- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
cum scrie si in titlul am o problema cu ventilatorul de racire a motorului
motorul Z16SE e benzina 16.
porneste dar nu are o turatie mare , apa sta peste 90 grade cu vreo 3 grade aproximativ peste
la drum intins cu cat merg cu o viteza mai mare cu atat creste mai tare temperatura la apa ....
termostatul functioneaza perfect dimineata dureaza ceva timp pana se incalzeste apoi scade temperatura la apa cand ajunge la 90 dupa care urca si ramane pe la 93 poate simai mult
daca pornesc AC se incalzeste si mai mult trece de 95 desi ambele ventilatoare pornesc odata
ventilatorul de la AC functioneaza pperfect
am schimbat si motorasul la ventilator aceias problema nu are o turatie mare se invarte destul de incet
ce ar trebui sa mai verific ? a mai patit cineva asa ceva
motorul Z16SE e benzina 16.
porneste dar nu are o turatie mare , apa sta peste 90 grade cu vreo 3 grade aproximativ peste
la drum intins cu cat merg cu o viteza mai mare cu atat creste mai tare temperatura la apa ....
termostatul functioneaza perfect dimineata dureaza ceva timp pana se incalzeste apoi scade temperatura la apa cand ajunge la 90 dupa care urca si ramane pe la 93 poate simai mult
daca pornesc AC se incalzeste si mai mult trece de 95 desi ambele ventilatoare pornesc odata
ventilatorul de la AC functioneaza pperfect
am schimbat si motorasul la ventilator aceias problema nu are o turatie mare se invarte destul de incet
ce ar trebui sa mai verific ? a mai patit cineva asa ceva
- dixanu86
- **
- 116 mesaje
- din 21 Jun 2010
- Astra 1999 x16xel
- Vrancea
dixanu86
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jun 2010
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Si eu am z16se si exact asa face si la mine, nu cred ca e un defect, pentru ca merge perfect tot.
Ventilatorul de racire a apei, este cel din interior, care nu se vede, trebuie sa te apleci spre motor si sa de uiti in dreapta interior, spun asta ca sa nu incurcam ventilatoarele. Acela de AC din stanga, nu ma intereseaza, pentru ca ala porneste doar cand AC e pornit.
Despre ventilatorul asta e vorba.
Cred ca treapta a doua, aceea cu viteza mare a ventilatorului, porneste numai peste 95 grade, sincer sa spun, nu am auzit niciodata ventilatorul sa mearga cu viteza a 2-a.
Aveam inainte un ventilator cu paletele crapate si lipsa, atunci am vazut ce inseamna sa mearga cu treapta a 2-a, dar decand am schimbat tot grupul moto ventilator cu unul nou, fara probleme, porneste doar viteza 1. Sper sa nu aud niciodata a 2-a
Acul acela poate avea o mica eroare, poate de 2,3 grade, nu este o precizia mare acolo.
Cand temperatura apei trece de liniuta din mijloc, aproximativ cu 1 sau 2 mm vizual, porneste ventilatorul de la radiatorul de apa, adica ala mare, dar nu se invarte tare.
Problema mea este ca daca stau pe loc si creste temperatura, cand porneste ventilatorul, se simte o vibratie mica in volan.
Poti verifica si tu, daca e la fel si la tine, stand pe loc, de exemplu la un semafor.
Iar cand scade temperatura si ventilatorul se opreste, dispare vibratia.
Astept parerea ta, cu privire la vibratie.
Ventilatorul de racire a apei, este cel din interior, care nu se vede, trebuie sa te apleci spre motor si sa de uiti in dreapta interior, spun asta ca sa nu incurcam ventilatoarele. Acela de AC din stanga, nu ma intereseaza, pentru ca ala porneste doar cand AC e pornit.
Despre ventilatorul asta e vorba.
Cred ca treapta a doua, aceea cu viteza mare a ventilatorului, porneste numai peste 95 grade, sincer sa spun, nu am auzit niciodata ventilatorul sa mearga cu viteza a 2-a.
Aveam inainte un ventilator cu paletele crapate si lipsa, atunci am vazut ce inseamna sa mearga cu treapta a 2-a, dar decand am schimbat tot grupul moto ventilator cu unul nou, fara probleme, porneste doar viteza 1. Sper sa nu aud niciodata a 2-a
Acul acela poate avea o mica eroare, poate de 2,3 grade, nu este o precizia mare acolo.
Cand temperatura apei trece de liniuta din mijloc, aproximativ cu 1 sau 2 mm vizual, porneste ventilatorul de la radiatorul de apa, adica ala mare, dar nu se invarte tare.
Problema mea este ca daca stau pe loc si creste temperatura, cand porneste ventilatorul, se simte o vibratie mica in volan.
Poti verifica si tu, daca e la fel si la tine, stand pe loc, de exemplu la un semafor.
Iar cand scade temperatura si ventilatorul se opreste, dispare vibratia.
Astept parerea ta, cu privire la vibratie.
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
sal
la mine pornesc ambele cand pornesc AC
si cand ajunge apa la o temperatura de pese 90 cum arata indicatorul chiar si fara AC cuplat pornesc amandoua odata
problema e ca inainte se avea o viteza mai mare cred ca treapta 2 acum la treapta 1 imi incalzeste destul de mult antigelul pe tester imi arata o temp de 98 grade
nu am vibrati de nici un fel cand porneste
dar sunt ingrijorat cu temperatura ..........mai ales cand sunt in afara si merg cu 120-140 creste
la mine pornesc ambele cand pornesc AC
si cand ajunge apa la o temperatura de pese 90 cum arata indicatorul chiar si fara AC cuplat pornesc amandoua odata
problema e ca inainte se avea o viteza mai mare cred ca treapta 2 acum la treapta 1 imi incalzeste destul de mult antigelul pe tester imi arata o temp de 98 grade
nu am vibrati de nici un fel cand porneste
dar sunt ingrijorat cu temperatura ..........mai ales cand sunt in afara si merg cu 120-140 creste
- alexx_gan
- ***
- 814 mesaje
- din 18 Feb 2010
- Astra 2013 A14NET
- Bucuresti
alexx_gan
- Mesaje scrise: 814
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2010
- Mesaj Privat
Teoretic in timpul mersului cu cat mergi mai tare (la drum intins)cu atat trebuie sa se raceasca mai tare motorul, eu daca merg in afara orasului nu trece apa de 90 cu si fara AC pornit, in oras mai trece .
Din cate stiu sistemul de racire la opel e sub presiune si la temperaturi inalte la mine ventilatorul porneste la 107 grade pe tester dar in bord nu trece acul de 100 (ca sa nu sperie utilizatorul).
Daca si la tine e la fel avand in vedere ca avem tipuri de motor diferite, atunci nu trebuie sa iti faci probleme.
Din cate stiu sistemul de racire la opel e sub presiune si la temperaturi inalte la mine ventilatorul porneste la 107 grade pe tester dar in bord nu trece acul de 100 (ca sa nu sperie utilizatorul).
Daca si la tine e la fel avand in vedere ca avem tipuri de motor diferite, atunci nu trebuie sa iti faci probleme.
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Poate acul ceasului este putin miscat la tine, inspre directia acelor de ceasornic.
Eu ti-am facut o poza sa vezi cum ar fi normal sa fie acul cand e motorul rece, pentru ca, conteaza foarte mult si asta.
La mine este in felul urmator si cred ca este normal, pentru ca am abservat la toti care nu se plang este asa.
Fara clima pornita, sa zicem ca merg cu geamul deschis.
Dupa ce merg, cam 30 minute sta acul la 90 grade, inca nu porneste ventilatorul
-------------------------------------------------------------------------------------------
Daca stau pe loc, temperatura creste la 93 grade si porneste ventilatorul cam 20-30 secunde.
Dupa 30 secunde, aproximativ, sta iar pe 90 grade.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Daca merg normal pe drum, cu 90 km/h, acul sta cu putin sub 90 grade.
Termocupla de pe grupul moto ventilator stabileste cand intra treapta a 2-a, restul e treaba ECM-ului, Engine Colling Module.
Eu ti-am facut o poza sa vezi cum ar fi normal sa fie acul cand e motorul rece, pentru ca, conteaza foarte mult si asta.
La mine este in felul urmator si cred ca este normal, pentru ca am abservat la toti care nu se plang este asa.
Fara clima pornita, sa zicem ca merg cu geamul deschis.
Dupa ce merg, cam 30 minute sta acul la 90 grade, inca nu porneste ventilatorul
-------------------------------------------------------------------------------------------
Daca stau pe loc, temperatura creste la 93 grade si porneste ventilatorul cam 20-30 secunde.
Dupa 30 secunde, aproximativ, sta iar pe 90 grade.
--------------------------------------------------------------------------------------------
Daca merg normal pe drum, cu 90 km/h, acul sta cu putin sub 90 grade.
Termocupla de pe grupul moto ventilator stabileste cand intra treapta a 2-a, restul e treaba ECM-ului, Engine Colling Module.
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Perfect, motorasul e de vina, demonteaza tot ventilatorul si vezi sa ti-l repari, pentru ca se poate strica motorul masinii de la caldura., adica anumite garnituri.
Se demonteaza destul de usor, iar cu spray contact, incearca sa ungi axul rotorului, insistent.
Apoi firele de la motor, conecteaza-le la bateria masinii, vezi daca se mai invarte, daca nu se invarte, e ars.
Nu costa mult un motoras de acela.
Mai mult costa sa nu-l repari.
Se demonteaza destul de usor, iar cu spray contact, incearca sa ungi axul rotorului, insistent.
Apoi firele de la motor, conecteaza-le la bateria masinii, vezi daca se mai invarte, daca nu se invarte, e ars.
Nu costa mult un motoras de acela.
Mai mult costa sa nu-l repari.
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
multumesc de sfat am inlocuit ventilatorul care era cam pe duca adica mergea dar dupa ce se incalzea se gripa si ramanea fix ........... dar problema era si din alta parte aveam un carton ramas intre radiatoare! am observat doar dupa ce am demontat ventilatorul ca era o parte din el strans jos sub el
bine ca nu am luat foc :d
acum nu stiu in ce masura am afecat garniturile apa nu a ajuns la 100 de grade in bord dar nici foarte mult nu mai avea sa ajunga
am verificat antigelul pare ok nu a scazut nivelul nu are nici urme de ulei in el
nici gazele scoase din taeava de esapament nu sa modificat vizibil fum negru sau grii
bine ca nu am luat foc :d
acum nu stiu in ce masura am afecat garniturile apa nu a ajuns la 100 de grade in bord dar nici foarte mult nu mai avea sa ajunga
am verificat antigelul pare ok nu a scazut nivelul nu are nici urme de ulei in el
nici gazele scoase din taeava de esapament nu sa modificat vizibil fum negru sau grii
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Bine ca ai rezolvat.
Nu cred ca a afectat prea tare cartonul acolo, pe timp scurt.
Daca mergeai mult asa, sa zic, ani, poate se inrautatea situatia.
Eu sincer sa zic, nu as introduce cartoane sau alte minuni acolo.
Daca nu ti se incalzeste apa, iarna, atunci ai probleme, un carton nu rezolva problema, din contra.
Nu cred ca a afectat prea tare cartonul acolo, pe timp scurt.
Daca mergeai mult asa, sa zic, ani, poate se inrautatea situatia.
Eu sincer sa zic, nu as introduce cartoane sau alte minuni acolo.
Daca nu ti se incalzeste apa, iarna, atunci ai probleme, un carton nu rezolva problema, din contra.
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
Atunci nu are de ce sa iti fie teama, e in regula.
Fiecare masina se comporta diferit una de celalata, chiar daca are aceleasi componente.
Vezi sa ai lichidul de racire in regula, antigel conform tipului de motor, chair daca nu e iarna, conteaza.
Pana acum am avut antigel albastru, pentru motoare inainte de 2000, cu cine stie ce apa, ca asa am luat masina.
Ieri am schimbat apa si antigelul, dupa 5 ani si surpriza, motorul sta putin mai rece decat inainte.
Nu e o regula, dar in cazul meu, se observa schimbarea.
Fiecare masina se comporta diferit una de celalata, chiar daca are aceleasi componente.
Vezi sa ai lichidul de racire in regula, antigel conform tipului de motor, chair daca nu e iarna, conteaza.
Pana acum am avut antigel albastru, pentru motoare inainte de 2000, cu cine stie ce apa, ca asa am luat masina.
Ieri am schimbat apa si antigelul, dupa 5 ani si surpriza, motorul sta putin mai rece decat inainte.
Nu e o regula, dar in cazul meu, se observa schimbarea.
- gherasimmarian
- OP
- 211 mesaje
- din 10 Jan 2009
- Astra 2001 Z16SE
- Iasi
gherasimmarian
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2009
- Mesaj Privat
- aquagen
- **
- 498 mesaje
- din 25 Feb 2008
- Insignia 2014
- Timis
aquagen
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2014
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2008
- Mesaj Privat
- petrusha26
- **
- 50 mesaje
- din 29 Apr 2017
- Astra 2000 Y20DTH
- Moldova
petrusha26
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Moldova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2017
- Mesaj Privat
salut prieteni ! am si eu o problema nu de mult am achizitionat un opel astra h si nu porneste ventilatorul la sisttemul de racire,acul din bord arata peste 115 c cind scot mufa de la senzorul care porneste ventilatorul ventilatorul lucreaza perfect dar se aprinde martorul in bord ,cine stie care poate sa fie problema poatw sa fie defect senzorul?