- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
m-am apucat azi (impreuna cu mecanicul,bineinteles) de inlocuit cilindrii ,dar vreau sa honuiesc si blocul motor + fatza plana chiulasa
as avea cateva probleme:
1.sunt mai multe grosimi de garnitura chiulasa(am aflat azi ) si nu stiu ce grosime sa ii bag
2.trebuie honuit blocul motor,dar tipul de la honuit mi-a spus ca trebuia sa masoare blocul motor si nu stie daca sunt bune pistoanele(deja le-am cumparat la R 1 sper sa fie bune...),sunt sanse sa treaca uzura de R1? specific ca nu se cunoaste prea mare uzura cu ochiul liber si nici nu e zgariat blocul,maine o sa masor cu comparatorul dar tot la honuit aflu...
3.cat sa iau maxim din chiulasa daca vreau sa maresc un pic compresia ? a mai facut cineva asa ceva?
sunt deschis la orice sfat care mi-ar fi de ajutor...
as avea cateva probleme:
1.sunt mai multe grosimi de garnitura chiulasa(am aflat azi ) si nu stiu ce grosime sa ii bag
2.trebuie honuit blocul motor,dar tipul de la honuit mi-a spus ca trebuia sa masoare blocul motor si nu stie daca sunt bune pistoanele(deja le-am cumparat la R 1 sper sa fie bune...),sunt sanse sa treaca uzura de R1? specific ca nu se cunoaste prea mare uzura cu ochiul liber si nici nu e zgariat blocul,maine o sa masor cu comparatorul dar tot la honuit aflu...
3.cat sa iau maxim din chiulasa daca vreau sa maresc un pic compresia ? a mai facut cineva asa ceva?
sunt deschis la orice sfat care mi-ar fi de ajutor...
N_ADI_R
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
Ambro
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 2.0 TDI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2006
- Mesaj Privat
Daca motorul este la prima reparatie capitala a motorului, ii pui pistoane R1, deci e bine ce ai luat. Deci si garnitura de chiulasa trebuie la fel sa fie, R1, grosimile la ea sunt tot in functie de cate ori se repara motorul, ultima reparatie posibila a motorului, teoretic, necesitand si cea mai groasa garnitura. La celelalte intrebari nu ma pricep foarte bine nu vreau sa te incurc. Bafta
apachée
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1994 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Ai grija cu "luatul"' din chiuloasa, pentru ca exista riscul daca iei prea mult sa atinga supapele capul pistonului (aici depinde de geometria camerei de ardere...).
Daca tot ai demontat motorul, curata si injectoarele si supapele de calamina, eventual si galeria de admisie si ai sa simti si de aici o crestere de putere si "vioiciune".
Spor la treaba!
Daca tot ai demontat motorul, curata si injectoarele si supapele de calamina, eventual si galeria de admisie si ai sa simti si de aici o crestere de putere si "vioiciune".
Spor la treaba!
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
astazi am demontat complet blocul motor ,maine il duc la rectificat.am mai gasit si 4 semeringuri rupte la supape (de asta manca si ulei )
ambro:imi era frica sa nu depaseasca uzura blocului dimensiunea pistoanelor,dar acum nu mai cred asa ,nu este f.uzat dar indeajuns sa bata
cu garnitura de chiulasa nu m-am lamurit inca,am mai intrebat si nu a auzit nimeni de garnitura de reparatie(oricum nu am de unde sa stiu de
cate ori a mai fost reparat) exista garnitura R1 ?
apachee:nu cred ca exista riscul sa atinga supapele in capul pistonului,pentru ca la acest motor nu se intampla nimic ,de exemplu,daca se rupe cureaua
de distributie. lucru verificat.cred ca e destul loc , ideea este CAT sa "pilesc" ?
am fost sa curat injectorul(e monopunct)si tipul de la curataat a spus ca nu are nimic,din cauza ca e destul de mare gaura de la injector si nu
prea se infunda astea monopunct...il las asa.supapele am sa le curatz inainte de a baga semeringurile,daca nu cumva am sa le duc si la
rectificat.
va mai tin la curent,multumesc de sfaturi!
ambro:imi era frica sa nu depaseasca uzura blocului dimensiunea pistoanelor,dar acum nu mai cred asa ,nu este f.uzat dar indeajuns sa bata
cu garnitura de chiulasa nu m-am lamurit inca,am mai intrebat si nu a auzit nimeni de garnitura de reparatie(oricum nu am de unde sa stiu de
cate ori a mai fost reparat) exista garnitura R1 ?
apachee:nu cred ca exista riscul sa atinga supapele in capul pistonului,pentru ca la acest motor nu se intampla nimic ,de exemplu,daca se rupe cureaua
de distributie. lucru verificat.cred ca e destul loc , ideea este CAT sa "pilesc" ?
am fost sa curat injectorul(e monopunct)si tipul de la curataat a spus ca nu are nimic,din cauza ca e destul de mare gaura de la injector si nu
prea se infunda astea monopunct...il las asa.supapele am sa le curatz inainte de a baga semeringurile,daca nu cumva am sa le duc si la
rectificat.
va mai tin la curent,multumesc de sfaturi!
N_ADI_R
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
N_ADI_R a scris:Trebuie sa-l honuiesti, nu ai ce cilindri sa inlocuiesti. In cazul in care uzura motorului depaseste cota de reparatie R1 ca sa nu cumperi alte pistoane trebuie sa il bucsezi si parerea mea e sa iei din chiulasa doar cat trebuie sa fie perfect plana. Succes!
pai tu spui sa-l honuiesc fara sa inlocuiesc cilindrii?! nu inteleg...specific ca e la nominal acum (+uzura de pana acum,care e destul de mare)
N_ADI_R
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
N_ADI_R
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2007
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
apachée
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1994 C14SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2006
- Mesaj Privat
Cilindrul este "golul" in care se deplaseaza pistonul in functionare.
Camasile sunt suprafetele interioare ale acestor cilindrii, care pot fi demontabile (ca la Dacia 1310) sau nedemontabile (solutia monobloc).
In cazut in care motorul e cu camasi nedemontabile, suprafata interioara a cilindrului e tratata termic pentru rezistenta mecanica si termica mai mare (pe o anumita adancime, in functie de motor).
In principiu toate motoarele au "camasi", doar ca in functie de clasa masinii, complexitatea motorului, performantele dorite si mai ales fiabilitatea motorului, se opteaza in fabrica pentru monobloc sau camasi demontabile.
In general, uzura cilindrului se manifesta cel mai puternic in partea de sus a acestuia, unde ajunge primul segment cand pistonul e sus, la punctul mort. Aici apare un fel de "sant". Rectificarea inseamna alezarea cilindrului (se "polizeaza" un strat din material pentru a disparea acel prag). Dupa aceea se honuieste, ceea ce inseamna ca se prelucreaza niste linii (nervuri) foarte fine pe suprafata interioara a cilindrului, care sunt inclinate si in X, care au rolul de a incetini scurgerea uleiului de pe perete.
In legatura cu chiuloasa, daca zici ca nu lovesc supapele, poti incerca sa masori cat sa iei din ea:
- aduci pistonul la punctul mort (in partea de sus a cilindrului)
- cu un subler masori distanta de la capul pistonului pana la marginea cilindrului (daca e cazul si capul pistonului e profilat, masori de la punctul cel mai inalt al pistonului)
- in chiuloasa, apesi supapa la maxim (in pozitia "deschis") si masori distanta de la talerul supapei pana la marginea chiuloasei (care se aseaza pe bloc).
Si asa afli distanta dintre supapa si piston, iei si tu o marja de eroare si stabilesti un maxim... Dupa care poti (daca mai vrei) sa iei din chiuloasa.
(asta e o varianta mai putin "ortodoxa"... nu una super-stiintifica...)
Camasile sunt suprafetele interioare ale acestor cilindrii, care pot fi demontabile (ca la Dacia 1310) sau nedemontabile (solutia monobloc).
In cazut in care motorul e cu camasi nedemontabile, suprafata interioara a cilindrului e tratata termic pentru rezistenta mecanica si termica mai mare (pe o anumita adancime, in functie de motor).
In principiu toate motoarele au "camasi", doar ca in functie de clasa masinii, complexitatea motorului, performantele dorite si mai ales fiabilitatea motorului, se opteaza in fabrica pentru monobloc sau camasi demontabile.
In general, uzura cilindrului se manifesta cel mai puternic in partea de sus a acestuia, unde ajunge primul segment cand pistonul e sus, la punctul mort. Aici apare un fel de "sant". Rectificarea inseamna alezarea cilindrului (se "polizeaza" un strat din material pentru a disparea acel prag). Dupa aceea se honuieste, ceea ce inseamna ca se prelucreaza niste linii (nervuri) foarte fine pe suprafata interioara a cilindrului, care sunt inclinate si in X, care au rolul de a incetini scurgerea uleiului de pe perete.
In legatura cu chiuloasa, daca zici ca nu lovesc supapele, poti incerca sa masori cat sa iei din ea:
- aduci pistonul la punctul mort (in partea de sus a cilindrului)
- cu un subler masori distanta de la capul pistonului pana la marginea cilindrului (daca e cazul si capul pistonului e profilat, masori de la punctul cel mai inalt al pistonului)
- in chiuloasa, apesi supapa la maxim (in pozitia "deschis") si masori distanta de la talerul supapei pana la marginea chiuloasei (care se aseaza pe bloc).
Si asa afli distanta dintre supapa si piston, iei si tu o marja de eroare si stabilesti un maxim... Dupa care poti (daca mai vrei) sa iei din chiuloasa.
(asta e o varianta mai putin "ortodoxa"... nu una super-stiintifica...)
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- soulfly
- OP
- 306 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Vectra 1992 c18nz
- Galati
soulfly
- Mesaje scrise: 306
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 1992 c18nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- sorin_dorinel
- *
- 1 mesaje
- din 01 Jul 2007
- Bacau
sorin_dorinel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2007
- Mesaj Privat