Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • alexandru.achim

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Va salut,
Sunt posesorul unui Astra H 2005 , Z16XEP 1.6 benzina, 200.000 km. In urma unui defect comun : o tabla de la galeria de admisie a inceput sa tzacane , exact ca in acest videoclip :



am fost la service (motorul functiona perfect) si mi-a rezolvat problema. Operatiunea fiind destul simpla (s-a dat corp clapeta jos..si galeria...curatare, silicon temp inalte...), motorul nu a avut timp sa se raceasca, am venit cu ea acasa , bucuros ca nu se mai aude acel zgomot.
Dimineata la prima cheie , a pornit insa :
1. turometru se salta in sus si in jos - gen ECU incerca sa creasca turatia (ca socul electronic) , masina "balbaia" parca mergea in 2,3 pistoane, apoi iara revenea cateva secunde ....la 1200 ture ...dupa cateva cicluri ...motorul s-a oprit. mentionez ca degeaba apasam , pedala...fara efect

2. dupa vreo cinci porniri ....genul..am reusit sa "prind" pedala si am tinuto la 3000-4000 ture pana s-a incalzit. dupa ce s-a incalzit, pornire normala, relanti normal , reactie la pedala acc imediata

3. diagnoza op-com : nici un cod de eroare

Am mai incercat si urmatoare zi si efectul a fost la fel ca la pct. 1,2

Ce credeti ca ar putea fi defectul ? ECU , corpul clapetei (insa repet la cald functioneaza ireprosabil) sau altceva

Multumesc anticipat pentru raspuns
Alexandru
Skip ads

  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Aer fals.
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut alexandru.achim,
Am opel astra g 1.6 din 2006, 174600km cod motor Z16XEP,
La tine este sunt mai multe probleme :
1.Throuthbody are joc in el si este plin de ulei din cauza garniturii pcv de la epuratorul din capacul de peste chiulasa, care este sparta;
2. Tacaneala si lipsa turatiei sunt de la corp clapete (twinport-ul) si probabil clapeta de acceleratie.
3. senzorul de pozitie de pe tija principala de la twinport;
4. actuatorul de pe twinport;
5. traseu recirculare gaze arse + EGR infundat.
Eu mi-am rezolvat problema , printr-o inventie proprie (kit de reparatie acest twinport).
Mentionez ca si motorul meu se auzea la fel!
Mentionez ca am rezolvat aceeasi problema la opel astra g 1.6 twinport din 2003 , cu nr de inmatriculare IF90COM , prin recomandarea baietilor de la firma EDS auto.
Pot sa iti confirme ei.
Mentionez ca nu am intalnit opel cu motor 1.6 , Z16XEP care sa nu aiba aceste probleme!
Astept sa ma contactezi pentru remedierea problemei si la tine!
Vezi ca am postat un filmulet cu motorul meu cum se aude acum dupa reparatie!
Motoarele sunt identice la astra G si H care au z16xep! Inclusiv twinportul!
S-ar putea sa ai si un tachete spart la cum bate!
La cald si turatie mare nu il mai auzi tu! Motorul tacane in continuare!
  • burtilaa

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Salut ... la ce pret ajunge acel kit de reparatie ?
  • MUSCELEANU RADU

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut burtilaa ,
Pretul cu tot cu garnituri ajunge la 1500 de ron.
Manopera te duce la 200 de ron.
Oricum este sub pretul pietei.
In cazul in care egr-ul este anulat , pot sa iti ofer ceva aftermarket nou!
Iti recomand si un shimb de ulei si filtru de ulei dupa aceasta reparatie!
Se poate schimba si garnitura de la epuratorul (pcv) din capacul de peste chiulasa!
Pretul garniturii este de 150 de ron plus montaj.
Operatia de reparare in totalitate inseamna ca timp de lucru cam 8 ore.
Depinde de suruburi daca scapa intregi. Suruburile de la capacul de peste chiulasa nu prea scapa intregi!
Se poate inlocui si actuatorul de pe corp clapete daca este ars.
Am uitat sa pun 80 ron garnitura de cauciuc dintre capac si chiulasa! Daca se umbla la capac!


Ultima modificare făcută de MUSCELEANU RADU la Mar 13 Feb, 2018 9:21 am, modificat de 3 ori în total
  • burtilaa

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Multumesc Radu ... una peste alta undeva la 2000 lei Smile ... incep sa strang cureaua putin si in cel mai scurt timp am sa te contactez .
  • alexandru.achim

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2018

  • Mesaj Privat
Va salut,
Dupa toate interventiile (deoarece nu aveam erori in diagnoza)...schimbat EGR, curatat Twinport , schimbat corp clapeta , schimbat pompa benzina cu regulatorul de presiune...am aflat problema : vesnicul ECU :
TREBUIE SA PUN CONTACTUL 10-15 min DIMINEATA, ca ECU sa fie ALIMENTAT si apoi dau DEMAROR si merge perfect fara sa imi dea in nas fara erori. Aceasta operatia a venit la recomandarea unui prieten electronist : modulul de amplificare si stabilizare a semnanului generat de senzorul crankshaft (0,2 V alternativ la semnal 5V curent continuu) contine condensatori care trebuie sa fie "incarcati" . Datorita faptului ca sunt incinsi in cutiuta ECU deasupra motorului , se "usuca" si nu isi mai fac treaba. De aceea schimband diversi sensori crankshaft nu ii recunostea pe toti , cu toate ca erau pentru Z16XEP.
Acum sa vad cat pot merge asa !
  • MCostache294

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2019

  • Mesaj Privat
10-15 minute sa ti contactul pus?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR