicã într-o perioadã de referințã.
Aceasta înseamnã cã un asigurat care nu a produs daune în 2009 și a încheiat în 2010 o polițã pentru o perioadã de un an a obținut, datoritã sistemului bonus-malus, o reducere cu 10% a tarifului afișat de asigurãtor. Întrucât normele CSA reglementeazã existența a 14 clase de bonus, rezultã cã, dacã timp de sapte ani un asigurat nu a produs daune care sa fie despãgubite în baza poliței RCA, bonusul acordat poate ajunge la 50%.
Pentru aplicarea unui malus pentru un asigurat/utilizator persoanã fizicã sunt luate în calcul evenimentele pentru care a fost plãtitã cel puțin o daunã în perioada de referințã, în temeiul poliței de RCA deținutã de acesta. Într-o astfel de situație, malus-ul se aplicã indiferent de cine a condus vehiculul la data producerii accidentului, precum și indiferent de modul de protocolare a accidentului (prin proces verbal întocmit de poliție sau prin constatare amiabilã de accident).
Clauza de malus (majorarea primei) se aplicã în funcție de numãrul de daune produse și plãtite, putând ajunge pânã la 200%.
În situația în care un asigurat deține mai multe vehicule, sistemul bonus-malus se aplicã distinct pentru fiecare vehicul. De asemenea, în cazul înstrãinãrii/radierii vehiculului asigurat, stabilirea noii clase de bonus-malus pentru un vehicul nou-dobândit se face pornind de la clasa bonus-malus de care asiguratul a beneficiat anterior.
Sistemul bonus-malus este reglementat de cãtre Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor prin normele referitoare la asigurarea obligatorie RCA. Normele privind asigurarea obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, valabile în prezent, sunt cele puse în aplicare prin Ordinul CSA nr.5/2010 și publicate în Monitorul Oficial, Partea I, nr.344 din 25/05/2010.
stima,
constantin gabor