- adriandiamant
- OP
- 29 mesaje
- din 24 Aug 2009
- Astra 2004
- Buzau
adriandiamant
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Aug 2009
- Mesaj Privat
Simptome: Fierbe Apa
Cod(uri) eroare:
0400
0335
Model: Astra
An fabricatie: 2003
Cod motor: Z16se
Buna Seara !
Am o mare problema care nu ai pot da de cap !
Imi fierbe apa. Cand se incalzeste motorul la aproximativ 90 de grade, incepe si imi porneste ventilatorul , incepe cu treapta 1, apoi 2 , apoi 3 . apa tot nu se raceste , imi refuleaza pe la capacul de la vasul de expansiune si se aude prin furtune cum bolboroseste apa!
Menzionez ca am schimbat ,acum 7-8 luni chiuloasa , cu garnitura de chiuloasa de atunci pana acum apa nu se ridica decat daca stateam oprit , daca plecam la drum imi cadea acul pe liniutile rosii adica pe 0 sau cat o fi, nu ma deranjat problema asta - acum situatia sa schimbat invers imi fierbe, am schimbat vreo 2 termostate, acum am schimbat si radiatorul !
Am zis totusi sa schimb si radiatorul , pentru ca am crezut ca este in fundat, cand puneam mana pe furtunul care vine de la motor la radiator era in presiune si era fierbinte , cel de jos care iese din radiator catre motor era rece-sepre caliu. cu radiatorul nou ambele furtune sunt aproximativ la fel , putin mai rece cel care iese din motor e si normal .
Circuitul motor- radiator pare ca functioneaza , dar cu toate astea apa tot fierbe !
Cu motorul rece cand apas pe furtune simt cum ca ar fi aer pe ele si cand apas bolboroseste in vas , am schimbat si 2 capace la vasul de expansiune , tot da pe langa el.
Ma gandesc sa si la faptul ca si caloriferul de caldura din interior sa fie blocat si sa nu poate sa isi faca semicircuitul de incalzire corespunzator , cu toate ca lam curatat, am bagat apa pe o parte si iesea pe partea cealalta !
NU STIU CE SAI MAI FAC , Va atasez si 2 poze sa puteti vedea ce am pe furtune
O seara buna ! astept si parerile voastre
Cod(uri) eroare:
0400
0335
Model: Astra
An fabricatie: 2003
Cod motor: Z16se
Buna Seara !
Am o mare problema care nu ai pot da de cap !
Imi fierbe apa. Cand se incalzeste motorul la aproximativ 90 de grade, incepe si imi porneste ventilatorul , incepe cu treapta 1, apoi 2 , apoi 3 . apa tot nu se raceste , imi refuleaza pe la capacul de la vasul de expansiune si se aude prin furtune cum bolboroseste apa!
Menzionez ca am schimbat ,acum 7-8 luni chiuloasa , cu garnitura de chiuloasa de atunci pana acum apa nu se ridica decat daca stateam oprit , daca plecam la drum imi cadea acul pe liniutile rosii adica pe 0 sau cat o fi, nu ma deranjat problema asta - acum situatia sa schimbat invers imi fierbe, am schimbat vreo 2 termostate, acum am schimbat si radiatorul !
Am zis totusi sa schimb si radiatorul , pentru ca am crezut ca este in fundat, cand puneam mana pe furtunul care vine de la motor la radiator era in presiune si era fierbinte , cel de jos care iese din radiator catre motor era rece-sepre caliu. cu radiatorul nou ambele furtune sunt aproximativ la fel , putin mai rece cel care iese din motor e si normal .
Circuitul motor- radiator pare ca functioneaza , dar cu toate astea apa tot fierbe !
Cu motorul rece cand apas pe furtune simt cum ca ar fi aer pe ele si cand apas bolboroseste in vas , am schimbat si 2 capace la vasul de expansiune , tot da pe langa el.
Ma gandesc sa si la faptul ca si caloriferul de caldura din interior sa fie blocat si sa nu poate sa isi faca semicircuitul de incalzire corespunzator , cu toate ca lam curatat, am bagat apa pe o parte si iesea pe partea cealalta !
NU STIU CE SAI MAI FAC , Va atasez si 2 poze sa puteti vedea ce am pe furtune
O seara buna ! astept si parerile voastre
aditzus
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2013
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,845 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,845
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
In general, asa e cum spui, dar sunt cazuri, extrem de rare, in care comunicarea(ca defect) dintre camera de ardere si circuitul de racire duce la infiltrarea lichidului in camera de ardere in cantitati greu sesizabile..., udand (extrem de putin) bujia in timpul nefunctionarii motorului si generand porniri greoaie, initial in 3 bujii, si variatii atipice de temperatura ale motorului, mai ales in regimuri de exploatare cu turatii sau temperaturi exterioare ridicate. In timp, daca nu se intervine, lucrurile se agraveaza, ducand la udarea grava a bujiei, imposibilitatea pornirii, disparitia lichidului din instalatie, contaminarea uleiului cu lichid de racire... si altele...
big_electro61- Suspendat
- 4,492 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,492
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
adrianit
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2019
- Mesaj Privat
- alex_arhire
- ***
- 988 mesaje
- din 10 Sep 2006
- Astra 2001 Z20LET
- Bucuresti
alex_arhire
- Mesaje scrise: 988
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z20LET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2006
- Mesaj Privat
in primul rand, e important sa stim de ce ai schimbat chiulasa? e o piesa scumpa careia i se poate face test de etanseitate. daca e ok, se planeaza si se pune inapoi pe masina.
in cele mai multe cazuri, apa fierbe daca garnitura de chiulasa sau chiulasa sunt fisurate si compresia ajunge in sistemul de racire.
cu alte cuvinte, un mic por prin care scapa compresia duce la incalzirea apei peste temperatura pe care sistemul de racire e proiectat s-o gestioneze.
daca lasi masina la relanti, se vad bune de aer pe furtunul de retur care intra in vas.
un alt simptom al garniturii de chiulasa / al chiulasei este si uleiul care intra in apa. se vede usor ca o spuma alb-galbuie in vasul de expansiune. nu am auzit de spuma care sa blocheze sistemul de racire.
rezolvarea consta in test de etanseitate a chiulasei (aer sub presiune si scufundare in apa, daca ies bule e clar ca pierde) si inlocuirea garniturii.
se mai recomanda si planarea chiulasei dupa verificare si garnitura la cota.
capacul de la vasul de expansiune are o supapa care deschide in caz de nivel crescut sau presiune prea mare. cum temperatura este direct proportionala cu presiunea, e firesc sa dea afara pe acolo. parerea mea este ca radiatorul, capacul vasului si termostatul sunt ok.
antigelul se pune 50-50 cu apa distilata (nu de la robinet ca face depuneri), astfel amestecul are temperatura de inghet undeva la -37 grade.
raman la ideea ca ar tb sa verifici chiulasa. intreaba si la alti mecanici daca nu esti multumit de cel care a umblat la masina
in cele mai multe cazuri, apa fierbe daca garnitura de chiulasa sau chiulasa sunt fisurate si compresia ajunge in sistemul de racire.
cu alte cuvinte, un mic por prin care scapa compresia duce la incalzirea apei peste temperatura pe care sistemul de racire e proiectat s-o gestioneze.
daca lasi masina la relanti, se vad bune de aer pe furtunul de retur care intra in vas.
un alt simptom al garniturii de chiulasa / al chiulasei este si uleiul care intra in apa. se vede usor ca o spuma alb-galbuie in vasul de expansiune. nu am auzit de spuma care sa blocheze sistemul de racire.
rezolvarea consta in test de etanseitate a chiulasei (aer sub presiune si scufundare in apa, daca ies bule e clar ca pierde) si inlocuirea garniturii.
se mai recomanda si planarea chiulasei dupa verificare si garnitura la cota.
capacul de la vasul de expansiune are o supapa care deschide in caz de nivel crescut sau presiune prea mare. cum temperatura este direct proportionala cu presiunea, e firesc sa dea afara pe acolo. parerea mea este ca radiatorul, capacul vasului si termostatul sunt ok.
antigelul se pune 50-50 cu apa distilata (nu de la robinet ca face depuneri), astfel amestecul are temperatura de inghet undeva la -37 grade.
raman la ideea ca ar tb sa verifici chiulasa. intreaba si la alti mecanici daca nu esti multumit de cel care a umblat la masina