razvan119
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2018
- Mesaj Privat
Salut!
Am o problema cu Opel-ul meu Astra J din 2013, cod motor A17DTC. Masina intra in limp mode de obicei la turatii mai mari prin trepte de viteza >3, moment in care se aprinde check engine in bord (fara alte mesaje de genul "service soon", cum vazusem pe la alte persoane cu simptome apropiate), iar puterea pe care masina o dezvolta este considerabil mai mica, dar totusi nu imposibil de rulat (ma face sa ma simt ca intr-o masina cu 1.2-1.4 benzina). Dupa oprire/reporinire puterea revine la normal. Codurile de eroare pe care le-am gasit la diagnoza pe tester sunt p0101, p0299 si p0401. Sunt destul de sigur ca exista o singura cauza pentru aparitia acestor 3 coduri de eroare. Erorile apar fix la acelasi moment. Acum cateva zile, inainte de a porni la un drum mai lung am sters erorile. A condus prietena mea, cu stilul ei foarte linistit, fara sa depaseasca de prea multe ori 2500rpm si fara demaraje in forta. Pe tot parcursul (vreo 250 km) erorile n-au revenit. Am mers si eu in Bucuresti de vreo cateva ori apoi, dar pe drumuri scurte, si fara demaraje puternice si erorile n-au revenit nici atunci. Astazi am scos-o la un drum de vreo 40 de km (in afara localitatii) si martorul check engine a revenit in timpul unei depasiri mai in forta, pe la vreo 3000rpm in viteza a 4-a.
In afara acestei probeme masina merge perfect, nu exista alte probleme. Mentinez un lucru pe care l-am sesizat, si anume faptul ca problema tinde sa apara atunci cand apa ajunge la 90 de grade (ceea ce dureaza destul de mult avand in vedere ca e destul de frig in perioada asta).
Am rascolit toate forumurile, dar n-am gasit concret aceeasi problema si aceleasi simptome. Totusi, din informatiile pe care le-am cules pana acum, as tinde sa cred ca toata problema vine de la EGR, prin faptul ca ramane usor blocat pe pozitia deschis. Cu atat mai plauzibila mi s-ar parea ipoteza asta, cu cat mai citisem pe undeva faptul ca blocajul clapetei EGR apare cu sanse mai mare atunci cand motorul este cald.
Am discutat cu un prieten care are service si parerea lui era legata tot de o eventuala problema la EGR. In zilele urmatoare voi merge sa-i fac o curatare.
As vrea sa stiu daca cineva s-a confruntat sau a intalnit o problema similara cu aceasta, sau macar o parere din experienta fiecaruia tot mi-ar fi utila. Mai citisem prin niste discutii ca o defectiune la turbina ar putea fi si ea cauza. Sau ceva furtune de vacum, sau pe la intercooler. Ma gandesc ca as exclude varianta asta, avand in vedere ca daca motorul e destul de rece inca, pot sa merg oricat de turat, sau cu demaraj oricat de mare, ca erorile si limp mode tot nu apar, decat mai tarziu abia cand apa ajunge la 90 de grade.
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastra!
Am o problema cu Opel-ul meu Astra J din 2013, cod motor A17DTC. Masina intra in limp mode de obicei la turatii mai mari prin trepte de viteza >3, moment in care se aprinde check engine in bord (fara alte mesaje de genul "service soon", cum vazusem pe la alte persoane cu simptome apropiate), iar puterea pe care masina o dezvolta este considerabil mai mica, dar totusi nu imposibil de rulat (ma face sa ma simt ca intr-o masina cu 1.2-1.4 benzina). Dupa oprire/reporinire puterea revine la normal. Codurile de eroare pe care le-am gasit la diagnoza pe tester sunt p0101, p0299 si p0401. Sunt destul de sigur ca exista o singura cauza pentru aparitia acestor 3 coduri de eroare. Erorile apar fix la acelasi moment. Acum cateva zile, inainte de a porni la un drum mai lung am sters erorile. A condus prietena mea, cu stilul ei foarte linistit, fara sa depaseasca de prea multe ori 2500rpm si fara demaraje in forta. Pe tot parcursul (vreo 250 km) erorile n-au revenit. Am mers si eu in Bucuresti de vreo cateva ori apoi, dar pe drumuri scurte, si fara demaraje puternice si erorile n-au revenit nici atunci. Astazi am scos-o la un drum de vreo 40 de km (in afara localitatii) si martorul check engine a revenit in timpul unei depasiri mai in forta, pe la vreo 3000rpm in viteza a 4-a.
In afara acestei probeme masina merge perfect, nu exista alte probleme. Mentinez un lucru pe care l-am sesizat, si anume faptul ca problema tinde sa apara atunci cand apa ajunge la 90 de grade (ceea ce dureaza destul de mult avand in vedere ca e destul de frig in perioada asta).
Am rascolit toate forumurile, dar n-am gasit concret aceeasi problema si aceleasi simptome. Totusi, din informatiile pe care le-am cules pana acum, as tinde sa cred ca toata problema vine de la EGR, prin faptul ca ramane usor blocat pe pozitia deschis. Cu atat mai plauzibila mi s-ar parea ipoteza asta, cu cat mai citisem pe undeva faptul ca blocajul clapetei EGR apare cu sanse mai mare atunci cand motorul este cald.
Am discutat cu un prieten care are service si parerea lui era legata tot de o eventuala problema la EGR. In zilele urmatoare voi merge sa-i fac o curatare.
As vrea sa stiu daca cineva s-a confruntat sau a intalnit o problema similara cu aceasta, sau macar o parere din experienta fiecaruia tot mi-ar fi utila. Mai citisem prin niste discutii ca o defectiune la turbina ar putea fi si ea cauza. Sau ceva furtune de vacum, sau pe la intercooler. Ma gandesc ca as exclude varianta asta, avand in vedere ca daca motorul e destul de rece inca, pot sa merg oricat de turat, sau cu demaraj oricat de mare, ca erorile si limp mode tot nu apar, decat mai tarziu abia cand apa ajunge la 90 de grade.
Va multumesc anticipat pentru raspunsurile voastra!
razvan119
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jan 2018
- Mesaj Privat
- cipsoundstream
- *
- 1 mesaje
- din 30 Apr 2018
- Insignia 2010
- Bucuresti
cipsoundstream
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Apr 2018
- Mesaj Privat
Codul P0299 este celebru, eroarea provine de la turbinã in cele mai multe cazuri, în senzorul de presiune și capaccitatea turbinei de a „oxigena„ motorul. Turbina ori poate fi exhilibratã, regeneratã sau refãcutã, ori schimbatã. Alte variante pentru eliminarea eroii (doar dacã nu este altceva mai grav) poți deconecta bateria 15-20 de minute iar computerul se va reseta, nu este nevoie sã pui testerul sau sã mergi la service-uri care sã te jecmãneascã de bani. Dacã problema are o frecvențã și reluare in timp deasã atunci dhair treubie sã iei mãsuri serioase.