Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Va salut! In spiritul Clubopel si pentru imbogatirea cunostintelor despre masinutele astea simpatice, incep un nou topic dedicat simeringului de palier, cel dinspre cutie (deocamdata Twisted Evil ).
Postul meu nu va fi nici pe departe la fel de elevat ca ale lui Dan. Nu am rabdarea lui.
Ce este acest simering: este o garnitura ce asigura etansarea iesirii vibrochenului din motor.
Localizare: in spatele volantei, inconjurand capatul vibrochenului.
Marime: 90 mm exterior, 80 mm interior, 5,7 mm grosime (cotele citite de pe el)
Producator: Victor R
Pret: 40 de lei la un dealer local
Manopera inlocuire: 350 de lei (eu nu i-am platit, dar atat costa la service - 5-6 ore de munca, ora de munca fiind intre 60 si 65 de lei)
Diferente Victor R fata de original GM: existenta a 1 mm de zona mai dura si putin mai mica decat restul simeringului, care intra prima in spatiul de etansat si care ajuta enorm la montaj.
MAteriale necesare: simering, spray de curatare frane pentru degresarea discului de ambreiaj si a placii de presiune, suruburi placa de presiune, suruburi volanta. Atentie la suruburi: dureaza cam 7 zile de adus. Trebuiesc inlocuite pentru ca sa se recomanda de catre producator.
Defectare: in general uzura morala, materialul din care este facut pierzandu-si calitatile de-a lungul timpului, datorita regimului de presiune la care este supus si a schimbarilor de temperatura.
Manifestare: scurgere de ulei la imbinarea dintre motor si cutie. Atentie la aspectul uleiului, acesta poate e asemeni sa provina din cutie. Uleiul de cutie fiind rosu, aveti si diagnosticul diferential. Daca nu aveti ulei rosu in cutie, schimbati-l cat mai repede.
Manifestare tardiva: patinarea ambreiajului care se imbiba cu ulei prin curentii turbionari dezvoltati in "casa ambreiajului" si care absorb in sus uleiul din zona inferioara.
Depanare: vezi la "ambreiaj Agila" cum se demonteaza ambreiajul.
Urmatoarea faza ar fi desfacerea volantei. Petru blocarea motorului (care se va invarti la incercarea de desfacere a celor 6 suruburi) am folosit un levier cu varful curb pe care l-am proptit in carcasa electromotorului si intre doi dinti de la volanta.
Suruburile se desfac usor, nefiind nevoie de foarte multa forta. Cuplul de strangere este de 35 Nm plus 60 de grade. Sper ca am retinut bine de la Dan.
Simeringul se extrage cu orice scula ascutita. Iese destul de usor.
Inainte de extragere asigurati-va prin comparare ca aveti simeringul care trebuie. Se poate gresi la magazinele de piese auto.
Noul simering se monteaza ungand putin cu ulei marginea exterioara si comprimare de jur-imprejur folosind degetele si ceva plan. La final am pus simeringul vechi peste cel nou, am pus o bucata plana de pal si am batut usor cu ciocanul pentru a ma asigura ca aintrat pana la capat.
Se repeta operatiunea in ordine inversa, se foloseste neaparat pasta de blocare atat la volanta cat si la placa de presiune.
Se urmareste daca mai apar scurgeri. Normal nu trebuie sa mai apara.
Spor la treaba! Daca va pot fi de folos cu vreun amanunt pe care l-am omis, va stau la dispozitie.
Nu am facut foto ca eram presat de timp (elevatorul).
Skip ads

  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari D-le Fusneica, de la pansamente si ace sterile la mecanica, plin de vaselina si ulei Smile Asta da hobby. E un frumos exemplu pentru unii care nu vor sa se murdareasca. Permiteti sa fac o mica adaugire:

- daca pe capul vibrochenului vechiul simering a lasat urma (fie ea cat de fina) care este sesizabila cu ochiul liber, la noul simering se scurteaza arcul cu cca 5 mm (poate si mai mult, dupa caz) pentru a mari strangerea si a etansa mai bine.
- simeringul nou are diametrul exterior cateva zecimi mai mare deoarece el trebuie sa intre fest pe locasul sau. Aceasta diferenta se numeste cota de presare si pe unii mecanici ii poate lua pe nepregatite. Piesa nu e buna!Ba da, este buna.
- de regula se risca daca nu se foloseste dispozitiv special ca in TIS pentru punerea noului simering. Insa, cu ochii cat cepele se poate pune si fara.
  • george_fusneica

  • Mesaje scrise: 939
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Am scurtat arcul, desi nu erau urme pe vibrochen.
Am 300 de km si n-a aparut inca ulei pe acolo. Eu zic ca e un semn bun.
Dom Petrecila, cat din nevoie cat din pasiune, tre sa le facem si pe astea, chiar daca am facut medicina. Asta e... La spital nu castigi niciodata 350 de lei in 5 ore...
Multam de adaugiri.
In legatura cu dispozitivul de montaj, revin: simeringul Vicor R se monteaza foarte usor datorita acelui intrand putin mai dur si cu 1 mm mai mic decat restul.... pentru definitivare am folosit vechiul simering care se pupa perfect cu cel nou.
  • Brook

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
intrebare : volanta era plina de ulei ? era patata de ulei ? si la mine curge ulei intre baie si cutie viteze , dar cand am desfacut am vazut volanta ca era uscata complet. de asemenea exista si un capac de cauciuc pe care daca il dai jos vizualizezi direct volanta , care in cazul meu arata perfect uscat.
La tine era murdara de ulei?

Multumesc.
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Totusi cotele simeringului de la palier nu sunt 80/98/10? La 80/90/5,7 mi se par cotele prea apropiate. N-am vazut simeringuri de asa diametre, adica 80/90 cara sa aiba, pe raza, o diferenta de doar 5 mm. Iar pe programele de piese de schimb la Agila , simeringul de palier are peste tot cotele pe care le-am mentionat eu la inceput. Oricum luni demontez ambreiajul, si daca tot umblu acolo voi demonta si volantul. Revin!
  • Brook

  • Mesaje scrise: 734
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
mergi cu simeringul vechi , citesti codul de pe el si faci comanda.
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Corecta observatia, dar de regula piesele vin, in cel cel mai bun caz, de pe o zi pe alta si e de preferat sa le ai la momentul interventiei, altfel mai pierzi o zi! Voi vedea! Va tin la curent cu dimensiunile simeringului!
  • ionascu florin

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Agila 2001 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am demontat si am constatat urmatoarele: la Agila motor 1,2 din 2001 semeringul de la palier este 80/98/10, cel de la planetara scurta este 35/62/9,5, iar cel de la planetara lunga (dreapta) are cotele 30/46/8.
  • cosmin_sicrea2005

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Sep 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua, de cateva zile ma confrunt cu o problema asemanatoare. La imbinarea dintre cutia de viteze si motor in partea de jos (sub masina ) se umezeste foarte putin - cam 3- 4 picaturi la un drum de 100 de km cu viteza medie de 80--90km/h. Intrebarea mea ar fii daca si in cazul meu se poate vorbi despre simeringul de palier sau poate fi o alta cauza ...Mentionez faptu ca uleiu din cutie l-am schimbat cu cel original (rosu ) pentru ca initial avea unul no-name pus, iar pe unde se prelinge acum culoarea uleiului este specifica celui de motor si nu de culoare rosie cum este cel de la cutie. Mentinonez faptul ca nu ma pricep sa ajung la simeringul cu pricina (nu ma pricep la mecanica) !
Multumesc
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salutare
Ieri am vazut si eu ( o picatura) la imbinarea cutiei cu motorul, deocamdata masina merge ok
am tot inspectat dar nu se vede scurgere. Mentionez ca am strans un sfert de spira (mai mult nu au mai mers) suruburile care inbina motorul de cutie din zona respectiva
Azi iar am vazut o urma de umezeala dar foarte putin
Cum se poate verifica daca este intradevar semeringul fara demontarea cutiei?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu cred ca strangerea suruburilor mai mult decat au fost stranse cu dinamometrica ajuta cu ceva.
Banuiesc ca se poate vizualiza doar cracanand cutia sau atunci cand pica destul cat sa confirme un mecanic ca acel ulei nu se prelinge de la garnitura de sus.
Bafta!
  • geocomita

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2014

  • Mesaj Privat
cutia este data jos! ce fac ......schimb simeringul la palier.....daca nu curge? Question
  • adi pitu

  • Mesaje scrise: 129
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2000 1,2
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Dacã nu curge eu zic sã nu umbli la el
  • Ruge Nicu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Salaj
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2018

  • Mesaj Privat
A început și la mine sa picure intre cutie și motor, la simeringul vibrochen. Oare ajuta daca pun in ulei Liqui Moly Öl-Verlust-Stop ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR