Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Ceau,

Numele meu este Gabi si am intrat de curand pe acest forum deoarece cred ca am o problema cu masina. Am un Opel Insignia de 160 cp, 118 kw, capacitate 1956 cm achizitionata de curand second hand de la o cunostinta. Nu stiu daca e normal sau nu ce va voi spune eu acum pentru ca inainte nu am mai avut o masina de 160 cp sau un diesel.
Problema mea e sau cred ca e in treapta de viteza 1 si 2, am observat ca daca de exemplu plec normal de pe loc cu viteza 1 crescand in turatii de la 800, 900 rot/min cum sta ea la relani si urc in tutatii pana pe la 2500 rot/min masina se comporta normal, adica urca in turatii normal si prinde in viteza normal, dar daca apas pedala peste 2500 rot/min masina se tureaza normal pana pe la 3500, 4000 de rotatii dar nu mai urca in viteza sau creste viteza dar forte foarte lin. Deci se tureaza dar nu urca in viteza si la fel face si in treapta a 2-a doar de la 2500 rot/min, in treapta a 3-a merge ok nu am simtit acesta diferenta intre urcarea in turatii si urcarea in viteza si dupa 2500 de rotatii. Mentionez ca chitul de ambreiaj este nou schimbat. Asta nu ar avea cum sa fie, nu stiu daca este normal asa sau nu, poate are ea vreun sistem de siguranta cva... nu stiu. Poate e acel TC (controlul tractiunii) si e normal asa sa merga.
Va multumesc si astept niste pareri!
Skip ads

  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
La 3500-4000 ture esti iesit de mult din plaja de cuplu maxim
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Pai ok sunt de acord cu tine dar nu ar trebui sa mai cresca viteza si dupa 2500 de rot/min, adica e ok? Nst mie nu mi se pare ok si cred ca mai bine e sa vad si parerea altora, poate e normal poate nu, dar ma astept sa traga constant pana in 3500 de rot/min, sau sa nu ma astept de la diesel in treapta 1 si 2?
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Viteza trebuie sa creasca proportional cu turatia. Cuplu maxim e in zona 1750-2500rpm, dar motorul trebuie sa traga si dupa. La 4000rpm in tr1 ar trebui sa ai vreo 40km/h, iar in tr2 vreo 75km/h, dar acolo deja incepe sa se plafoneze. Daca simti ca motorul se tureaza si viteza nu creste inseamna ca ambreiajul patineaza, dar asta o simti mai bine in treptele superioare. Eu cred ca e doar o impresie de-a ta...
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Poate ca sunt si paranoic Clau 70, poate ca mi se pare mie, masina e achizitionata de curand si inca nu ma prea inteleg cu ea, in jur de 50 km/h am undeva pe la 2200 rot/min cu treapta 2. dar eu ma asteptam cum am si spus mai sus ca si dupa 2500 rot/min sa mai traga nu se se plafoneze. Dar ori cum ambreiajul nu poate fi ca este nou pe masina. M-am mai gandit ca ar putea fi furtunul de la interculer dar in treptele superioare trage fara probleme masina. Ori cum iti multumesc pentru raspunsul tau Clau 70, m-am mai linistit!
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
Furtunul de la intercooler cand pica iti da SVS in bord, nu cred sa fie vreo problema acolo
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Deci daca ar fi furtunul ar trebui sa-mi dea mesajul SVS in bord? Na poate ca ai dreptate....dar si daca ar fi fisurat mi-ar da acelas mesaj? Din cate stiu eu daca furtunul ala e fisurat nu prea are cum sa-mi detecteze chestia asta decat atunci cand e dus de tot si presiunea turbinei nu-mi mai baga aerul in admisie. Asta inseamna ca si tu Cangurau imi spui ca mi se pare mie si masina e ok?
Asta este a doua parere si poate ca aveti dreptate mi se pare mie! Desi nu sunt in clar cu asta......
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Treapta 1 nu este pentru mers cu 3 mii de ture, insa intr-a doua trebuie sa rupa asfaltul pana la 4000 de ture. Trebuie sa traga constant si sa urce si viteza proportional cu turatia. Chiar si cu Tc activat, rupe aderenta pt moment si apoi tot creste viteza. Eu nu am motor de 160 de Cp, am doar 126 si intr-a doua cand o calci zici ca e turbata pana la 4000 si ceva de ture. Daca ar fi ambreiajul se simte ca patineaza adica sare in turatii de la 2500 spre 4000 brusc si masina nu prinde viteza. Tu spui ca turatiile cresc normal dar nu si viteza. Ar fi bine ca sa te linistesti sa o pui pe tester si sa verfici parametri in mers.
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Da dar poate un tester la reprezentanta ca astea de la service-urice de cartier nu imi dau nimic. Na masina mea dupa 2500 de ture in treapta a 2-a pot sa o calc cat vreau cat tot nu creste in viteza proportional cum crestea de la 1000 rot/min pana la 2500 rot/min. creste viteza dar incet. Pana in 2500 de rot/min rupe si amea dar apoi nu mai trage la fel, asta e doar in treapta 1 si 2, ciudat e ca in 3 si 4 trage bine!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Pune si tu un video...
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
O sa adaug un video saptamana asta sa vedeti si voi cum urca in turatii dar nu si in viteza dupa 2500 rot/min in trepata 1 si 2.
  • 99sit

  • Mesaje scrise: 472
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Gabi ,parerea mea ca ai asteptari prea mari de la cei 160 cp. nu uita ca e diesel si are alt cuplu decat benzina , probabil si raportul din cutie ti se pare diferit , de aceea de la viteza a 3-a in sus nu pare sa te deranjeze. Depinde si ce ai condus inainte, eu zic sa gasesti un coleg cu masina identica si sa faci comparatia , apoi sa constati eventualele probleme. Bafta!
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Ce producator ai pus? Luk, Sachs?
Ai inlocuit si volanta, sau doar placa, discul si rulmentul?
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
A fost inlocui tot chitul volanta, rulment, disc, placa. Producatorul nu-l stiu din pacate, ori cu a costat in jur de 3300 de lei tot chitul. Da sa sti ca e o idee buna sa merg cu o alata masina cu acelas motor ca si al meu si sa vad daca e vreo diferenta.
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
gabi timis a scris:Deci daca ar fi furtunul ar trebui sa-mi dea mesajul SVS in bord? Na poate ca ai dreptate....dar si daca ar fi fisurat mi-ar da acelas mesaj? Din cate stiu eu daca furtunul ala e fisurat nu prea are cum sa-mi detecteze chestia asta decat atunci cand e dus de tot si presiunea turbinei nu-mi mai baga aerul in admisie. Asta inseamna ca si tu Cangurau imi spui ca mi se pare mie si masina e ok?
Asta este a doua parere si poate ca aveti dreptate mi se pare mie! Desi nu sunt in clar cu asta......


Mie mi-a aparut SVS si aveam o crapatura destul de mica, chiar colegul Gyzmo a detectat problema.
Cel mai bine ca sa stai linistit, asa cum ti-au spus si colegii, mergi la un tester si vezi ce zice
Bafta
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ce sa aiba, nu are nimic..........imaginatie! (cu riscul sa se supere colegul)
  • canguru

  • Mesaje scrise: 850
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2011 A20DT LBR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2014

  • Mesaj Privat
gabi timis a scris:Da dar poate un tester la reprezentanta ca astea de la service-urice de cartier nu imi dau nimic. Na masina mea dupa 2500 de ture in treapta a 2-a pot sa o calc cat vreau cat tot nu creste in viteza proportional cum crestea de la 1000 rot/min pana la 2500 rot/min. creste viteza dar incet. Pana in 2500 de rot/min rupe si amea dar apoi nu mai trage la fel, asta e doar in treapta 1 si 2, ciudat e ca in 3 si 4 trage bine!


In intervalul 2500-4000 nu are cum sa traga la fel la in 1500-2500, ti-am spus iese din plaja de cuplu maxim, nici a mea nu trage la fel.
Daca vreau sa-i rup mufa la 3000 schimb
  • gyzmo

  • Mesaje scrise: 3,751
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2011

  • Mesaj Privat
La mine, este adevarat ca am remap, dupa 2500 rot/min masina devine "bestie" pana cam pe la 4200 rot/min... Respect!
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
A20DTH are cuplu destul incat sa traga bine pe o plaja larga de turatie. Deja la 1500rpm are 320Nm si valoarea asta nu scade decat dupa 3300rpm, ajungand ca la 4000rpm sa aiba 280Nm (cat are DTC(L) cel de 110cp cuplu maxim)! Cat sa urce in viteza in primele 2 trepte care sunt mai mult de tractiune => cuplu mare la roata.
  • gabi timis

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Deci din diagrama de mai sus reiese ca pana aprope de 3300 rot/min ar trebui sa traga continu masina sa nu se plafoneze undeva pe la 2500 rot/min, apoi sa urce in turatii dar in viteza mai putin. Asta inseamna ca masina are o problema corect?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Insignia
  3. Insignia A

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR