Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • maryan08

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor am vazut diferitele metode prin care se pot restaura farurile si vreau sa va prezint si metoda folosita de mine pe masina personala plus alte cateva masini care a dat un rezultat bun si de durata. Am avut ocazia recent sa restaurez farurile unui Ford Fusion din 2002 pe baza caruia v-oi face tutorialul de mai jos.

Materiale necesare:
-Surubelnite/chei pentru demontarea farului
-Hartie abraziva P1000/P2500
-Folie Oracal transparenta
-Detergent vase (pur/fairy etc)
-Detergent pentru geamuri (clean)
-Pulverizator cu apa
-Carpa de bumbac
-Foarfeca/lama/cutter
-Uscator de par

Pasul 1: Se demonteaza farul de pe masina pentru a nu se atinge vopseaua cu hartia abraziva si pentru o mai buna manipulare a acestuia. Mai jos cateva poze cu aspectul farului inainte de demontare.


Pasul 2: Se curata suprafata farului cu apa si cu detergentul de vase dupa care se clateste cu apa si se incepe slefuirea cu harita abraziva P1000. In timpul slefuirii suprafata farului trebuie sa fie uda. Din cand in cand este recomandata clatirea farului cu apa pentru a se observa mai bine imperfectiunile. Pentru aceasta se va folosi pulverizatorul cu apa. Aceasta etapa se termina cand suprafata farului devine alb mat si dispar petele galbene urmele de zgarieturi fine etc. Se sterge farul de apa si se cauta eventualele defecte inca prezente, daca sunt gasite portiuni neterminate se continua procesul de slefuire cu hartia abraziva P1000. Poza cu farul dupa slefuirea cu hartia P1000.


Pasul 3: se continua netezirea suprafetei cu hartia abraziva P2500 pana cand se observa clarificarea plasticului. Cand farul nu se mai clarifica se spala cu pur si apa se sterge dupa care se freaca cu o carpa de bumbac curata pana cand se imbunatateste transparenta. La finalul procesului farul trebuie sa arate ca in poza de mai jos.


Pasul 4: Se aplica folia pe far, se va folosi folia mentionata mai sus deoarece este elastica atunci cand este incalzita. Pentru aplicare se umezeste suprafata farului si folia cu detergentul de geamuri (clean) prin pulverizare. Se incalzeste fola cu uscatorul de par unde suprafata este rotunda. Pentru aceasta operatiune este recomandat sa fie doua persoane. Se ia un card de plastic si se acopera cu o bucata de panza si se incepe aplicarea pe far incepand dintr-o parte si luand-o din aproape in aproape. De mentionat ca folia are un adeziv care se activeaza la umezeala iar daca se incearca dezlipirea ei dupa montare aceasta se poate deteriora. Folia trebuie aplicata si pe suprafata unde farul nu este vizibil pentru o mai buna rezistenta. Dupa aplicare se taie excesul si se urmareste ca aceasta sa fie lipita si pe margine.
Dupa aplicarea foliei farul o sa ramana cu o oarecare neclaritate cauzata de umezeala ramasa sub folie dar dupa cateva zile aceasta dispare si farul o sa fie transparent asa ca nu trebuie sa va ingrijorati. Si in final o poza cu farul dupa aplicarea foliei.


Pasul 5: Se monteaza farul pe masina si se conecteaza alimentarea becurilor.

In final vreau sa mentionez ca am farurile reconditionate cu aceasta metoda de aproximativ 10 luni la un opel astra g si arata ca atunci cand le-am facut. Pentru alte intrebari va ajut cu placere si va urez rabdare si spor la treaba.
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Ce sa zic , metoda ta chiar daca e foarte ,,casnica,, n-am curaj sa o aplic. Practic freci farul cu smirghel de 1000/2500 in mediu umed si apoi mai ,,pierzi,, din zgarieturi prin frecare cu bumbac. La final infoliezi totul. Nu contest, se vad imbunatatiri in poze dar prefer o alta varianta.
Intr-o zi am vazut la serv un coleg ce tot freca ecranul telefonului cu o pasta. Zicea ca e plin ecranul de zgrieturi fine si minunea aia le scoate. Oricat am fost de sceptic am ramas surprins de cum arata ecranul telefonului dupa 20 minute de frecat. Am testat si eu pe carcasa becului iluminare nr inm spate ( avea o tenta verzuie de ,,matasea broastei,, si era si opac - luat de la dezmembrari- si dupa 10 minute de frecat parea ca nici nu mai are geam - vedeam inclusiv filamentul becului.
Sint convins ca merge si la faruri si eventual pentru pastrare ar trebui aplicata acea folie folosita de tine.
Dar e bine venit tutorialul tau din considerentul ca ,,uite, si asa se poate,,
Multumim !
  • maryan08

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Am vrut sa prezint metoda asta pentru ca la variantele cu polis nu era prevazuta nici un tip de protectie a farului pe termen lung acesta urmand sa revina la starea initiala deoarece se indeparteaza stratul de lac protector care oricum era distrus , cat despre stratul de material indepartat de pe far este foarte subtire farul avand undeva la 3mm grosime poate chiar mai mult. Pentru niste faruri care ajung in starea de mai sus sau chiar si atunci cand sunt mai putin matuite consider ca este mai eficinet din punct de vedere economic sa se reconditioneze decat sa fie inlocuite cu altele noi.
  • doryx

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Parerea mea este ca ai sarit un pas.
La pasul 4 ar trebui dat cu o substanta de polish pt plastic ceva de genul, care reda luciul.
Dupa care aplicata folia...
  • claudiu-cld

  • Mesaje scrise: 6,515
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2006

  • Mesaj Privat
exact ai sarit pentru 1-2 pasi si anume dupa slefuirea cu hartia 2500 trebuia sa dai cu o pasta de polish si apoi cu o pasta de finish si farul iesea ca nou.
Pentru protectia pe termen lung se aplica folia asa cum ai facut si tu .
probabil ca nu s-a precizat cum se face protectia pentru ca uni prefera folia iar alti prefera sa intretina farul cu o ceara cu rezistenta la temperaturi inalte,Finish Care Hi temp.
spor la polishat faruri.
Sa nu face-ti asa
  • maryan08

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu este necesar sa mai fie dat cu polis deoarece folia are adezivul care acopera fara probleme "zgarieturile" lasate de smirghelul de 2500 iar rezultatul este acelasi am testat cu carpa de bumbac pana era farul ca nou si am pus folia iar celalat nu l-am mai frecat cu carpa au iesit identic, plus ca nu stiu ce efect are folia daca este pusa pe farul care a fost dat cu solutia de polis, ma gandesc ca nu ar adera la fel.
  • nikmada

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra OPC 2008 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2015

  • Mesaj Privat
-Spray Lac Macota Plc 200(puteti sa folositi orice lac)
-Hartie abrasiva 800-1500
-Scotch rezistent la apa
-Protectie pentru restul masinii
-Pulverizator cu solutie d geamuri
-Pulverizator cu apa pentru hartia abraziva

1.Am curatat bine farurile cu solutia de geamuri
2.Am izolat pe langa far
3.Am inceput a curata cu hartie abraziva 800 circa 20 minute pe fiecare far (in tot acest timp am folosit apa ca hartia sa nu se incarce si sa curete bine)
4.Am trecut la hartia abraziva de 1500 la fel 20 minute..
5.Am curatat bine farurile cu solutia de curatat geamuri,am lasat apoi 10 min sa se usuce
6.La final am aplicat 4 maini de Lac Macota Plc 200 si la fiecare mana am lasat timp de uscare 10 minute(asa scria si pe Spray) ....
Sper sa va fie de ajutor Smile ... am cheltuit 50 lei
Mai am urme pe el pentru ca l am spalat pe interior dar nu ma dranjeaza ... Zgarieturi nu mai am.Mizeria nu se mai prinde asa repede de far(marea mea problema la ce cratere aveam inainte ..) Idea Very Happy
  • v3l0

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Stiu ca-i topic vechi si nu e tocmai practica reinvierea

DAR

Pentru farurile spalate cu apa, farurile cu mizerie in interior, folositi apa distilata, clatiti bine si nu ramane NICI O URMA!

Explicatie: in apa distilata nu sunt minerale si trage minerale din orice si nu prea le lasa in uram.

Spor!
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Cu folia nu m-am descurcat. Am udat farul, am pus folia, am tras de aceasta dar nu vrea sa ia conturul farului. In special in spatele marginilor.9margini... Coli abrazive 500,1000,2000 si pasta polish.


  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pai folia trebuie incalzita ca sa ia forma farului...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Folia da, dar cica mergea si cu apa... Las ca mai am folie si pun alta. Pana una alta, lupa dracului din partea dreapta e arsa... Da lumina de dacia 1300
Far stanga
Far dreapta
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
merge cu apa daca e farul cat de cat drept.
la astra h nu e drept ci e bombat (sa zic asa) si nu prea ai ce face cu apa ci trebuie incalzita folia ca se poata mula cum trebuie pe forma farului.

eu mi-am polistat acum 2 ani ambele faruri + folie
25 de lei polisharea / far
25 de lei folia / far
total 100 de lei.
deocamdata arata bine (nu stiu ce folie a pus dar dupa 2 ani inca arata bine).
cand se zgarie o sa ma duc tot acolo asta sa-mi schimbe foliile.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
La tine e ieftin. Mie mi-au cerut 150 de lei pe bucata +folie... si ma bucur ca nu le-am platit dat fiind faptul ca la un far am facut degeaba polish-ul.
Acum trebuie sa caut pe internet sa vad daca se pot schimba lupele sau daca se gasesc in comert dar ma cam indoiesc ca se gasesc iar pentru un far sh 700 de lei ca nou e "doar" 2000 de lei...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
am inteles ca s-ar gasi lupe aftermarket care se potrivesc pe farurile originale...
dar nu as putea zice exact unde...
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Exact, eu am tot cautat si nu am gasit niciunde.
  • horaa

  • Mesaje scrise: 3,472
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2012 a14net
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Diferenta intre un chev aveoo 1 faruri halogen vs astra h xenon... diferenta de la cer la pamant...

  • iaminm

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
la zafira mea am folosit pasta prevent pt a polisa farurile.
am procedat astfel: am pus pe o bucata de material textil , bumbac fin si pasta am aplica pe far direct apoi am frecat cam 3- min neîntrerupt .
am luat alta bucata o bucata de material textil tot din bumbac si apoi am frecat pana a devenit lucios si pasta s-a curãtat.
eu sunt multumit de rezultat .

PS. tot ce ma deranjeazã e ca în farul din dreapta a intrat apa când am fost odatã la spãlãtorie si acum dupã ce s-a uscat au ramas urme în interiorul farului.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR