Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • RMandache

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2018

  • Mesaj Privat
Simptome:
am schimbat bateria si dupa 3,4 zile s a aprins becul in bord cu bateria si s a blocat si frana .am oprit o si am pornit din nou si a disparut martorul ptr. baterie si si a revenit si frana . dupa 2 zile aceiasi problema !.astazi nu s a mai aprins martorul dar s a plocat pedala de frana iarasi. opresc motorul si cand il repornesc ,pedala funcioneaza.
Cod(uri) eroare:
----
Model: astra h .1,7 cdti 101 CP
An fabricatie: 2005
Cod motor:
Skip ads

  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Verifica bornele, cablurile pe unde ai mai umblat, masoara incarcarea sa fie minimum 13,8 V cu ceva cansumatori porniti.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Incearca sa detaliezi ce intelegi prin "frana blocata","pedala de frana blocata"...! De regula,blocat inseamna ca e rigid ,nu se misca...,nu siu cum e in cazul tau. Nu vad nici o legatura intre incarcare si blocarile pe sistemul de franare...! Ma gandesc la lipsa vacuumului de la servofrana,dar acest aspect genereaza intarirea pedalei si reducerea eficientei la franare,nicidecum blocarea pedalei. Mai pe romaneste,te bazezi pe servomuschi...! Cred ca e mai bine sa asteptam detaliile dumneata...!
  • RMandache

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2018

  • Mesaj Privat
pedala de frana se comporta ca si cum ar fi motorul oprit .trag pe dreapta , opresc motorul , il repornesc si dupa aia merge pedala de frana normal .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Calca pedala de frana cand e motorul oprit si o sa vezi ca pedala nu e blocata,in schimb va opune o mai mare rezistenta. Vezi care e treaba cu servofrana sau cu pompa de vacuum...!
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Pompa de vacuum e pe alternator. Demontat alternator, vazut daca ai pierderi de ulei si acest ulei nu a ajuns si in alternator(probabil e cauza pentru care s-a aprins becul de la baterie).
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Uleiul are proprietatea de dielectric(izolator),deci in afara de mizerie si afectarea produselor din cauciuc,nu are alte efecte.Pentru cei ce nu cred,ganditi-va ca o serie de transformatoare de tensiune joasa(0,4Kv),medie si mare,functioneaza cufundate in ulei,unde uleiul are rol de agent de racire...!
  • svasile

  • Mesaje scrise: 1,693
  • Locatie: Covasna
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2014

  • Mesaj Privat
Si daca ajunge pe colector si face o pelicula intre acesta si perii, ce se intampla?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Se intampla sa trebuiasca ca sa te duci cu el în plasa pâna la electrician, care electrician o sa-ti ia banii pentru manopera aferenta reconditionarii alternatorului (curatare, schimbare carbuni, semering si oring etansare) acelasi pret ca pentru o reparatie (de schimbare punte,releu,carbuni,semering si oring etansare). Dupa montarea alternatorului trebuie verificat nivelul de ulei din motor si completat daca e cazul (la mine a fost, practic aveam scutul plin de ulei).

L.E:
Demontarea alternatorului a fost o operatiune care a meritat sa o fac, in sensul ca am gasit fisuri in capatul dinspre pompa de vacum la furtunul ce merge spre tulumba folosita la actionarea pedalei de frana (am taiat putin din el si l-am refolosit) iar la furtunul de vacum folosit de turbina dar si de alte componente de pe motor la fel i-am taiat din capat o mica bucata si i-am montat un colier cu autostrangere.

Inainte de montare am verificat vizual fulia alternatorului care nu avea urme de lovire, nu avea joc in rulment invartita la mâna si surubul de strangere a fuliei era asa cum l-a pus fabricantul deci n-a umblat nimeni la el.

Sper sa-l ajute pe initiatorul topicului ce am scris aici.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
svasile a scris:Si daca ajunge pe colector si face o pelicula intre acesta si perii, ce se intampla?
Nu se intampla nimic,inchipuiti-va pompa de combustibil din rezervor,care functioneaza cufundata in combustibil si are perii si colector,iar combustibilul este tot un produs petrolier ca si uleiul. Un efect nedorit al patrunderii uleiului in alternator,consta in diminuarea racirii radiatoarelor diodelor prin depunere de praf pe suprefetele acoperite accidental cu ulei si formarea unui strat relativ izolator(ulei+praf) ce impiedica radierea corecta a caldurii. Diodele sunt sensibile la anumite valori termice si pot ceda in aceste conditii...!
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Ma gandesc ca tocmai proprietatea uleiului de a fi dielectric cauzeaza un contact imperfect intre perii si inelele colectoare ale rotorului,prin pelicula formata.Asta sigur nu-i un lucru de dorit atunci cand rotorul are nevoie de excitatie serioasa ca alternatorul sa poata sustine un curent de cateva zeci (sau chiar o suta) de amperi in conditii dificile.Din punct de vedere chimic,uleiul poate fi considerat un solvent nepolar,prin amestecul de hidrocarburi alifatice cu catena lunga de atomi de carbon,lucru care sigur dauneaza unor parti ale alternatorului (plastice izolatoare,parti de cauciuc,etc..).Nu cred ca e intamplatoare o defectiune a grupului de diode sau a releului regulator ca urmare a patrunderii uleiului in zona acestora.Intr-adevar,pompele de combustibil lucreaza in conditii asemanatoare,dar ma gandesc ca au fost proiectate si construite pentru acest lucru.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
''Intr-adevar,pompele de combustibil lucreaza in conditii asemanatoare,dar ma gandesc ca au fost proiectate si construite pentru acest lucru. ''.! Cum problema se pune la punctul de contact intre perii si colector...,deocamdata colectorul e tot de cupru si periile(carbunii) tot din grafit(aliat) imbunatatit cu diferite componente. Cand pretul de cost va permite, se va apela la pompe de combustibil fara colector...,dar la orizont se iveste masina electrica...,deci...!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR