Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Pentru astra y17dt am cumparat de la Opelshop,mi-a dat 'original' GM cu codurile 93165290 / 1940182
Unii zic pe net ca asta ar inlocui vechiul cod 1940768.
Pe de alta parte de pe un site al producatorului www.ifz-berlin.de pare ca este ulei mineral,nu sintetic cum era 1940768;si pretul este suspect de mic (parca 35/litru)
Nu m-ar deranja atit de tare ca ar putea fi mineral,cit faptul ca la schimbare de tip trebuie spalata cutia cu inca 2 l de ulei,cam neplacut
Stie cineva adevarul?
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
O intrebare am : cel original din cutie e sintetic nu ? si daca acest ulei comercializat cu sigla GM e mineral, eu stiu ca nu se amesteca... si eu as vrea sa completez dar ma bate gandul sa iau un litru de CAstrol 75 W 90
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,097
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
In nici un caz in cutia de viteze manuala nu e nevoie de ulei sintetic. Cutia de viteze este un reductor mecanic in care are loc doar balbotare si nu ardere pentru ca uleiul sa trebuiasca sa reziste la temperaturi mari si sa isi mai si pastreze proprietatile. Cine a spus ca daca schimbi uleiul la cutie trebuie sa o "speli" cu 2l de ulei? Ce este motor? Uleiurile de tip xxW90 sunt uleiuri minerale. Doar la cutiile automate se pune un ulei cu proprietati speciale, similar sau identic cu cel de la servodirectie.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
iata citeva uleiuri de cutie sintetice:
http://www.valvoline.com/pa...il.asp?product=58
http://www.redlineoil.com/p...&categoryID=6
http://www.mobiloil.com/USA...ube_75W-90LS.aspx
in general 75w90 sint sintetice sau semisintetice
probabil ca totusi GM 1940768 era mineral
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Codul Opel 1940757 cum este la mine ca am cutie de Suzuki, este de ulei sintetic si mai ieftin de 100lei/l nu am gasit.
Am auzit ca la y17dt uleiul este cam 35lei/l si sincer nu credeam, poate la voi este altul mai "slab" ... asa o fi ?!
  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
CE vreaus a intreb : cum sta treaba cu uleiurile de cutie? am niste ulei Renault Elfmatic pentru cutii automate, merge sa completez la mine ?

Astept pareri ? dacuciureanu ? vreo parere ?
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Nu sunt compatibile cele de automate cu cele de clasice;si in general,nu trebuie amestecate aiurea,sau poate vreti salata de pinioane Mr. Green
  • rares728

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pentru cutia de viteze F23 am folosit cu succes Valvoline 80W90. Pret ok: 28RON/l. Surprinzator, dar in cutie a incaput, cu surubul de nivel scos, aprox. 1.9 l (pe loc drept) in loc de 1.55 cum scrie in documentatii. Cutia de viteze nu "simte" ca este sintetic sau mineral si nici nu are nevoie, dar 80W90 este preferabil vara, 75W90 pretabil si iarna (la friguri extreme). Orice marca de ulei recomand, sigur exista si ceva mai performant, dar sunt convins ca orice ulei mai scump de 25RON/l isi va face treaba. Ca regula generala si constatata, uleiurile ±5W se amesteca bine fara sa spumeze. La cutie chiar nu este necesara curatarea. Succes tuturor.
  • vladruse

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Si eu mi-am propus sa schimb uleiul din cutie la masina din semnatura.....am facut rost de Mobil 85W140...e ulei care il pun astia de la reprezentanta Iveco in cutie si grup la camioane....inginerul de acolo mi-a zis ca pot sa-l bag la Opel....voi ce credeti ?...sapt asta vreau sa-l schimb....poate ma lamureste cineva care chiar stie
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe mine au inceput sa ma enerveze unii, nu zic care,
Face un coleg comanda de 5 litri 19 40 757 (la noi e cutie Suzuki si intra 2,2l), nu de alta dar fata de firma cu care lucrez unde cu reducere era 100lei/l astia imi dau pret de 93lei.
Vin bidoanele si surpriza : cod pe ele 19 40 182 !
Caut pe ifz si gasesc diferente mari, al nostru are baza minerala si in rest hidrocarburi sintetice, culoare galbena, pute, temperaturi de folosire si sub -42 grdC.
Asta 19 40 182 (pret real 7 euro sau in Romania 35lei) este mineral si ceva aditivi, culoare rosie, miros slab, temperaturi de operare nespecificate. De pret ce sa zic de la 7 euro in Ungaria si 93lei in Iasi, Romania e cale lunga...
Astia cu magazinele lor au inceput sa ne creada prostii satului sau ce ? Eu iti dau un cod pai ala il aduci nu abureala ca s-a schimbat codul si tu imi dai si la un pret de 3 ori mai mare ca in Bucuresti. De acum am sa apelez la amici care fac Germania si stiu magazine adevarate, marfa originala la pret adevarat. La noi nu stiu ce adaos la adaos au astia dar miroase a nesimtire. Am listat amindoua uleiurile si ma duc sa le dau de cap hirtiile. Bine ca nu am dat avans nici eu nici colegul (cica asa e regula la ei) ca aveau treaba cu mine !

Am sa trimit un mail la astia : http://www.ifz-berlin.de/db_start_GM.htm sa vad ce spun si ei.
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Scuze de offtopic. Referitor la ceea ce spune dancuciureanu, e un adevar cam dureros referitor la bataia de joc de care avem parte din partea comerciantilor din Romania . Un caz similar a fost cand unui coleg de-al meu i s-a busit alternatorul la un Ford Mondeo turbodiesel din 2002. La majoritatea magazinelor la care am vb aici in Bucuresti preturile variau intre 1200ron si 1700ron cu alternatorul vechi la schimb. Am vb cu fratemiu care mi-a trimis din anglia, aceeasi piesa,originala ford, l-a costat 130lire+20 lire transp., 750ron . Adevarul e ca a trebuit sa stea 2 sapt cu masina pe dreapta insa a meritat efortul .


Asta e tara in care traim. Prostia e mare si jecmaneala la ea acasa. Treaba proasta e ca de multe ori produsele trec prin prea multe maini, importatori, distribuitori nationali, distribuitori locali, fiecare punandu-si adaos-ul sau, nu de multe ori pretul de vanzare fiind de x mai mare decat ar fi trebuit .

Consider ca ar trebuie facut ceva in privinta asta, cum e in cazul tigarilor. Productorul specifica pretul final de vanzare al produsului .

Numai bine!

Inca o data imi cer scuze de offtopic.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cozmino poate ca esti pe linga subiect dar e bine sa stie si altii !
Si asa era un subiect :
Protest impotrva Service-urilor Opel
Poate trebuie si unul la adresa comerciantilor locali.

Acum la subiect :
Mers la magazin cu hirtiile in mina, omule asta e un ulei de doi bani ! Ce cu abureala asta, codul asta il inlocuieste pe celelalt ?
Da omul telefon si vorbeste cu marele importator si ca sa scape imi da mie telefonul. Si dai bataie pe amaritul ala, cum imi bagi mie gogorita asta ? Mai, cum vrei tu sa spui ca neamtul inlocuieste un ulei sintetic de ultima generatie cu untdelemn de la bunica ? Poate imi arati si informare service ca eu am si intrebat la IFZ... Dar cu pretul cum ramine ? Asta e ulei de 7euro/l in Ungaria, l-ai carat in spinare de a ajuns la pretul asta ?
Pina la urma a ramas ca da telefon in Germania sa se intereseze si ca suna in 10 minute el.
Dupa 5 minute suna si spune ca aia din Germania au vrut sa traga teapa ! Ca e o neintelegere bla bla bla....

Asa ca atentie mare la mincinosii astia ca s-a schimbat codul, ca asta inlocuieste codul vechi. Daca au gasit la import o pleasca de 5euro/l si au cumparat prea mult, nu au cui sa vinda, sa faca cartofi prajiti cu el, poate mere si la salata !
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vladruse ...sper ca n-ai avut timp sa bagi uleiul recomandat de INGINERU' respectiv specificatii 85W-140 si 80W-140 sunt destinate exclusiv cutiilor de viteze pentru camioane,grupuri ,diferentiale,casete de directie,si alte angrenaje supuse solicitarilor intense nicidecum unei cutii compacte pentru autoturisme.Ca prim efect va fi datorita vascozitatii mult prea mari ,imposibilitatea cuplarii treptelor 1,2 la rece plus ca tot datorita vascozitatii te trezesti ca masina scoasa din viteza pleaca incet de pe loc precum una cu o cutie automata.Asemenea artificii am folosit in cazul cutiilor de viteze amplasate longitudinal care aveau zgomote de rulare si prin ridicarea vascozitatii uleiului se preluau o parte din jocurile care erau sursa de vibratii.Oricum era o solutie care tine mai mult sau mai putin dar oricum mai ieftina decat o alta cutie de viteze.
Cutia de viteze de Opel e foarte compacta si nu permite nici o abatere de la specificatia pe care eu o stiu undeva in jurul a W80 oricum ulei mult mai subtire decat suporta alte cutii.Se pot face experimente dar costa,pot uza mai repede,etc iar legat de probleme dimineata odata cu venirea frigului se obisnuieste dupa pornire selecarea direct a treptei 4se trece succesiv pana la treapta intai si abia dupa aia se poate pleca de pe loc mult mai usor decat incercarea de a forta cutia si timoneria .
Pentru binele masinilor dumneavoastra ,confortul,siguranta si obligat bugetul personal nu luati de bun primul sfat al unui vanzator de piese auto si nici a unui i _ _ _ _ _ r fie el si de la Iveco,pentru ca in meseria de mecanic sunt multi veniti dar putini au chemare pentru asa ceva.

P.S. Daca din diferite motive nu gasiti ulei subtire pentru cutia masinii,cel putin pe perioada rece recomand in deplina cunostinta de cauza in loc de uleiuri foarte vascoase uleiul de cutie automata care e mult mai aproape de adevar in conditiile astea.
  • raszvan

  • Mesaje scrise: 0
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2006

  • Mesaj Privat
mecaNIK are dreptate. Va spun din proprie experienta. Am un focus si m-a mancat in fund sa schimb uleiul cu mobil 75w90 sintetic. Acum intra ca dracu in viteze.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Incearca sa scapi de ulei daca intra greu in viteze,dat fiind calitatea masinii si probabil e destul de noua,o sa tina ceva timp dar odata cu racirea vremii o sa intre din ce in ce mai greu in viteza si apara si uzurile de rigoare pe la sincroane.
  • iuliansfilie

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: suceava
  • Masina: Vectra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Am urmarit cu interes discutiile de mai sus.
Sa inteleg ca daca pierd putin ulei pe la semering(uri) sau cum s-o zice (mai sus am intalnit termenul de simiring...), n-are rost sa completez ci trebuie facuta reparatia mai intai, apoi schimbat uleiul din CV?
Are idee cineva cat ma poate costa intr-un service treaba cu semeringul?
Cat de grav ar fi daca as completa uleiul, pana reusesc sa-mi rezolv treaba cu pierderea de ulei, in conditiile in care habar n-am ce ulei o fi pus predecesorul meu in CV?

(Opel Vectra A, 1.6i, 1992)
  • RaresSDT

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2007

  • Mesaj Privat
La open nu am avut pb cu semeringul dar am avut un Citroen care a avut pb cu semeringul si surpriza l-am schimbat si tot picura ulei ... bon inapoi la service ... ca sa constat ca semeringul era bun dar se facuse canal in planetara si puteam sa tot pun eu semeringuri ca trebuia sa schimb planetara Deci concluzia mea dute undeva ude sunt priceputi baietzi chiar daca te costa mai mult ca tot esi mai eftid decat daca te duci de 2 ori, pretul nu pot sa il zic cam cat iti va lua ca depinde de ce ai busit pe akolo
Bafta
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Se discuta despre simeringul de la cautator, 5 lei el manopera 20-30lei, materiale de curatare 15lei.
  • kofescu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 1.6 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Are cineva idee la cati km se schimba uleiul din CV?
la mine exista o "problemuta" la treptele 2,3 simt in schimbator o usoara rezistenta la intrarea in viteza...
astept sfaturi!
  • sla

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2008

  • Mesaj Privat
in principiu, uleiul din cutie nu se schimba , se completeaza
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Skip ads


Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR