veyr00n
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2016
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Acum 3 ani , am cumparat un Astra G, 1.6 16v din 2001, iar dupa cateva zile am observat ca sub scaunul sofer, dar si sub scaunul pasager, este un fir galben, dat cu banda de izolatie in cap ; nu prea m-am stresat mult cu el atunci, dar de ceva timp mi-a revenit in cap obsesia. Ieri, cand l-am atins putin si am miscat scaunul am observat ca mi s-a aprins in bord martorul de la airbag; am culisat scaunul fata - spate si a disparut martorul.
Totusi, ce e cu firul acela gablen ? Ar trebui sa imi fac griji cu privire la airbag-uri ?
Atasez mai jos o poza pentru a intelege mai bine :
Acum 3 ani , am cumparat un Astra G, 1.6 16v din 2001, iar dupa cateva zile am observat ca sub scaunul sofer, dar si sub scaunul pasager, este un fir galben, dat cu banda de izolatie in cap ; nu prea m-am stresat mult cu el atunci, dar de ceva timp mi-a revenit in cap obsesia. Ieri, cand l-am atins putin si am miscat scaunul am observat ca mi s-a aprins in bord martorul de la airbag; am culisat scaunul fata - spate si a disparut martorul.
Totusi, ce e cu firul acela gablen ? Ar trebui sa imi fac griji cu privire la airbag-uri ?
Atasez mai jos o poza pentru a intelege mai bine :
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
vtalex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2013
- Mesaj Privat
Salut,
De obicei firele sau mufele galbene sunt de la airbag-uri si in cazul tau poate fi de la airbag-ul din scaun sau pretensionarea centurii de siguranta.
Parerea mea ar fi sa verifici temeinic legaturile, sau daca nu te descurci sa apelezi la un electrician auto pentru ca totusi discutam despre un sistem de siguranta foarte important.
Succes!
De obicei firele sau mufele galbene sunt de la airbag-uri si in cazul tau poate fi de la airbag-ul din scaun sau pretensionarea centurii de siguranta.
Parerea mea ar fi sa verifici temeinic legaturile, sau daca nu te descurci sa apelezi la un electrician auto pentru ca totusi discutam despre un sistem de siguranta foarte important.
Succes!
veyr00n
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2016
- Mesaj Privat
Din pacate nu ma pricep si ma streseaza foarte tare gandul ca as putea sa am probleme cu Airbag-uirle, asta daca masina le mai are...desi cand am cumparat-o, am verificat-o la 2 service-uri, au pus si tester pe ea si totul a iesit ok; dar evident, s-au vazut destule cazuri cu masini masluite , fire legate intre ele ca sa nu dea martori in bord, etc..
vtalex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2013
- Mesaj Privat
In service-uri nu se verifica fiecare fir in parte ... daca nu ai avut eroare la airbag in bord, poti fi sigur ca nu s-a bagat careva sub scaune sa verifice mufele de la airbag-uri.
Problema contactelor slabe din mufe apar de la vibratii, praf, oxidari ale pinilor din mufe etc.
In mod normal operatia consta in curatatea mufelor cu spray de contacte electrice si inspectia vizuala a pinilor din mufa pentru a depista eventuale oxidari si curatatea acestora daca este cazul.
Nu ar trebui sa coste cine stie ce intr-un service.
Problema contactelor slabe din mufe apar de la vibratii, praf, oxidari ale pinilor din mufe etc.
In mod normal operatia consta in curatatea mufelor cu spray de contacte electrice si inspectia vizuala a pinilor din mufa pentru a depista eventuale oxidari si curatatea acestora daca este cazul.
Nu ar trebui sa coste cine stie ce intr-un service.
- yeti
- **
- 400 mesaje
- din 05 Nov 2006
- Mokka 2016 B1.4NET
- Bucuresti
yeti
- Mesaje scrise: 400
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Mokka 2016 B1.4NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2006
- Mesaj Privat
Posibil ca masina sa nu fie din fabrica echipata cu airbag in scaun. Airbag lateral in 2001 era echipare de top, sau optional cu costuri corrspunzatoare. Dar se poate ca masina sa fie cablata pentru acesta si mufa izolata sa ramana sub scaun.
A doua posibilitate ar fi ca acelcablu sa fie de la sistemul de pretensionare a centurilor. Asta nu cred ca era optional daca exista airbag frontal. Cred ca prezenta/lipsa dispozitivului pirotehnic se poate verifica usor.
Oricum, nu este normal ca doar la miscarea unui fir din masina, oricare si oriunde ar fi el, sa se aprinda vreun martor in bord.
A doua posibilitate ar fi ca acelcablu sa fie de la sistemul de pretensionare a centurilor. Asta nu cred ca era optional daca exista airbag frontal. Cred ca prezenta/lipsa dispozitivului pirotehnic se poate verifica usor.
Oricum, nu este normal ca doar la miscarea unui fir din masina, oricare si oriunde ar fi el, sa se aprinda vreun martor in bord.
veyr00n
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2016
- Mesaj Privat
Modelul meu este Elegance, iar in scaune are airbag, cel putin asa arata scaunul, cu masca de evacuare a airbag-ului lateral .
Nu stiu cum as putea sa verific prezenta dispozitivului pirotehnic ; din ce stiu eu, la astra e cam greu pt ca nu are acea tija galbena in lacasul de prindere al centurii.Totusi, astia cand au facut masina, chair daca ar fi mufat-o pentru o alta optiune, nu cred ca lasau asa cablul liber si ii puneau o bucata de izolatie... imi pare neprofesionist. Din ce imi aduc aminte, cand am luat masina si am dus-o la service, prima data a dat o eroare pe tester la airbag, insa tipul de la care am luat-o a zis ca i-a scos scaunele sa dea cu aspiratorul si probabil s-a miscat putin un fir...apoi, cei de la service cred ca au sters eroarea si au rulat din nou , nemaiaprand nimic - nu stiu exact procesul.
Ultima modificare făcută de veyr00n la Joi 03 Mai, 2018 1:17 pm
Nu stiu cum as putea sa verific prezenta dispozitivului pirotehnic ; din ce stiu eu, la astra e cam greu pt ca nu are acea tija galbena in lacasul de prindere al centurii.Totusi, astia cand au facut masina, chair daca ar fi mufat-o pentru o alta optiune, nu cred ca lasau asa cablul liber si ii puneau o bucata de izolatie... imi pare neprofesionist. Din ce imi aduc aminte, cand am luat masina si am dus-o la service, prima data a dat o eroare pe tester la airbag, insa tipul de la care am luat-o a zis ca i-a scos scaunele sa dea cu aspiratorul si probabil s-a miscat putin un fir...apoi, cei de la service cred ca au sters eroarea si au rulat din nou , nemaiaprand nimic - nu stiu exact procesul.
Ultima modificare făcută de veyr00n la Joi 03 Mai, 2018 1:17 pm
vtalex
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Oct 2013
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 245 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salut. Știu cã trecut ceva timp, dar resuscitez topicul cu informatii verificate cu mâna mea, pe Zafira mea (1.8 / 2001), acum câteva zile, când am înlocuit scaunel originale fata cu unele Recaro.
O observatie: pinii din mufele de airbag și pretensionare centuri sunt puși în scurt de cate o clema in fiecare mufa, iar când se infig in contramufele din podea, clemele se mișcã și nu mai sunt in scurt-circuit.
Deci:
1. La șofer: o mufa mare neagra și în ea cuplate cu clips doua mufe, una galbena pt airbag-ul lateral cu cablul galben (are fire in el maro + albastru) și una verde pentru pretensionare centuri cu cablul negru (are in el fire negru + verde).
2. La pasager în dreapta soferului douã mufe: una mare neagra ca la sofer, dar ce are mai multe mufe mici cu contacte clipsate in ea (cea galbena pt airbag, contramufa pt cea verde de pretensionare centuri și alte douã mufe cu cate doua contacte destul de groase ce cred cã sunt pt încãlzire scaune) și o mufa mare verde cu 12 contacte (10 folosite) ce cred cã e pt magazie de CD.
Am atasat cateva poze: 1-2 e de pe scaun șofer și 3-4 din podea pasager, sunt singurele fãcute intamplator doar pt a vedea pozitia cablurilor și a mufelor.
O observatie: pinii din mufele de airbag și pretensionare centuri sunt puși în scurt de cate o clema in fiecare mufa, iar când se infig in contramufele din podea, clemele se mișcã și nu mai sunt in scurt-circuit.
Deci:
1. La șofer: o mufa mare neagra și în ea cuplate cu clips doua mufe, una galbena pt airbag-ul lateral cu cablul galben (are fire in el maro + albastru) și una verde pentru pretensionare centuri cu cablul negru (are in el fire negru + verde).
2. La pasager în dreapta soferului douã mufe: una mare neagra ca la sofer, dar ce are mai multe mufe mici cu contacte clipsate in ea (cea galbena pt airbag, contramufa pt cea verde de pretensionare centuri și alte douã mufe cu cate doua contacte destul de groase ce cred cã sunt pt încãlzire scaune) și o mufa mare verde cu 12 contacte (10 folosite) ce cred cã e pt magazie de CD.
Am atasat cateva poze: 1-2 e de pe scaun șofer și 3-4 din podea pasager, sunt singurele fãcute intamplator doar pt a vedea pozitia cablurilor și a mufelor.
veyr00n
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2016
- Mesaj Privat