ABalint
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2017
- Mesaj Privat
Salurare. Prima problema cu masinuta, la 23800km :de ieri dimineata imi zice Service Vehicle Soon la pornire. In rest nu vad nici un simptom deosebit, porneste bine (desi e frig afara), trage bine in mers.
Am sapat prin forum, suspecta ar fi o bujie conform celor scrise pe aici, desi nu simt nici o greutate la pornire. Am inteles ca mesajul ar mai aparea la probleme cu furtunul de la intercooler sau cu filtrul de regenerare, dar atunci ar fi trebuit sa imi apara buba in mers si sa simt o scadere de putere, ceea ce nu se intampla.
Pana ajung la service, ati mai trecut prin mesajul asta? As mai avea de mers vreo 500km pana sa ajung acasa, credeti ca e vreun risc major sa merg in conditiile astea? Nu mai am nici un alt bec de avarie aprins un bord.
Masina are garantie, sunt curios daca se va rezolva totul gratuit. Va tin la curent!
Am sapat prin forum, suspecta ar fi o bujie conform celor scrise pe aici, desi nu simt nici o greutate la pornire. Am inteles ca mesajul ar mai aparea la probleme cu furtunul de la intercooler sau cu filtrul de regenerare, dar atunci ar fi trebuit sa imi apara buba in mers si sa simt o scadere de putere, ceea ce nu se intampla.
Pana ajung la service, ati mai trecut prin mesajul asta? As mai avea de mers vreo 500km pana sa ajung acasa, credeti ca e vreun risc major sa merg in conditiile astea? Nu mai am nici un alt bec de avarie aprins un bord.
Masina are garantie, sunt curios daca se va rezolva totul gratuit. Va tin la curent!
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- marcovo
- **
- 108 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Zafira Tourer 2012 A20DT
- Rm.VALCEA
marcovo
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Rm.VALCEA
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Același lucru mi-a apãrut și mie când am forțat pornirea având bateria slabã și dupã ce am schimbat-o nu a dispãrut pânã nu am pus diagnoza pe ea, unde am descoperit patru coduri de eroare:1 -bujie incandescentã cilindru 1, 2- senzor arbore cotit, 3- senzor parcare dreapta mijloc, 4-acționare paravan acoperiș sticlã nesetat. Dupã ce am șters erorile și am setat acționarea paravanului mi-a dispãrut.Este un mesaj de atenționare, dacã era ceva mai grav îți apãrea un bec roșu în bord care îți indica problema apãrutã. Stai liniștit cã nu este ceva grav.
ABalint
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2017
- Mesaj Privat
Am ajuns acasa cu ea fara probleme. Dimineata nu mi-a mai dat nici o eroare, dar dupa vreo ora de condus, la urmatoarea pornire mi-a aparut din nou SVS. Incerc sa ajung maine in service sa vad ce zice testerul. Oricum, la drum a mers brici, am fugarit-o binisor si nu a dat nici un semn de "slabiciune", deci nu cred ca e nimic pe partea de turbo sau regenerare. Bujia ramane suspiciunea principala.
ABalint
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2017
- Mesaj Privat
Am ajuns acasa cu ea fara probleme. Dimineata nu mi-a mai dat nici o eroare, dar dupa vreo ora de condus, la urmatoarea pornire mi-a aparut din nou SVS. Incerc sa ajung maine in service sa vad ce zice testerul. Oricum, la drum a mers brici, am fugarit-o binisor si nu a dat nici un semn de "slabiciune", deci nu cred ca e nimic pe partea de turbo sau regenerare. Bujia ramane suspiciunea principala.
ABalint
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2017
- Mesaj Privat
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
ABalint
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2017
- Mesaj Privat
Dap, e relativ noua, are 23000km. Motorul e de generatie noua (B20DTH), deci teoretic nu mai are problema de oring, cica s-ar fi rezolvat. Eu sunt optimist, sper sa fie doar o intamplare ca a crapat un senzor, si nu o buba mai serioasa. Pe forumuri inca nu am citit de bube generale pe versiunea asta de motor, dar mai caut. Joi schimb senzorul si vedem dup-aia daca mai apar probleme.
- marcovo
- **
- 108 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Zafira Tourer 2012 A20DT
- Rm.VALCEA
marcovo
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Rm.VALCEA
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
ABalint
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Zafira Tourer 2016 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Aug 2017
- Mesaj Privat
- jupijohn
- **
- 460 mesaje
- din 21 Mai 2014
- Zafira Tourer 2017 B14NET
- Ploiesti
jupijohn
- Mesaje scrise: 460
- Locatie: Ploiesti
- Masina: Zafira Tourer 2017 B14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2014
- Mesaj Privat
- marcovo
- **
- 108 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Zafira Tourer 2012 A20DT
- Rm.VALCEA
marcovo
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Rm.VALCEA
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salut, am rezolvat problema cu bujia, am schimbat-o, din fericire sa desfãcut foarte ușor, este totuși destul de scumpã fațã de bujiile normale deoarece are un senzor de presiune pe ea pentru start/stop și lucreazã la 4,4 V. În țarã nu am gãsit-o mai ieftinã de 320 ron, dar am prins o ofertã pe eBay.com, cu 70$ douã bucãți identice cu cele de pe mașinã. Cum am montat-o a recunoscut-o imediat și nu a mai dat nici o eroare.
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
- marcovo
- **
- 108 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Zafira Tourer 2012 A20DT
- Rm.VALCEA
marcovo
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Rm.VALCEA
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salut, simplu, este compusã din bujie incandescentã si senzor de presiune. Functioneazã la 4,4 V si stã aprinsã în tot timpul functionãrii motorului. în momentul când motorul e oprit la semafor bujia se aprinde mai tare si pregãteste motorul sã porneascã usor. Din ce am înteles functionarea bujiei este comandatã de senzorul de presiune.
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
Asta ti-a zis un preot...popa...etc...nu? Ca daca un mecanic a fost capabil de explicatia asta e clar ca numai pe caruțe a pus mana. Fereasca dumnezeu....sa stea bujia aia aprinsa tot timpul cat functioneaza motorului sau sa se aprinda la comanda senzorului... la fiecare start/stop... ca sa porneasca motorul mai usor...
Puneti dragi moderatori sticky pe subiectul asta...ca o ia razna forumul asta...zau.
Puneti dragi moderatori sticky pe subiectul asta...ca o ia razna forumul asta...zau.
- marcovo
- **
- 108 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Zafira Tourer 2012 A20DT
- Rm.VALCEA
marcovo
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Rm.VALCEA
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Credeam cã ești un bãiat cumsecade și citit, dar m-ai dezamãgit complet, înainte sã postezi pãreri despre subiectele dezbãtute, te rog respectos sã studiezi și dupã, sã-ți dai cu pãrerea.Ca sã te ajut cumva, te rog sã urmãrești diagramele de funcționare ale bujiei în cauzã, fãcute în timp real, înainte și dupã ce a fost schimbatã : http://www.youtube.com/watch?v=msDzW1V3ADw.
Sau ca sã-ți dai seama cum funcționeazã acea bujie cu senzor și cã e alimentatã tot timpul funcționãrii motorului privește aici :http://www.youtube.com/watch?v=HS-SMZ_d3Lo, O searã bunã.
Sau ca sã-ți dai seama cum funcționeazã acea bujie cu senzor și cã e alimentatã tot timpul funcționãrii motorului privește aici :http://www.youtube.com/watch?v=HS-SMZ_d3Lo, O searã bunã.
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
La fel credeam si eu despre tine si la aceeasi concluzie am ajuns.
O sa testez cu aparatura proprie daca chiar exista tensiune pe bujii in timpul functionarii motorului, mai ales cand este cald. Caci aceste bujii dupa cum se stie, nu functioneaza decat foarte putin cand motorul este rece, la pornire in anotimpul friguros...si asta se justifica prin svs ul acela care apare in cele mai multe cazuri numai in sezonul rece, cand bujia este solicitata. Iar activarea lor, stie toata lumea mai este reprezentata si de indicatorul de pe bord. Eu nu am observat in momentul start/stop ca s-ar aprinde indicatorul acela...nici vara si nici iarna...ca sa porneasca mai usor
Ca mai au ele pe acolo un senzor de presiune pentru a supraveghea nivelul compresiei sau posibile detonatii...nu cred ca are legatura cu aprinderea bujiei.
Nenea din clip afiseaza prin diagramele acelea o tensiune(pwm) de verificare a continuitatii si rezistentei corecte a bujiilor. In concluzie tot prin metoda asta isi da seama si ecu masinii ca bujia este ok sau nu, iar in caz de problema afiseaza svs. Deci deasemenea in concluzie diagramele nu reprezinta functionarea permanenta a bujiilor ci o metoda de confirmare ca sunt in regula pentru functionarea optima.
O sa testez cu aparatura proprie daca chiar exista tensiune pe bujii in timpul functionarii motorului, mai ales cand este cald. Caci aceste bujii dupa cum se stie, nu functioneaza decat foarte putin cand motorul este rece, la pornire in anotimpul friguros...si asta se justifica prin svs ul acela care apare in cele mai multe cazuri numai in sezonul rece, cand bujia este solicitata. Iar activarea lor, stie toata lumea mai este reprezentata si de indicatorul de pe bord. Eu nu am observat in momentul start/stop ca s-ar aprinde indicatorul acela...nici vara si nici iarna...ca sa porneasca mai usor
Ca mai au ele pe acolo un senzor de presiune pentru a supraveghea nivelul compresiei sau posibile detonatii...nu cred ca are legatura cu aprinderea bujiei.
Nenea din clip afiseaza prin diagramele acelea o tensiune(pwm) de verificare a continuitatii si rezistentei corecte a bujiilor. In concluzie tot prin metoda asta isi da seama si ecu masinii ca bujia este ok sau nu, iar in caz de problema afiseaza svs. Deci deasemenea in concluzie diagramele nu reprezinta functionarea permanenta a bujiilor ci o metoda de confirmare ca sunt in regula pentru functionarea optima.
- marcovo
- **
- 108 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Zafira Tourer 2012 A20DT
- Rm.VALCEA
marcovo
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Rm.VALCEA
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Eronat, diagrama cu linii albastre indicã curentul consumat de bujie, iar cea roșie indicã tensiunea de alimentare a bujiei. Dupã cum cred cã ai vãzut în ce-l de al doilea clip, senzorul trimite semnal la ECU, acesta analizeazã și trimite comanda la blocul de alimentare a bujiei, chiar și în timpul funcționãrii motorului și pentru reducerea de noxe. Becul din bord este orientativ la modelele cu start/stop.
- RaduRek
- **
- 437 mesaje
- din 04 Dec 2010
- Zafira Tourer 2013 A20DT
- Bucuresti
RaduRek
- Mesaje scrise: 437
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira Tourer 2013 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2010
- Mesaj Privat
Colegu' o fi ca tine...o fi ca mine...o fi ca nenea din clipul cu la Insignia(care a activat intentionat cu vre-un opcom aprinderea bujiilor) sau o fi chiar ca in animatia Beru(care se refera in general la acest tip de bujii)..nu se stie exact...Dar pe masina mea treaba sta ca in poze...si cu 0.040v nu cred ca se aprind ele prea mult..In final am toata speranta sa ma crezi ca eram cu motorul pornit...altfel trebuie sa ma apuc de scurt metraje pe you tube...
Impedanta/Rezistenta Bujiei(motor oprit)
Tensiunea pe Bujie(motor pornit)
Frecventa de checkin(motor pornit)
Impedanta/Rezistenta Bujiei(motor oprit)
Tensiunea pe Bujie(motor pornit)
Frecventa de checkin(motor pornit)
- marcovo
- **
- 108 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Zafira Tourer 2012 A20DT
- Rm.VALCEA
marcovo
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Rm.VALCEA
- Masina: Zafira Tourer 2012 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salut, dacã tot suntem la aceastã discutie, azi mi-am fãcut un pic de timp si am fãcut poze la fel ca RaduRek, colegul nostru, si iatã ce a iesit. Mentionez cã tot ceea ce afirm aici este real, probabil o sã fac si un clip:
Rezistenta mãsuratã cu motorul oprit
Tensiunea de alimentare cu motorul pornit
Frecventa impulsurilor cu motorul pornit
Tensiunea de alimentare dupã 14 minute cu motorul pornit.
Aceasta este bujia defectã
Nu vreau sã demonstrez decât faptul cã totul în jurul nostru se schimbã într-un ritm amețitor și noi cu greu reușim sã-i ținem pasul.Îi dau dreptate colegului RaduRek în privința bujiilor modelul vechi unde funcționeazã numai la pornire, dar tensiunea de alimentare este de 14,4 V, Atunci când am achiziționat noile bujii am fost intrigat de faptul cã acestea se alimenteazã cu 4,4 V si am început sã caut o explicație pentru acest lucru. Este un defect profesional și o pasiune în aflarea a tot ce e nou.
Cred cã aceste poze demonstreazã faptul cã nu am vorbit nici cu preotul din sat nici cu sectoristul nici cu alt cineva, pur si simplu studiez și învãț chiar dacã am o vârstã.Vã doresc o searã bunã și........învãțați.
Rezistenta mãsuratã cu motorul oprit
Tensiunea de alimentare cu motorul pornit
Frecventa impulsurilor cu motorul pornit
Tensiunea de alimentare dupã 14 minute cu motorul pornit.
Aceasta este bujia defectã
Nu vreau sã demonstrez decât faptul cã totul în jurul nostru se schimbã într-un ritm amețitor și noi cu greu reușim sã-i ținem pasul.Îi dau dreptate colegului RaduRek în privința bujiilor modelul vechi unde funcționeazã numai la pornire, dar tensiunea de alimentare este de 14,4 V, Atunci când am achiziționat noile bujii am fost intrigat de faptul cã acestea se alimenteazã cu 4,4 V si am început sã caut o explicație pentru acest lucru. Este un defect profesional și o pasiune în aflarea a tot ce e nou.
Cred cã aceste poze demonstreazã faptul cã nu am vorbit nici cu preotul din sat nici cu sectoristul nici cu alt cineva, pur si simplu studiez și învãț chiar dacã am o vârstã.Vã doresc o searã bunã și........învãțați.