- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Sunt posesorul unui Opel Vectra C cu motor de 2.0 DTI an 2004. Am probleme la valva EGR. Am reusit sa opresc semnalul de la valva egr care anunta ECU ca nu functioneaza corect insa intra actiune senzorul MAF care detecteaza faptul ca nu vine suficient de mult aer catre motor.
In urma unei documentati gasite de pe site-ul BOSCH am reusit sa intaleg cum functioneaza senzorul MAF si cum pot pacali sistemul sa creada ca are aer din belsug.
Acuma vreau sa fiu sigur ca una din modificarea pe care o voi face nu va distruge motorul.
1) Blochez mecanismul secera ciocan de la valva EGR pe inchis(astfel opresc recircularea gazelor arse si automat motorul primeste aer suficient cat sa nu porneasca senzorul MAF).
- din moment ce este blocat intra in actiune bobina de la valva EGR care actioneaza mecanismul de deschidere-inchidere valva EGR. Si din moment ce nu se poate misca sus jos se va arde? si apare si un risc de incendiu?
2) Blochez mecanismul de la valva EGR pe inchis si tai secera de la valva EGR. Astfel valva EGR ramane blocata pe inchis si bobina poate lucra in gol(fara sa ramana blocata in mecanismul de inchidere si deschidere al valvei EGR)
3) Acelasi lucru ca si la punctul 2 insa la senzorul MAF pe cablu de output info aplic un semnal similar ca si cum motorul ar avea aer din belsug. Senzorul MAF are si un senzor ce detecteaza temperatura aerului. Si pe baza unei formule trimite o valoare x la ECU.
- afecteaza cu ceva motorul daca ii iarna sau vara? La pornire , la drum lung, la depasire? Pentru ca pe baza senzorul MAF ECU motorului calculeaza amestecul de combustibil si aer. Si automat afectand si consumul.
Insa eu unul nu fac curse cu masina si doar vreau sa stiu cand apas pedala de acceleratie sa nu distrug motorul.
Sper ca am postat unde trebuie. Si tot odata sa ma puteti ajuta in alegerea unei din cele 3 soluti gasite de mine spre a rezolva problema si de a scapa definitiv de acel "Safe mode" ce intra in actiune din cauza valvei EGR si a senzorului MAF.
Numai bine,
Cornel
Sunt posesorul unui Opel Vectra C cu motor de 2.0 DTI an 2004. Am probleme la valva EGR. Am reusit sa opresc semnalul de la valva egr care anunta ECU ca nu functioneaza corect insa intra actiune senzorul MAF care detecteaza faptul ca nu vine suficient de mult aer catre motor.
In urma unei documentati gasite de pe site-ul BOSCH am reusit sa intaleg cum functioneaza senzorul MAF si cum pot pacali sistemul sa creada ca are aer din belsug.
Acuma vreau sa fiu sigur ca una din modificarea pe care o voi face nu va distruge motorul.
1) Blochez mecanismul secera ciocan de la valva EGR pe inchis(astfel opresc recircularea gazelor arse si automat motorul primeste aer suficient cat sa nu porneasca senzorul MAF).
- din moment ce este blocat intra in actiune bobina de la valva EGR care actioneaza mecanismul de deschidere-inchidere valva EGR. Si din moment ce nu se poate misca sus jos se va arde? si apare si un risc de incendiu?
2) Blochez mecanismul de la valva EGR pe inchis si tai secera de la valva EGR. Astfel valva EGR ramane blocata pe inchis si bobina poate lucra in gol(fara sa ramana blocata in mecanismul de inchidere si deschidere al valvei EGR)
3) Acelasi lucru ca si la punctul 2 insa la senzorul MAF pe cablu de output info aplic un semnal similar ca si cum motorul ar avea aer din belsug. Senzorul MAF are si un senzor ce detecteaza temperatura aerului. Si pe baza unei formule trimite o valoare x la ECU.
- afecteaza cu ceva motorul daca ii iarna sau vara? La pornire , la drum lung, la depasire? Pentru ca pe baza senzorul MAF ECU motorului calculeaza amestecul de combustibil si aer. Si automat afectand si consumul.
Insa eu unul nu fac curse cu masina si doar vreau sa stiu cand apas pedala de acceleratie sa nu distrug motorul.
Sper ca am postat unde trebuie. Si tot odata sa ma puteti ajuta in alegerea unei din cele 3 soluti gasite de mine spre a rezolva problema si de a scapa definitiv de acel "Safe mode" ce intra in actiune din cauza valvei EGR si a senzorului MAF.
Numai bine,
Cornel
- cangri
- *******
- 5,412 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,412
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
cangri a scris:Te-ai gandit sa anulezi EGR din soft?
Pret pentru anulare 250 euro . Nu-mi permit asemenea investitie. In schimb am reusit sa detectez cablu care anunta ECU ca valva nu functioneaza corect. Deci cam "acelasi" lucru am reusit sa fac si eu. Insa nu pot sa scot mufa de la valva EGR deoarece atunci intra automat in limp mode.
- Petronel Hrubaru
- **
- 250 mesaje
- din 08 Mai 2013
- Vectra 2003 Y20DTH
- Vrancea
Petronel Hrubaru
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2013
- Mesaj Privat