vay03
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2010
- Mesaj Privat
- inginerul1986
- *
- 34 mesaje
- din 03 Mar 2010
- Astra 1996 X17DTL
- Buzau
inginerul1986
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 X17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2010
- Mesaj Privat
Bushu
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2007
- Mesaj Privat
vay03 a scris:de o luna de zile mi se ridica apa la 100grade,declanseaza si scade la 93,e normal?termostatul lucreaza dar nu e prea mult?
Ai schimbat cumva curea de la alternator, pentru ca si eu am avut aceias problema vara trecuta imediat dupa schimbarea cureli dar nu a fost nici o problema. In mod normal acul trebuie sa stea la 90 de grde dar mie imi urca pana la 93.
vay003
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Dec 2008
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
In primul rand termostatul la majoritatea opelurilor lucreaza intre 92-107 grade C, deci se incardeaza teoretic. Dar practic ai alta problema si anume: ventilatoarele de racire au 3 viteze de obicei se strica a doua si iti intra direct a treia , care intra la 100 de grade. Problema este o rezistenta care se afla pe radiator in partea din interiorul compartimentului motor, e ceva lung de vreo 10-15 cm si rotund. Sau mai poate fi vreo termocupla. Dai cautare pe forum si vezi cum se verifica vitezele la ventilatoare. Daca cumva acestea merg toate 3 ramane vreo termocupla sau releu.
Bafta!
Bafta!
alex_rx
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
Expun aici doar solutia care a dat rezultate in cazul meu: motor x16xel fab 96, vectra B.
La fel apa urca pana la 100 grade si scadea la 93 cand declansa ventilatorul. Dupa ce mecanicul s a asigurat ca termocupla este cu specificatie opel, termostatul deschide, am cumparat ( la sfatul lui), soda pt masini automate ( atentie soda nu detergent) soda cu spumare redusa, se gaseste la 4 lei pachetul, si am dizolvat o in 6 litri de apa, am pus o in motor si am parcurs cam 400km cu ea ( chin mare cand nu ai garaj si trebuie sa o lasi in service in fiecare noapte ). OK!
In momentul cand i am dat drumul, pana si apa din balta era cu mult mai curata decat ce a curs din ea.
Am pus apa curata si schimbat de vreo 3 ori pana ce nu a mai ramas nimic din apa cu soda in motor. I am pregatit amestec de pana la -30 grade, iar acum termocupla imi porneste cand apa este la 93 grade si se opreste cand apa ajunge la 88. In mers nu depaseste 90 grade ( chiar si la 140km/h). Masina este a mea de 2 ani, dar niciodata nu mi a stat apa asa de fumos ( in bord are 320.000km).
Si mi a recomandat tratamentul asta la 4 ani o data.
La fel apa urca pana la 100 grade si scadea la 93 cand declansa ventilatorul. Dupa ce mecanicul s a asigurat ca termocupla este cu specificatie opel, termostatul deschide, am cumparat ( la sfatul lui), soda pt masini automate ( atentie soda nu detergent) soda cu spumare redusa, se gaseste la 4 lei pachetul, si am dizolvat o in 6 litri de apa, am pus o in motor si am parcurs cam 400km cu ea ( chin mare cand nu ai garaj si trebuie sa o lasi in service in fiecare noapte ). OK!
In momentul cand i am dat drumul, pana si apa din balta era cu mult mai curata decat ce a curs din ea.
Am pus apa curata si schimbat de vreo 3 ori pana ce nu a mai ramas nimic din apa cu soda in motor. I am pregatit amestec de pana la -30 grade, iar acum termocupla imi porneste cand apa este la 93 grade si se opreste cand apa ajunge la 88. In mers nu depaseste 90 grade ( chiar si la 140km/h). Masina este a mea de 2 ani, dar niciodata nu mi a stat apa asa de fumos ( in bord are 320.000km).
Si mi a recomandat tratamentul asta la 4 ani o data.
pyromann
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2010
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 730 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 730
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
pyromann a scris:din cate stiu e normal . dar u cred ca ai termostat de iarna si ar trebui sa pui unul de vara
De unde ai scos chestia asta cu termostate de vara si de iarna? Cate dacii ai avut? sau de unde...
Gandeste-te la o masina de 7-8 ani ar fi trebuit schimbate pana acum vreo 15 termostate Pentru vara /iarna are ventilatoare.
adoryan19
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Eu am aceeasi problema cu un Opel Vectra b 1.8 16valve X18XE se incalzeste prea repede apa si trece peste 90 uneori chiar la 100 dar electroventilatorul porneste la 80 sau la cat porneste iar mecanicu mi-a spus ca trebuie sa chimb electroventilatorul pentru ca nu se tine dupa turatie ramane constant dar am citit pe forum ca ar putea sa fie si termostatu sau cureaua de la alternator.
Ar putea sa fie si electroventilatorul defect?
Eu am aceeasi problema cu un Opel Vectra b 1.8 16valve X18XE se incalzeste prea repede apa si trece peste 90 uneori chiar la 100 dar electroventilatorul porneste la 80 sau la cat porneste iar mecanicu mi-a spus ca trebuie sa chimb electroventilatorul pentru ca nu se tine dupa turatie ramane constant dar am citit pe forum ca ar putea sa fie si termostatu sau cureaua de la alternator.
Ar putea sa fie si electroventilatorul defect?
- soldat_culcat
- *
- 28 mesaje
- din 25 Apr 2010
- Vectra 1998 X20DTH
- Alta tara
soldat_culcat
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1998 X20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2010
- Mesaj Privat
- ciprianszoke
- **
- 53 mesaje
- din 11 Jun 2009
- Astra 2013 A17DTR
- Alba
ciprianszoke
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2013 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jun 2009
- Mesaj Privat
si eu am o problema ciudata.Daca circul in afara orasului temp sta la 90 de grade.Daca sunt prin oras sau prind coloana urca la 100 si termocupla numai pe la 98 de grade porneste.Dupa ce porneste in prima faza urca acul peste 100 dupa care coboara la 98 de grade.Daca ajung undeva cu 90 temp si stationez fara sa opresc motorul termocupla intra pe la 93 si temperatura nu urca peste 93 grade.Dar daca pornesc si ma duc cu 1-a sau a 2-a cateva sute de metri incepe sa urce...nu mai porneste termocupla la 93 ci la 98.
- cont-sters-23186
- **
- 124 mesaje
- din 22 Sep 2008
cont-sters-23186
- Mesaje scrise: 124
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2008
- Mesaj Privat
nu va mai faceti atatea probleme!temperatura la noi creste in aglomeratie pana la aproximativ 105-107 grade,apoi o sa scada si tot asa.cand pornim aerul se mai adauga un alt regim de functionare si creste temperatura mai repede!nu fierbe fiindca nu este apa ci antigel si este sub presiune.indicatorul din bord are valoare strict orientativa.cu respect
tudor1973
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Suceava
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2009
- Mesaj Privat
Salut! Am avut aceeasi problema. Cititi manualele masinilor pe care le aveti. Temperatura normala de functionare la Vectra este in jur de 90 grade. Termocupla declanseaza la 100 grade si se opreste la 95 grade. Verificati sa functioneze termostatul ca altfel creste consumul de combustibil si nici motorul nu merge in parametri optimi. In trafic intens cand mergi cu a 2 a si a 3 a e normal sa creasca temperatura motorului dar ia vedeti si cum scade cand mergi la drum intins. Succes!
- jonyx87
- **
- 285 mesaje
- din 13 Jul 2011
- Vectra 1997 X16XEL
- Valcea
jonyx87
- Mesaje scrise: 285
- Locatie: Valcea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Jul 2011
- Mesaj Privat
Am o rugaminte... cine poate sa imi dea sau sa imi spuna de unde pot face rost de o termocupla pt vectra b 96 1,6 16 v x16xel, care sa porneasca ventilatorul cand apa ajunge pana in 100 de grade, chiar mai putin la 95 (), il rog sa ma contacteze. momentan ma pregatesc de o operatie la sinusuri, dar o sa urmaresc pe aici, daca nu voi raspunde voi lua legatura. rog seriozitate. multumesc
- tannu
- ***
- 773 mesaje
- din 07 Dec 2007
- Vectra
- Bucuresti
tannu
- Mesaje scrise: 773
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2007
- Mesaj Privat
- simplueu11
- **
- 291 mesaje
- din 24 Mar 2012
- Vectra 2001 y20dth
- Mehedinti
simplueu11
- Mesaje scrise: 291
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2012
- Mesaj Privat
Bãieți de ceva vreme am si eu o problema . Am fost pana la București , pe autostrada , mers constant pe la 130-140 km/h dintr-o data vad ca urca acul la antigel pe rosu . Trag pe dreapta , ma duc repede iau un bido de apa de la peco , cu gandul ca am pierdut apa si mi s-a dus garnitura . Cand am deschis , pierdusem doar apa din borcan , vazandu-se pe curul lui ca este apa pe instalatie ( cred ca aia am pierdut-o fiindca a fiert , ma refer la cea din borcan ) . Acum problema este alta ... Merg cu masina , apa se incalzeste foarte repede ...dupa un mers de maxim 2-3-4 km . Daca ies in exterior apa sare de 90 grade lejer , sta chiar la 100 ... cand ma dau putin la ea urca considerabil ( vazand cu ochii cum creste ) apoi scade , dupa cum ii vine .... Termostatul tin sa precizez ca l-am verificat , deschide undeva la 95 de grade dar NU SCADE APA ! ..
Ce sa fie oare ? Sonda aia de pe radiator am schimbat-o de vre-o 2-3 ori ..
Nu stiu ce sa fac .. MA DISPERA !
Va rog ajutați-mã ...
Stima si respect colegilor ....
Ce sa fie oare ? Sonda aia de pe radiator am schimbat-o de vre-o 2-3 ori ..
Nu stiu ce sa fac .. MA DISPERA !
Va rog ajutați-mã ...
Stima si respect colegilor ....
- Dragos05
- **
- 114 mesaje
- din 04 Aug 2012
- Corsa 2002 z17dt
- Iasi
Dragos05
- Mesaje scrise: 114
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2002 z17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2012
- Mesaj Privat
- thkid_justin_roby
- *
- 2 mesaje
- din 26 Oct 2014
- Vectra 1998 20GT
- Constanta
thkid_justin_roby
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1998 20GT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2014
- Mesaj Privat
am si eu o intrebare la voi. si mie imi ajunge temperatura pe undeva la 100 g dar asta se intampla numai in oras adica numai in trepele de viteza 1, 2 , 3, in test daca merg la drum lung nu depaseste de 85g si inca ceva mai am o problema dc nu imi merge ventilatia adica nici ac nici caldura masini deci clima cand o aprind face un mik zgomot la inceput si dupa nu se mai intampla nimik imi puteti spune si mie va rog ce ar putea fi . am un opel vectra b 2.0 GT
- enoiu marian
- *
- 1 mesaje
- din 12 Jan 2014
- Vectra 1997 X16XEL
- Vrancea
enoiu marian
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jan 2014
- Mesaj Privat
- iulian1971
- *******
- 7,066 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,066
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat