razvein
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2015
- Mesaj Privat
Are cineva vre-o idee? Sa incerc sa schimb din nou sonda lambda 1?
Masina a fost cumparata de noua din 2010 si are aprox. 150mii km.
Orice idee este bine venita. Multumesc anticipat pt raspunsuri.
razvein
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2015
- Mesaj Privat
jay2k5
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2012 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
inainte de a schimba sondele trebuia verificata functionarea lor. Pe diagrama se poate observa lucrul asta
Mai merita verificata etanseitatea admisiei si evacuarii.. sau furtunasul de vacuum de la clapeta..
jay2k5
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2012 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
razvein
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2010 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2015
- Mesaj Privat
Apropo, nu e nici una din rezolvarile sau sugestiile.de mai sus
Mi-am adus aminte ! Electrovalva canister! Asta mi-au spus da schimb..am schimbat-o si totul s-a rezolvat!
jay2k5
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2012 A16LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2010
- Mesaj Privat
un coleg de pe un alt forum cu aceeasi problema a detaliat destul de bine ce se intampla:
_______________________________________________________________________________________
Diagnosticul de la service-electrovalva canistrei de recuperare vapori iar apoi au decis ca si canistra trebuie schimbata. Am rezolvat problema (96 lei electrovalva si 373lei canistra plus manopera, cam 560lei in total) si am studiat apoi fenomenul.
Vaporii din rezervor intra in canistra si se fixeaza pe carbunele activ. Daca acesta este imbatranit nu reuseste sa absoarba toata cantitatea de vapori degajata. Fenomenul se accentueaza cand alimentam si se degaja o cantitate crescuta de vapori. Surplusul de vapori neabsorbit ar trebui sa ramana in zona canistrei-conductei de legatura cu rezervorul si in rezervor. Aici intra in joc electrovalva. Aceasta este normal inchisa si e comandata de Engine Control Unit la accelerare. La relanti trebuie sa stea inchisa. Daca a imbatranit carbunele se formeaza un praf fin. Praful de carbune nu mai poate fi absorbit de filterele canistrei si ajunge in electrovalva unde se depune. Aceasta nu se mai inchide complet si lasa sa treaca in admisie vapori de benzina. Amestecul e prea bogat si ECU nu va initia pornirea. Daca trece timp suficient vaporii suplimentari se vor elimina in atmosfera si nu mai sunt probleme cu amestecul.
Recuperarea vaporilor din canistra se face atunci cand electrovalva e deschisa si exista vacuum creat de admisie. Vacuumul trage aer din exterior trecandu-l prin canistra si antrenand vaporii de benzina fixati pe carbunele activ. Astfel se respecta normele de poluare si se recupereaza si combustibilul care altfel s-ar evapora in atmosfera.
Electrovalva este modulata in impulsuri de catre ECU. La origine este patent Bosch.http://ip.com/patent/US7147202
Ea intra in actiune dupa ce temperatura trece de 60ºC in cazul injectiei Bosch M7.4.4 respectiv la 70°C pentru ME7.4.4 deoarece combustibilul nears ar putea deteriora catalizatorul.
Combustibilul nears si posibilul praf de carbune care ajung in admisie si apoi la evacuare pot fi cauze pentru care sonda lambda de dupa catalizator sa nu simta destul oxigen si sa genereze celebrul “Antipollution fault”.
O mare surpriza am avut cand am facut “autopsia” componentelor. Am gasit praf de carbune depus pe lamela si canalizatia de iesire a electrovalvei precum si pe filtrele canistrei (care sunt precum cele de la aspirator).
Surpriza a fost ca electromagnetul electrovalvei, care lucreaza constant in vapori de benzina, nu este inglobat in rasina ci este cu bobinajul la vedere nerespectand directivele ATEX pentru lucru in medii explozive. Sa nu ne mai miram de ce iau foc autoturismele.
Electrovalva este altfel o piesa robusta care poate fi recuperata. Nu e obligatoriu sa se schimbe.
Se demonteaza de pe masina si i se masoara rezistenta bobinei care poate fi intre 15ohm si 75ohm. La mine a fost 25ohm. Se alimenteaza la 12V si se verifica actionarea electromagnetului. Pentru cei ce au posibilitate se masoara si rezistenta de izolatie.
Se imerseaza in benzina pentru a se spala praful depus in interior si apoi se curata cu spray pentru frane pulverizat pe la ambele capete. Se usuca bine si e ca noua. Daca stiam toate acestea economiseam 143 lei.
Canistra insa nu are posibilitatea de a se interveni. Ea trebuie schimbata.
Cred ca e posibil sa o tratam ca pe un consumabil care la un numar de kilometrii (120.000 poate) sa fie schimbata.
___________________________________________________________________________________________________
Dau astazi o fuga din nou la service si revin cu detalii.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- 3lbandito
- **
- 105 mesaje
- din 27 Jan 2010
- Astra 2010 1.6T
- Arges
3lbandito
- Mesaje scrise: 105
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2010 1.6T
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jan 2010
- Mesaj Privat
daca mai urmareste cineva acest topic poate un pic de ajutor.
1. in poza de mai sus nu reusesc sa imi dau seama daca este sigur de la 16LET .. nu prea seamana.
2. Mi se intampla si mie cand masina e rece dimineata, si nu o las putin sa isi regleze relantiul si vreau sa plec direct moare motorul (daca nu o tin din ambreiaj)
3. Am un long term fuel trim la relanti / mers lejer mare pe negativ (-17...-20), se modifica pe accelerare / boost si ajunge la pe la -10 -7 la boost.
Legat de ce am scris mai sus apare in pending P0172 (amestec bogat).
Am schimbat senzorul de antigel (care era defect),termostatul, de asemenea defect se infiltra apa pe langa mufa al 3-ea pus) toate OEM-uri.
Curatat MAF, MAP ...
Un service BUN care sa nu te puna sa schimbi tot motorul ? Sunt din Pitesti si nu am incredere in reprezenanta de aici.
Multumesc!