Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Am schimbat ambele amortizoare fata și piesele aferente cu unele Sachs. Dupã aceastã operațiune fãcut în serviciul eds am fãcut geometria tot acolo. Dupã ce am plecat mașinã trãgea dreapta...in puține cuvinte am mai fãcut geometria de încã 3 ori la diferite standuri. Tot ce tine de direcție a fost verificat și schimbat dacã a trebuit. Tot trage dreapta puțin și îmi tocește anvelopele pe interior. Într-un final un mecanic bun, cred eu, mi-a zis cã problema asta apare din cauza gãurilor de la amortizoare, doar cele originale "cad" bine . Îmi zicea cã trebuie sã lãrgesc cumva gãurile pt a regla cãderea deoarece la mașinã asta nu este reglaj pt așa ceva.
Ce credeți ,e plauzibilã explicația și dacã da cat sa le lãrgesc ?
Mulțumesc

Model: Astra
An fabricatie: 2007
Cod motor: Z17DTL
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
În mod normal, orice mecanic de stand de direcții ar fi trebuit sã te atenționeze cã, în noua configurație, ai o problemã ( potențial nerezolvabilã) cu unghiul de cãdere (indiferent de cauzã): din ce spui tu, nu pare ca cineva sã te fi atenționat despre asta...
Dacã luãm de bunã afirmația ”mecanicului bun” despre incompatibilitatea amortizoarelor AM cu cele originale, problema ar trebui sã fie arhicunoscutã (la o mașinã de vechimea asta) și ar trebui sã ”putã” forumul de noianul de postãri pe tema asta...ai cercetat?
În altã ordine de idei, EDS a fãcut o lucrare la care existã garanție (sau nu?!), deci pe cale de consecințã logicã problema trebuie rezolvatã de cãtre ei, cumva...
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Eds și-a fãcut treaba bine, chiar au mai fãcut geometria încã o datã dar cu același rezultat. Mașinã nu a fost lovitã și nici în gropi nu am dat.
Problema a apãrut dupã schimbarea amortizoarelor.
Da, tind sã îl cred pe mecanicul bun deoarece mi-a zis cã a mai întâlnit aceasta problema. Se pare cã doar anumite amortizoare au aceasta problema.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Ia vezi si ce spune cartea Very Happy
Si pun pariu ca nimeni nu a pus greutatile in masina Very Happy
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Observație absolut corectã...nu s-a obosit nimeni cu detalii de-astea...cu urmãtoarea subliniere: unghiul de cãdere(în acest caz) se poate regla și trebuie reglat!

ionapostol a scris:Eds și-a fãcut treaba bine, chiar au mai fãcut geometria încã o datã dar cu același rezultat. Mașinã nu a fost lovitã și nici în gropi nu am dat.
Problema a apãrut dupã schimbarea amortizoarelor.
Da, tind sã îl cred pe mecanicul bun deoarece mi-a zis cã a mai întâlnit aceasta problema. Se pare cã doar anumite amortizoare au aceasta problema.

Mã rog, vãd cã ai opinii clare (nu neapãrat bune)...nici nu prea ai nevoie de ale noastre, zic...
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Domnilor nu sunt de rea credințã dar niciodatã nu am avut probleme cu geometria chiar fãcutã fãrã greutãțile respective. Am fãcut tot ce se putea face dar rezultatul a fost același. Concluzia este logica cel puțin pt mine. La mașina asta nu se poate regla acest unghi ( de fugã sau cum s-o numi el) de aceea am aceasta problema. Chiar așa de proști nu sunt acești mecanici pe la care am fost încât sã nu știe un lucru evident...
Culmea ironiei este cã azi intrând pe o strãduțã din orașul meu (Oltenița) unde primarul face economie de material antiderapant , am derapat pe gheata și m-am proptit cu roata din dreapta in bordura, nu foarte tare...rezultatul a fost cã mașina merge drept 😁 ...dar volanul este un pic strâmb. Este clar cã s-a strâmbat ceva, probabil bascula, dar asta îmi spune cã problema inițialã era de la poziția amortizoarelor.
Ca o paranteza la ce ziceți voi precum cã eu am deja pãrerea formatã am sã vã spun pe scurt o problema care nu este pe forum deși eu o am și în mod normal toți cei cu aceași mașina cã a mea ar trebui sa o aibe. Anul acesta cei de la mann filtru au decis sã nu mai fabrice filtrul de motorina Hu732 și l-au înlocuit cu Hx8013z sau ceva ( nu mai rețin exact numãrul) ...concluzie :desi toatã lumea, mecanici, vânzãtori...au zis cã este compatibil 100% și ei îl vând de un an, la mine nu pornește mașinã cu el !...Chiar dacã teoretic mașinile sunt la fel eu cred cã a mea fiind pe final de producție ,nu mai este chiar la fel cu celelalte...
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Unghiul de cadere se face din cele 2 suruburi in care este prins de fuzeta, daca unui mecanic ii este lene sau poate chiar nu stie, atunci o sa spuna ca nu se poate face Very Happy Cand am facut geopmetria, mecanicul respectiv a spus simplu ca nu se poate, a chemat si mecanicul sef sa ma convinga ca la Zafira nu se poate face unghiul de cadere, atunci am intrat cu el in canal si am desfacut cu mana mea cele 2 suruburi, surprizaaaaaaa, pe aparat deja erau alte date Very Happy Am miscat de amortizor si l-am pus pe pozitia corecta, si mi-a iesit geometria cum spune la carte Very Happy Nici ei nu au avut greutati dar am pus 2 roti de X5 ( erau grele dar nu aveau 70 kg) si asa am facut unghiul la masina. Daca vrei se poate, daca ei nu au chef asta nu inseamna ca nu se poate Very Happy
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
QED.
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Mda , acele douã șuruburi nu sunt pt reglaj sunt doar pt prindere. Mda se poate obține o oarecare reglare dar doar în limita a 1mm sau 2 dacã existã toleranta la gãurile respective. La mine nu a mers... QED...Nu! Nea Nelu de la EDS este un om foarte capabil și cunoaște meserie, dupã toate încercãrile a incercat-o și pe asta...ce a mai rãmas este mișcarea cadrului motor dar nu am fost de acord.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
"Mda , acele douã suruburi nu sunt pt reglaj sunt doar pt prindere" Daca citeai cele cateva fraze care sunt scrise in carte nu mai spuneai prostia asta,
Si asta e ultimul raspuns pe care ti-l dau ca vad ca esti incapatanat Very Happy
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ok , mulțumesc.🤔
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
O concluzie bunã, la care eu am ajuns cu 5 minute mai devreme... Cool
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
A fost trantita in partea din fata masina la un moment dat ? Asta ar putea fi o explicatie, daca a fost (chiar am fost in situatie si stiu ca la a mea un Ford Escort nu s-a mai putut face geometria corect pe fata pentru ca masina a fost prost reparata dupa bufnitura, dinainte sa o iau eu).
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Pai unghiul de cadere din cate am vazut apare pe monitor.
Data viitoare dupa ce regleaza tot, faci o poza la monitor. - sa vezi ca apare cam tot pe el.

Si inainte sa se apuce de reglaj ei mai verifica la ea jocuri in bucsi etc. - nu se face doar reglarea geometriei.

Este posibil sa nu fi montat ce trebuie. - in TIS2000 scrie ca la cele dupa 2003 nu se mai face caderea.
inseamna ca si amortizorul trebuie sa respecte codul de piesa.

De ce nu au incercat ceva pentru modele mai vechi inainte de 2003.

Slabesti suruburile si vezi daca se poate regla unghiul de cadere cum a spus colegul mai sus.



vezi la 2.


Ultima modificare făcută de T.ion la Mar 18 Dec, 2018 8:30 pm, modificat de 7 ori în total
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Ok, mulțumesc.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ce nu inteleg, daca au vazut ca unghiul de cadere nu se poate regla, nu sau intrebat de ce?
Deci au lasat o masina sa iasa cu unghiul de cadere ne reglat, pe monitor aparea caderea, eu unul nici nu ii plateam.
Doar platesti sa o regleze, nu sa se uite la ea.

Cine a amontat amortizoarele sa vina si cu raspunsul.
Ca sa nu fie pierdere la ei.... ca clientul plateste.


Ultima modificare făcută de T.ion la Mar 18 Dec, 2018 10:54 pm
  • ionapostol

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2008

  • Mesaj Privat
...pai au zis cã la mașinã asta nu se regleazã...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Bine nu se regleaza... dar pe monitor trebuie sa apara cat este caderea, chiar daca nu se regleaza, doar nu mergi pe drum cu rotile strambe.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ionapostol a scris:...pai au zis cã la mașinã asta nu se regleazã...

Cum naiba sa nu se regleze ? Ca doar nu-i facuta masina la imprimanta 3D in 2007, sa iasa totul perfect din prima.
E un ansamblu de piese acolo, in mod logic trebuie sa existe un reglaj... cat de mic, dar trebuie sa fie prezent.
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
ionapostol a scris:Am schimbat ambele amortizoare fata și piesele aferente cu unele Sachs. Dupã aceastã operațiune fãcut în serviciul eds am fãcut geometria tot acolo. Dupã ce am plecat mașinã trãgea dreapta...in puține cuvinte am mai fãcut geometria de încã 3 ori la diferite standuri. Tot ce tine de direcție a fost verificat și schimbat dacã a trebuit. Tot trage dreapta puțin și îmi tocește anvelopele pe interior. Într-un final un mecanic bun, cred eu, mi-a zis cã problema asta apare din cauza gãurilor de la amortizoare, doar cele originale "cad" bine . Îmi zicea cã trebuie sã lãrgesc cumva gãurile pt a regla cãderea deoarece la mașinã asta nu este reglaj pt așa ceva.
Ce credeți ,e plauzibilã explicația și dacã da cat sa le lãrgesc ?
Mulțumesc

Model: Astra
An fabricatie: 2007
Cod motor: Z17DTL
Trebuie sã fie în parametrii dați de constructorul mașini unghiul de fugã și cel de cãdere . Cel de cãdere dacã nu este bine se lãrgesc gãurile de la amortizor .Incearca și fã geometria pe aparaturã cu laser .
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR