- xcuseme
- OP
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
Salutare.
Masina: Opel Astra G 2002, Y17DT, 127000km.
Azi am descoperit o problema ciudata care imi sta pe creier si nu stiu de la ce e:
Fotografia ii apartine lui kebab, am imprumutat-o pentru a exemplifica mai clar ce se intampla.
Pe loc, motorul cald (inca nu stiu daca face si la rece), scoasa din viteza.
Incep sa accelerez usor si progresiv ca sa cresc in ture.
Cand ajung undeva pe la aproximativ 2070 rpm, motorul cade in turatie pana undeva putin sub 2000.... cam 1950.
Daca continui sa accelerez usor urca inapoi si trece de zona in care cadea, urca pana unde vreau eu.
Daca accelerez brusc, urca fara probleme pana in 5000.
Fix in zona in care cade turatia am observat ca in vitezele I si II are o mica poticneala... parca masina isi face vant... Se observa mai ales in urcari line in turatie. Poticneala asta o am de mult timp... de asta iarna o simt.
De la ce poate sa fie aceasta cadere de turatie?
EGR? Valva turbo? Injectoare (tocmai au fost curatate chimic). Calculatorul de injectie?
Debitmetrul l-am scos de proba si tot face.
Masina in rest trage ok, nu se aprind martori in bord.
Porneste la cheie, nu s-a oprit niciodata in mers, nu a facut figuri.
Ceva sfaturi de unde sa incep investigatia problemei?
La sfarsitul saptamanii viitoare urmeaza sa plec din tara cu masina si imi cam sta pe creier problema asta.
Mersi anticipat.
Masina: Opel Astra G 2002, Y17DT, 127000km.
Azi am descoperit o problema ciudata care imi sta pe creier si nu stiu de la ce e:
Fotografia ii apartine lui kebab, am imprumutat-o pentru a exemplifica mai clar ce se intampla.
Pe loc, motorul cald (inca nu stiu daca face si la rece), scoasa din viteza.
Incep sa accelerez usor si progresiv ca sa cresc in ture.
Cand ajung undeva pe la aproximativ 2070 rpm, motorul cade in turatie pana undeva putin sub 2000.... cam 1950.
Daca continui sa accelerez usor urca inapoi si trece de zona in care cadea, urca pana unde vreau eu.
Daca accelerez brusc, urca fara probleme pana in 5000.
Fix in zona in care cade turatia am observat ca in vitezele I si II are o mica poticneala... parca masina isi face vant... Se observa mai ales in urcari line in turatie. Poticneala asta o am de mult timp... de asta iarna o simt.
De la ce poate sa fie aceasta cadere de turatie?
EGR? Valva turbo? Injectoare (tocmai au fost curatate chimic). Calculatorul de injectie?
Debitmetrul l-am scos de proba si tot face.
Masina in rest trage ok, nu se aprind martori in bord.
Porneste la cheie, nu s-a oprit niciodata in mers, nu a facut figuri.
Ceva sfaturi de unde sa incep investigatia problemei?
La sfarsitul saptamanii viitoare urmeaza sa plec din tara cu masina si imi cam sta pe creier problema asta.
Mersi anticipat.
- xcuseme
- OP
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
edy_seby
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
Am si eu astra 17 dti si a mea la fel face cind o turezi pe loc.Cred ca pe loc in jurul turatiei de 2000 intra turbina.In mers nu face sau nu simt eu.Am testat un opel cu motor de 2000 dti si la acesta nu se simte la fel.Mentionez ca la a mea citeodata nu face asa si accelerata pe loc cind o accelerezi usor ajunge la 2000rpm acul urca repede aproape de 3000.Am citit prin problemele postate aici si cineva zicea ca la 17 dti are un lag in turbo cind intra in functiune
- xcuseme
- OP
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
azi am mai gadilat-o cu motorul rece:
- caderea de turatie se manifesta fix in locul unde cand e rece motorul injectoarele incep sa caraie mai urat (se aude mai ales iarna schimbarea asta de sunet, sunt niste threaduri pe tema asta
- cu motoru rece, nu mai cade turatia, doar se poticneste putin acolo unde incepe sa cada cand motorul se incalzeste (linia rosie din poza de sus)
- cand ajunge aproape de 70 de grade, deja de la linia rosie cade pana la 2000 ture
- cand motoul este incalzit bine se manifesta cum am descris in poza
Am fost la un mecanic si i-am aratat cum face si el crede ca ar fi din calculatorul de injectie...
Dar din cate stiu eu calcu de injectie are acele probleme cu opritul motorului si intreruperi... iar la mine nu face asa.
- caderea de turatie se manifesta fix in locul unde cand e rece motorul injectoarele incep sa caraie mai urat (se aude mai ales iarna schimbarea asta de sunet, sunt niste threaduri pe tema asta
- cu motoru rece, nu mai cade turatia, doar se poticneste putin acolo unde incepe sa cada cand motorul se incalzeste (linia rosie din poza de sus)
- cand ajunge aproape de 70 de grade, deja de la linia rosie cade pana la 2000 ture
- cand motoul este incalzit bine se manifesta cum am descris in poza
Am fost la un mecanic si i-am aratat cum face si el crede ca ar fi din calculatorul de injectie...
Dar din cate stiu eu calcu de injectie are acele probleme cu opritul motorului si intreruperi... iar la mine nu face asa.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
Este aceeasi cauza ca si aici: https://www.clubopel.com/vie...php?p=99756#99756
O harta in ECU are un mic "defect" la 2100 rpm si sarcina scazuta.
Se simte si in mers, la accelerare usoara.
Se rezolva prin remapare.
O harta in ECU are un mic "defect" la 2100 rpm si sarcina scazuta.
Se simte si in mers, la accelerare usoara.
Se rezolva prin remapare.
- xcuseme
- OP
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat
maiandrei... zgomotul ala de la 2100rpm l-am avut si eu si l-am rezolvat (diminuat simtitor si mutat undeva sub 2000rpm) cu acea contragreutate suplimentara pe planetara dreapta.
la ce te referi prin remapare?
sa ii cresc puterea sau sa rescriu softul cu aceleasi cuplu / putere dar fara acel "defect"
si inca o chestie... dece se manifesta oarecum diferit de la rece la cald?
cand e motorul rece caderea in turatii e mult mai mica, redusa cam la jumate fata de cand e cald.
Am incercat sa reproduc fenomenul la un amic (iulian popescu) care are motor la fel, dar e din 2001, si la el nu a aparut aceasta cadere de ture.
Sa am eu un ECU (mai nou ca fabricatie) cu acest "defect" in harta si el sa aiba un ECU bun?
De mentionat ca eu am in plus Cruise Control... nu stiu daca are vreo importanta.
la ce te referi prin remapare?
sa ii cresc puterea sau sa rescriu softul cu aceleasi cuplu / putere dar fara acel "defect"
si inca o chestie... dece se manifesta oarecum diferit de la rece la cald?
cand e motorul rece caderea in turatii e mult mai mica, redusa cam la jumate fata de cand e cald.
Am incercat sa reproduc fenomenul la un amic (iulian popescu) care are motor la fel, dar e din 2001, si la el nu a aparut aceasta cadere de ture.
Sa am eu un ECU (mai nou ca fabricatie) cu acest "defect" in harta si el sa aiba un ECU bun?
De mentionat ca eu am in plus Cruise Control... nu stiu daca are vreo importanta.
- maiandrei
- ******
- 4,710 mesaje
- din 20 Dec 2004
- Insignia 2018 B20DTH
- Bucuresti
maiandrei
- Mesaje scrise: 4,710
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2004
- Mesaj Privat
1. Ma refeream la mesajul 99756.
2. Remapare: din cate stiu, problema nu s-a rezolvat prin update de software de la Opel. Dar unii tuneri au rezolvat-o. Eu am testat pe cateva masini, iar la 2100 rpm nu mai este acea "cadere", ci doar o usoara schimbare de tonalitate a motorului.
3. Se manifesta diferit pentru ca managementul motorului e gandit diferit la rece si la cald.
2. Remapare: din cate stiu, problema nu s-a rezolvat prin update de software de la Opel. Dar unii tuneri au rezolvat-o. Eu am testat pe cateva masini, iar la 2100 rpm nu mai este acea "cadere", ci doar o usoara schimbare de tonalitate a motorului.
3. Se manifesta diferit pentru ca managementul motorului e gandit diferit la rece si la cald.