raiken
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
La multi ani tuturor!
Este vorba de un Astra G 1.7 diesel, an fabricatie 2002.
Problemele au inceput cam acum 3 luni, cand dimineata masina pornea, dar nu o putem accelera (daca incercam sa o accelerez ori nu se intmpla nimic, ori se tura aleator si haotic pana la 1100 rpm). La relanti, turatia oscila aproximativ intre 650 - 900 rpm. Trebuia sa o las mai bine de jumatate de ora sa isi faca de cap, iar apoi mergea perfect.
Pe mana meseriasilor, am schimbat pompa de injectie cu una SH, iar simtomele s-au ameliorat in sensul ca, in unele dimineti cand afara sunt undeva intre 0 - 10 grade masina face ca in filmuletul anexat:
Video Astra G
Atat la 1500 rpm cat si la 2500 rpm acceleratia era tinuta constant...
De mentionat este ca:
1. masina trebuie sa stea mai mult de 8-9 ore ca sa se intample fenomentul
2. Nu face in fiecare dimineata, adica: in unele dimineti face la 2 grade, iar in altele, cand afara sunt tot 2 grade nu face. (and so on)
3. In diminetile cand face aceasta problema, masina isi revine cam in 10 minute, dar daca este sa o calc parca cate odata i se taie alimentarea pentr o fractiune de secunda, iar apoi iarasi primeste gaz (ca un boost)
4. in diminetile cu problema, daca este sa las masina pe autodemaraj in treapta a 2-a (numai asta am incercat-o) ea merge in hopuri. (parca odata merge in 1 cilindru, iar in urmatoarea fractiune de secunda in toti 4)
5. In momtul cand o turez tare (un demaraj de la 0 - 80 km/h cu schimbatul vitezelor in jurul la 4000-4500 rpm) simt un miros de gaze nearse in masina.
6. Fum negru nu scoate, decat pana se incalzeste motorul si cand turatia este mai mare de 4000 rpm
Daca aveti vreo idee, mi-ar prinde bine
Pe langa schimbarea pompei de injectie, in ultimele 6 lunimasina a mai suferit de urmatoarele modificari:
1. chip tuning - acum are undeva la 95 cp (de la 75)
2. schimbat senzor de turatie (asta daca mecanicul intr-adevar l-a schimbat si nu doar mi-a spus ca l-a schimbat)
3. schimbata distributie si ambreiaj
4. reparat calculatorul de motorina
Este vorba de un Astra G 1.7 diesel, an fabricatie 2002.
Problemele au inceput cam acum 3 luni, cand dimineata masina pornea, dar nu o putem accelera (daca incercam sa o accelerez ori nu se intmpla nimic, ori se tura aleator si haotic pana la 1100 rpm). La relanti, turatia oscila aproximativ intre 650 - 900 rpm. Trebuia sa o las mai bine de jumatate de ora sa isi faca de cap, iar apoi mergea perfect.
Pe mana meseriasilor, am schimbat pompa de injectie cu una SH, iar simtomele s-au ameliorat in sensul ca, in unele dimineti cand afara sunt undeva intre 0 - 10 grade masina face ca in filmuletul anexat:
Video Astra G
Atat la 1500 rpm cat si la 2500 rpm acceleratia era tinuta constant...
De mentionat este ca:
1. masina trebuie sa stea mai mult de 8-9 ore ca sa se intample fenomentul
2. Nu face in fiecare dimineata, adica: in unele dimineti face la 2 grade, iar in altele, cand afara sunt tot 2 grade nu face. (and so on)
3. In diminetile cand face aceasta problema, masina isi revine cam in 10 minute, dar daca este sa o calc parca cate odata i se taie alimentarea pentr o fractiune de secunda, iar apoi iarasi primeste gaz (ca un boost)
4. in diminetile cu problema, daca este sa las masina pe autodemaraj in treapta a 2-a (numai asta am incercat-o) ea merge in hopuri. (parca odata merge in 1 cilindru, iar in urmatoarea fractiune de secunda in toti 4)
5. In momtul cand o turez tare (un demaraj de la 0 - 80 km/h cu schimbatul vitezelor in jurul la 4000-4500 rpm) simt un miros de gaze nearse in masina.
6. Fum negru nu scoate, decat pana se incalzeste motorul si cand turatia este mai mare de 4000 rpm
Daca aveti vreo idee, mi-ar prinde bine
Pe langa schimbarea pompei de injectie, in ultimele 6 lunimasina a mai suferit de urmatoarele modificari:
1. chip tuning - acum are undeva la 95 cp (de la 75)
2. schimbat senzor de turatie (asta daca mecanicul intr-adevar l-a schimbat si nu doar mi-a spus ca l-a schimbat)
3. schimbata distributie si ambreiaj
4. reparat calculatorul de motorina
- marianvoicu79
- *
- 12 mesaje
- din 07 Sep 2011
- Astra 2013 A17DTR
- Bucuresti
marianvoicu79
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2013 A17DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Sep 2011
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
raiken
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
Inainte de chip tuning nu facea si nici nu a facut vreo 3 luni dupa.
Chip tuning-ul l-am facut la inceputul lui iulie, iar masina a inceput pe la jumatatea lui septembrie sa faca asa
Am o eroare de la debitmetru stocata (P0100), dar asta deoarece am scos mufa de la debitmetru sa testez masina sa vad daca se mai tureaza in hopuri.
In rest... nici o problema
Am uitat sa mentionez ca au fost testate si injectoarele (date jos, suflate, sau ce le-a mai facut) si cica sunt bune...
Chip tuning-ul l-am facut la inceputul lui iulie, iar masina a inceput pe la jumatatea lui septembrie sa faca asa
Am o eroare de la debitmetru stocata (P0100), dar asta deoarece am scos mufa de la debitmetru sa testez masina sa vad daca se mai tureaza in hopuri.
In rest... nici o problema
Am uitat sa mentionez ca au fost testate si injectoarele (date jos, suflate, sau ce le-a mai facut) si cica sunt bune...
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Problema dvs. pare sa fie mai mult din alimentare sau din acel chip tuning. As miza totusi sa verifici furtune de alimentare, filtru de motorina, garniturile de la filtru, sorbul de motorina si injectoarele ori puse pe banc (asta e cea mai sigura metoda de verificare) ori te pui si le dai jos si le verifici chiar dumneata.
Daca e din tuning-ul facut atunci ori cei care l-au facut acuma invata "meserie" ori l-au facut doar sa fie facut.
Mai am o intrebare la dumneata, pompa de injectie a fost schimbata complet, adica cu toti senzorii la locul lor sau s-au dat jos de pe pompa veche si s-au montat pe "noua" pompa?
Daca e din tuning-ul facut atunci ori cei care l-au facut acuma invata "meserie" ori l-au facut doar sa fie facut.
Mai am o intrebare la dumneata, pompa de injectie a fost schimbata complet, adica cu toti senzorii la locul lor sau s-au dat jos de pe pompa veche si s-au montat pe "noua" pompa?
raiken
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
In primul rand multumesc pentru raspunsuri!
Pompa a fost schimbata complet... inclusiv senzorii
Injectoarele cica au fost puse pe un banc si suflate / testate (daca asa se procedeaza)
Cel ce a facut chip tuningul face asta de mai multi ani (el avand tot un Astra G remapat).
Filtrul de motorina a fost si el schimbat acum vreo 2 luni, iar cel ce l-a montat a spus ca a verificat tot locul ala in care sta filtrul (ca pompa veche de injectie facea probleme)
Eu, inclin sa cred ca o fi vreun senzor de pe pompa de injectie, dar care oare? Sau senzorul de turatie... (in cazul in care ala nou pus pe masina ori nu este 100% compatibil ori doar a spus ca l-a schimbat)
Este oare posibil sa aiba ceva si cu mirosul de gaze nearse? O fi vreun furtun spart/fisurat? O fi vreun furtun de vacuum?
Eu personal le-am analizat cat de cat vizual si nu am vazut nimic iesit din comun... Dar nici pozitia nu este una tocmai buna.
Pompa a fost schimbata complet... inclusiv senzorii
Injectoarele cica au fost puse pe un banc si suflate / testate (daca asa se procedeaza)
Cel ce a facut chip tuningul face asta de mai multi ani (el avand tot un Astra G remapat).
Filtrul de motorina a fost si el schimbat acum vreo 2 luni, iar cel ce l-a montat a spus ca a verificat tot locul ala in care sta filtrul (ca pompa veche de injectie facea probleme)
Eu, inclin sa cred ca o fi vreun senzor de pe pompa de injectie, dar care oare? Sau senzorul de turatie... (in cazul in care ala nou pus pe masina ori nu este 100% compatibil ori doar a spus ca l-a schimbat)
Este oare posibil sa aiba ceva si cu mirosul de gaze nearse? O fi vreun furtun spart/fisurat? O fi vreun furtun de vacuum?
Eu personal le-am analizat cat de cat vizual si nu am vazut nimic iesit din comun... Dar nici pozitia nu este una tocmai buna.
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
Furtunele de vacuum cel mai bine ar fi verificate daca sunt date jos de pe masina si verificate pe viu cum s-ar spune, ca asa vizual nu poti sa-ti dai seama daca e vreunu spart numai daca are o fisura sau o gaura destul de mare.
Senzorul de turatii de pe vibrochen cel mai bun si cel pe care-l recomand este cel produs de cei de la isuzu (daca aveti nevoie va pot da un link de unde sa-l cumparati), intr-adevar este vreo.. 350 - 400 lei daca bine-mi aduc aminte. Daca n-ar fi bun sau ar fi de proasta calitate ati avea o "bataie" la accelerare in special la rece.
Cu pornirea cum stati? Adica, porneste greu sau usor?
Iar mirosul de motorina nearsa poate fi de la turatia mare si emisiile de CO2 fiind mai mari si probabil mai ramane si ceva particule de motorina nearsa
S-ar mai putea sa fie problema la pedala de acceleratie, daca ati avea posibilitatea sa faceti proba cu alta sau s-o demontati pe actuala si s-o curatati cu spray de contacte si sa vedeti daca e vreo schimbare.
Senzorul de turatii de pe vibrochen cel mai bun si cel pe care-l recomand este cel produs de cei de la isuzu (daca aveti nevoie va pot da un link de unde sa-l cumparati), intr-adevar este vreo.. 350 - 400 lei daca bine-mi aduc aminte. Daca n-ar fi bun sau ar fi de proasta calitate ati avea o "bataie" la accelerare in special la rece.
Cu pornirea cum stati? Adica, porneste greu sau usor?
Iar mirosul de motorina nearsa poate fi de la turatia mare si emisiile de CO2 fiind mai mari si probabil mai ramane si ceva particule de motorina nearsa
S-ar mai putea sa fie problema la pedala de acceleratie, daca ati avea posibilitatea sa faceti proba cu alta sau s-o demontati pe actuala si s-o curatati cu spray de contacte si sa vedeti daca e vreo schimbare.
raiken
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
raiken
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
- AndreiFanOpel
- ***
- 525 mesaje
- din 01 Mai 2015
- Zafira 2006 Z19DT
- Bihor
AndreiFanOpel
- Mesaje scrise: 525
- Locatie: Bihor
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2015
- Mesaj Privat
raiken
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
raiken
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2008
- Mesaj Privat
Revin dupa mult timp fara nici un rezultat concret, dar cu cateva informatii in plus.
Precizez inca din start ca problema nu o face doar intre 0-10 grade, ci cand o apuca, dar la prima pornire din zi (cand afara este cald - ca acum), sau dupa 8-9 ore cand e frig (cum am mentionat in primul post)
Cred ca video l-am sters din greseala, dar il reatasez:
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
1. Un service mi-a recomandat urmatorii pasi: in primul rand de readus masina la valorile din fabrica (adica 75 CP) - dar personal nu cred ca asta este buba. Apoi de schimbat EDU si ECU + imobilizator. Daca nici astea nu sunt, mai ramane doar pompa.
2. Alt service crede ca ar fi de la lipiturile din ECU. Care nu fac contact ok pana se incalzesc. - pare mai plauzibil, dar totusi de ce nu face cand afara sunt de exemplu -20 grade?
Intre timp am reusit sa achizitionez si un opcom, iar ieri am inregistrat valorile. In fisierul anexat sunt 3 citiri, despartite de linia neagra.
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
Precizez inca din start ca problema nu o face doar intre 0-10 grade, ci cand o apuca, dar la prima pornire din zi (cand afara este cald - ca acum), sau dupa 8-9 ore cand e frig (cum am mentionat in primul post)
Cred ca video l-am sters din greseala, dar il reatasez:
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing
1. Un service mi-a recomandat urmatorii pasi: in primul rand de readus masina la valorile din fabrica (adica 75 CP) - dar personal nu cred ca asta este buba. Apoi de schimbat EDU si ECU + imobilizator. Daca nici astea nu sunt, mai ramane doar pompa.
2. Alt service crede ca ar fi de la lipiturile din ECU. Care nu fac contact ok pana se incalzesc. - pare mai plauzibil, dar totusi de ce nu face cand afara sunt de exemplu -20 grade?
Intre timp am reusit sa achizitionez si un opcom, iar ieri am inregistrat valorile. In fisierul anexat sunt 3 citiri, despartite de linia neagra.
https://drive.google.com/fil.../view?usp=sharing