Ieri mam decis sa desfac ceasul de bord (astra F cu turometru,rezervor 50l).
Patania mea:
Dupa ce am schimbat in kadett E bordul cu una din astra F am cumparat si un ceas de bord cu turometru(50l).
Cam o luna daca nu mai mult a trecut pana am terminat operatiunea de schimb si nu mai am tinut minte cata benzina am avut in rezervor!
am pus ceasul nou si super merge tot,turometrul aveam cu cel compara(mai am unul LCD), viteza la fel(mergand in spatele unui alt autovehicul) si apa se poate verifica(incalzesti motorul pana se deschide termocupla, porneste ventilatorul si sti cai deschis= x grade care la randul lui trebuie sa fie cea ce indica ceasul)...
indicatorul de benzina si aia usor se afla umpli rezervorul si afli...neavand bani sa umplu rezervorul doar asa vreo 50ron puneam in el,aproape de fiecare data cand iesam cu el,desi nu consumam atata dar cand aveam ceva bani tot alimentam....acul urca max pana la jumatate dar mai in sus nimic(fiind cu sufletul impacat ca nu am alimentat destul nu miam batut capul ca ceva nu ar fi in regula)cea ce mia atras atentia, cateodata acul sarea pana la 3fert si dupa aceea sub jumatate + cand opream si reporneam nu mai aveam aceeasi nivel...si la un momendat am de facut un drum mai lung si am decis sal pun plin,ok maduc sa alimentez si nici 20ron nu apuc sa pun se opreste pompa....ok nu stau sa ma mai gandesc ca doar aveam sub unsfert in rezervor ce naiba sa fie! verdict == pompa isi face de cap,tin maneta de la pompa la jumatate asa puteam alimenta fara sa se decupleze....nici 20secunde nu trec si ca un vulcan in eruptie iese benzina din rezervor(muci ma facut..din cap pana in picioare).dupa faza aceasta am fost plin de nervi + ca eram inbibat cu benzina si pe jos a trebuit sa ma duc acasa ca sa ma schimb,,doar nu ma voi aseza asa in masina...dupa 5km de mers pe jos pana acasa mam linistit, dar cu o intrebare am ramas ce so fi intamplat?speram ca nu cu senzorul din rezervor sa fie buba(el a mers inainte dar cine stie ceasul sa fi facut un scurt cu noul ceas si aloha dus)
Am luat indicatorul la revizie, iar dupa desfacerea carcasei ceasului surpriza,se desfoliase scrisul de la indicatorul de benzina(dar numai de acolo),,,ma gandeam ca poate sa fi fost timpul, umezeala..cine stie ..ajung la partea electronica si curat ca lacrima nici 1 oxidare nici un conact imperfect(masurat ce se putea) traseele ok. dand jos ceasul am observat acea exfoliere nu era una normala(cea data de timp) era ca si cum o hartie ar fi ars dar nu complet ci ramanea partea aceea neagra iar cand ma ating de el cade in bucatele.Nici acum nu mia fost foarte clar ce se intampla nedesfacand nici un ceas pana atunci...nici nu stiam cum functioneaza! dupa ce lam dezansamblat complet am observat ca o lamela bobinata iar cu sarma rezistiva iar la trecerea curentului se incalzea(relativ slab), respectiv lamela se deplasa deci la mine era problema ca acea rezistenta ori nu primea curent suficient ori prea mult si ceva obstacol il oprea sa se deplaseze. in bucati lam desfacut si nimica nu impiedica nimic cursa acului..deci ramanea sa verific sonda din rezervor(2probleme apar: nu stiam ce tensiune la ce nivel am in rezervor si al 2 nu stiam cata benzina am in rezervor) as fi vrut sa compar rezistenta ceasului cu altul dar neavand alt ceas si nu gasisem niciunde, doar bani aruncam pe drumuri...alte ceasuri duse dar nimica clar.
La un moment dat am primit un ceas de bord dar fara turometru era si alt fabricant DELCO al meu era SIEMENS VDO....dar ca o posibilitate am decis sal desfac pe acela fara turometru si sa vad din ce este compus(tot 50L avea) il desfac si la fel adica partea cu indicatorul de benzina iau aparatul de masura si masor in jur de 53ohm iau ceasul meu si masor 300ohm OAU dar mare diferenta.
Inca nu stiam sigur cei buba dar mi se parea cam mare diferenta(desi ceasurile de benzina nu sunt conectate direct la senzorul de nivel ci trece printrun integrat cea ce putea sa comande diferit cele 2 ceasuri(constructori diferiti) desi intarile erau la fel(era destinat aceluias tip de masina).) Am decis sa il incerc sigur, conectandul pe iesirile pt ceas de la ceasul VDO(cu un semireglabil multitural de 500ohm parca ).ok pus contactul si merge(reglat din semireglabil pana la minim si ok) .....si urca indicatorul pana la 3ferturi.am umblat cateva luni asa cu el...lam scos in afara si lam prin pe grilajul de la aerisirea centrala(langa butonul de la avarii)..chiar arata bine 😊)
Avand ceva timp liber si chef de a studia ceva ieri am desfacut ambele indicatoare.
Dupa ce am aruncat pe 'geam' o groaza de bani pt ami cumpara altul + cate am cumparat ceva tot era defect asa ca mam saturat sa mai caut si imi repar singur.
1. dat jos bord ceasul de pe masina.
2. desfacut ceasul (in partea sunperioara si cea inferioara 2cate 2cleme sunt prinse)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Cel de la DELCO
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
3. desfacut vitezometrul(ceasul de viteza),trebuie dat jos sau doar slabit ca altfel nu ies ceasurile de temperatura/benzina,recomandarea ea este sal dati jos complet.
- 4 suruburi il tin in spate si trebuie dat jos 'mufa' de la senzorul de viteza(vss).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
4. destacut cele 4 suruburi de la indicatoarele apa/benzina(vezi ca doar alea 4 piulite il prinde si poate cadea jos).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
5. dat jos acul de la indicatorul de benzina(la ambele ceasuri VDO,DELCO) eu miam improvizat o scula de sesfacut indicatoate(am mutilat o furculita mica si subtire si doar 2 dinti am pastrat restul leam taiat in asa fel 100% vertical se trage jos acul si nu in strambi sau decalibrezi).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
6. desfaceti ceasurile de pe suport,in spatele ceasurilor de afla 2 suruburi le desfaceti(cel de la DELCO mai are 2 clapete in lateral pt a o fixa).
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Ceasul VDO dat jos(despre delco am uitat poza):
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Puteti observa partea arsa(axa e ce intra acul trebuie pastrat ca o sa mai aveti nevoie de ea)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
7. ceasul de la DELCO se potriveste aporape perfect doar trebuie taiat marginea unde se agata cele 2 clapete(sigurante) ca altfel nu incape in locul celuilat + trebuie schimbat 'tija' plasticul acela rosu pe ce intra acul, deoarece cel de la VDO este mai lung cu 2mm si aicea conteaza foarte mult...
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
8. ansamblat la loc si finish:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Testa si merge brici...aceeasi ce indica si inainte de al schimba.
Spor la reparat.
Sper ca nu ati adormit 😊)
Ultima modificare făcută de AdamOpel la Dum 27 Jan, 2008 1:20 pm