Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • AndyGreen

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2008 Z16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Salutare. de o saptamana se manifesta la masina din semnatura urmatoarea problema :
Cand motorul functioneaza, se aude un fasait ca de aer sub presiune de la motor. Cand ajunge la 90 de grade, concomitent cu fasaitul acela se aude un fel de suierat.
Atat fasaitul cat si suieratul respectiv dispar in momentul in care scot joja de ulei, care opune putina rezistenta din cauza unui vid care se formeaza.

Suspectez membrana PCV din capacul de culbutori, oare asa sa fie ? Se poate schimba doar aerisirea respectiva, sau trebuie schimbat tot capacul ? Pe internet se gaseste si aerisirea individuala pentru motorul Z16LET. As avea nevoie de niste pareri pentru ca intentionez sa schimb chiar eu piesele. Pe baza diagnozelor puse de mecanici, am schimbat fulia la alternator si rola intinzatoare absolut degeaba. Cureaua de accesorii este noua, distributia are sub 6 luni (15.000km de la distributie maxim).

Multumesc!


MODEL: Astra 2008
MOTOR: Z16LET
  • NVacarescu483

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Corsa 2000 X10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2019

  • Mesaj Privat
Sa nu fie infundat futun intre capac si capac clapeta accelerație ,,sau vezi vacumul sa nu fie spart pe furtun vacum este o supapã de sens ,defunda tot spalã sufla , controleazã vacumul sa nu tragã aer fals alunci fluierã........
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Valva PCV cu siguranta sparta dar trebuie sa stii cum se schimba, sunt ceva secrete pe care nu le spune lumea, ce vezi pe youtube este trunchiat sau ineptii.
  • AndyGreen

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2008 Z16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2019

  • Mesaj Privat
Mult prea târziu m-am întors, îmi cer scuze cã n-am mai fost activ.
Valva PCV era spartã. Cât am stat dupã diagnozele mecanicilor și pânã la urmã tot acasã am rezolvat-o, cu o cheie torx, o șurubelnițã torx, o valvã nouã (maxim 100 lei, se poate cumpãra și doar membrana, dar am vrut sã am plan B în caz cã stric clemele de pe valvã) și o garniturã.

Partea nasoalã e cã la mașinile astea, valva PCV este sub capacul culbutor și e destul de bine fixatã. Are niște cleme, dar din cauza expunerii la ciclurile de cald-rece, plasticul se întãrește și poate deveni casant. Ce se stricã de fapt este o membranã de cauciuc din interiorul ansamblului valvei. Ea se rupe și sistemul de ventilare a carterului pur și simplu trage aer continuu. Se aude cel mai bine fâsâitul respectiv dacã îndepãrtez capacul de la bobine. Este un orificiu mic la exterior care comunicã cu valva și e clar cã de acolo se aude.

Demontarea valvei e cea mai grea parte. Capacul culbutor trebuie dat jos, zona de contact a chiulasei cu capacul trebuie curãțatã de ulei, garnitura capacului se schimbã. Producãtorii recomandã ca la remontare sã nu se aplice silicon, pastã de etanșare sau orice în genul ãsta. Personal nu am aplicat și nu se scurge ulei deloc, asta ca o micã parantezã.

Dupã demontarea capacului, ansamblul valvei l-am demontat folosind o șurubelnițã cu cap plat și un pistol cu aer cald. Se încãlzește ușor zona și cu șurubelnița se desfac clemele. Mare atenție la clemele atașate de capac, dacã s-au rupt, nu se mai poate monta noua valvã. Cu calm și încãlzind de mai multe ori și folosind mișcãri ferme, am reușit sã îndepãrtez valva veche. Într-adevãr, dupã demontarea ei, am descoperit și membrana ruptã. La montarea noii valve, recomand sã lipiți cu puțin silicon sau orice alt fel de lipici garnitura care se va fixa pe tubul dinspre spatele capacului. Mi s-a întâmplat ca acea micã garniturã sã se desfacã de pe valvã la montare. Dacã se desface și lasã un spațiu oricât de mic, prin acel spațiu mașina va pãpa ulei cât poate duce. Orice fel de lipici va funcționa, pentru cã trebuie sã-și facã treaba doar pânã montați valva, dupã aia se va apãsa pe marginile tubului respectiv și se va etanșa dupã puțin condus.

La montarea capacului neapãrat garniturã nouã, silicon sau alte paste de etanșare complet la latitudinea celui care schimbã (am mers pe ce au zis producãtorii, neaplicând pastã și nu scapã ulei absolut deloc) și atenție la strângerea șuruburilor. Am început din centru spre exterior, circular. Strângeți treptat, în ordine din interior spre exterior, preferabil cu dinamometrica la 8Nm (sau orice valoare specificatã de producãtor, dar în general e 8-9Nm). O puteți lãsa câteva ore spre o zi ca sã se așeze garnitura cum trebuie și spor la condus.

Fâsâitul și șuieratul au dispãrut complet în urma procedurii. Tind sã cred cã șuieratul putea veni chiar de pe la niște garnituri. Se crea un vacuum mare și cumva trãgea de garnituri, le mișca cât sã permitã intrarea unei cantitãți mici de aer pe lângã ele și sã cauzeze șuieratul.

Recomand totuși dacã vã este fricã sau dacã nu vreți sã vã complicați cu procedura, sã schimbați capacul culbutor și treaba e gata mult mai repede. Se demonteazã și se curãțã zona în 10-15 minute, iar cel nou se monteazã în 5-10 minute cu îndemânarea necesarã!

Mult spor și mulțumesc pentru rãspunsuri!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR