Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • Frezzy

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Austria
  • Masina: Insignia 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Va rog daca imi puteti spune exact pe unde ae pune ulei sau aditiv la cutie m32 pe insignia.Se afla cumva intre baterie si motor? Acel surub se desface ? Am gasit pe net ca se afla sub baterie am dat bateria jos dar protectia din plastic nu am putut apoi am vazut surubul acela ...am luat un aditiv pentru transmisie vreau sa il incerc sa vad daca e bun de ceva. Multumesc
EDIT : e cumva capacelul acela negru ? am plecat de la masina ca m a prins ploaia si ma uitam pe poza si am vazut un capac negru acela sa fie ?

Poza https://ibb.co/bZuvcz
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,854
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Se desface șurubul cu un inbus și poți turna orice în cutie.
Atentie la cât ulei o sa ai dupã ce torni aditiv: nu este bine sa ai prea mult.
  • Frezzy

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Austria
  • Masina: Insignia 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Este vorba de 20mg de aditiv nu cred ca este mult. Deci sigur e acel surub ? Interesant ca nu are joja de verificare ulei citisem ca alte marci au sau au avut
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,854
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Cutiile manuale nu au joja.
Unele au gaura pt nivel, altele nu.
  • deleted-46863

  • Mesaje scrise: 437
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Cutia mea de la Zafira b este tot m32 si are un buson pe partea frontala , dar trebuie sa ridici cat mai mult roata stanga pe cric sa nu curga uleiul si pe acolo poti completa .Eu pe acolo am facut schimbul si i- am pus aditiv de la L Moly 20mg. este un buson patrat cu cheie fixa de 10 cred .
  • Frezzy

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Austria
  • Masina: Insignia 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Am reusit este surubul acela dintre baterie ai motor care se vede curat in poza mai sus.Pe surub era putin ulei si eram curios cum arata si am ramas surprins.La 165 000km uleiul este foarte curat fara urma de negreala sau altceva si nu cred ca a fost schimbat vreodata.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Poți fi sigur cã nu l-a schimbat nimeni! Existã, chiar și pe-acilea, o legendã (pseudo)tehnico-urbanã, cã nu se schimbã uleiul la c.v., mai ales manualã, dar (foarte des?!) și la automatã.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Legenda...?! Atata timp cat fabricantul(producatorul) precizeaza faptul ca,la cutiile manuale,se face doar completare de nivel, la nevoie...! Fiecare poate face ce vrea la masina proprie(inlocuirea uleiului cat de des doreste),dar acest lucru nu trebuie urcat la rang de regula,lucru ce ar fi fals...! Prin acel "la nevoie",se intelege pierdere de ulei accidentala(simering ce nu asigura etansare,etc),repararea cutiei de viteza,etc...
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Desigur, maestre-colega! Spusele domniei tale, întãrite de manuale tehnice fãrã tãgadã, sunt sfinte, ca la guru!
  • Frezzy

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Austria
  • Masina: Insignia 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Revenind la diacutie daca nu este efectul placebo aditivul chiar isi face treaba.Nu mai simt si aud parca metal pe metal ca inainte.
EDIT: nu stiu daca are vreo legatura dar va spun sigur ca pana astazi aveam consum de 0.6-0.7 pe liber...acum am vazut stand la semafor si in parcare 0.4 0.5 ...nu am vazut 0.4 niciodata de cand am cumparat masina . Nu prea vad legatura cutii cu consumul mai ales pe liber..
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
la orice cutie de viteze sau angrenaj care are nevoie de ulei pentru ungere se schimba uleiul. oricat de bine ar fi facut exista uzuri si desi span chiar daca este minuscul plus ca uleiul isi pierde proprietatiile ca orice lichid (de frana, antigel, freon) si trebuie improspatat sau schimbat( recomandabil).
parerea mea este ca la cutiile de viteze manuale sa fie schimbat uleiul odata la 50.000km sau 5 ani iar la cele automate la 30.000km sau 3 ani.
acum fiecare face cum vrea in functie si de cat tine la masina si cat vrea sa o tina in ograda. daca stie ca o da probabil ca nu va face acest lucru si apoi viitorul proprietar da cu capul de probleme ca asa este lumea in ziua de azi, nu mai exista responabilitate, respect si cinste, tot vor numai sa castige si sa faca afaceri desi altcineva va pierde din cauza asta...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Frezzy a scris:Revenind la diacutie daca nu este efectul placebo aditivul chiar isi face treaba.Nu mai simt si aud parca metal pe metal ca inainte.
EDIT: nu stiu daca are vreo legatura dar va spun sigur ca pana astazi aveam consum de 0.6-0.7 pe liber...acum am vazut stand la semafor si in parcare 0.4 0.5 ...nu am vazut 0.4 niciodata de cand am cumparat masina . Nu prea vad legatura cutii cu consumul mai ales pe liber..


iti spun doar atat: arborele principal al cutiei este mereu rotit de motor, restul te las pe tine sa cauti si sa descoperi legatura Smile
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:
parerea mea este ca la cutiile de viteze manuale sa fie schimbat uleiul odata la 50.000km sau 5 ani iar la cele automate la 30.000km sau 3 ani.
acum fiecare face cum vrea in functie si de cat tine la masina
Ma bucur sa aud ca este parerea dumneata si doar atat...! Cum crezi ca producatorul a precizat expres la cat timp/km se va inlocui uleiul la cutia de viteza automata si sa vezi surpriza,"a uitat" sa precizeze la cele manuale...! Prefer parerile ancorate in realitate si iau in consideratie recomandarile colectivelor de ingineri specialisti ce proiecteaza si executa o asemenea cutie!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:la orice cutie de viteze sau angrenaj care are nevoie de ulei pentru ungere se schimba uleiul. oricat de bine ar fi facut exista uzuri si desi span chiar daca este minuscul plus ca uleiul isi pierde proprietatiile ca orice lichid (de frana, antigel, freon) si trebuie improspatat sau schimbat( recomandabil).
parerea mea este ca la cutiile de viteze manuale sa fie schimbat uleiul odata la 50.000km sau 5 ani iar la cele automate la 30.000km sau 3 ani.
acum fiecare face cum vrea in functie si de cat tine la masina si cat vrea sa o tina in ograda. daca stie ca o da probabil ca nu va face acest lucru si apoi viitorul proprietar da cu capul de probleme ca asa este lumea in ziua de azi, nu mai exista responabilitate, respect si cinste, tot vor numai sa castige si sa faca afaceri desi altcineva va pierde din cauza asta...


Ne cam rãcim gura de pomanã(mã rog, tastatura)... cam asta recomandam și eu, ptr cine ține la ferul personal! Dar vine colegul de forum și-ți dã-n cap cu manualul de întreținere(dela producãtor, vezi bine!), cã bați(batem) câmpii! Dar, cum ai spus și tu, cine are minte de priceput și ține la ferul propriu(în spețã c.v.), face ce trebuie, cine ține neapãrat la manual(și la adevãrul absolut conținut acolo... Embarassed ), sã facã ca la manual, dar ar fi bine sã se gândeascã cât de repede vrea sã se scape de fer, bineînțeles înainte de limitele recomandate de manual...ptr schimbarea uleiului... Rolling Eyes
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Dupa "abundenta" de cutii de viteza ce au avut probleme deoarece au mers cu uleiul la nivel dar neanlocuit,rog colegii de forum sa traga concluziile ce se cuvin...! Uneori ne credem mai catolici decat Papa...!
  • Frezzy

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Austria
  • Masina: Insignia 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2018

  • Mesaj Privat
Recomand aditivul liqui moly mos2 pentru cutie de viteze un tub de 20g.Eu unul simt doua diferente majore care poate nu la toti functiona dar merita sa incercati.Cutia schimba mai frumos "nu mai agata" si consumul mi a scazut de la 6.7 la 6.4 pe teste.Am mers ultimii 200km doar oras stilul meu de mers (mai sportiv) si eu nu schimb niciodata sub 2500 de turatii plus cateva cozi infernale ce am prins in ultimele doua zile iar consumul tot nu a crescut.Am aceeasi rutina deci nu afecteaza orasul sau stilul.Imi cunosc masina si stiu sigur ca mi a scazut consumul dar poate nu la toti functioneaza.Vad ca pe emag costa 17 lei eu am dat 15 euro iar pe amazon unde de obicei gasesti cel mai ieftin este 8€ . Atentie sa nu fie "fake" pentru ca in Romania te astepti la orice , un produs mai ieftin decat cand il cumperi direct de la sursa e cam ciudat....
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In ceea ce priveste aditivul,ramane la aprecierea fiecaruia in a-l folosi sau nu...! Eu sunt curios cum ai realizat testul referitor la consum si mai ales procedura in timpul testului...?!
  • Frezzy

  • Mesaje scrise: 94
  • Locatie: Austria
  • Masina: Insignia 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2018

  • Mesaj Privat
big electro61 este foarte simplu cum am facut.eu dau restart la traseul 2 pentru kilometraj la fiecare 1000km (imi place sa tin evidenta la detalii etc ).In jurul a 20 0000 de km facut anul acesta majoritatea in oras nu am avut sub 6.7. Acum imediat cum am pus aditivul am dat restart am facut in pana acum in jur de 350 km si nu depasesc 6.4 in aceleasi conditii de mers poate chiar mai rau in weekendul trecut.Cum spuneam eu tin la masini , imi place sa urmaresc orice detaliu , o cunosc foarte bine si stiu fiecare detaliu de la consum la orice sunet de motor pana beculetul de la numar.Nu trebuie sa fii mecanic , eu sunt foarte pasionat de masina mea si eu ti am spus din experienta mea si ce am vazut pe computerul de bord ca mi a scazut.Daca urmaresti 2 ani consumul instant ( nevoluntar ) iar apoi se modifca brusc e imposibil sa nu realizezi ca cifrele sunt mult mai mici.Sunt sigur ca daca as conduce mai lejer /batraneste scot si mai putin dar eu unul sunt agresiv si imi place viteza chiar si pe oras.Clar fiecare persoana decide ce vrea , poate la alte persoane nu functioneaza eu am spus parerea mea si anume ca il recomand.Atentie nu este pentru cutii automate
  • matei niculae

  • Mesaje scrise: 419
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2018

  • Mesaj Privat
Cutia de viteze care a fost reparatã și i s-au schimbat pinioane de pe trenul mobil cum ar fi cel de a3-4-5 îi rãmîne mereu un uruit . trenul fix este cel cu priza fixã care ese din cutie și centreazã cu ambreiajul .dacã e sa schimb doar sincrone și rulmenți bine . dacã nu cumpãr una sch .am reparat mai multe modele doar manuale chiar și a 5 model cu 5 trepte face calagie.ptr cã pinionul schimbata nu este pereche cu cel de pa trenul fix unul este Noe și celãlalt este puțin uzat și de acea dã un mic suerit
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,883
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Corect.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR