Space
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2018
- Mesaj Privat
Conduc o Corsa D înmatriculatã în 2010 și întâmpin urmãtoarea problemã cu ventilatorul de habitaclu:
- ventilatorul a început sã funcționeze intermitent și sã reporneascã la un șoc mecanic (groapã sau loviturã cu palma pe bord);
- simptome identice indiferent de treapta de vitezã;
- am înlocuit ventilatorul cu un altul, second had, care a funcționat foarte bine;
- începe sã facã aceleași probleme din nou;
- am înlocuit acea rezistențã ce modificã tensiunea pentru fiecare treaptã de vitezã – nu s-a modificat nimic;
- observ cã mișcând mufa ce alimenteazã ventilatorul acesta pornește dar se aude un huruit;
- vizual mufa aratã bine, plasticul nu este topit iar conectorii par OK, nu par slãbiți.
Suspectez o problemã de la ventilator, dar nu aș da banii pe altul, eventual nou cãci cel second hand nu a ținut mult, înainte sã fiu sigur cã nu este altã problemã. Dacã este o problemã a ventilatorului, de ce se stricã acesta? Am încercat sã îl desfac dupã ce l-am dat jos de pe mașinã, însã este nevoie de scule speciale pentru a-l deschide.
Bãnuiesc cã ar putea fi și o problemã la cablu, dar nu prea cred. Funcționarea intermitentã e singurul simptom.
Aș aprecia dacã ați putea sã mã sfãtuiți în acest sens.
Mulțumesc în avans și felicitãri celor ce țin forumul pe picioare.
- ventilatorul a început sã funcționeze intermitent și sã reporneascã la un șoc mecanic (groapã sau loviturã cu palma pe bord);
- simptome identice indiferent de treapta de vitezã;
- am înlocuit ventilatorul cu un altul, second had, care a funcționat foarte bine;
- începe sã facã aceleași probleme din nou;
- am înlocuit acea rezistențã ce modificã tensiunea pentru fiecare treaptã de vitezã – nu s-a modificat nimic;
- observ cã mișcând mufa ce alimenteazã ventilatorul acesta pornește dar se aude un huruit;
- vizual mufa aratã bine, plasticul nu este topit iar conectorii par OK, nu par slãbiți.
Suspectez o problemã de la ventilator, dar nu aș da banii pe altul, eventual nou cãci cel second hand nu a ținut mult, înainte sã fiu sigur cã nu este altã problemã. Dacã este o problemã a ventilatorului, de ce se stricã acesta? Am încercat sã îl desfac dupã ce l-am dat jos de pe mașinã, însã este nevoie de scule speciale pentru a-l deschide.
Bãnuiesc cã ar putea fi și o problemã la cablu, dar nu prea cred. Funcționarea intermitentã e singurul simptom.
Aș aprecia dacã ați putea sã mã sfãtuiți în acest sens.
Mulțumesc în avans și felicitãri celor ce țin forumul pe picioare.
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Salut!
E foarte posibil sa nu te ajute experienta mea... dar poate asta este o explicatie...
Corsa D noua , produsa octombrie 2013, cumparata iunie 2014....
In primul an sesizez zgomot la rece la pornirea aerotermei.... se constata si in service, o desface, o unge, si ma cheama sa o schimb dupa ce o primesc(comanda).
O schimb pe garantie....
Peste ceva timp constat ca si cea noua are zgomot (nu la fel de pronuntat), dimineata la temperaturi sub 10 grade (5-7 grade)..
Ma hotarasc sa o dau jos si sa o ung eu.... a fost o aventura gasirea tubularelor de 5,5 , daca nu gresesc.... am uns-o si nu m-a mai suparat.... abia acum mi se pare ca incepe sa faca iar zgomot.... o sa o desfac cred in curand sa o mai ung un pic....
E foarte posibil sa nu te ajute experienta mea... dar poate asta este o explicatie...
Corsa D noua , produsa octombrie 2013, cumparata iunie 2014....
In primul an sesizez zgomot la rece la pornirea aerotermei.... se constata si in service, o desface, o unge, si ma cheama sa o schimb dupa ce o primesc(comanda).
O schimb pe garantie....
Peste ceva timp constat ca si cea noua are zgomot (nu la fel de pronuntat), dimineata la temperaturi sub 10 grade (5-7 grade)..
Ma hotarasc sa o dau jos si sa o ung eu.... a fost o aventura gasirea tubularelor de 5,5 , daca nu gresesc.... am uns-o si nu m-a mai suparat.... abia acum mi se pare ca incepe sa faca iar zgomot.... o sa o desfac cred in curand sa o mai ung un pic....
Space
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2018
- Mesaj Privat
Salut @jupijohn și mulțumesc pentru rãspuns.
Dupã ce ai demontat aeroterma de pe mașinã, ai desfãcut-o? Poți sã îmi spui unde anume ai aplicat lubrifiantul și ce anume ai folosit pentru ungere?
Încã o chestie la care nu mã așteptam: am decuplat conectorul de la aerotermã și am mãsurat tensiunea la fire: puțin peste 12 V (cu motorul oprit) indiferent de treapta de vitezã -- mã așteptam la tensiuni mai joase la treptele inferioare.
Ultima modificare făcută de Space la Dum 29 Jul, 2018 12:29 am
Dupã ce ai demontat aeroterma de pe mașinã, ai desfãcut-o? Poți sã îmi spui unde anume ai aplicat lubrifiantul și ce anume ai folosit pentru ungere?
Încã o chestie la care nu mã așteptam: am decuplat conectorul de la aerotermã și am mãsurat tensiunea la fire: puțin peste 12 V (cu motorul oprit) indiferent de treapta de vitezã -- mã așteptam la tensiuni mai joase la treptele inferioare.
Ultima modificare făcută de Space la Dum 29 Jul, 2018 12:29 am
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
Space
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Anglia
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2018
- Mesaj Privat
Scriam cã ventilatorul de habitaclu funcționeazã intermitent.
Am rezolvat problema în modul de mai jos.
Am desfãcut cele 3 șuruburi care prind ventilatorul de structura de plastic a zonei se sub bord.
Am desfãcut cele douã șuruburi de pe blocul ventilatorului. Am reușit cu un patent, neavând o cheie potrivitã.
Am tras de ventilator și am scos motorul acestuia din suportul de plastic negru (cel cu gãuri pentru cele 3 șuruburi).
În partea din capãt a motorului, existã 4 conexiuni, poziționate în colțurile unui pãtrat. Am strâns cu patentul acele componente din aluminiu în care intrã, dinspre motor, câte un fir de cupru.
Se pare cã aici era un contact imperfect. Acum ventilatorul merge fãrã probleme și sper ca reparația sã ținã.
Îmi pare rãu cã nu am fãcut o pozã ca sã o pot adãuga aici. Sper ca informația sã ajute cel puțin o persoanã, cãci aceste ventilatoare sunt foarte scumpe.
Am rezolvat problema în modul de mai jos.
Am desfãcut cele 3 șuruburi care prind ventilatorul de structura de plastic a zonei se sub bord.
Am desfãcut cele douã șuruburi de pe blocul ventilatorului. Am reușit cu un patent, neavând o cheie potrivitã.
Am tras de ventilator și am scos motorul acestuia din suportul de plastic negru (cel cu gãuri pentru cele 3 șuruburi).
În partea din capãt a motorului, existã 4 conexiuni, poziționate în colțurile unui pãtrat. Am strâns cu patentul acele componente din aluminiu în care intrã, dinspre motor, câte un fir de cupru.
Se pare cã aici era un contact imperfect. Acum ventilatorul merge fãrã probleme și sper ca reparația sã ținã.
Îmi pare rãu cã nu am fãcut o pozã ca sã o pot adãuga aici. Sper ca informația sã ajute cel puțin o persoanã, cãci aceste ventilatoare sunt foarte scumpe.
- chelebet
- ****
- 1,234 mesaje
- din 02 Dec 2016
- Iasi
chelebet
- Mesaje scrise: 1,234
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Dec 2016
- Mesaj Privat