- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salutare...Incep si eu un subiect, cu toate ca poate a mai fost dezbatuta aceasta problema, insa, eu nu am gasit.
Acum, in perioada asta, cand inca nu a inceput iarna si frigul, nu prea am caldura in masina, decat daca pun un carton in fata la radiator, metoda buna, folosita pe vremuri la vechea Dacie!
Am schimbat in urma cu 2 zile Termostatul, iar la un mers de cativa km buni, (30-40 km),apa, temp apei, nu se ridica decat pe la max 80 grade. (asta in conditiile in care afara erau 0 grade). Daca dau drumul la ventilator, pe orice treapta, se simte aer cald, dar nu cine stie ce!
Chiar daca termostatul este nou, exista posibilitatea sa am si alte probleme, cum ar fi sa am instalatia infundata?....Sau ce imi recomandati sa mai verific?
Va multumesc!
Acum, in perioada asta, cand inca nu a inceput iarna si frigul, nu prea am caldura in masina, decat daca pun un carton in fata la radiator, metoda buna, folosita pe vremuri la vechea Dacie!
Am schimbat in urma cu 2 zile Termostatul, iar la un mers de cativa km buni, (30-40 km),apa, temp apei, nu se ridica decat pe la max 80 grade. (asta in conditiile in care afara erau 0 grade). Daca dau drumul la ventilator, pe orice treapta, se simte aer cald, dar nu cine stie ce!
Chiar daca termostatul este nou, exista posibilitatea sa am si alte probleme, cum ar fi sa am instalatia infundata?....Sau ce imi recomandati sa mai verific?
Va multumesc!
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
vectra c incepe sa dea caldura serios de pe la 50 de grade.
am probat asta urmarind meniul ascuns al BC (de la full can).
cu ventilatorul dat pe 2 si caldura la maxim, baga caldura de nu poti sta inauntru,
probleme pot fi 2:
clapeta care schimba cald-rece blocata (intepenita cu ceva)
calorifer infundat.
am probat asta urmarind meniul ascuns al BC (de la full can).
cu ventilatorul dat pe 2 si caldura la maxim, baga caldura de nu poti sta inauntru,
probleme pot fi 2:
clapeta care schimba cald-rece blocata (intepenita cu ceva)
calorifer infundat.
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
Daca are caldura atunci cand pune carton, problema nu e la calorifer ci la termostat. Mai ales ca lichidul de racire nu ajunge la temperatura optima nici dupa inlocuirea acestuia.
Din pacate ai facut prostia pe care am facut-o si eu. Ai schimbat termostatul, dar problema era inclusiv carcasa lui. Asa ca te sfatuiesc sa schimbi termostatul si carcasa!
dancuciureanu
Tutorial inlocuire termostat Z18XE (Post #1844336) Postat in Mie 23 Dec, 2015 9:53 am
"Termostatul se schimba cum spune neamtul, se uzeaza si scaunul si tot scapa." -> schimba si carcasa, nu doar termostatul!
Din pacate ai facut prostia pe care am facut-o si eu. Ai schimbat termostatul, dar problema era inclusiv carcasa lui. Asa ca te sfatuiesc sa schimbi termostatul si carcasa!
dancuciureanu
Tutorial inlocuire termostat Z18XE (Post #1844336) Postat in Mie 23 Dec, 2015 9:53 am
"Termostatul se schimba cum spune neamtul, se uzeaza si scaunul si tot scapa." -> schimba si carcasa, nu doar termostatul!
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Am mai facut si eu cateva verificari, in urma celor scrise de voi.
Termostatul, l.am schimbat, inclusiv carcasa, cumparate noi. (cel vechi, cred ca era original, ca de abia l.am desfacut, practic se lipise de blocul motor!)
Am pornit motorul si la aprox.50 grade la apa, cum spune colegul de mai sus, am dat drumul la ventilator, pe treapta 2 si de abia se simte aer cald., adica in nici un caz aerul nu este cald cat sa te incalzesti !
Clapeta de aer cald-rece, mai mult ca sigur functioneaza, pt ca am rotit.o de la aer rece la aer cald (maxim-minim) si se aude inauntru acel zgomot de miscare al paletelor de distribuire aer. Cred ca dc ar fi cv blocat, s.ar misca pana la o anumita pozitie si apoi nu s.ar mai auzi acel zgomot, zic eu...in fine, sper sa nu ma insel...
Mai trebuie sa verific dc caloriferul este infundat, cand o sa am timpul necesar, desfac cele doua furtune de la calorifer si bag un jet de apa de la retea, sa vad dc apa circula prin calorifer.
Revin...
Va multumesc pt comentarii!
Termostatul, l.am schimbat, inclusiv carcasa, cumparate noi. (cel vechi, cred ca era original, ca de abia l.am desfacut, practic se lipise de blocul motor!)
Am pornit motorul si la aprox.50 grade la apa, cum spune colegul de mai sus, am dat drumul la ventilator, pe treapta 2 si de abia se simte aer cald., adica in nici un caz aerul nu este cald cat sa te incalzesti !
Clapeta de aer cald-rece, mai mult ca sigur functioneaza, pt ca am rotit.o de la aer rece la aer cald (maxim-minim) si se aude inauntru acel zgomot de miscare al paletelor de distribuire aer. Cred ca dc ar fi cv blocat, s.ar misca pana la o anumita pozitie si apoi nu s.ar mai auzi acel zgomot, zic eu...in fine, sper sa nu ma insel...
Mai trebuie sa verific dc caloriferul este infundat, cand o sa am timpul necesar, desfac cele doua furtune de la calorifer si bag un jet de apa de la retea, sa vad dc apa circula prin calorifer.
Revin...
Va multumesc pt comentarii!
cypryx
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2014
- Mesaj Privat
Gabor Tiberiu a scris:Temperatura trebuie sa fie 90...92,mai ales ca ai schimbat termostatu..furtunele ce intra in habitaclu,trebuie sa fie fierbinti. In cazul in care nu is fierbinti, speli toata instalatia cu o solutie de curatat radiatoare. Daca nu merge nici asa, dai jos furtunele si bagi jetu de apa sa se curete.
confirm,acum o luna am spalat si eu radiatorul din bord ,puneti un furtun la evacuare (sa nu stropiti motorul) iar pe cealalta teava bagati apa sub presiune.inversati spalarea intre tevi,
la mine a curs o gramada de apa murdara am lasat jetul pana sa limpezit iar apoi am bagat pe cealalta teava.
acum am caldura foarte repede,alta viata.
la vectra c se pare ca mizeria se decanteaza in radiatorul de caldura din bord care e parcurs tot timpul de lichidul de racire.
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
cypryx
- Mesaje scrise: 46
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2014
- Mesaj Privat
curatarea radiatorului din bord am facut o cu apa de la retea(radiatorul a fost lasat sa se raceasca o jumate de ora) dar cu presiune(jet de spalat masinile).aparatul care facea presiunea a permis reglarea presiuni ,initial mai mica apoi pana la max. o sa fi uimit ce iese din radiator.
daca ai probleme cu caldura,ai lichid de racire la nivel ok,termostat schimbat,fara probleme de pierderi de lichid,pompa de apa ok,,, cred ca o spalare ar fi ultima solutie(cel putin in cazul meu a dat rezultate f bune) .
dar trebuie avut grija ca se pot uda componente sensibile sau pot ceda imbinarile la presiune mare.protejati zonele sensibile la apa.
ca sa evacuez apa in siguranta am conectat un furtun(plastic verde cu ceva impletitura -din comert ceva pt gradini) iar apa ce sa scurs am lasato sa se scurga intr un sant asa am vazut ce aveam in radiator.
racordurile de la radiator se desfac f usor,se scot sigurantele si apoi se trage usor de furtune.
daca nu da rezultate spalarea inseamna ca buba e mai mare-radiator defect,aeroterma,,motorase de la fantele de ghidaj al aerului,panoul de comanda climatizare,,,contacte electrice ,etc
daca ai probleme cu caldura,ai lichid de racire la nivel ok,termostat schimbat,fara probleme de pierderi de lichid,pompa de apa ok,,, cred ca o spalare ar fi ultima solutie(cel putin in cazul meu a dat rezultate f bune) .
dar trebuie avut grija ca se pot uda componente sensibile sau pot ceda imbinarile la presiune mare.protejati zonele sensibile la apa.
ca sa evacuez apa in siguranta am conectat un furtun(plastic verde cu ceva impletitura -din comert ceva pt gradini) iar apa ce sa scurs am lasato sa se scurga intr un sant asa am vazut ce aveam in radiator.
racordurile de la radiator se desfac f usor,se scot sigurantele si apoi se trage usor de furtune.
daca nu da rezultate spalarea inseamna ca buba e mai mare-radiator defect,aeroterma,,motorase de la fantele de ghidaj al aerului,panoul de comanda climatizare,,,contacte electrice ,etc
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Revin cu aceasta discutie. A trecut si iarna, a venit si vara si eu tot nu am cãldurã. Nu prea am avut timp pânã acum de mașinã, însã astãzi, în urma schimbãrii vasului de expansiune si al antigelului, se întâmplã exact același lucru, povestit de mine la începutul topicului.
Cu mașina rece, am observat urmãtoarele:
Dupã pornire, corpul termostatului se încãlzește, iar furtunul de dupã termostat este rece. Asta înseamnã cã termostatul lucreazã bine, pãrerea mea.
Dupã câteva minute, cu motorul pornit, temperatura apei ajunge la aproximativ 92 grade, ventilatorul (GMV.ul) pornește, iar toate furtunele cu excepția celui din partea stângã care iese din calorifer , snt fierbinți.
Am reglat din interiorul mașinii, rotind cãtre maxim, rotita de aer rece-cald., pe poziția cald.
Am dat drumul la motorașul cu ventilator pe treapta 2.
Caldura ft puțin , de abia se simțea.
Înainte de toate astea, mentionez ca pânã sã bag antigel în instalație, am bãgat apa de la rețea, în calorifer si debitul de intrare este la fel ca la ieșire, asta înseamnã cã caloriferul este ok, nu este înfundat.
Ce poate fi de nu am cãldurã? Mai este ceva ce imi scapa, mai trebuie verificat ceva ...Chiar nu înțeleg....
Astept pãreri și dacã mã poate ajuta cineva din zona Arges-Dambovita, contracost, bineînțeles, as fi mulțumit.
Va mulțumesc!
Cu mașina rece, am observat urmãtoarele:
Dupã pornire, corpul termostatului se încãlzește, iar furtunul de dupã termostat este rece. Asta înseamnã cã termostatul lucreazã bine, pãrerea mea.
Dupã câteva minute, cu motorul pornit, temperatura apei ajunge la aproximativ 92 grade, ventilatorul (GMV.ul) pornește, iar toate furtunele cu excepția celui din partea stângã care iese din calorifer , snt fierbinți.
Am reglat din interiorul mașinii, rotind cãtre maxim, rotita de aer rece-cald., pe poziția cald.
Am dat drumul la motorașul cu ventilator pe treapta 2.
Caldura ft puțin , de abia se simțea.
Înainte de toate astea, mentionez ca pânã sã bag antigel în instalație, am bãgat apa de la rețea, în calorifer si debitul de intrare este la fel ca la ieșire, asta înseamnã cã caloriferul este ok, nu este înfundat.
Ce poate fi de nu am cãldurã? Mai este ceva ce imi scapa, mai trebuie verificat ceva ...Chiar nu înțeleg....
Astept pãreri și dacã mã poate ajuta cineva din zona Arges-Dambovita, contracost, bineînțeles, as fi mulțumit.
Va mulțumesc!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Langa pedala de acceleratie este un capac de plastic prins in 2-3 suruburi torx (T30 parca). Da-l jos si vei vedea motorasul care comuta cald-rece.
Porneste masina si vezi daca comuta cum trebuie.
Adica, cat timp motorasul bazaie, parghiile care se vad pe acolo trebuie sa se miste...
Daca motorasul misca in gol iar parghiile sunt fixe, schimba motorasul pentru ca sigur are rotile dintate din el rupte...
Ps: cel de recirculare si cel de schimba zonele sunt in dreapta, in spatele torpedoului.
Cel de reirculare este crima si pedeapsa sa-l schimbi. Iti trebuie niste torx-uri la 90 de grade destul de mici si vreo 4 maini...
Porneste masina si vezi daca comuta cum trebuie.
Adica, cat timp motorasul bazaie, parghiile care se vad pe acolo trebuie sa se miste...
Daca motorasul misca in gol iar parghiile sunt fixe, schimba motorasul pentru ca sigur are rotile dintate din el rupte...
Ps: cel de recirculare si cel de schimba zonele sunt in dreapta, in spatele torpedoului.
Cel de reirculare este crima si pedeapsa sa-l schimbi. Iti trebuie niste torx-uri la 90 de grade destul de mici si vreo 4 maini...
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Am inteles ideea de mai sus, insa Daca prin calorifer am bagat apa separat, de la retea si debitul este acelasi atat la intrare cat si la iesire, de ce cand motorul este pornit, nu snt amandoua furtunele la fel?,...adica sa aiba aceiasi temperatura? asta eu nu inteleg, poate imi explica cineva mai avizat.
Sau, mai bine zis, ce se intampla cand pornesc motorul fata de modul cand eu introduc apa de la retea?
Multumesc!
Sau, mai bine zis, ce se intampla cand pornesc motorul fata de modul cand eu introduc apa de la retea?
Multumesc!
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Am curatat caloriferul cu o pompa de recirculare, avand in vas o solutie acida (detartrant), lasand cam o ora sa isi faca efectul. Apoi am curatat cu o solutie de protejare suprafața, tot cam o ora.
In ambele cazuri, in vasul de la pompa a iesit numai mizerie.
Am conectat apoi furtunele de la instalatie la loc si am observat ca apa se incalzeste mai bine si pe returul din calorifer.
Oricum, cand este frig, mai mult ca sigur o sa se observe mai bine.
Voi reveni cand va fi cazul...
In ambele cazuri, in vasul de la pompa a iesit numai mizerie.
Am conectat apoi furtunele de la instalatie la loc si am observat ca apa se incalzeste mai bine si pe returul din calorifer.
Oricum, cand este frig, mai mult ca sigur o sa se observe mai bine.
Voi reveni cand va fi cazul...
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
Gabor Tiberiu a scris:La mine e la fel, da eu îs sigur cã e radiatorul! Înainte sã vina frigul il schimb, sper sa pot face și un mic tutorial cã am vãzut cã nu este! Încearcã când e apa la 90,sa o turezi mai tare,vezi daca baga mai bine
Am turat.o si mai mult si timp indelungat. Pe retur, apa nu era fierbinte ci doar ft putin calda...
...daca reusesti la tine sa dai jos caloriferul, sa scrii cateva detalii, snt curios dc trebuie bordul dat jos sau doar consola centrala.
Ms!
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
Salutare. Vine frigu? Iar o sa ne plangem ca nu avem caldura in masina. Asa ca.. Eu ma apuc de treaba. Oricum intre timp sa stricat si aeroterma, a intrat apa de ploaie pe acolo ca era infundata scurgerea, si acum am si o balta de apa in masina. Deci daca are cineva vreun sfat ptr scos caloriferu,sau daca a facut cineva operatiunea intre timp astept niste sfaturi, daca nu in week-end desfac tot ce apuc pana ajung la el!
- pancu
- OP
- 272 mesaje
- din 12 Jul 2009
- Vectra 2003 Z18XE
- Dambovita
pancu
- Mesaje scrise: 272
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jul 2009
- Mesaj Privat
- Gabor Tiberiu
- **
- 322 mesaje
- din 21 Mai 2013
- Vectra 2003 Z18XE
- Salaj
Gabor Tiberiu
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Salaj
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mai 2013
- Mesaj Privat
Am fost sa imi cumpar radiator de incalzire, cel mai ieftin 240, altu beru..sau ceva firma buna 460. Sincer nu merita efortu.. As vrea sa incerc varianta prezentata in filmulet. Aveti vreo idee cum as putra adapta la mine? https://youtube.com/watch?v=VYJiddzEln0
- prooff
- **
- 242 mesaje
- din 17 Jul 2011
- Vectra 2005 Z16XE
- Bucuresti
prooff
- Mesaje scrise: 242
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2011
- Mesaj Privat
cel din videoclip recircula aceeasi apa murdara in sens invers fata de cel normal de circulare....nu e cel mai fericit caz. trebuie bagata apa curata....de preferat distilata. - sa obiti rezultate bune.
cel mai usor de facut e sa iei ceva furtune si sa folosesti apa de la robinet de la retea....sau o pompa micuta, de mana poate. folosind gravitatia nu obtii o curatare buna.
cel mai usor de facut e sa iei ceva furtune si sa folosesti apa de la robinet de la retea....sau o pompa micuta, de mana poate. folosind gravitatia nu obtii o curatare buna.