Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Vreau sa incep o discutie vis a vis de managementul importatorilor de automobile din Romania . Si pt ca suntem pe un forum Opel , propun un versus intre GM SouthEast Europe Ungaria ( care se ocupa si de Romania ) si ceilalti importatori .
Ma voi ajuta in aceast topic si de statisticile APIA si propun sa ne axam numai pe autoturisme si nu si pe comerciale .
Deasemenea am inca speranta , ca se gaseste si cineva din conducerea GM si a dealerilor care citesc acest forum , pt ca i-ar ajuta f.mult in imbunatatirea calitatii serviciilor prestate noua .
Nu in ultimul rand un forum ca acesta reprezinta un beneficiu pt dealerii Opel , pt ca au ocazia sa-si imbunatateasca comunicarea cu clientii si au deasemenea ocazia , sa-si selecteze angajatii ( pt ca nu de multe ori patronii dealerilor sunt bine intentionati insa angajatii au un comportament dubios in relatia cu clientii ) .
Mi-as fi dorit ca pe acest forum , la sectiunea Service-uri , unde sunt deschise topicuri in legatura cu fiecare dealer , sa fie si un reprezentant al dealerului care sa ia act de eventualele nemultumiri ( exact cum se intampla pe vw forum ) .
Insa am observat ca la Opel e o " secretomanie " totala , atat la dealeri cat si la GM .
Sa revin on topic :

General Motors duce o politica libera cu dealerii lor . Am observat ca le impune niste conditii de te doare mintea ( financiare ) , insa le lasa mana libera in multe privinte . Asta reprezinta un avantaj pt dealer , insa impunerea investitiei de peste 1.000.000 EUR duce la o filtrare a potentialilor dealeri , incurajandu-se oamenii cu bani .
Deasemenea aceasta politica conduce la acapararea de catre anumiti cetateni cu f.multi bani a mai multor zone ale tarii ( vezi zona Moldovei , vezi alti dealeri care au 2-3 judete ) .
Acuma nu vorbesc de faptul ca cine a facut cateva milioane de euro in Romania dupa 90 nu i-a factu cinstit , insa adevarat este faptul ca un patron cu mai multe afaceri si cu sute de angajati raspanditi in cateva judete , nu poate fizic , sa se ocupe de toate aceste afaceri . Si atunci angajeaza oameni sa se ocupe in locul lui . Si de aici intervine prima ruptura : acei oameni nu stau sa se cramponeze de faptul ca tu cumparator , care ai impresia ca esti important ca ai dat 22.000 de euro pe o masina , esti jignit de comportamentul unui consilier de service care cine stie cum ti-a vorbit de sus .
Pt ca oamenii astia sunt angajati si chiar daca patronul are intentii bune , angajatii raman angajati .
Si aici e chestie de management sa-ti controlezi cat de cat angajatii ( si forumul ar putea fi f.util in aceasta privinta ) . Pt ca in acest segment de prestari de servicii e f. important sa ai o comunicare indeaproape cu clientul pt a nu exista nemultumiri .
Tot din cauza acestor conditii impuse de GM Opelul are cota de piata de kko care o are . Nici 6% . Pt ca GM are impresia ca Opelul este o marca cu standarde " inalte " care nu se poate vinde in orice loc . Daca in 2000 Opelul concura cu VW ( aduceti-va aminte de concurenta asidua pe toate planurile ) , din pacate , acum Opelul a ajuns sa concureze cu Skoda. Mergeti la orice dealer Skoda si o sa vedeti asta .
Inteleg faptul ca nu se face sa vinzi Opel la parter de bloc , insa Chevroletul este o marca in ascensiune . Are toate atu-urile de partea ei . O marca ieftina , care ar fi trebuit sa ia locul lui daewoo in lupta cu Dacia . Pt ca acu' cativa ani astea doua marci vindeau cel mai bine . in 2007 a ramas numai Dacia . Si in aceste conditii , de ce impui tu GM ca marca Chevrolet sa se vanda alaturi de Opel in showroom cu investitie de 2.000.000 ?
CONCLUZIE : Politica GM in domeniu descurajeaza micile afaceri de familie care sa treaca prin toate etapele de dezvoltare si incurajeaza monopolul oamenilor cu bani si relatii ( pt ca nu-i suficient sa ai bani ca sa te bage cineva inseama pe mailu de la opel.ro ) . Asta , din p.meu de vedere , e in detrimentul clientului , insa e in folosul dealerului . Care ca importator castiga fantastic din aceasta afacere , chiar daca marca nu are nici o sansa sa ajunga la cota de piata a lui Skoda .

Propun o comparatie cu Porsche Romania Importator .
In primul rand astia-s importatori general . Asta inseamna preturi impuse , management controlat si dirijat de la centru , profit mai mic pt dealeri si de ce nu grija mai mare pt client .
La nivelul anului 2004 Porsche incuraja micile afaceri , incepute cu un capital minim , cu un showroom de 80 de mp la un parter de bloc in centru , cu un service cu un elevator - doua . Deasemenea Porsche oferea toata asistenta dealerilor ( de la management pana la marketing si promovare a marcii , de la organizare service pana la training oameni ) . Nu in ultimul rand , inchiria masini dealerilor , pt a putea sa-i ajute pe acestia in vanzari ( fata de opel unde masinile din shoroom sunt cumpoarate si automat indisponibilizati niste bani ) .
Si asta pt ca Skoda si seat ( ca la astea ne referim ) erau in curs de dezvoltare .
Ca dezavantaj pt clientii lor este faptul ca sunt mai putini flexibili in acordarea discounturilor ( pt ca sunt impuse de la centru ) .
Drept consecinta a acestui management , in anul 2007 fiecare dealer Seat si Skoda au ajuns sa-si permita investitii mari ( showroomuri cu service-uri ) , Skoda vinde dublu fata de Opel , Seatul a ajuns sa vanda jumatate din nr.care-l vinde Opelul , iar Chevroletul nici 8% din cat vinde Dacia .

Nu in ultimul rand , eu consider ingrijorator , inclusiv faptul ca anul acesta Hyundai are toate sansele sa ajunga Opel ca si cota de piata .

Ce vreau sa concluzionez in topicul asta : Mie mi se pare ca Opelul a lasat-o mai moale cu calitatea , insa a ridicat pretentiile ( pe parte de vanzari ) . Au lacune mari pe parte de service ( oameni nepregatiti , atitudini de doi lei ) si de aftersales ( anul asta de-abia s-a dat drumul la un depozit de piese in Ungaria , asta insemnand aprovizionarea mai rapida ca pana acum cand dura 2 sapt. o comanda - care nu se facea decat marti si vineri si daca nu-ti gresea comanda binenteles ) .
Deasemenea comunicarea cu clientii este execrabila . Pana si in sistemul administratiei publice locale s-a imbunatatit comunicarea cu primarul ( vezi domnuleprimar.ro ) . Adica mai repede ajungi la vreun primar decat la un director de dealer Opel sau la GM .
Ce ma distreaza este faptul ca pe opel.ro la contact , isi asuma obligatia sa-ti raspunda in 48 de ore . Pai iti raspund , dar la ce vor ei si la cine vor ei . Si asta nu ma intereseaza ca e vina vreunui angajat amarat care verifica mailurile , insa cu siguranta asta contribuie la formarea parerii proaste despre aceasta marca si despre felul in care este manageriata .

Pt ca masinile germane si-au format o imagine prin seriozitate , rigiditate si fiabilitate . Acuma cand ai de a face cu niste sarle care fura ulei , care spun ca te sun sa-ti comunice un pret si uita , care se numesc consilieri de service sau receptioneri sau cum vreti voi si vorbesc cu clientii ca si cand ii doare splina ( cu o grimasa ) , unde mai este seriozitatea marcii ? Cine o reprezinta ? Pai oamenii aia cu bani multi care-si permit si isi bat joc . Dar cum pestele de la cap se-mpute nu pot da vina numai pe dealer fara sa-i scot ochii si lui General Motors !

Asteot sa va exprimati parerile , poate iese o discutie constructiva pt ambele parti .
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Pt. ca tot ai pomenit de Porsche Romania-situatia nu e cu nimic mai buna, ba din contra, te fura la fel in service si pe bani mai multi (manopera e mai scumpa acolo). Singurul lucru care vinde VW la noi este forta brandului si imaginea de fiabilitate a masinilor cumparate sh in anii '90 care s-a intiparit adanc in mintea consumatorului.
Romcar(Ford-Mazda)-aceiasi situatie, cu costuri mai mici insa si cu o politica mai flexibila legata de stocuri/livrari
Toyota-numai de bine pana acum, flexibilitate, preturi moderate la revizii, grija fata de client
Hyundai-preturi moderate dar incompetenta majora in service (ca orice tine de Tiriac Auto)

Cam asta cunosc eu...
  • bertone

  • Mesaje scrise: 2,294
  • Locatie: buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Depinde de dealer la Porsche Romania . Nu toti dealerii te fura , ci numai cei care sunt in situatia dealerilor Opel . Adica cei care vand VW-Audi si dupa cum stiti , li s-a impus din prima construirea unui showroom pe masura .
La Skoda si la Seat treaba e mai buna . AltoSyncro ( Seat ) are foarte multi clienti multumiti si chiar si Avia Motors ( Skoda ) . Comunica prin toate mijloacele cu clientii , organizeaza divesre concursuri pt posesorii de skoda , inclusiv carduri de reducere , etc. Lucrurile astea contribuie la o imbunatatire a imaginii marcii vandute si dealerului .
Acuma ca tot vorbim de acest domeniu e clar faptul ca pe parte de service orice dealer are probleme ! Insa asa cum fac cei doi dealeri de sus , macar se vede ca oamenii fac eforturi considerabile pt multumirea clientilor .

Ca tot ai pomenit de Ford , numai de bine am auzit si de celalalt importator Ford " BDT " . Fata de cei de la Ploiesti ( ProLeasing ) care au angajat niste bunaciuni sa vanda masini , insa fara normele elementare de cunostinte auto si de bun simt , la BDT am fost la un test drive cu un ST . Si am ramas placut impresionat de baietii de acolo .
Astia de la ProLeasing , dupa ce ca nu stiau nimic de ST , domnisoara a considerat o glumita buna sa se ia de masina mea si sa-mi zica " ce domle' asta-i culoare ? Sa vezi la ST ce portocaliu frumos " . Dar n-a intrebat-o nimeni daca ii place sau nu Opelul.. Laughing

De Hyundai pot sa zic ca astia de la Buzau ca vindeau acu'3 ani 1masina - 2 maxim / lunar , iar acu' nu fac fata .
Despre Toyota nu cunosc nimic .
  • Wolfman

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Este laudabila intentia celor de pe forum de a semnala problemele care apar in relatia client-vanzator si din pacate, ca mai toate lucrurile din tara asta, nu putem spune ca ducem lipsa de subiecte pe aceasta tema.
Propunerea mea este ca inainte de a acuza pe cineva de nereguli, cel care vrea sa faca o "plangere" trebuie sa vina cu argumente solide prin care sa isi sustina cazul. Marturisesc ca sunt membru si pe alte forumuri, m-am inscris in functie de ce masina aveam la momentul respectiv dorind sa aflu mai multe informatii, si pot spune ca nu am fost deloc ajutat in incercarea mea de a afla mai multe detalii de cei care postau doar de dragul de a posta, de cei care doar doreau sa isi exprime parerea personala sau punctul de vedere. Toate aceste lucruri nu fac decat sa adanceasca "misterul" iar un nou venit asa cum sunt si eu, nu poate ajunge la o rezolvare a problemei lui decat facand eforturi sustinute de a selecta "graul de neghina" - adevarul de minciuna sau o opinie exprimata de un profesionist si cea a unui amator.
Consider ca promovarea unei astfel de atitudini este cea care poate aduce un castig de credibilitate forumului.

O zi buna!
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR