- cldmarinescu
- OP
- 265 mesaje
- din 09 Mai 2011
- Astra 2010 A13DT
- Vrancea
cldmarinescu
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2010 A13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
Am tot auzit si citit despre aceasta problema pe care o au majoritatea utilizatorilor de Astra J 1.3 ecoflex. Majoritatea au fost prin reprezentante si au fost luati de "inchipuiti". De cand a venit frigul, intampin si eu aceeasi problema si facand un mic test, am descoperit ceva interesant. Ideea este urmatoarea: pui contactul, lasi bujiile sa incalzeasca camera de ardere, dai la automat, porneste foarte bine dar in primele 6-7 secunde motorul nu merge rotund si da impresia ca merge in 3 cilindri + un zgomot specific si mici "zgaltaieli". Dupa cele 6-7 secunde totul revine la normal si motorul merge rotund fara sunete ciudate si "zgaltaieli". Stiind ca bateria este noua (o saptamana), bujiile sunt noi (o saptamana), am pus multimetrul pe baterie si am facut un mic test. Dupa cum o sa vedeti si in video, primele 6-7 secunde de la pornire, pana cand acul turometrului isi face acel "check" si ajunge in pozitia normala, masina se bazeaza doar pe baterie si daca este frig afara merge execrabil datorita tensiunii destul de mici (sub 12V) pentru ca bateria trebuie sa mentina active toate functiile motorului. Dupa "chinuiala" de 6-7 secunde de la pornire si bazandu-se doar pe curentul bateriei, intra alternatorul si totul revine la normal. Mi se pare cea mai mare prostie inventata de vreun constructor auto, ca alternatorul sa nu incarce imediat ce ai pornit motorul. Probabil ca este comandat de ECU sau alt modul, nu stiu exact. Va las sa vedeti video si discutam dupa.
- deleted-93623
- **
- 105 mesaje
- din 20 Mai 2014
deleted-93623
- Mesaje scrise: 105
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2014
- Mesaj Privat
Nu exista nici.un motor care sa functioneze perfect la rece..odata ce porneste usor totul este normal.sunt si masini pe benzina care la rece in primele minute nu merge perfect.la tine vad ca totul este normal..motorul tau are rampa comuna la fel ca alte motoare ''cdti'' care daca ar avea o problema dai o zi la automat si nu pornrste.
- diablo46
- **
- 174 mesaje
- din 09 Jan 2015
- Astra 2011 A14XER
- Bucuresti
diablo46
- Mesaje scrise: 174
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jan 2015
- Mesaj Privat
Alternatorul ca si compresorul aerului conditionat opune rezistenta atunci cand este in functiune. Probabil constructorul s-a gandit sa-i ia motorului "o piatra de pe inima" in primele secunde de functionare, pentru o pornire mai usoara, sacrificand astfel mersul rotund al motorului in primele secunde. Daca porneste la -20 grade, nu cred ca sunt o problema acele 5-10 secunde.
- cldmarinescu
- OP
- 265 mesaje
- din 09 Mai 2011
- Astra 2010 A13DT
- Vrancea
cldmarinescu
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2010 A13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
De pornit, porneste. Singurul inconvenient este mersul neregulat si trepidatiile pana incepe alternatorul sa lucreze. Stiu ca din video pare o nimica toata dar in realitate nu e tocmai ok. Cu cat temperatura externa este mai scazuta,cu atat mersul neregulat este mai violent. O sa fac un alt video cu un aparat mai performant pentru a se auzi cum merge motorul in primele secunde de la pornire.
- Gabi - 1.3 CDTI Opel
- *
- 16 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Astra 2010
- Arges
Gabi - 1.3 CDTI Opel
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- cldmarinescu
- OP
- 265 mesaje
- din 09 Mai 2011
- Astra 2010 A13DT
- Vrancea
cldmarinescu
- Mesaje scrise: 265
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2010 A13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2011
- Mesaj Privat
- protect
- **
- 175 mesaje
- din 05 Feb 2010
- Astra 2011 1700 denso
- Bucuresti
protect
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 1700 denso
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2010
- Mesaj Privat
Jtokos
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Feb 2019
- Mesaj Privat
cldmarinescu a scris:Am tot auzit si citit despre aceasta problema pe care o au majoritatea utilizatorilor de Astra J 1.3 ecoflex. Majoritatea au fost prin reprezentante si au fost luati de "inchipuiti". De cand a venit frigul, intampin si eu aceeasi problema si facand un mic test, am descoperit ceva interesant. Ideea este urmatoarea: pui contactul, lasi bujiile sa incalzeasca camera de ardere, dai la automat, porneste foarte bine dar in primele 6-7 secunde motorul nu merge rotund si da impresia ca merge in 3 cilindri + un zgomot specific si mici "zgaltaieli". Dupa cele 6-7 secunde totul revine la normal si motorul merge rotund fara sunete ciudate si "zgaltaieli". Stiind ca bateria este noua (o saptamana), bujiile sunt noi (o saptamana), am pus multimetrul pe baterie si am facut un mic test. Dupa cum o sa vedeti si in video, primele 6-7 secunde de la pornire, pana cand acul turometrului isi face acel "check" si ajunge in pozitia normala, masina se bazeaza doar pe baterie si daca este frig afara merge execrabil datorita tensiunii destul de mici (sub 12V) pentru ca bateria trebuie sa mentina active toate functiile motorului. Dupa "chinuiala" de 6-7 secunde de la pornire si bazandu-se doar pe curentul bateriei, intra alternatorul si totul revine la normal. Mi se pare cea mai mare prostie inventata de vreun constructor auto, ca alternatorul sa nu incarce imediat ce ai pornit motorul. Probabil ca este comandat de ECU sau alt modul, nu stiu exact. Va las sa vedeti video si discutam dupa.
Am si eu aceeasi problema, în schimb eu am observat cã îmi face asa doar dacã afarã sunt temperaturi sub zero grade. Dacã afarã sunt 2 sau 3 grade cu plus, porneste normal,fara acele zgomote si zgâltâituri. Deci tot timpul anului porneste ok,mai putin iarna, când temperatura este sub zero grade. Mi-am zis cã e masinã de garaj, unde temperatura nu scade la valori mai mici de zero grade.