Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Simptome: Nu mai primeste combustibil in vasul cu filtru

Cod(uri) eroare: Fara erori
----
Model: Opel Astra -G- Caravan
An fabricatie: 1999
Cod motor: X 20DTL
Skip ads

  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
P.s.
1. Modelul prezentat mai sus foloseste pompa mecanica pentru combustibil ?
2. Care sunt defectiunile ce apar in mod frecvent la aceasta pompa mecanica ?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pompa de injectie de pe motor are rol si de pompa de motorina joasa presiune.
Daca ai filtrul gol, probabil iti trage aer pe la capacul filtrului.
Poti pune filtru metalic, capsulat, il cuplezi cu furtune de 8 mm si coliere intre conductele care intra in capacul filtrului, amorsezi, pornesti si vezi cum o ia a doua zi.
  • niculae matei

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Italia
  • Masina: Insignia 2010 A20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2017

  • Mesaj Privat
Am patito cu conducta de tur ruginita și trãgea aer controleazã conducta de la rezervor la filtru tur și retur cu presiune sau scoate Sorbul din rezervor are o sitã și plinã de mîzgã și nu ajunge motorinã controleazã bine aceste detalii
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
iulian1971 a scris:Pompa de injectie de pe motor are rol si de pompa de motorina joasa presiune.
Daca ai filtrul gol, probabil iti trage aer pe la capacul filtrului.
Poti pune filtru metalic, capsulat, il cuplezi cu furtune de 8 mm si coliere intre conductele care intra in capacul filtrului, amorsezi, pornesti si vezi cum o ia a doua zi.

Multumesc pentru raspuns . Cele doua functii ale pompei ma interesau in mod deosebit .
Partea de joasa presiune nu functioneaza , deoarece atunci cand absorb motorina pe coloana de intrare filtru lichidul coboara din nou in pompa si oscileaza ca si cum supapa de blocare lichid nu mai lucreaza .
Am sa incerc sa montez o valva unisens pe coloana IN , dar dupa ce voi amorsa instalatia.
Sau alimentez pompa de injectie in mod manual si daca motorul prinde viteza poate se va debloca supapa respectiva .
Cu putin inainte de-a nu mai porni motorul am avut la relanti un mers sincopat , ( nu mai accelera ), dar pe foarte scurt timp , dupa care si-a revenit . Am circulat bine cu masina , am oprit motorul si imediat l-am pornit sa vad daca mai apare problema de mai sus . Nu a mai pornit . Nu am mai insistat , dar dupa doua zile a pornit din nou . Am accelerat , nici o problema , am lasat motorul la relanti sa se incalzeasca si dupa 3-4 minute s-a oprit . Si de atunci nu mai porneste .


Ultima modificare făcută de TScantei la Joi 01 Feb, 2018 8:21 am, modificat de 3 ori în total
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
niculae matei a scris:Am patito cu conducta de tur ruginita și trãgea aer controleazã conducta de la rezervor la filtru tur și retur cu presiune sau scoate Sorbul din rezervor are o sitã și plinã de mîzgã și nu ajunge motorinã controleazã bine aceste detalii

Multumesc pentru mesaj .
Motorina ajunge in pompa de joasa presiune . S-a blocat pe functia deschis supapa de compresie si lichidul pe care l-am absorbit de pe coloana de intrare filtru revine din nou in pompa.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
are o supapa de sens pe pompa spre radiator exact unde intra tevile de motorina in pompa. posibil aia sa fie blocata. suplimentar verifica cu filtru capsulat si fa test de presiune pe instalatie (nu mai mult de 2 bar) si vezi daca ai pierderi de motorina in zona pompei sau furtunele ori capacul de la filtru.
verifica cu o interfata ce erori ai stocate. dupa simptome ar putea fi si problema la pistonasul de avans dar trebuie verificat...
citeste tutorialul despre pompa VP44 la tutoriale si vei intelege mai multe... succes si revino cu rezolvarea.
p.s. nu uita de furtunasele de retur sa le verifici/schimbi si sa o amorsezi bine inainte de pornire altfel nu o vei mai porni si strici pompa
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Ok . Am sa verific .
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Am verificat .
Pe coloana de intrare in filtru am introdus motorina prin intermediul unui bidon prevazut cu stutz si curge toata motorina din bidon , sigur in rezervor. Pe coloana de iesire am introdus motorina care , din ce am vazut , se duce la pompa de injectie plasata in partea stanga a motorului . A preluat din bidon foarte putina motorina . Am avut grija sa nu introduc si aer . Nu a pornit. Pentru mine este clar si explic :
Atunci cand motorul functiona fara nici o problema electromotorul invartea motorul termic, iar dupa sunet imi dadeam seama ca acesta functioneaza in sarcina , dupa care imediat intra in functiune motorul termic . Cum se spune , pornea la sfert de cheie .
Acum chiar daca este bateria mai descarcata electromotorul invarte motorul termic destul de usor , semn ca pompa de injectie nu actioneaza impotriva electromotorului cu o forta de reactiune .
Daca as stii ce tip de pompa foloseste masina si as avea un desen tehnic cu reperele respective , atunci poate mi-as da seama ce anume nu mai functioneaza normal .
Deocamdata masina este parcata pe banda unu si nu pot lucra in voie .
P.s. Pe coloanele respective nu am gasit nici o supapa unisens , sunt din metal si in foarte buna stare.
Ps.s. Am gasit la tutoriale pompa VP44 si am sa vad despre ce este vorba .
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pompa este Bosch VP 44 PSG 5.
Catre rezervor nu e nici o supapa. E normal sa se duca motorina in rezervor.
Trebuia sa porneasca atunci cand ati conectat bidonul la cealalta conducta.
Nu neglijati starea bateriei, mai ales daca circuitul e dezamorsat. E nevoie de cel putin 300 rot./min. la pornire ca sa o ia la sfert.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Iulian 1971,
Multumesc . Acum am inteles . Din rezervor conducta duce direct in filtru ,dupa care in pompa Bosch.
Si eu am zis , ca normal ar fi trebuit sa porneasca cu notorina din bidon .
Am curent suficient la electromotor. Este alimentat de la doua baterii legate in paralel si foarte bine incarcate .
Am sa vad ce se mai intampla , dupa ce studiez materialele prezentate in tutoriale .
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
In ce zona aveti masina ?
Trebuie facuta o diagnoza si cititi anumiti parametri.
Pe pompa de injectie, surubul care fixeaza conducta de retur are o bila cu arc care ar trebui sa mentina motorina in circuitul de joasa presiune, pana la 1-2 bari.
Daca acel arc e decalit, nu mai retine motorina, aceasta ducandu-se pe retur in rezervor, dezamorsand circuitul.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
In Galati pe str. Traian mai aproape de Bariera Traian.
Modelul cu bila l-am folosit si eu la constructia unui compresor . Usurel usurel, ii dau eu de cap. Deocamdata ma impiedica radiatorul cu apa sa vad mai multe elemente ale circuitului electric pentru electrovalva si colonele care intra si ies din pompa. Astazi pauza pe partea de lucru , ma documentez din tutoriale.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Poti lua legatura cu colegul @catastefan din Galati pt. o diagnoza completa.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Multumesc . Daca va fi cazul, sau daca un prieten are nevoie am sa-l caut.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
iulian 1971,
Am incercat sa-i trimit un mes. privat pe forum lui catastefan si mi-a aparut urmatorul mesaj .
Acest membru nu exista in ClubOpel
P.s. Am vazut discutiile purtate de catastefan cu alti membri ai forumului ,dar este posibil sa nu mai activeze .
Ps.s . Intre timp mi-am dat seama si am trimis fara @ la numele de utilizator . Mes . trimis.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salutare. Astazi am ajuns la d-l @TScantei pentru o testare....
Dintre toate erorile gasite cea mai grava si singura prezenta este .... P1651 CAN primeste erori


P0100 - Circuit debitmetru aer - tensiune de alimentare prea mare
(07) - Nu este prezent

P1635 - Circuit preâncãlzire - defect general
(0A) - Nu este prezent

P0110 - Semnal temperaturã aer admisie(IAT) - tensiune mare
(01) - Nu este prezent

P0115 - Senzor temperaturã motor - semnal prea mare
(01) - Nu este prezent

P1613 - Lipsã semnal sau semnal fals IMMO
(0A) - Nu este prezent

P1614 - Lipsã semnal sau semnal fals IMMO
(0A) - Nu este prezent

P1651 - CAN: primeºte defecte
(0B) - Prezent

Dupa stergere a ramas P1651 cu statusul Prezent
Parerea mea personala este ca s-a defectat calculatorul pompei de injectie.
Asteptam cu interes parerile celor care au mai intalnit eroarea si eventual daca se poate reconditiona calculatorul pompei.
Am verificat daca se invarte axul cu came.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,066
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Calculator pompa.
Se repara dar, de regulã costa cat o pompa s.h.
  • TScantei

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2018

  • Mesaj Privat
Inainte de asta am sa verific si tensiunile care intra in mufa electrica de la pompa . Sa vad cum am acces la aceasta .
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu munci degeaba,problema e pe comunicarea digitala dintre calculatorul pompei si ECM...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR