- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
Salut,
1. Poate vi se pare ca ma insel dar chiar cupleaza ABS-ul prea repede: cred ca daca putin o roata din cele 4 se blocheaza partial imieadiat intra ABS, nu asta ar fi problema, ci faptul ca forta de franare este chiar mult mai mica decat ma astept, si nu ma insel.
2. O alta problema: la viteze mari (>110) cand pun frana mai puternic, simt cum franeaza in "hopuri", ca si cum ar fi ovalizate discurile.
Sa fie ovalizate?
De aici ma gandesc si la faptul ca ABS-ul intra mai repede din aceasta cauza: discurile fiind ovalizate franeaza mai tare pe o parte a cursei -> rezulta ca roate se poate bloca mult mai repede (desi nu e cazul)
3. Cat ar fi manopera la schimbat discuri frana (fata)?
Alte cauze / pareri?
Multumesc
1. Poate vi se pare ca ma insel dar chiar cupleaza ABS-ul prea repede: cred ca daca putin o roata din cele 4 se blocheaza partial imieadiat intra ABS, nu asta ar fi problema, ci faptul ca forta de franare este chiar mult mai mica decat ma astept, si nu ma insel.
2. O alta problema: la viteze mari (>110) cand pun frana mai puternic, simt cum franeaza in "hopuri", ca si cum ar fi ovalizate discurile.
Sa fie ovalizate?
De aici ma gandesc si la faptul ca ABS-ul intra mai repede din aceasta cauza: discurile fiind ovalizate franeaza mai tare pe o parte a cursei -> rezulta ca roate se poate bloca mult mai repede (desi nu e cazul)
3. Cat ar fi manopera la schimbat discuri frana (fata)?
Alte cauze / pareri?
Multumesc
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
Ar putea fi si cauciucurile.In momentul in care ai un cauciuc sau o punte cu cauciucuri slabe automat la o frina rotile vor frina neuniform si atunci intra EBD care va regla (citeste slabeste frina pe cauciucurile bune pina la nivelul cauciucului cel mai prost) frinele de pe roti.Am patit ceva asemanator cind am avut cauciucuri de iarna pe fata si cauciucuri de vara pe spate si intra ABS de nu era adevarat cind puneam o frina sanatoasa chiar daca nu era zapada pe jos.Dupa ce am montat inapoi cauciucurile de vara pe fata frinele sint mult mai bune acum si nu mi-a intrat ABS decit daca frinez pe suprafete alunecoase.
La masina fara ABS daca frinezi de la 120kmh pina la 40 kmh se simte pina si-n volan trepidatia rotilor daca ai discurile ovalizate.La masina cu ABS nu stiu cum se manifesta.
La masina fara ABS daca frinezi de la 120kmh pina la 40 kmh se simte pina si-n volan trepidatia rotilor daca ai discurile ovalizate.La masina cu ABS nu stiu cum se manifesta.
- b28cxh
- **
- 396 mesaje
- din 22 Jan 2006
- Vectra 1992 C18NZ
- Bucuresti
b28cxh
- Mesaje scrise: 396
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1992 C18NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2006
- Mesaj Privat
- styx
- **
- 276 mesaje
- din 09 Sep 2005
- Vectra 1994 C20NE
styx
- Mesaje scrise: 276
- Locatie:
- Masina: Vectra 1994 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2005
- Mesaj Privat
am un prieten care avea aceeashi problema: la franare, la viteze mari, ii vibra groaznic = discurile pe fatza erau duse; le-a schimbat - totul ok.
alta problema acelashi prieten: ii vibra (toata mashina) la viteze mari (peste 120) = unul din cauciucurile de pe spate avea o galma; le-a schimbat pe amandoua de pe spate - totul ok.
alta problema acelashi prieten: ii vibra (toata mashina) la viteze mari (peste 120) = unul din cauciucurile de pe spate avea o galma; le-a schimbat pe amandoua de pe spate - totul ok.
- Dac
- OP
- 231 mesaje
- din 07 Feb 2005
- Vectra 1993 C16NZ
- Timisoara
Dac
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 1993 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2005
- Mesaj Privat
adaug inca ceva legat de vibratii in volan:
la viteza mai mare (150km/h) cateodata imi vibreaza volanul, cateodata nu, si asta se poate schimba la prima curba: daca vibra inainte de curba se poate sa nu mai vibreze dupa curba (si invers)
- de la ce sa fie acest comportament ciudat?!
legat de franare la viteza - apar si la mine acele vibratii care se transmit prin volan.
ma gandesc si la cauciucuri sa fie cu problema - pe spate nu sunt chiar ok, pe fata sunt noi fulda - sa fie influentat ABS-ul in masura mare si de cauciucurile de pe spate?
la viteza mai mare (150km/h) cateodata imi vibreaza volanul, cateodata nu, si asta se poate schimba la prima curba: daca vibra inainte de curba se poate sa nu mai vibreze dupa curba (si invers)
- de la ce sa fie acest comportament ciudat?!
legat de franare la viteza - apar si la mine acele vibratii care se transmit prin volan.
ma gandesc si la cauciucuri sa fie cu problema - pe spate nu sunt chiar ok, pe fata sunt noi fulda - sa fie influentat ABS-ul in masura mare si de cauciucurile de pe spate?
- obiwankenobi
- **
- 182 mesaje
- din 19 Oct 2005
- Astra 2008 y17dth
- Brasov
obiwankenobi
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2008 y17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2005
- Mesaj Privat
@dac,@b28cxh
Mecanismul ABS se bazea-za pe masurarea vitezei rotilor in momentul frinarii.Daca ai cauciucuri proaste pe o punte si cauciucuri bune pe celalalta punte,cauciucurile proaste se vor invirti mult mai repede decit cele bune si probabil exista o limita la care ABS va considera chestia aceasta patinaj si va slabi frina pe cauciucurile bune astfel incit sa egaleze viteza de rotatie a celor de pe puntea cu cauciucuri mai slabe.
Am patit-o cum v-am spus cu rotile de iarna pe fata si cele de vara pe spate.La o masina fara ABS ( am avut Cielo) daca aveai cauciucuri bune pe puntea fata totul este O.K masina frina bine
@dac
Daca vibrea-za volanul si trepidea-za masina in momentul frinarii este vorba foarte probabil de ovalizarea discurilor.Un alt posibil simpton de ovalizare a discurilor este slabirea frinelor, mie nu-mi ieseau frinele nici cu placute de frine noi atunci cind am avut discuri ovalizate.
Daca iti vibrea-za aleator volanul pot fi mai multe chestii sfatul meu este sa gasesti un mecanic bun si sa verificati toata bucsaraia de la puntea fata
si sa-ti verifice discurile de frina.
Mecanismul ABS se bazea-za pe masurarea vitezei rotilor in momentul frinarii.Daca ai cauciucuri proaste pe o punte si cauciucuri bune pe celalalta punte,cauciucurile proaste se vor invirti mult mai repede decit cele bune si probabil exista o limita la care ABS va considera chestia aceasta patinaj si va slabi frina pe cauciucurile bune astfel incit sa egaleze viteza de rotatie a celor de pe puntea cu cauciucuri mai slabe.
Am patit-o cum v-am spus cu rotile de iarna pe fata si cele de vara pe spate.La o masina fara ABS ( am avut Cielo) daca aveai cauciucuri bune pe puntea fata totul este O.K masina frina bine
@dac
Daca vibrea-za volanul si trepidea-za masina in momentul frinarii este vorba foarte probabil de ovalizarea discurilor.Un alt posibil simpton de ovalizare a discurilor este slabirea frinelor, mie nu-mi ieseau frinele nici cu placute de frine noi atunci cind am avut discuri ovalizate.
Daca iti vibrea-za aleator volanul pot fi mai multe chestii sfatul meu este sa gasesti un mecanic bun si sa verificati toata bucsaraia de la puntea fata
si sa-ti verifice discurile de frina.
hide10
- Mesaje scrise: 8
- Locatie: Alexandria
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2006
- Mesaj Privat
- radzxx
- **
- 200 mesaje
- din 28 Jul 2005
- sibiu
radzxx
- Mesaje scrise: 200
- Locatie: sibiu
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2005
- Mesaj Privat
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
ca sa verifici daca ai discurile ovalizate fa urmatorul test: la viteze mici 20 km/h calc f. putin frana si daca simti ca tine in hopuri ... atunci e clar. Problema cu ABS ul care intra prea repede o am si eu, mi s-a zis ca ar fi de la placutele de frana pt ca atunci cand placutele sunt indep de pe discuri sunt indep prea mult si scapa. Din cate stiu eu pe spate nu functioneaza ABS -ul, la mine cel putin am frana pe tabur. Daca rezolvi ceva cu ABS ul care intra prea repede te rog sa-mi zici si mie mai ales ca din cauza asta era sa-l calc pe unu pe trecerea de pietoni - frana mea neavand nici o efcienta intrand abs ul f. repede
- comnic5
- **
- 193 mesaje
- din 27 Jul 2006
- Omega 2001 y22dth
- Spania
comnic5
- Mesaje scrise: 193
- Locatie: Spania
- Masina: Omega 2001 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
Catalin, sunt masini echipate cu ABS si tamburi pe spate. Verifica numarul canalelor ce pornesc de la pompa ABS, cat si traseul pana la rotile din spate. Senzorii sunt in rulmenti. S-a mai discutat despre asta.
Si eu am tamburi pe spate, dar am sase canale in pompa ABS, dintre care patru duc la fiecare roata. Nu stiu cat de des se blocheaza rotile pe spate, totusi.
Si eu am tamburi pe spate, dar am sase canale in pompa ABS, dintre care patru duc la fiecare roata. Nu stiu cat de des se blocheaza rotile pe spate, totusi.
- air_catalin
- **
- 121 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Astra 2000 1,7DTL
- Prahova
air_catalin
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 1,7DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- peter
- **
- 150 mesaje
- din 24 Jul 2005
- Vectra 1995 X16SZ
- Caras-Severin
peter
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Vectra 1995 X16SZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jul 2005
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,078 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,078
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
raduemy
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1997 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2009
- Mesaj Privat
salut! am si eu un astra f din 97,toate bune pana acum cateva luni. de atunci a inceput sa-mi intre abs-ul mai repede,iar acum nici nu apas bine frana ca si se aude cum intra abs-ul. am schimbat placutele care erau destul de tocite si cauciucurile. dupa 300 km de la schimbarea placutelor am aceeasi problema.mi s-a parut ca discurile erau putin tocite avand un canal mic dar nu le-am dus la rectificat. Care poate fi cauza care duce la intrarea abs-ului asa de repede? Daca stie cineva,sau daca v-ati mai confruntat cu asemenea probleme va raog ajutatima si pe mine.
Multumesc!
Multumesc!
- niladam2002
- **
- 198 mesaje
- din 09 Jul 2008
- Astra 1997 X18XE
- Galati
niladam2002
- Mesaje scrise: 198
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 1997 X18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2008
- Mesaj Privat
raduemy a scris:salut! am si eu un astra f din 97,toate bune pana acum cateva luni. de atunci a inceput sa-mi intre abs-ul mai repede,iar acum nici nu apas bine frana ca si se aude cum intra abs-ul. am schimbat placutele care erau destul de tocite si cauciucurile. dupa 300 km de la schimbarea placutelor am aceeasi problema.mi s-a parut ca discurile erau putin tocite avand un canal mic dar nu le-am dus la rectificat. Care poate fi cauza care duce la intrarea abs-ului asa de repede? Daca stie cineva,sau daca v-ati mai confruntat cu asemenea probleme va raog ajutatima si pe mine.
Multumesc!
Multumesc!
Aceeasi problema o am si eu! Plus ca trebuie sa apas pe frana destul de puternic pentru a frana! Mentionez: placute noi, cauciucuri noi...ramane doar problema discurilor! Sau poate fi de la pompa?
- deleted-79859
- *
- 43 mesaje
- din 10 Nov 2012
deleted-79859
- Mesaje scrise: 43
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Nov 2012
- Mesaj Privat
Frumoasa problema prieteni Tipic marcii Opel sau la toate ? Ma regasesc si in aceasta problema ... ca-n multe altele ))) Probleme la ABS (uneori se mai aprinde ABS-ul in bord) si mai recent am descoperit ca, Parca, intra prea repede in functiune ABS-ul. Ieri, pt a doua oara era sa-l pup pe cel din fata
Am citit tutorialul pt repararea centralinei ABS, am aflat cam ca-r trebui schimbat si lichidul de frana ... Mult mai vor gadilite masinile astea. Bafta
Am citit tutorialul pt repararea centralinei ABS, am aflat cam ca-r trebui schimbat si lichidul de frana ... Mult mai vor gadilite masinile astea. Bafta
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- Brinzan Traian
- **
- 66 mesaje
- din 17 Nov 2012
- Vectra 1998 x16xel
- Dolj
Brinzan Traian
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 1998 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2012
- Mesaj Privat
La vectra mea din '97 nu am astfel de probleme cu ABS-ul. Poate doar asta iarna cand a fost zapada a intrat de cateva ori, in rest.... pe asfalt uscat sau din octombrie 2012 de cand o am eu doar de 3 ori mi-a intrat si anume:
- la cateva saptamani dupa ce am luat masina m-am infipt intentionat in frane pt a-l testa daca si cum lucreaza (impins de curiozitatea ca nu-si facuse simtita prezenta nici pe timp ploios)
- si de 2 ori pe neasteptate in trafic in urma a 2 franari violente (pieTONTI pe trecere si bizon care iesea din parcare fara sa se asigure).....in rest sta cuminte acolo si asteapta sa-si faca treaba in situantii de urgenta.
cunosc pe cineva cu o astra f care la fel ii intra ABS-ul la fiecare apasare a franei si problema s-a dovedit a fi coroanele de pe capetele de planetare (de unde isi ia semnal abs-ul). cred ca la noi la opel este foarte ok cum lucreaza...comparand cu un clio ce l-am avut de la firma...la care daca nu intra de 5-6 ori pe zi ABS-ul, parca nu se simtea el bine...si a fost verificata si para verificata...nimic anormal cica... Cred ca era o dotare in plus la renault.... masaj la talpa
- la cateva saptamani dupa ce am luat masina m-am infipt intentionat in frane pt a-l testa daca si cum lucreaza (impins de curiozitatea ca nu-si facuse simtita prezenta nici pe timp ploios)
- si de 2 ori pe neasteptate in trafic in urma a 2 franari violente (pieTONTI pe trecere si bizon care iesea din parcare fara sa se asigure).....in rest sta cuminte acolo si asteapta sa-si faca treaba in situantii de urgenta.
cunosc pe cineva cu o astra f care la fel ii intra ABS-ul la fiecare apasare a franei si problema s-a dovedit a fi coroanele de pe capetele de planetare (de unde isi ia semnal abs-ul). cred ca la noi la opel este foarte ok cum lucreaza...comparand cu un clio ce l-am avut de la firma...la care daca nu intra de 5-6 ori pe zi ABS-ul, parca nu se simtea el bine...si a fost verificata si para verificata...nimic anormal cica... Cred ca era o dotare in plus la renault.... masaj la talpa
syle1
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Da se pare ca o sami fie destul de greu,sa aflu ceva de aici.
aAm si eu o astra pe motorina si a inceput sa intre abs ul aiurea .Am schimbat discurile si placutele ,dar nu ca ar fi avut ceva , ci ca erau prea uzate.Am intradevar ,amortizoarele uzate ,dar la viteza care intra abs ul nu sare roata in aer si ramine blocata.Am curatat contactele la senzori , i am masurat ,au cam 2,7 ohmi iar tensiunea primita este de 4,8 v.Nu am reusit sa masor senzorii si pe spate ,datorita pozitiei lor ,dar inclin sa zic caci si cei de pe spate sint buni , adica o rezistenta de 2,ceva ohmi ( dupa mijne cred ca i o bobina acolo). Are cineva un sfat pertinent.
Dupa mine na mai ramas decit pompa de frina, nuprea au cum sa se murdareasca acele caneluri ,pentru ca sint in interior , si nici sa se uzeze caci sint din metal.
Cred ca tot testerul Rezolva problema ,,.. asta daca nu i cine va care a patit la fel..
Multumesc anticipat!
aAm si eu o astra pe motorina si a inceput sa intre abs ul aiurea .Am schimbat discurile si placutele ,dar nu ca ar fi avut ceva , ci ca erau prea uzate.Am intradevar ,amortizoarele uzate ,dar la viteza care intra abs ul nu sare roata in aer si ramine blocata.Am curatat contactele la senzori , i am masurat ,au cam 2,7 ohmi iar tensiunea primita este de 4,8 v.Nu am reusit sa masor senzorii si pe spate ,datorita pozitiei lor ,dar inclin sa zic caci si cei de pe spate sint buni , adica o rezistenta de 2,ceva ohmi ( dupa mijne cred ca i o bobina acolo). Are cineva un sfat pertinent.
Dupa mine na mai ramas decit pompa de frina, nuprea au cum sa se murdareasca acele caneluri ,pentru ca sint in interior , si nici sa se uzeze caci sint din metal.
Cred ca tot testerul Rezolva problema ,,.. asta daca nu i cine va care a patit la fel..
Multumesc anticipat!