- catalin_tl
- OP
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
Buna ziua tuturor!
Am cautat ceva asemanator pe forum si nu am gasit. Un comportament total atipic si ciudat. Doua probleme :
1. Am fost cu Vectra la electrician, in service. Aveam o problema cu tensiunea debitata de alternator - scadea sub 12,5 V cand cuplam consumatorii. Fara consumatori, dimineata la pornire aveam 14,1-14,2 V, dupa ce se mai incalzea motorul aveam 13,5-13,8 V fara nici o explicatie. Pana la urma din 3 alternatoare pe le-am desfacut complet, "in batista", pe banc am obtinut un alternator care "tine" bine tensiunea in limitele 14,5 V dupa pornire, in gol si 13,9-13,7 V in sarcina cu toti consumatorii mari. Am verificat (destul de riscant) diodele cu un "circuit" cu un bec la 220V sa nu fie strapunse. Am inlocuit carbunii la releele electronice pe care le am si le-am probat pe alternatorul altcuiva din service. Deasemenea am verificat sa nu fie scurt-uri la masa in stator si rotor. Am curatat inelele colectoare de pe rotoare si le-am verificat diametrele. Avand in vedere ca toate valorile masurate sunt bune, ca diodele si releele electronice sunt bune, tinand cont si de vechimea alternatoarelor concluzia electricianului a fost ca infasurarea statorului (la 2 din cele 3 alternatoare) ar putea fi coapta sau imbatranita. Am uitat sa spun ca in functionare se cam incingea carcasa alternatorului. Pretul unei asemenea infasurari statorice este de ~ 170 - 180 RON, iar manopera de inlocuire o pot face si acasa. Din experienta pe ati acumulat-o, credeti ca ar fi bine sa comand o astfel de infasurare ? Asta sa fie cauza ?
2. Daca incarc bine-bine acumulatorul in casa pana ajunge densitatea electrolitului la 1,26 g/cmc, deci exact cat este prescris pentru acumulatoarele cu Pb, desi tensiunea pe acumulator dupa montarea pe masina ramane absolut aceeasi 14,4-14,5 V, motorul functioneaza execrabil. "Da in nas", se accelereaza singur si apoi se opreste la stopuri, simpla manvrare a volanului face motorul sa se opreasca.
Invers - daca las acumulatorul sa se descarce pana ii ajunge densitatea electrolitului la ~ 1,20 g/cmc parca am alta masina. Tensiunea pe acumulator in functionare este aceeasi 14,5 V , dar motorul toarce. Turatia in ralanti excelenta absolut constanta, nu mai "da in nas" deloc, sare din loc la accelerari, te face fericit nu alta. Si totusi nu inteleg ce se intampla ? Oricat as incerca sa-mi dau o explicatie nu reusesc. Intelegeam fenomenul daca neplacerile se produceau cand acumulatorul era descarcat sau defect. Are cineva vreo explicatie pertinenta ?
Ultima modificare făcută de catalin_tl la Mie 16 Mai, 2007 8:05 am
Am cautat ceva asemanator pe forum si nu am gasit. Un comportament total atipic si ciudat. Doua probleme :
1. Am fost cu Vectra la electrician, in service. Aveam o problema cu tensiunea debitata de alternator - scadea sub 12,5 V cand cuplam consumatorii. Fara consumatori, dimineata la pornire aveam 14,1-14,2 V, dupa ce se mai incalzea motorul aveam 13,5-13,8 V fara nici o explicatie. Pana la urma din 3 alternatoare pe le-am desfacut complet, "in batista", pe banc am obtinut un alternator care "tine" bine tensiunea in limitele 14,5 V dupa pornire, in gol si 13,9-13,7 V in sarcina cu toti consumatorii mari. Am verificat (destul de riscant) diodele cu un "circuit" cu un bec la 220V sa nu fie strapunse. Am inlocuit carbunii la releele electronice pe care le am si le-am probat pe alternatorul altcuiva din service. Deasemenea am verificat sa nu fie scurt-uri la masa in stator si rotor. Am curatat inelele colectoare de pe rotoare si le-am verificat diametrele. Avand in vedere ca toate valorile masurate sunt bune, ca diodele si releele electronice sunt bune, tinand cont si de vechimea alternatoarelor concluzia electricianului a fost ca infasurarea statorului (la 2 din cele 3 alternatoare) ar putea fi coapta sau imbatranita. Am uitat sa spun ca in functionare se cam incingea carcasa alternatorului. Pretul unei asemenea infasurari statorice este de ~ 170 - 180 RON, iar manopera de inlocuire o pot face si acasa. Din experienta pe ati acumulat-o, credeti ca ar fi bine sa comand o astfel de infasurare ? Asta sa fie cauza ?
2. Daca incarc bine-bine acumulatorul in casa pana ajunge densitatea electrolitului la 1,26 g/cmc, deci exact cat este prescris pentru acumulatoarele cu Pb, desi tensiunea pe acumulator dupa montarea pe masina ramane absolut aceeasi 14,4-14,5 V, motorul functioneaza execrabil. "Da in nas", se accelereaza singur si apoi se opreste la stopuri, simpla manvrare a volanului face motorul sa se opreasca.
Invers - daca las acumulatorul sa se descarce pana ii ajunge densitatea electrolitului la ~ 1,20 g/cmc parca am alta masina. Tensiunea pe acumulator in functionare este aceeasi 14,5 V , dar motorul toarce. Turatia in ralanti excelenta absolut constanta, nu mai "da in nas" deloc, sare din loc la accelerari, te face fericit nu alta. Si totusi nu inteleg ce se intampla ? Oricat as incerca sa-mi dau o explicatie nu reusesc. Intelegeam fenomenul daca neplacerile se produceau cand acumulatorul era descarcat sau defect. Are cineva vreo explicatie pertinenta ?
Ultima modificare făcută de catalin_tl la Mie 16 Mai, 2007 8:05 am
Visse- Suspendat
- 1,464 mesaje
- din 06 Jun 2005
- Alta tara
Visse- Mesaje scrise: 1,464
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2005
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,418 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,418
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
Mai, mai dar ce rai sunteti... Lasati bre omu. A vrut sa va dea informatia completa. Si a si facut-o. Iar continutul postului e foarte la obiect. Dati raspunsuri on topic.
Din pacate, in ceea ce ma priveste, cred ca e o problema pe undeva pe la aparatele de masura (desi ma indoiesc). Recunosc deschis ca nu ma pricep la asa ceva.
Dar e un subiect bun de un episod "Twilight Zone".
Din pacate, in ceea ce ma priveste, cred ca e o problema pe undeva pe la aparatele de masura (desi ma indoiesc). Recunosc deschis ca nu ma pricep la asa ceva.
Dar e un subiect bun de un episod "Twilight Zone".
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- catalin_tl
- OP
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
Fratilor OPEL-isti (sper ca nu se supara nimeni) va urez o zi buna si un weekend minunat, cu 'motoarele' turate si fara probleme !
Recunosc ca titlul e 'tare', ce sa fac, am incercat sa dau maximum-maximorum de informatii in minimum-minimorum de spatiu, adica fereastra titlului (asta nu este o critica!!). Simtul umorului il am si inca foarte dezvoltat, asa ca la citirea raspunsurilor m-a 'busit' un ras de se uitau colegii de munca ciudat la mine. Nu, nu scriu de la telegraf, nici nu cred ca mai exista.
Acum, revenind la ale noastre :
1. Problema statorului de la alternator - am incercat chiar varianta 'ciobaneasca', adica fara releul electronic de tensiune, folosind numai un suport portperii recuperat de la un releu defect am excitat direct cu + 12V din acumulator rotorul alternatorului, cu motorul in functiune si consumatorii mari cuplati. Rezultatul : tensiunea a inceput imediat sa creasca vertiginos pana pe la 17,5 V, dupa care, ciudat, s-a oprit si a inceput sa scada la fel cum a crescut, stabilizandu-se undeva la ~11 V (carcasa deja frigea). Motorul masinii nici nu percepea modificarile de sarcina. Intr-un fel incepe sa se clarifice de ce, indiferent de releul de tensiune folosit sau de calitatea acumulatorului, nu reuseam sa am o tensiune normala. Totodata pare sa explice de ce la porniri la rece aveam tensiune normala, ulterior scazand cu cat carcasa alternatorului se incalzea. Norocul meu ca din 3 alternatoare am reusit sa fac unul bun.
2. Problema funtionarii ciudate (oribile) a motorului atunci cand am acumulatorul incarcat normal - ei, aici nu mai am nici un raspuns, pur si simplu nu mai am idei.Stie careva, v-ati mai intalnit cu asa ceva pana acum ? Intelegeam cat de cat comportamentul invers, dar asa...
Cu bine si astept daca se poate idei, sugestii, raspunsuri, glume, tachinari, etc. etc....
Recunosc ca titlul e 'tare', ce sa fac, am incercat sa dau maximum-maximorum de informatii in minimum-minimorum de spatiu, adica fereastra titlului (asta nu este o critica!!). Simtul umorului il am si inca foarte dezvoltat, asa ca la citirea raspunsurilor m-a 'busit' un ras de se uitau colegii de munca ciudat la mine. Nu, nu scriu de la telegraf, nici nu cred ca mai exista.
Acum, revenind la ale noastre :
1. Problema statorului de la alternator - am incercat chiar varianta 'ciobaneasca', adica fara releul electronic de tensiune, folosind numai un suport portperii recuperat de la un releu defect am excitat direct cu + 12V din acumulator rotorul alternatorului, cu motorul in functiune si consumatorii mari cuplati. Rezultatul : tensiunea a inceput imediat sa creasca vertiginos pana pe la 17,5 V, dupa care, ciudat, s-a oprit si a inceput sa scada la fel cum a crescut, stabilizandu-se undeva la ~11 V (carcasa deja frigea). Motorul masinii nici nu percepea modificarile de sarcina. Intr-un fel incepe sa se clarifice de ce, indiferent de releul de tensiune folosit sau de calitatea acumulatorului, nu reuseam sa am o tensiune normala. Totodata pare sa explice de ce la porniri la rece aveam tensiune normala, ulterior scazand cu cat carcasa alternatorului se incalzea. Norocul meu ca din 3 alternatoare am reusit sa fac unul bun.
2. Problema funtionarii ciudate (oribile) a motorului atunci cand am acumulatorul incarcat normal - ei, aici nu mai am nici un raspuns, pur si simplu nu mai am idei.Stie careva, v-ati mai intalnit cu asa ceva pana acum ? Intelegeam cat de cat comportamentul invers, dar asa...
Cu bine si astept daca se poate idei, sugestii, raspunsuri, glume, tachinari, etc. etc....
- Mr.Opel
- Admin
- 2,374 mesaje
- din 15 Apr 2004
- Astra 2001 Y17DT
- Mures
Mr.Opel
- Mesaje scrise: 2,374
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Apr 2004
- Mesaj Privat
- chihuahua
- **
- 159 mesaje
- din 06 Jan 2007
- Vectra 2001 Y20DTH
- Brasov
chihuahua
- Mesaje scrise: 159
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2007
- Mesaj Privat
se vede ca te pricepi sa explici si pare ca esti in domeniu. insa te-ai intrebat daca nu e de-acolo problema? vorbesti de probleme in functionarea motorului...
in rest... nu vreau sa ma pun rau cu adminul, insa poate nu ar fi bine sa schimbi titlul. esti tare colega.la fel si colegul je. am ras cum de mult nu am mai facut-o recunosc ca am accesat topicul din curiozitate. vei primi si raspunsuri pertinente de la cei care chiar stiu ce spun.
in rest... nu vreau sa ma pun rau cu adminul, insa poate nu ar fi bine sa schimbi titlul. esti tare colega.la fel si colegul je. am ras cum de mult nu am mai facut-o recunosc ca am accesat topicul din curiozitate. vei primi si raspunsuri pertinente de la cei care chiar stiu ce spun.
- catalin_tl
- OP
- 53 mesaje
- din 10 Aug 2006
- Vectra 1992 C20NE
- Tulcea
catalin_tl
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Tulcea
- Masina: Vectra 1992 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Aug 2006
- Mesaj Privat
@chihuahua - ham ham (adica multumesc ! ) - ma gandesc sa schimb titlul topicului ca am primit destule observatii - legat de problema masinii pot sa spun ca inca n-am rezolvat nimic. Curios este ca motorul merge impecabil numai atunci cand acumulatorul este descarcat (densitate electrolit < 1,1 g / cm3). Cineva mi-a sugerat ca densimetrul pe care il folosesc nu ar indica corect. Mai vedem...daca ma "luminez" am sa postez imediat. Cu bine !
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Cind ai acumulator incarcat complet el nu mai preia virfurile de tensiune, ele se duc in restul de consumatori.
Acumulator putin descarcat preia si "netezeste" variatiile de tensiune instantanee.
Cauta ECU (interior sub torpedou spre stilp parca) si desfa-l. Masoara condensatorii de filtraj, in toti acesti ani ei au stat in caldura si posibil sa se fi uscat. La inlocuire sa pui la 105 grd. C nu 85 ! , si LESR (low ESR - rezistenta echiv serie) de preferat sau LL (low leakage).
Evident nu este de uitat si varianta cu acumulatorul, dar masina trebuie sa mearga si cu unul incarcat complet.... Nu mai fa probe fara acumulator sau fara regulator !
Acumulator putin descarcat preia si "netezeste" variatiile de tensiune instantanee.
Cauta ECU (interior sub torpedou spre stilp parca) si desfa-l. Masoara condensatorii de filtraj, in toti acesti ani ei au stat in caldura si posibil sa se fi uscat. La inlocuire sa pui la 105 grd. C nu 85 ! , si LESR (low ESR - rezistenta echiv serie) de preferat sau LL (low leakage).
Evident nu este de uitat si varianta cu acumulatorul, dar masina trebuie sa mearga si cu unul incarcat complet.... Nu mai fa probe fara acumulator sau fara regulator !