ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
Buna seara, Sunt "fericitul" nou posesor al unui Opel Agila 1.2 ( Z12XE ) Cum am ajuns in posesia lui si alte povestiri le puteti citi in sectiunea " Prezentare masina mea ". Deci rezumand. La motorul acesta batea groaznic distributia. Presiunea ulei era aleatorie. Pentru cateva minute, martorul " ulei " din bord se aprindea si tot aidoma, pentru cateva minute, se stingea, indiferent de turatia motorului. La service, domn" mecanic a demontat filtrul de ulei in care a gasit pilitura metalica din belsug. Din start, mi-a comunicat laconic ca motorul nu mai este bun de nimic, deci trebuieste inlocuit. L-am rugat, totusi "sa-i mai dea o sansa" si sa-l desfaca...poate n-o fi dracul chiar atat de negru. L-a dat jos de pe masina si atunci a constatat ca atat discul cat si placa de ambreiaj balteau de ulei...A doua zi am comandat de prin Pitesti un motor pentru inlocuire, pentru ca cel original, conform spuselor lui nici macar nu mai trebuie desfacut ( munca in zadar ) fiind iremediabil pierdut...Are cineva idee ? Chiar nu se mai putea face nimic cu el ? Intreb asa, in parere de rau, pentru ca nu stiu nici in cel "transplantat" ce surprize viitoare se ascund...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Pilitura din filtrul de ulei, aproape sigur, provine de la frecarea lantului de distributie cu
capacul distributiei, schimbarea distributiei remediind problema.
Practic ar fi trebuit testat vechiul motor (ex. compresia, consum ulei, axe came etc.) si
daca totul ar fi fost ok. ar fi meritat reparat cu piese noi (distributie, pompa apa etc)..
Am citit in posturile dvs. ca si cutia de viteze nu era "in toate mintile", asadar, in cele din
urma pretul a fost f. ok pt. motor + cutie.
Sa va bucurati de masina !
p.s. In localitatea dvs. il aveti pe @catastefan (membru al acestui forum) ,
supermecanic la motoarele astea !
capacul distributiei, schimbarea distributiei remediind problema.
Practic ar fi trebuit testat vechiul motor (ex. compresia, consum ulei, axe came etc.) si
daca totul ar fi fost ok. ar fi meritat reparat cu piese noi (distributie, pompa apa etc)..
Am citit in posturile dvs. ca si cutia de viteze nu era "in toate mintile", asadar, in cele din
urma pretul a fost f. ok pt. motor + cutie.
Sa va bucurati de masina !
p.s. In localitatea dvs. il aveti pe @catastefan (membru al acestui forum) ,
supermecanic la motoarele astea !
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns si pentru pontul cu colegul din Galati....Adevarul este ca rar mai gasesti oameni pasionati pentru meseria pe care o fac. Si cu riscul de a fi considerat desuet zic si eu, nu ca frantzuzii :"Où sont les neiges d'antan?" ,ci mai pragmatic, ca romanii : unde sunt mecanicii de altadata ? Acu'', nu-l pot condamna nici pe el. Toata lumea doreste sa faca bani cat mai multi cu cat mai putin efort. E mai usor sa inlocuiesti decat sa repari. Si pe urma, omul, era ferm convins ca din pricina piliturii, mai toate orificiile de ungere ale chiulasei ar fi trebuit sa fie infundate...Ma rog, acu" putin mai conteaza. Macar, pe viitor, multumita acestui forum am sa stiu la cine sa apelez. Luni ma duc la RAR sa fac "identificarea" si ITP-ul in vederea inmatricularii si am emotii de pe acum...O zi minunata sa aveti !
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
Am efectuat ITP-ul la RAR ( asa cum ma asteptam ) cu "rechemare" in service...Motivul ? Bec iluminare numar inmatriculare ars / Burdufuri cauciuc pivoti fata, st/ dr. crapate ? Si probabil s-a mai adaugat si faptul ca nu purtam basca...Asa ca pe langa cei 348 lei initiali am mai platit ( dupa remediere ) 51 lei, ca asa-i in tenis...
ITosca
- Mesaje scrise: 69
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2005 Y17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2018
- Mesaj Privat
PL500 a scris:Pilitura din filtrul de ulei, aproape sigur, provine de la frecarea lantului de distributie cu
capacul distributiei, schimbarea distributiei remediind problema.
Practic ar fi trebuit testat vechiul motor (ex. compresia, consum ulei, axe came etc.) si
daca totul ar fi fost ok. ar fi meritat reparat cu piese noi (distributie, pompa apa etc)..
Am citit in posturile dvs. ca si cutia de viteze nu era "in toate mintile", asadar, in cele din
urma pretul a fost f. ok pt. motor + cutie.
Sa va bucurati de masina !
p.s. In localitatea dvs. il aveti pe @catastefan (membru al acestui forum) ,
supermecanic la motoarele astea !
capacul distributiei, schimbarea distributiei remediind problema.
Practic ar fi trebuit testat vechiul motor (ex. compresia, consum ulei, axe came etc.) si
daca totul ar fi fost ok. ar fi meritat reparat cu piese noi (distributie, pompa apa etc)..
Am citit in posturile dvs. ca si cutia de viteze nu era "in toate mintile", asadar, in cele din
urma pretul a fost f. ok pt. motor + cutie.
Sa va bucurati de masina !
p.s. In localitatea dvs. il aveti pe @catastefan (membru al acestui forum) ,
supermecanic la motoarele astea !
Catalin Stefan ! Supermecanic dar si Supercoleg. Am apelat la dumnealui intr-o problema si a venit la mine cu toata trusa de chei, bagajul de cunostinte si laptopul cu programul de diagnoza...Mai rar asa oameni. Tot respectul pentru domnia sa !